КОРОБОЧКИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ
Урок за темою:
«Оспівування могутності людської природи в образі Геракла.»
Вчитель зарубіжної літератури
Юрченко Ольга Олександрівна
Оспівування могутності людської природи в образі Геракла.
Мета: узагальнити вивчене з міфів про Геракла; вчити давати характеристику герою, аргументуючи свою думку цитатами з тексту; розвивати зв’язне мовлення; виховувати в учнів кращі моральні якості на прикладі подвигів Геракла.
Обладнання: картки для проведення літературної естафети, мікрофон, Презентація ( 22 слайда) ілюстрації до міфів про Геракла, про Прометея.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань
Герой – це людина, яка в відповідальний момент робить те, що необхідно в інтересах людства.
Юліус Фучик (слайд 1)
І. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Бліц – опитування (учні отримують по одному питанню) (питання задає вчитель або учні ) (слайд 2-6)
А́вгієві ста́йні, коню́шні — в грецькій міфології обора царя Еліди Авгія, що мав багато худоби й не чистив обори від гною 30 років. Геракл очистив авгієву обору за один день, пустивши через неї воду двох рік — Алфею й Пенею.В переносному розумінні вираз авгієві стайні означає надзвичайно забруднене місце, велике безладдя або вкрай занедбані й заплутані справи
Геракл – дужа людина
Гераклові стовпи – крайня точка, межа, край чого – небудь
Гераклів подвиг – справа, що потребує неабияких зусиль
Геракл на роздоріжжі – людина, якій важко обрати рішення
2. Літературна естафета: «Встанови відповідність».
Знайти номер подвигу, з’єднати лінією (слайд 10 – 11)
1. |
Немейський лев |
2. |
Керинейська лань |
3. |
СтІмфальськІ птахи |
4. |
Лернейська гідра |
5. |
Мандрівка до Аїду |
6. |
Ериманфський вепр |
7. |
Критський бик |
8. |
Пояс цариці амазонок Іполітти |
9 |
Авгієві стайні |
10 |
Кобилиці фракійського царя Діомеда |
11 |
Яблука Гесперид |
12 |
Череда корів Геріона |
3. Перевірка домашнього завдання «Хто останній?»
(Учні наводять приклади фантастичних елементів у міфах про Геракла).
ІІІ. Робота над темою уроку.
Вимоги до гравців
Мікрофон, (слайд 13) «Уявіть, що журналіст однієї із програм телебачення бере у вас інтерв’ю. Висловіть особисте ставлення до Геракла, аргументуючи приклади із міфів», (учень – журналіст)
Я ставлюсь до Геракла …, тому що … (Учні висловлюють думку).
Слово вчителя.
Що таке цивілізація? (Цивілізація – це рівень суспільного розвитку і матеріальної культури)
Герой – людина, яка здійснює подвиги мужності, доблесті, самопожертви. Геройство – геройські вчинки
Робота за схемою (слайд 15) «Хто справжній герой»
Прометей для людей |
Геракл для людей |
Першу людину виліпив і з глини. |
Піклується про людей (Авгієві тайні). |
Дав розум – іскру божественного вогню з Олімпу |
Дужий, терплячий, гуманний |
Навчив будувати житло. |
Витривалий, дотримується слова, не порушує обіцянок |
Навчив обробляти землю за допомогою тварин |
Ввічливий, нездоланний, могутній (пояс Іпполіти). |
Пояснив природні цикли |
Сміливий, хоробрий, щедрий, цінує дружбу (коні Діомеда) |
Навчив рахувати і писати |
Рішучий, сильний, непереможний (пес Кербер) |
Обдарував схильністю до мистецтв. |
Співчував і допомагав тим, хто цього потребував (звільнення Прометея) |
Не просто благодійник, а й мученик заради людства |
|
4. Порівняльна характеристика Прометея і Геракла (складається колективно), (слайд 16)
Прометей і Геракл – найпопулярніші герої давньогрецьких міфів.
1) Спільні риси героїв:
2) Відмінні риси:
На прикладі Прометея ми бачимо велич самопожертви в ім’я людей,
подвиг. Геракл же уособлює красу подвигу.
III. Підбиття підсумків уроку
Діаманта
Віршована форма із 7 рядків, перша і остання з яких – поняття з протилежним значенням. Цей вид вірша складається за наступною схемою:
Прометей
Справедливий, добрий.
Вчить, допомагає, терпить.
Титан, що протистоїть владі Зевса та дарує людям вогонь
Зневажає, владарює, карає,
Жорстокий, невблаганний
Зевс
Розподільний диктант: дані слова записати у два стовпчики:
«Риси характеру Геракла» і «Риси характеру Еврисфея» (або зошит стор.14)
Терплячість, благородство, підступність, сила волі, боягузтво, вибагливість, непохитність, примхливість, доброта, безкорисливість.
Використовуючи ці слова, складіть діаманту
Висновок. На відміну від Прометея, Геракл здійснював свої героїчні вчинки без особливої життєвої необхідності, благородної мети.
На прикладі Прометея ми бачили велич самопожертви в ім’я людей, подвиг. Геракл же уособлює красу подвигу. (слайд 20)
Слово вчителя. Геракл упорядковує життя, вносить в існування людей справедливість, гармонію, красу. Наділений надлюдськими силами, показує безмежні можливості кожного з нас, змушує повірити в себе, в свої сили, протистояти злу, хоч яку б подобу воно мало. Бо найважче людині – перемогти себе, зробити себе сильнішою.
IV. Етап рефлексії.
V. Оцінювання діяльності учнів.
Коментування різнорівневого домашнього завдання (слайд 22)