Ой прийшла до нас зима

Про матеріал
Заняття з мовленнєвого спілкування на тему: «Ой прийшла до нас зима» (старша группа) Мета: закріпити та поглибити знання дітей про явища, характерні для початку зими. Розширити знання про розваги взимку; продовжувати вчити дітей відповідати на запитання, вживати у мовленні різні типи речень тощо; збагачувати лексику дітей словами, що означають зимові явища та розваги; учити вихованців уважно слухати тематичний вірш Л. Яковенко « Снігова баба», обговорювати та повторювати його зміст з опорою на мнемотаблицю.
Перегляд файлу

Заняття з мовленнєвого спілкування на тему:  «Ой, прийшла до нас зима»

(старша группа)

Мета: закріпити та поглибити знання дітей про явища,  характерні для початку зими. Розширити  знання про розваги взимку; продовжувати вчити дітей відповідати на запитання, вживати у мовленні різні типи речень тощо; збагачувати лексику дітей словами, що означають зимові явища та розваги; учити   вихованців уважно слухати  тематичний вірш Л. Яковенко « Снігова баба», обговорювати  та повторювати  його  зміст з опорою  на   мнемотаблицю. Сприяти розвитку мислення, виховувати інтерес до словесної творчості.

Матеріал:  картина «Зимові розваги», загадка про зиму, мнемотаблиця, вірш Л.Яковенка «Снігова баба», коробка  подарункова.

Хід заняття.

  1. Сюрпризний момент (лист з загадкою). Загадування загадки:

Покривало біле-біле

Землю геть усю укрило.

В біле всі дерева вбрані,

Віз замінено на сані.

На Святого Миколая вже чекає дітвора.

Люди радісні, веселі

Його стрінуть у оселі.

Як же зветься ця пора?

Холодно, і білий сніг,

І Різдво, і Новий рік…

Вже здогадуюсь сама –

Це прийшла до нас …( зима)

  1. Зима приготувала для нас багато цікавих завдань, якщо ми справимось, обов’язково отримаєм  подарунок.
  2. Дид.гра «Осінь і зима»  (Зима перевірить, чи знайомі з нею діти)

Діти  за допомогою вихователя будують речення-протиставлення.

Осінь  швидко  проминула, а зима…(настала).

Листопад закінчився, а грудень…(розпочався).

Грудень зиму починає, а рік…(кінчає).

Осінь тепліша, а зима…(холодніша).

Осінь настає після літа, а зима – після …(осені).

Восени йшов дощ, а взимку - …( сніг).

В листопаді в калюжах стояла вода, а зараз вони…(замерзли).

Молодці! Ви гарно справились з  завданням. Давайте ми розглянемо ілюстрацію про зиму та зимові розваги. Щоб краще розглянути, складемо з ручок підзорну трубу.

  1. Бесіда за картиною:

-         Яка пора  року зображена ?  Що роблять діти? …Чи подобається їм це робити? – Який в дітей настрій?

  1. Дид.гра «Продовж  речення»  (спонукати дітей придумувати різні варіанти продовжити речення)

Тільки взимку ми можемо…( кататися на ковзанці, грати у хокей, ліпити снігову бабу,  спускатися з гірки на санчатах, грати у сніжки,  отримати подарунки від Святого Миколая, відзначати Новий рік, святкувати Різдво, колядувати і щедрувати тощо)

  1. Фізкультхвилинка (під музику Чайковського «Вальс сніжинок») з сніжинкою

«Кружляють і сиплються з неба сніжинки, 

Біленькі, легенькі, холодні пушинки,

Пухнасті вони та красиві, легкі…

Замети зима намете – отакі!»

  1.  Виразне читання вірша Л. Яковенко «Снігова баба».
  2.  Повторне читання вірша  з опорою на мнемотаблицю.
  3. Запитання за змістом:  - Коли діти почали ліпити снігову бабу? - Що, крім снігу, діти використали під час ліплення? –Де буде жити снігова баба?
  4. Пояснення значення словосполучення  «чатують до зорі» (охороняти, стерегти)
  5. Читання окремих рядків  вірша  і повторення його дитиною з опорою на мнемотаблицю.
  6.  Самостійне відтворення дитиною вірша з опорою на мнемотаблицю. (3-4 дитини за бажанням)
  7.  Подарунок від Зими. Підсумок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л. Яковенко «Снігова баба»

Ми прокинулися рано,

Бабу ліпимо старанно.

Поряд снігу нагорну

І зліплю іще одну.

Є каструля і морквина,

Є мітла, відро, вуглина.

Хай живуть  собі в дворі

І чатують до зорі.

 

 

 

Покривало біле-біле

Землю геть усю укрило.

В біле всі дерева вбрані,

Віз замінено на сані.

На Святого Миколая вже чекає дітвора.

Люди радісні, веселі

Його стрінуть у оселі.

Як же зветься ця пора?

Холодно, і білий сніг,

І Різдво, і Новий рік…

Вже здогадуюсь сама –

Це прийшла до нас( зима)

 

 

Дид.гра «Осінь і зима»  (Зима перевірить, чи знайомі з нею діти)

Діти  за допомогою вихователя будують речення-протиставлення.

Осінь  швидко  проминула, а зима…(настала).

Листопад закінчився, а грудень…(розпочався).

Грудень зиму починає, а рік…(кінчає).

Осінь тепліша, а зима…(холодніша).

Осінь настає після літа, а зима – після …(осені).

Восени йшов дощ, а взимку - …( сніг).

В листопаді в калюжах стояла вода, а зараз вони…(замерзли).

 

-         Яка пора  року зображена ?  Що роблять діти? …Чи подобається їм це робити? – Який в дітей настрій?

Дид.гра «Продовж   речення» ( спонукати дітей  придумувати різні варіанти продовжити речення)

-Тільки взимку ми можемо…( кататися на ковзанці, грати у хокей, ліпити снігову бабу,  спускатися з гірки на санчатах, грати у сніжки,  отримати подарунки від Святого Миколая, відзначати Новий рік, святкувати Різдво, колядувати і щедрувати тощо)

Фізкультхвилинка (під музику Чайковського «Вальс сніжинок») з сніжинкою

«Кружляють і сиплються з неба сніжинки, 

Біленькі, легенькі, холодні пушинки,

Пухнасті вони та красиві, легкі…

Замети зима намете – отакі!»

 

 

 

 

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку