СХВАВЛЕНО Протокол педагогічної ради № ___ від 31 серпня 2022року
|
|
ЗАТВЕРДЖУЮ Директор
__________ Лариса КАРПЕЦЬ 31 серпня 2022року
|
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА
АНДРІЇВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ
КАРПІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ КРИВОРІЗЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Андріївка – 2022
ВСТУП
Призначення ліцею полягає в наданні якісної повної загальної освіти дітям шкільного віку мікрорайону закладу освіти, забезпеченні їх всебічного розвитку, виховання і самореалізації особистості ,яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми. Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на: формування в учнів сучасної наукової картини світу; виховання працьовитості, любові до природи, формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій; формування потреби учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення .
Модель випускника Нової Української Школи – це необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива цілеспрямована праця, бажання вчитися і ділитися досвідом з іншими. Випускник базової основної школи володіє певними якостями і вміннями на рівні вимог державних освітніх стандартів ,успішно засвоює загальноосвітні програми з усіх предметів навчального плану; має систему розумових здібностей; готовий до форм і методів навчання, використовуваних у старших класах. Випускник старших класів має знання на рівні вимог державних освітніх стандартів, що забезпечує вступ до закладу вищої професійної освіти та подальше успішне навчання; поважає свою й чужу гідність, права, свободи інших людей;дотримується правил культури поведінки і спілкування; прагне духовного і соціального добробуту. Наш випускник – свідомий громадянин і патріот своєї країни.
У закладі освіти:
початкова освіта здобувається протягом чотирьох років;
базова середня освіта здобувається протягом п’яти років;
середня освіта здобувається протягом двох років.
У зв’язку з ситуацією , що склалася в Україні з 24 лютого 2022 року задля збереження життя здобувачів освіти та вчителів в ліцеї можливе впровадження дистанційного навчання за допомогою платформи Coogle.
Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»( стаття 12).
Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову від 24 червня 2022 року №711 « Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні».
На лист департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної адміністрації від 16.08.2022 №3307/0/211-2022 «Про надання інформації», на виконання пункту 14 протокольного рішення за результатами селекторної наради в Офісі Президента України від 10.08.2022 відділ освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетрвської області наддав навтупну інформацію:
- в закладі загальної середньої освіти Карпівської сільської ради проведено онлайн батьківські збори щодо організації навчання у 2022 -2023 навчальному році. Батьки учнів закладу освіти обрали дистанційну форму навчання.
МЕТА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ:
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:
Закони України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту»,
« Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» ( №7325 від 28.04.2022) на період тривалості воєнного стану призупиняється дія положення частини третьої статті 10 Закону України « Про повну загальну середню освіту» в частині тривалості освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти не менше 175 навчальних днів. 2022-2023 навчальний рік може тривати більше або менше 175 днів, Листа Міністерства освіти і науки України від 30.06.2022 року № 1/7322-22 « Про організацію 2022-2023 навчального року» від 16.03.2022 року № 1/3472-22 « Про виконання Указу Президента України Володимира ЗЕЛЕНСЬКОГО від 16.03.2022 №143/2022», « Про забезпечення функціонування української мови як державної, Указу Президента України від 16 березня 2022 року № 143 « Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України»; постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 « Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні»; розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р
« Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти « Нова українська школа» на період до 2029 року; санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти , затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.09.2020 № 2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 року за № 1111/35394; державних стандартів повної загальної середньої освіти :
На рівні початкової освіти ( 1-4 класах) – Державного стандарту початкової освіти ( затвердженого Постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87); на рівні базової середньої освіти : в 5 класах – Державного стандарту базової середньої освіти : в 5 класах – Державного стандарту базової середньої освіти ( затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898); в 6- 9 класах – Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти ( затверджено Поставновою КМУ від 23 листопада 2011 року № 1392); на рівні профільної середньої освіти ( в 10-11/12 класах) – Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти ( затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року № 1392).
Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 року № 1115, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2020 року за № 941/35224); порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 16.04.2018 № 367, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 травня 2018 року за № 564/32016.
З урахуванням поетапного переходу закладів освіти на здійснення діяльності за новим Державним стандартом у 2022-2023 навчальному році освітня програма закладу освіти розроблялася на основі:
Для 1- 2 класів – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ,розробленої під керівництвом О.Я.Савченко ( затвердженої наказом МОН України від 12.08.2022 №743);
Для 3-4 класів – за типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти,розробленої під керівництвом О.Я.Савченко ( затвердженої наказом МОН України від 12.08.2022 № 743);
Для 5 класу – Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти ( затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235) (додаток 3);
Для 6- 9 класів навчальний план закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою , наказ МОН України від 20.04.2018 р. №405
« Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня» (додаток 1 до Типової освітньої програми).
Для 10-11 класів - навчальний план закладів загальної середньої освіти, наказ МОН України від 20.04.2018 №408 « Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» (за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, (додаток 2,3 до Типової освітньої програми)( у редакції наказу МОН від 28.11.2019 №1493 (зі змінами).
Порядок вивчення окремих предметів
У 1- 4 класах варіативна складова – 1 година з інформатики, всього - 4 години.
У 5 класі пройшов перерозподіл годин мовно – літературної освітньої галузі: зарубіжна література 1,5+0,5=2 год на тиждень, іноземна мова – 3,5-0,5= 3 год на тиждень.
Взято 0,5 години на освітні галузі соціальну і здоров'язбережувальну: етика 0,5 год= 1 година на тиждень, інформатину 0,5год= 1 година на тиждень.
Отже, взято одну додаткову годину для вивчення предметів освітніх галузей,0,5 годин перерозподілено в освітній галузі « Мовно – літературна».
У 10 та 11 класах для якісної здачі ЗНО використано години варіативної складової для вивчення окремих базових предметів:
з математики – 1 година,
української мови – 2 години,
української літератури – 2 години.
Вибірково – обов’язкові предмети у 10,11 класах - інформатика, технології по – 1,5 години.
У 5- 7 класах викладатимуться окремі курси: «Музичне мистецтво»,
«Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво» у 8 та 9 класах.
3. Предмети інваріантної та варіативної складової, що не мають повної кількості годин будуть викладатися протягом навчального року за розкладом: українська мова – 6,7 клас, історія України -8,9,10,11 класи, географія – 9, 10, хімія – 7,10 класи, Захист України-10,11 класи, інформатика -10,11 класи, технології -10,11 класи.
Розподіл предметів інваріантного та варіативної складових, що не мають повної кількості годин.
Клас |
Предмет |
Кількість годин за навчальним планом |
Чергування по семестрах |
|
І семестр |
ІІ семестр |
|||
6 |
Українська мова |
3,5 |
3,5 |
3,5 |
7 |
Українська мова |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
7 |
Хімія |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
9 |
Географія |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
8 |
Історія України |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
9 |
Історія України |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
10 |
Історія України |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
10 |
Географія |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
10 |
Хімія |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
10 |
Захист України |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
11 |
Історія України |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
10 |
Інформатика |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
10 |
Технології |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
11 |
Технології |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
11 |
Інформатика |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
11 |
Захист України |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
10 |
Інформатика |
1,5 |
1.5 |
1,5 |
10 |
Технології |
1.5 |
1.5 |
1,5 |
ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ: 2022–2023 н. р.
СТРУКТУРА ПРОГРАМИ:
І розділ – початкова освіта,
ІІ розділ – базова середня освіта,
ІІІ розділ – середня освіта з вивченням додаткових годин на предмет: українська мова, українська література,математика ( 10,11 класи).
Кожна з них визначає:
НАПРЯМКИ РЕАЛІЗАЦІЇ:
Згідно з чинним законодавством організувати освітній процес відповідно до рівнів типових освітніх програм трьох ступенів навчання:
І ступінь – початкова освіта тривалістю чотири роки;
ІІ ступінь – базова середня освіта тривалістю п’ять років;
ІІІ ступінь – середня освіта тривалістю два роки з вивченням додаткових годин на предмети: українська мова, українська література, математика у 10-11 класах.
КОНТРОЛЬ І КОРЕКЦІЯ:
ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ:
СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОГО РОКУ:
Відповідно до Закону України « Про освіту», та «Про повну загальну середню освіту». Враховуючи лист Міністерства освіти і науки України від 30 червня 2022 року №1/7322-22 « Про організацію 2022-2023 навчального року», лист департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 25.08.2022 року № 321/0/212-22 «Про початок 2022-2023 навчального року», рішення XVІІ сесії VІІІ скликання Карпівської сільської ради № 847 від 14 липня 2022 року « Про організацію освітнього процесу в закладах освіти карпівської сільської ради у 2022-2023 навчальному році», з метою організації освітнього процесу в 2022-2023 навчальному році в умовах воєнного стану в закладі навчальний рік розпочинається 1 вересня святом – Днем знань – і закінчується 09 червня 2023 р.
Організувати освітній процес з 01 вересня 2022 року з дистанційною формою навчання за триместровою системою.
Навчальні заняття організовуються за триместровою системою.
І триместр 01.09.2022- 07.10.2022
ІІ триместр – 17.10.2022-18.11.2022
ІІІ триместр 28.11.2022-30.12.2022
ІV триместр – 16.01.2023-17.02.2023
V триместр 27.02.2023-07.04.2023
VІ триместр 17.04.2023-09.06.2023
Упродовж навчального року для здобувачів освіти проводяться вакації
( канікули):
з 10 жовтня 2022 року по 14 жовтня 2022 року;
з 21 листопада 2022 року по 25 листопада 2022 року;
з 31 грудня 2022 року по 13 січня 2023 року;
з 20 лютого 2023 року по 24 лютого 2023 року;
з 10 квітня 2023 року по 14 квітня 2023 року.
Тривалість шкільних вакацій, протягом всього навчального 2022/2023 року, не може бути меншою ніж тридцять календарних днів.
У закладі освіти щоденно о 9 годині 00 хвилин має проводитись загальнонаціональна хвилина мовчання за співвітчизниками , загиблими внаслідок здройної агресії російської федерації протии України ( стаття 2 Указу Президента України № 143 від 16 березня 2022 року « Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок здройної агресії Російської Федерації протии України», лист Міністерства освіти і Науки України від 16.03.2022 № 1/3472-22).
Навчальні екскурсії та навчальну практику провести протягом навчального року.
Навчальний рік закінчується відповідно до статті 34 Закону України
«Про загальну середню освіту», включаючи проведення державної підсумкової атестації випускників початкової, середньої і повної школи.
Відповідно до пункту 2 пункту 2 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України « Про повну загальну середню освіту» Кабінет Міністрів постановляє : установити тривалість 2022-2023 навчального року з 1 вересня 2022 року по 30 червня 2023 року.
ФОРМИ ОГРАНІЗАЦІЇ ОСВІТЬОГО ПРОЦЕСУ
Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі. Організація освітнього процесу може здійснюватись в очному і дистанційному режимах, або за змішаною формою , що поєднує очний і дистанційний режими. Таке поєднання можливе, зокрема, для різного виду занять ( практичні, лабораторні заняття проводяться в очному режимі, лекційні – в дистанційному). Або для різних груп одного класу: частина здобувачів освіти навчається в очно, інша – дистанційно в асинхронному режимі, з можливістю надання здобувачам освіти підтримки шляхом проведення консультацій в синхронному режимі. При цьому для здобувачів освіти визначається черговість очного та дистанційного навчання з метою забезпечення рівних умов для здобуття освіти.
Заклад освіти може організовувати освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання за допомогою технічних засобів комунікації, доступних для учасників освітнього процесу. При цьому обсяг навчального часу, що забезпечується в синхронному режимі, визначається педагогічним працівникам і може бути менше обсягу , зазначеного в пункті 7 розділу І Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.
Також, в очному режимі, у разі нестачі в шкільних укриттях місць для всіх учасників освітнього процесу , можлива організація навчання по змінах або переведення навчання з окремих предметів на дистанційну форму.
За потреби заклад освіти може організувати індивідуальні форми здобуття освіти (зокрема екстернату, сімейну (домашню), реалізувати індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти.
Форма організації освітнього процесу залежить від без пекової ситуації в населеному пункті і визначається рішенням військово – цивільних адміністрацій. Рішення приймається за участю батьків. Якщо батьки не погоджуються з очною формою навчання, вони можуть обрати дистанційну форму або індивідуальний графік навчання, або перевести дитину на екстернатну форму навчання. Для здобувачів освіти, батьки яких оберуть онлайн навчання, у закладі освіти можуть організовуватись окремі класи з дистанційною формою організації освітнього процесу. Також, за умови обладнання класних приміщень відеокамерами, може бути створена можливість для дистанційного спостереження за уроком або відеозапису уроків.
Форма організації освітнього процесу може змінюватися впродовж навчального року в залежності від без пекової ситуації у населеному пункті.
Запровадження та організація освітнього процесу в певному режимі, у тому числі у разі включення сигналу « Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення, здійснюється відповідно до листа МОН від 30.06.2022 № 1/7322-22 «Про організацію 2022-2023 навчального року».
Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження здобувачів освіти та має забезпечувати безпечні умови здобуття освіти. Розклад навчальних занять, розподіл навчального навантаження протягом тижня, тривалість навчальних занять і перерв між ними здійснюється відповідно до вимог санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти ( затверджений наказом МНЗ України 25 вересня 2020 року №2205, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 року за №111135394). Тривалість виконання завдань для самопідготовки здобувачів освіти у позанавчальний час не рекомендується більше 1 години у 3-5 класах, 1,5 години у 6-9 класах, 2 години – у 10-11(12) класах. Здобувачам освіти 1-2 класів не рекомендується обов’язкові для самопідготовки у поза навчальний час.
НАПОВНЮВАНІСТЬ КЛАСІВ.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» на період тривалості воєнного стану призупиняється дія положення частини другої статті 11 Закону України « Про повну загальну середню освіту» щодо граничної верхньої межі кількості здобувачів освіти (наповнюваності класу) державного, комунального закладу освіти, крім здобуття освіти за очною ( денною) або вечірньою формою.
Нормативи максимальної наповнюваності класів за денною, вечірньою формами навчання зберігаються. При дистанційному навчанні заклад освіти самостійно приймає рішення щодо максимальної кількості здобувачів освіти у класі.
ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ
У 2022-2023 навчальному році пріоритетними є такі напрямки освітньої діяльності :
У зв’язку з широкомасштабним вторгненням Російської Федерації в Україну, яке розпочалось 24 лютого 2022 року і призвело до тимчасового призупинення навчання, а потім до переходу на дистанційне навчання, на початку 2022-2023 навчального року виявити рівень опанування здобувачами освіти навчального матеріалу, яким вони оволоділи в умовах воєнного часу самостійно або із використанням технологій дистанційного навчання, визначити необхідність організації традиційного повторення вивченого матеріалу за минулий рік, запровадити «коригуюче навчання».
Це дозволить з'ясувати навченість здобувачів освіти, їхню готовність до засвоєння нового змісту, а також допоможе визначити оптимальні умови для планування й організації подальшого освітнього процесу. У календарно – тематичному плануванні на початку навчального року необхідно визначити достатню кількість навчального часу для повторення і проведення діагностування результатів навчання за попередній рік.
Спосіб діагностування залишкових результатів навчання вчитель обирає самостійно. Результати діагностування не підлягають обліку і не враховуються під час оцінювання за перший семестр.
Діагностування в перші тижні навчання доцільно проводити з використанням різнорівневих завдань:
Результати діагностування доцільно використати для коригування календарно – тематичного плану вивчення предмета. Залежно від готовності здобувачів освіти оволодівати програмовим матеріалом учитель може розширити (збільшити) тематичний блок «Повторення (за попередній навчальний рік)» для подолання виявлених утруднень і відповідно ущільнити програмовий матеріал, який має вивчатися або опрацьовувати нові тематичні блоки, але перші уроки, виділені на опрацювання теми, присвячувати повторенню тих тем попереднього класу, на яких базується вивчення нової теми. Відтак, календарний план може змінюватися протягом навчального року залежно від результатів навчального поступу здобувачів освіти.
Під час організації освітнього процесу (дистанційного, змішаного) слід виважено обирати електронні ресурси, ураховуючи їх дидактичну доцільність, фактологічну коректність змісту, відповідність навчальній програмі.
Вибір цифрової платформи для використання в освітньому процесі заклад загальної середньої освіти здійснює самостійно з урахуванням технічних можливостей учителів та здобувачів освіти.
РОЗДІЛ І
ПОЧАТКОВА ОСВІТА
Початкова освіта - перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти.
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ШКОЛИ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ
Типовий навчальний план
1-4 класи
Для 1- 2 класів – Типова освітня програма розроблена під керівництвом Савченко О.Я., наказ МОН України від 12.08.2022 №743-22.
Для 3-4 класів – Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О.Я, наказ МОН України від 12.08.2022 №743-22.
Назва освітньої галузі |
Предмет |
Кількість годин |
|||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Інваріантний складник |
|
||||
Мовно – літературна |
Українська мова та література |
7 |
7 |
7 |
7 |
Іншомовна |
Іноземна мова (англ.) |
2 |
3 |
3 |
3 |
Математична |
Математика |
4 |
4 |
5 |
5 |
Я досліджую світ ( природнича, громадянська, історична, соціальна, здоров'язбережувальна галузі) |
Я досліджую світ |
3 |
3 |
3 |
3 |
Технологічна |
Дизайн і технології |
1 |
1 |
1 |
1 |
Мистецька |
Музичне мистецтво |
1 |
1 |
1 |
1 |
Образотворче мистецтво |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Інформатична |
Інформатика |
|
1 |
1 |
1 |
Фізкультурна |
Фізична культура |
3 |
3 |
3 |
3 |
Усього |
22 |
24 |
25 |
25 |
|
Варіативний складник |
|
||||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей,проведення індивідуальних консультацій та групових занять. |
Інформатика |
1 |
1 |
1 |
1 |
Кількість навчальних годин на тиждень, що фінансуються з державного бюджету ( без урахування поділу на групи) |
23 |
25 |
26 |
26 |
|
Гранично допустиме тижневе, річне навчальне навантаження учня |
20/700 |
22/770 |
23/805 |
23/805 |
Інтегровано вивчається навчальний предмет «Я досліджую світ». При вивченні інтегрованого предмету «Я досліджую світ» здійснюється розподіл годин між освітніми галузями: природнича, громадянська, історична, соціальна і здоров’язбережувальна – разом 3 год./тиждень для учнів 1 – 4 класу.
Відповідно до наказу МОНУ від 20.04.2018 р. № 407 закладом освіти визначено загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1 – 4-х класів:
Варіативна складова навчального плану спрямована на підсилення вивчення інформатики.(за навчальними програмами для учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня).
Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів.
Відповідно до Загальних положень типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня, затверджених наказом МОНУ від 20.04.2018 № 407, освітню програму укладено за такими освітніми галузями: мовно-літературна (мовний і літературний компоненти) та іншомовна (англійська мова), математична ( математика), я досліджую світ (природнича, громадянська, історична,соціальна, здоров’язбережувальна). До предметів, які вивчаються в початковій школі відносяться: українська мова (мова та читання), іноземна ( англійська ) мова, математика, природознавство, я у світі, я досліджую світ, образотворче мистецтво, музичне мистецтво, трудове навчання, інформатика, основи здоров’я, фізична культура (1-4 клас).
Зміст предметів, які вивчаються в початковій школі, закладений в переліку навчальних програм для учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня. Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.
Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів здійснюється вербально. Для учнів 3,4 класів застосовується формувальне та підсумкове( тематичне, семестрове, річне оцінювання за рівнявою шкалою, а його результати позначаються словами або відповідними літерами: «початковий (П)», «середній (С)», «достатній (Д)», «високий (В)».
Відповідно до чинного законодавства при визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативна тривалість уроків у 1 класі – 35 хвилин, 2 – 4 класах – 40 хвилин.
Освітня програма спрямована на реалізацію мети та завдань освітніх галузей, визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти, що забезпечує формування у молодших школярів ключових компетентностей, які реалізуються через уміння вчитися,здатність логічно міркувати, уміння критично мислити, готовність розв’язувати проблеми із застосовуванням досвіду практичної діяльності для вирішення повсякденних задач, уміння працювати в команді тощо. Крім того, навчання в 1 – 4 класах сприятиме виробленню в учнів передумов самостійного пошуку й аналізу інформації, фінансової грамотності та підприємницьких навичок.
Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів
Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Тому доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків,а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.
Відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня педагогічний колектив запроваджує такі форми організації освітнього процесу:
різні типи уроків:
У відповідності до Закону України «Про освіту» початкова освіта здобувається, як правило, з шести років.
Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року не виповнилося шести років, можуть розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, якщо їм виповниться 5 років і 8 місяців.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ
БАЗОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
Впровадження базової середньої освіти здійснюється за допомогою Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392. Програма розроблена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 20.04.2018 №405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня» та типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти ( Наказ Міністерства освіти і науки України 19.02.2021 №235, додаток 3)( 5 клас НУШ).
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ШКОЛИ ІІ СТУПЕНЯ (СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ )
5 клас
База: типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти ( Наказ Міністерства освіти і науки України 19.02.2021 №235,
(додаток 3)
Освітня галузь |
Перелік предметів та галузевих інтегрованих курсів |
Кількість годин на тиждень у класі |
Мовно - літературна |
Українська мова |
4 |
Українська література |
2 |
|
Зарубіжна література |
1,5+0,5 |
|
Іноземна мова ( англ.) |
3 |
|
Математична |
Математика |
5 |
Природнича |
Інтегрований курс «Пізнаємо природу» |
2 |
Соціальна і здоров'язбережувальна |
Інтегрований курс «Здоров'я,безпека та добробут» |
1 |
Етика |
0,5+0,5 |
|
Громадянська та історична |
Вступ до історії України та громадянської освіти |
1 |
Інформатична |
Інформатика |
1,5+0,5 |
Технологічна |
Технології |
2 |
Мистецька |
Музичне мистецтво |
1 |
Образотворче мистецтво |
1 |
|
Фізична культура |
Фізична культура |
3 |
Разом ( без фізичної культури + фізична культура) |
27+3 |
|
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
1 |
|
Гранично допустиме навчальне навантаження |
28 |
|
Всього( без фізичної культури + фізична культура; без урахування поділу класів на групи) |
27(26+1)+3 |
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ШКОЛИ ІІ СТУПЕНЯ (СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ )
6-9 класи
База: навчальний план закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою, наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня» ( таблиця 1 до Типової освітньої програми )
Освітні галузі |
Предмети |
Кількість годин на тиждень у класах |
|||
6 |
7 |
8 |
9 |
||
Мови і літератури |
Українська мова |
3,5 |
2,5 |
2 |
2 |
Українська література |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Іноземна мова (англ.) |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Зарубіжна література |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Суспільство- знавство |
Історія України |
1 |
1 |
1,5 |
1,5 |
Всесвітня історія |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Основи правознавства |
- |
- |
- |
1 |
|
Мистецтво |
Музичне мистецтво |
1 |
1 |
- |
- |
Образотворче мистецтво |
1 |
1 |
- |
- |
|
Мистецтво |
- |
- |
1 |
1 |
|
Математика |
Математика |
4 |
- |
- |
- |
Алгебра |
- |
2 |
2 |
2 |
|
Геометрія |
- |
2 |
2 |
2 |
|
Природознавство |
Природознавство |
- |
- |
- |
- |
Біологія |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Географія |
2 |
2 |
2 |
1,5 |
|
Фізика |
- |
2 |
2 |
3 |
|
Хімія |
- |
1,5 |
2 |
2 |
|
Технології |
Трудове навчання |
2 |
1 |
1 |
1 |
Інформатика |
1 |
1 |
2 |
2 |
|
Здоров'я і фізична культура |
Основи здоров'я |
1 |
1 |
1 |
1 |
Фізична культура |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Разом |
26,5+3 |
28+3 |
28,5+3 |
30+3 |
|
Гранично допустиме навчальне навантаження |
31 |
32 |
33 |
33 |
|
Всього ( без урахування поділу класів на групи) |
29,5 |
31 |
31,5 |
33 |
|
Навчальний план вміщає зміст і структуру другого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів
Варіативна складова навчальних планів не використана.
Гранична наповнюваність класів та тривалість уроків встановлена відповідно до Закону України “Про освіту” , « Про повну загальну середню освіту».
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі.
Перелік навчальних програм для учнів закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня
5 клас – модельні навчальні програми, яким надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України « наказом від 12.07.2021 № 795 ( зі змінами, внесеними у додаток наказами Міністерства освіти і науки України від 10.08.2021, № 898, від 29.09.2021 №10312, від 13.12.2021 №1358, від 02.02.2022 №96, від 09.02.2022 №143, від 11.04.2022 №324 ( гриф Міністерства станом на 01 вересня 2022 року надано 95 модельних програм).
6- 9 класи
Навчальні програми, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804 « Про оновлені навчальні програми для учнів5- 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»( зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698);
Навчальні програми, яким надано гриф « Рекомендовано Міністерством освіти і науки України « Наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 №698 « Про надання грифа оновленим навчальним програмам».
№ п/п |
Назва навчальної програми |
1. |
Українська мова |
2. |
Українська література |
3. |
Біологія |
4. |
Всесвітня історія |
5. |
Географія |
6. |
Зарубіжна література |
7. |
Інформатика |
8. |
Історія України |
9. |
Математика |
10. |
Мистецтво |
11. |
Основи здоров’я |
12. |
Природознавство |
13. |
Трудове навчання |
14. |
Фізика |
15. |
Фізична культура |
16. |
Хімія |
17. |
Іноземні мови |
Результати навчання повинні зробити внесок у формування ключових компетентностей учнів:
№ з/п |
Ключові компетентності |
Компоненти |
1 |
Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами |
Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах ;грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем |
2 |
Спілкування іноземними мовами |
Уміння:здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування. Ставлення:критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов. Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби. |
3 |
Математична компетентність |
Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві. Навчальні ресурси: розв’язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації |
4 |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки. Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу |
5 |
Інформаційно-цифрова компетентність |
Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій . Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіківза допомогою програмних засобів |
6 |
Уміння вчитися впродовж життя |
Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи; моделювати власну освітню траєкторію.
Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб,прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії |
7 |
Ініціативність і підприємливість |
Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми,; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі.. Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту . |
8 |
Соціальна і громадянська компетентності |
Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір. Ставлення: ощадливість і поміркованість; повага до прав людини. Навчальні ресурси: завдання соціального змісту |
9 |
Обізнаність і самовираження у сфері культури |
Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку. Ставлення: усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси:математичні моделі в різних видах мистецтва |
10 |
Екологічна грамотність і здорове життя |
Уміння: аналізувати і критично оцінювати події в державі на основі різних даних. Ставлення:усвідомлення чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину |
Педагогічному колективу закладу освіти приділити значну увагу організації навчання через наскрізні лінії, які є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів, а також соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях:
Реалізація навчання за наскрізними лініями:
Напрямки |
Зміст |
організація навчального середовища |
формування духовного, соціального і фізичного середовища навчання; |
окремі предмети |
· впровадження інтерактивних методів навчання з використанням компетентнісного підходу
|
позакласна навчальна робота |
організація тематичних днів та тижнів, пізнавальні флешмоби |
|
· |
Основними формами організації освітнього процесу вважати різні типи уроку:
Форми організації освітнього процесу уточнюються та розширюються у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи.
З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей створити умови для проведення навчальних занять з різних предметів як функції перевірки та оцінювання досягнення компетентностей учнів.
РОЗДІЛ ІІІ
СЕРЕДНЯ ОСВІТА
(Впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 23 листопада 2011 року № 1392).
Програма розроблена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 20.04.2018 №408 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня»( у редакції наказу МОН від 28.11.2019 №1493 зі змінами, внесеними наказом МОН від 31.03.2020 №464).
Середня освіта - третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом середньої освіти.
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ШКОЛИ ІІІ СТУПЕНЯ
10 – 11 класи
База: навчальний план закладів загальної середньої освіти, наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 №408 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» ( таблиця 2,3 до Типової освітньої програми)
Предмети |
Кількість годин на тиждень у класах |
|
10 |
11 |
|
Окремі базові предмети |
12 |
12 |
Українська мова |
2+2 |
2+2 |
Українська література |
2+2 |
2+2 |
Математика (алгебра і початки аналізів) |
3+1 |
3+1 |
Базові предмети |
|
|
Зарубіжна література |
1 |
1 |
Іноземна мова (алгл.мова) |
2 |
2 |
Історія України |
1,5 |
1,5 |
Всесвітня історія |
1 |
1 |
Громадянська освіта |
2 |
|
Біологія і екологія |
2 |
2 |
Географія |
1,5 |
1 |
Фізика і астрономія |
3 |
4 |
Хімія |
1,5 |
2 |
Фізична культура |
3 |
3 |
Захист України |
1,5 |
1,5 |
Вибірково - обов’язкові предмети ( Інформатика, Технології) |
3 |
3 |
Інформатика |
1,5 |
1,5 |
Технології |
1,5 |
1,5 |
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети . |
5 |
5 |
Гранично допустиме тижневе навантаження на учня |
33 |
34 |
Всього фінансується ( без урахування поділу класу на групи) |
30+5 |
29+5 |
Навчальним планом передбачено загальний обсяг навчального навантаження та тижневі години на вивчення базових предметів, вибірково-обов’язкових предметів, профільного предмета.
При тематичному плануванні педагогами врахувати засоби інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів для реалізації наскрізних ліній.
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі.
Очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм для учнів закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (затверджені наказами МОН України від 23.10.2017 №1407 та від 24.11.2017
№1539).
Навчальні програми , затверджені наказом міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 №1407 «Про надання грифу МОН навчальним програмам для учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти» ( зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 №698); начальні програми, яким надано гриф « Рекомендовано Міністерством освіти і науки України «Наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 №698 « Про надання грифа оновленим навчальним програмам».
№ з/п |
Назва навчальної програми |
Рівень вивчення |
1. |
Українська мова |
Профільний рівень |
2. |
Українська література |
Профільний рівень |
3. |
Зарубіжна література |
Рівень стандарту |
4. |
Іноземні мови |
Рівень стандарту |
5. |
Історія України |
Рівень стандарту |
6. |
Всесвітня історія |
Рівень стандарту |
7. |
Громадянська освіта (інтегрований курс) |
Рівень стандарту |
8. |
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) |
Рівень стандарту |
9. |
Біологія і екологія |
Рівень стандарту |
10. |
Географія |
Рівень стандарту |
11. |
Фізика і астрономія |
Рівень стандарту |
12. |
Хімія |
Рівень стандарту |
13. |
Фізична культура |
Рівень стандарту |
14. |
Захист України |
Рівень стандарту |
Результати навчання повинні зробити внесок у формування ключових компетентностей учнів.
№ з/п |
Ключові компетентності |
Компоненти |
1. |
Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами |
Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах,грамотно висловлюватися рідною мовою, поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять. |
2. |
Спілкування іноземною мовою |
Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб. Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення. Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література. |
3. |
Математична компетентність |
Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності; розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.. Навчальні ресурси: розв’язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації |
4. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки. Навчальні ресурси: складання графіків , які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу |
5. |
Інформаційно-цифрова компетентність |
Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом, доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації ; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків за допомогою програмних засобів |
6. |
Уміння вчитися впродовж життя |
Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії |
7. |
Ініціативність і підприємливість |
Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, шукаючи оптимальних способів розв’язання їх. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі. Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту . |
8. |
Соціальна і громадянська компетентності |
Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу. Навчальні ресурси: завдання соціального змісту |
9. |
Обізнаність і самовираження у сфері культури |
Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем ). Ставлення: повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси: моделі в різних видах мистецтва |
10. |
Екологічна грамотність і здорове життя |
Уміння: аналізувати і оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних. Ставлення: ощадне та бережливе відношення до природних ресурсів,; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину . Навчальні ресурси: навчальні проекти. |
Закладом освіти приділено велику увагу навчанню через наскрізні лінії, які є засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів, а також соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях:
Реалізація навчання за наскрізними лініями:
Напрямки |
Зміст |
– організація навчального середовища |
– формування духовного, соціального і фізичного середовища навчання. |
– окремі предмети |
– впровадження інтерактивних методів навчання з використанням компетентнісного підходу (інтегрований урок, бінарний урок,). |
– вибірково –обов'язкові предмети |
«Технології, інформатика» |
– позакласна навчальна робота |
Організація тематичних днів , флешмоби,гурткова робота. |
|
|
Типи уроку:
Також формами організації освітнього процесу вважати екскурсії.
Форми організації освітнього процесу уточнюються та розширюються у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:
( компетентностей).
Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти: