Оспівування могутності людської природи в образі Геракла.

Про матеріал
узагальнити вивчене з міфів про Геракла; вчити давати характеристику герою, аргументуючи свою думку цитатами з тексту; розвивати зв’язне мовлення; виховувати в учнів кращі моральні якості на прикладі подвигів Геракла.
Перегляд файлу

КОРОБОЧКИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок за темою:

«Оспівування могутності людської природи в образі Геракла.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель зарубіжної літератури

Юрченко Ольга Олександрівна

 

 

 

Оспівування могутності людської природи в образі Геракла.

 

Мета: узагальнити вивчене з міфів про Геракла; вчити давати характеристику герою, аргументуючи свою думку цитатами з тексту; розвивати зв’язне мовлення; виховувати в учнів кращі моральні якості на прикладі подвигів Геракла.

Обладнання: картки для проведення літературної естафети, мікрофон, Презентація ( 22 слайда) ілюстрації до міфів про Геракла, про Прометея.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань

Герой – це людина, яка в відповідальний момент робить те, що необхідно в інтересах людства.

Юліус Фучик (слайд 1)

І. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Бліц – опитування (учні отримують по одному питанню) (питання задає вчитель або учні ) (слайд 2-6)

  •   Що означає ім’я Прометей?
  •   Яким було справжнє ім’я Геракла?
  •   Що означає слово «геракл»?
  •   Чому Геракл не став володарем Мікен?
  •   Чому Еврисфей не зарахував двох подвигів Гераклу?
  •   Чи бував Геракл на землях, де розташована територія сучасної України?
  •   Що таке гігантоманія? (Гігантоманія — могутній, часто нестримний потяг до надвеликих розмірів)
  •   Які назви небесних тіл елліни пов’язували з іменем Геракла?
  •   Чому Геракл став улюбленцем еллінів
  •   Які крилаті вислови пов’язані з іменем Геракл? (Слайд 8 – 9 )

А́вгієві ста́йні, коню́шні — в грецькій міфології обора царя Еліди Авгія, що мав багато худоби й не чистив обори від гною 30 років. Геракл очистив авгієву обору за один день, пустивши через неї воду двох рік — Алфею й Пенею.В переносному розумінні вираз авгієві стайні означає надзвичайно забруднене місце, велике безладдя або вкрай занедбані й заплутані справи

Геракл – дужа людина

Гераклові стовпи – крайня точка, межа, край чого – небудь

Гераклів подвиг – справа, що потребує неабияких зусиль

Геракл на роздоріжжі – людина, якій важко обрати рішення

2. Літературна естафета: «Встанови відповідність».

Знайти номер подвигу, з’єднати лінією (слайд 10 – 11)

1.

Немейський лев

2.

Керинейська лань

3.

СтІмфальськІ птахи

4.

Лернейська гідра

5.

Мандрівка до Аїду

6.

Ериманфський вепр

7.

Критський бик

8.

Пояс цариці амазонок Іполітти

9

Авгієві стайні

10

Кобилиці фракійського царя Діомеда

11

Яблука Гесперид

12

Череда корів Геріона

3. Перевірка домашнього завдання «Хто останній?»

(Учні наводять приклади фантастичних елементів у міфах про Геракла).

  •   Хто називає останній, той і переміг.
  •   Чому у міфах про Геракла така велика кількість тварин, незвичайних істот?
  •   Що уособлюють фантастичні істоти в міфі?

ІІІ. Робота над темою уроку.

  •   Презентація теми, мети уроку.
  •   Використання елементів інтелектуальної гри «Дебати» на тему «Гераклу не місце в сучасному світі». Учні об’єднуються в дві команди; І команда – заперечує тему; II – стверджує. (Слайд 12)

Вимоги до гравців

  1. Заперечуючи чи стверджуючи тему, слід наводити докази, посилатися на текст.
  2. Основною умовою перемоги є не тільки ствердження своєї думки, а й спростування аргументів суперника.
  3. Під час гри необхідно пам’ятати правила спілкування. Перемагає не крик, а вміння аргументовано доводити правоту культурно.

Мікрофон, (слайд 13) «Уявіть, що журналіст однієї із програм телебачення бере у вас інтерв’ю. Висловіть особисте ставлення до Геракла, аргументуючи приклади із міфів», (учень – журналіст)

Я ставлюсь до Геракла …, тому що … (Учні висловлюють думку).

Слово вчителя.

Що таке цивілізація? (Цивілізація – це рівень суспільного розвитку і матеріальної культури)

  •   Хто першим з героїв давньогрецьких міфів зробив для розвитку цивілізації (Прометей)
  •   Кого називаємо героєм? Дайте визначення. Які асоціації у вас виникають зі словом «герой»

Герой – людина, яка здійснює подвиги мужності, доблесті, самопожертви. Геройство – геройські вчинки

  •   Кого слід вважати справжнім героєм?

Робота за схемою (слайд 15) «Хто справжній герой»

Прометей для людей

Геракл для людей

Першу людину виліпив і з глини.

Піклується про людей (Авгієві тайні).

Дав розум – іскру

божественного вогню з Олімпу

Дужий, терплячий, гуманний

Навчив будувати житло.

Витривалий, дотримується слова, не порушує обіцянок

Навчив обробляти землю за допомо­гою тварин

Ввічливий, нездоланний, могутній (пояс Іпполіти).

Пояснив природні цикли

Сміливий, хоробрий, щедрий, цінує

дружбу (коні Діомеда)

Навчив рахувати і писати

Рішучий, сильний, непереможний

(пес Кербер)

Обдарував схильністю до мистецтв.

Співчував і допомагав тим, хто цього

потребував (звільнення Прометея)

Не просто благодійник, а й мученик заради людства

 

4. Порівняльна характеристика Прометея і Геракла (складається колективно), (слайд 16)

Прометей і Геракл – найпопулярніші герої давньогрецьких міфів.

1) Спільні риси героїв:

  •   сміливість і відвага;
  •   фізична сила;
  •   подвиги героїв для людей.

2) Відмінні риси:

  •   Походження Геракла і Прометея;
  •   Ставлення Зевса до героїв.
  •   Бесіда за запитаннями.
  •   Хто більше зробив добрих справ для людей?
  •   Чи можна вважати Прометея і Геракла справжніми героями? Свою думку обґрунтуйте.

На прикладі Прометея ми бачимо велич самопожертви в ім’я людей,

подвиг. Геракл же уособлює красу подвигу.

  •   Чому ж тоді Геракла теж називають «загальнолюдським героєм»?
  •   У чому привабливість образу Геракла?
  •   Кому було важче Прометею або Гераклу? Доведіть свою думку.

III. Підбиття підсумків уроку

  •   Складання сенкану (перевірка домашнього завдання)
  •   Складання діаманти (слайд 17- 19)

Діаманта

Віршована форма із 7 рядків, перша і остання з яких – поняття з протилежним значенням. Цей вид вірша складається за наступною схемою:

  1. Перший герой твору – один іменник.
  2. Опис першого героя – два прикметника.
  3. Дії першого героя – три дієслова ( дієприкметники, дієприслівники)
  4. Фраза, що єднає двох героїв твору, встановлює їх стосунки ( 4 слова, але не обов’язково – будь – які частини мови)
  5. Дії другого героя – три дієслова ( дієприкметники, дієприслівники).
  6. Опис другого героя – два прикметника
  7.  Другий герой твору – один іменник (антитеза першому героєві або метаморфоза)

 Прометей

Справедливий, добрий.

Вчить, допомагає, терпить.

Титан, що протистоїть владі Зевса та дарує людям вогонь

Зневажає, владарює, карає,

Жорстокий, невблаганний

Зевс

Розподільний диктант: дані слова записати у два стовпчики:

«Риси характеру Геракла» і «Риси характеру Еврисфея» (або зошит стор.14)

Терплячість, благородство, підступність, сила волі, боягузтво, вибагливість, непохитність, примхливість, доброта, безкорисливість.

Використовуючи ці слова, складіть діаманту

Висновок. На відміну від Прометея, Геракл здійснював свої героїчні вчинки без особливої життєвої необхідності, благородної мети.

На прикладі Прометея ми бачили велич самопожертви в ім’я людей, подвиг. Геракл же уособлює красу подвигу. (слайд 20)

Слово вчителя. Геракл упорядковує життя, вносить в існування людей справедливість, гармонію, красу. Наділений надлюдськими силами, показує безмежні можливості кожного з нас, змушує повірити в себе, в свої сили, протистояти злу, хоч яку б подобу воно мало. Бо найважче людині – перемогти себе, зробити себе сильнішою.

  •   Чи є місце таким, як Геракл, у сучасному світі?

IV. Етап рефлексії.

  •   Що зацікавило вас на уроках?
  •   Який матеріал, отриманий на уроці, був для вас новим?
  •   Чого ви навчилися?
  •   Ваш емоційний стан, настрій після уроку?

V. Оцінювання діяльності учнів.

Коментування різнорівневого домашнього завдання (слайд 22)

  •   Прочитати міф про Дедала та Ікара
  •   Скласти розповідь про Дедала та Ікара.
  •   По бажанню намалювати ілюстрацію до міфу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
1676
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку