Остапа Вишня. «Моя автобіографія» – гумористична розповідь письменника про свій життєвий шлях.

Про матеріал

Цифровий ресурс містить визначення ключових та предметних компетентностей. В них представлені різноманітні форми та методи навчання, які використовуються на різних етапах уроків; завдання на актуалізацію опорних знань, текстовий матеріал для ознайомлення учнів з питаннями даної теми уроку, містить ряд ілюстрацій і схем, співзвучних з презентаціями до уроку, відведений час для перегляду відеофрагментів. Уроки розроблені з використанням інтерактивних технологій. Велика увага приділяється самостійній роботі учнів з підручником, схемам. Для здійснення контролю знань учнів в процесі вивчення матеріалу запропоновано різні види усної та письмової перевірки. Рекомендовано використовувати вчителям при вивченні теми «Мова і мовлення». Зміст має тісний зв'язок із життям та особистим досвідом учнів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок української літератури в 11 класі Остапа Вишня. «Моя автобіографія» – гумористична розповідь письменника про свій життєвий шлях. Опалінська Валентина Олександрівна. Вчитель української мови та літератури. Коврайського НВК імені Г. С. Сковороди. Золотоніської районної ради. Черкаської області

Номер слайду 2

Гумористичний твір «Моя автобіографія»Твір написаний 15 – 16 березня 1927 року, надрукований у видавництві «Книгоспілка» Тема твору: виклад найяскравіших моментів життя автора й найголовніших рис характеру. Жанр – гумористичне оповідання або гумореска. Маловідомі спогади Остапа Вишні

Номер слайду 3

Словникова робота. Комічне - результат контрасту, розладу, протистояння прекрасного – потворному, низького – піднесеному, внутрішньої пустоти – зовнішньому вигляду, що претендує на значущість. Форми комічного. Гумор (використання дотепності та гри слів)Сатира (критика недоліків, суперечностей)Сарказм («Зла іронія», що має руйнівну сили)Іронія (прихований сміх, замаскований серйозною формою)

Номер слайду 4

Помилка в назві Вже в назві «Моя автобіографія» – лексична помилка. Моя автобіографія (плеоназм). Чому Остап Вишня свідомо вдається до порушення мовних законів? (Натяк на не­серйозність оповіді, недостатню освіченість оповідача, його простакуватість.)Чи повірили ви письменникові? Невже оповідач і справді недалека людина? Які його роз­думи, вислови заперечують цю думку?

Номер слайду 5

Робота в групах. Знайти в тексті приклади засобів творення комічного

Номер слайду 6

Метод «Діаграма Венна» Спільне. Захоплення красою природи, відчуття єдності людини з нею, багатство виражально-зображальних засобів. О. Вишня. Філософське осмислення і комічні мотивиІ. Нечуй-Левицький. Детальність, розлогість опису, нагромадження епітетів, порівнянь. М. Хвильвий. Романтичність

Номер слайду 7

Продовження «автобіографічної» теми в творах О. Вишні «Отак і пишу», «Перший диктант», «Якби моя бабуся встали», «Великомученик Остап Вишня», «Все життя з Гоголем», щоденник «Думи мої, думи мої…»

Номер слайду 8

Клоуз - тести

Номер слайду 9

Три мистецькі пласти у «Моїй автобіографії»

Номер слайду 10

«Він за Рим, я – за Шенгерієвку» « Повіз мене батько в Зіньків…Отут мені й повернути б було на « неокласицизм», бо вчилися ми разом із Миколою Зеровим. Так не схотів. Самі ж знаєте неокласиком бути – силу треба терпіння. Читай Горація, Вергілія, Овідія …інших Гомерів»М. Зеров

Номер слайду 11

Спогоди про першого вчителя«Вчив мене хороший вчитель Іван Максимович, доброї душі дідуган, білий-білий, як білі бувають у нас перед зеленими святами хати. Учив він сумлінно, бо й сам він був ходяча совість людська. Умер уже він, хай йому земля пухом. Любив я не тільки його, а й його лінійку, що ходила іноді по руках наших школярських замурзаних.»Музей Остапа Вишні в селі Грунь

Номер слайду 12

Проблемне завдання. Охарактеризуйте образ оповідача в усмішці Остапа Вишні «Моя автобіографія»

Номер слайду 13

Підсумок уроку. Рефлексія «Есе»Тема есе: «Що в оповіданні Остапа Вишні вам запам’яталося найбільше?»«Які думки у вас виникли після прочитання цього твору?»Пам’ятайте, що ви обмежені обсягом цього аркуша, тому плануйте висловлення заздалегідь!Пишіть розбірливо!пп

Номер слайду 14

Творча діяльність35 років подарувала йому доля на творчу діяльність. З них третину випало прожити за колючим дротом, інша людина назавжди втратила й здатність сміятися, але не він. Письменник казав: « А ми сміємося і будемо сміятися рядом із своїм, дотепним, талановитим народом.»Робоча кімната Остапа Вишні

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Тема твору «Риси індивідуального почерку О. Вишні»Творче завдання: скласти власну гумореску в стилі О. Вишні на шкільну тематику. Музей Остапа Вишні

Номер слайду 16

Проблематика творуІлюстрація до твору «Моя автобіографія»

Номер слайду 17

Пошукова робота. Завдання: дослідити мову в творі Остапа Вишня «Моя автобіографія» ВульгаризмиІронія. Використання дієслів (третя особа однини)Використання займенників середнього роду. Змішування «високого» та «низького» стилів

Номер слайду 18

Випереджувальне завдання Експонати уявного музею Остапа ВишніГазета «За Радянську Україну»Ілюстрація з твору «Мисливські усмішки»Журнал «Червоний перець»Газета «Народна воля»

Номер слайду 19

Термін «автобіографія»Автобіографія – це один з видів ділових паперів. В «Моїй автобіографії» присутні всі дані, властиві для цього документу. Але в Остапа Вишні це не лише життєпис, а й аналіз пережитого авторам.

Номер слайду 20

Художні особливості твору

Номер слайду 21

Епіграф уроку. Остап Вишня, хто він для нас?Країна веселої мудрості. Слава Украни, її невмируща краса. (О. Гончар)«Тут - увесь Вишня: любов до життя, любов до людини, іронія до отого «щасливого» дитинства…» (М. Рильський)

Номер слайду 22

Символи негуманної освіти. Лінійка, яка виробляла літературний стиль письменника. Книга «Катехізис» Філарета, яку треба було не просто читати, а знати напам’ять. Книга «Руський паломник», що його років 20 підряд читала мати.

Номер слайду 23

Справжня анкета Остап Вишня з іронією ставився до різно­манітних анкет, яких протягом життя довелося за­повнювати чимало. До речі, зберігся бланк справжньої анкети, куди письменник уписав жартівливі відповіді. Серед них, наприклад, такі: Освіта: ніякоїСоціальне походження: з пап римських. Місце народження: ліжко. Середньомісячна зарплата: один мільйон (хо­чу!) і т. п.

Номер слайду 24

Робота з епіграфом Що означає для вас вислів «країна веселої мудрості?» Прочитайте та прокоментуйте слова Олеся Гончара, які стали епіграфом до твору?«Країна веселої мудрості»

Номер слайду 25

Побут у гуморесціПобут переданий за допомогою яскравих, найприкметніших деталей: Піди, подивись, Мелашко, чи не заснув там часом Павло? Та обережненько не налякай, щоб сорочки не закаляв. Хіба на них наперешся?

Номер слайду 26

Мета уроку: навчальна - ознайомити учнів із гуморескою «Моя автобіографія» та проаналізувати її; розвивальна - розвивати творче мислення учнів, уміння аналізувати прочитане, робити висновки; виховна – виховувати почуття поваги до творчості О. Вишні, прищеплювати бажання розширити читацький кругозір.

Номер слайду 27

Рідна мова. У циклі українознавчих усмішок митець порушував проблему розвитку національної мови, вільного і повного впровадження її в усі сфери життя. Рідна мова була для митця найкращим засобом змалювання комічних ситуацій і творення характерів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трачук Віра Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Українська література 11 клас (Міщенко О.І.)
Додано
5 березня 2018
Переглядів
7424
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку