«Вмотивований учитель - агент змін сучасного освітнього простору в умовах впровадження Концепції Нової Української Школи»

Про матеріал
Сучасний український учитель має сам бути здобувачем освіти. Адже розвиток — це найбільший дар для кожного. І тільки коли ми інвестуємо в кращу версію себе, зможемо приносити користь іншим. Оскільки педагогічна професія — це служіння суспільству і країні, то сучасний учитель має постійно змінюватися і розвиватися.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

                   Доповідь

     «Вмотивований учитель - агент змін  сучасного освітнього простору в  умовах  

впровадження  Концепції  Нової Української  Школи»

 

 

 

 

 

 

                                               Підготувала

                                               заступник директора з навчально-виховної роботи,

                                               учитель початкових класів

                                               Коваль Наталія Василівна

 

“Школа українська буде успішна, якщо до неї прийде успішний учитель. Він – успішний учитель та фахівець – вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми та адміністрацією закладу освіти. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає”.

   Нова українська школа потребує нового учителя, який зможе стати агентом змін. Реформою передбачено низку стимулів для особистого і професійного зростання, з метою залучення до професії найкращих.

      Насамперед творчому та відповідальному учителю, який постійно працює над собою,  надано академічну свободу. Учитель може готувати власні авторські навчальні програми, власноруч обирати підручники, методи, стратегії, способи і засоби навчання; активно виражати власну фахову думку. Держава гарантує йому свободу від втручання у професійну діяльність. Велика увага приділяється матеріальному стимулюванню. У  Законі “Про освіту” закладено норму про підвищення місця учителя у єдиній тарифній сітці. Учителі, які проходять добровільну незалежну сертифікацію,  отримують надбавку. 

    Збільшується кількість моделей підготовки учителя. Форми підвищення кваліфікації  диверсифіковано: курси при ОІПП, семінари, вебінари, онлайн-курси, конференції, самоосвіта (визнання сертифікатів). Учитель отримав право вибору місця і способу підвищення кваліфікації, як передбачено в Законі “Про освіту”. 

       Сучасне суспільство висуває до особистості вчителя особливі вимоги, пов’язані з тими змінами, що відбуваються в соціальній сфері та сфері освіти. Професійна діяльність учителя характеризується досить високим рівнем складності та напруженості. Учителеві приходиться здійснювати як заздалегідь заплановані та цілеспрямовано організовані навчальні й виховні заходи, так і часто приймати педагогічні рішення, що стихійно виникаютьпід час непередбачуваних ситуацій взаємодії зі здобувачами освіти, їхніми батьками, колегами по роботі, адміністрацією. Принципово нові педагогічні ідеї й положення вимагають переорієнтації методичної роботи на пошук та розробку інноваційних шляхів розвитку всіх ланок і складових систем освіти, формування в освітньому середовищі дійсно нового педагогічного мислення на всіх рівнях педагогічної діяльності. Сучасна система освіти постійно оновлюється та зазнає змін. 

   Важливим фактором, що визначає характер змін у системі освіти, є науково-технічний прогрес, який на певному етапі розвитку неможливий без інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема мережі інтернет. Інтернет надає учителям унікальну можливість проявити свій професіоналізм, організувати свою професійну діяльність у мережі.

  Згідно з дослідженнями, проведеними United College of Engineering and Research, в останні роки спостерігають спад інтересу до навчання серед дітей та підлітків. Найбільше це стосується дітей  покоління , які народилися в період з 1996 по 2010 рік. Особливістю цього покоління є те, що воно «виховувалося» в інтернеті і соціальних мережах.

   Неможливо уявити сучасного учителя, який не прагнув би використовувати у своїй роботі інтернет-ресурси. 

  Сучасний інтернет пропонує багато ресурсів, для використання в освітніх цілях: це заняття в режимі online, ресурси для вчителів, ресурси для учнів, проєкти online.

  У своїй практиці учителі Нової української школи активно використовують матеріали таких сайтів як:; https://naurok.com.ua/   ; https://nus.org.ua/; https://mon.gov.ua/ua тощо, на яких міститься комплексна інформація про чинні навчальні програми, методичні документи; розкриваються окремі аспекти навчання; можна ознайомитись із планами роботи закладів освіти, вимогами до атестації; можна скористатися сценаріями проведення свят, вікторин; прочитати про зарубіжний досвід; взяти участь в обговоренні педагогічних питань; дізнатися про історію освіти, навчання та видатних педагогів; розширити свої знання щодо питання ліцензування освітньої діяльності в Україні, критеріїв оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти; ознайомитись із оглядом українських педагогічних видань, публікаціями і багато іншого.

  Освітній ресурс у мережі Інтернет – це можливість продемонструвати свої досягнення, розмістити актуальну інформацію для зацікавлених осіб (батьки, здобувачі освіти, учителі, колеги тощо),  опублікувати свої надбання, матеріали, результати досліджень, реалізувати обмін досвідом, консультації тощо).

   Якщо учитель початкових класів зіштовхується  із проблемою нестачі методичної літератури, то завдяки інтернету тепер є можливість слідкувати за новинками та відразу їх отримувати, причому не тільки на паперових носіях, а й в електронному варіанті.

“Діти сьогодні хочуть сучасних, діти сьогодні хочуть креативних, діти сьогодні хочуть учителів, які насамперед розуміють їх”.

   Сучасний український учитель має сам бути здобувачем освіти. Адже розвиток — це найбільший дар для кожного. І тільки коли ми інвестуємо в кращу версію себе, зможемо приносити користь іншим. Оскільки педагогічна професія — це служіння суспільству і країні, то сучасний учитель має постійно змінюватися і розвиватися.

   Найголовніше, що має вміти учитель — бути гнучким. Світ дуже мінливий і освіта не встигає за ним. Проте саме учитель має застосовувати інновації та вміти доносити інформацію до дітей.

 Учитель не повинен боятися змінюватися. Дуже важливо також не боятися виходити із зони комфорту. Іноді треба вийти за рамки — там може бути ще комфортніше.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку