Заняття з мовленнєвого спілкування на тему: «Ой, прийшла до нас зима»
(старша группа)
Мета: закріпити та поглибити знання дітей про явища, характерні для початку зими. Розширити знання про розваги взимку; продовжувати вчити дітей відповідати на запитання, вживати у мовленні різні типи речень тощо; збагачувати лексику дітей словами, що означають зимові явища та розваги; учити вихованців уважно слухати тематичний вірш Л. Яковенко « Снігова баба», обговорювати та повторювати його зміст з опорою на мнемотаблицю. Сприяти розвитку мислення, виховувати інтерес до словесної творчості.
Матеріал: картина «Зимові розваги», загадка про зиму, мнемотаблиця, вірш Л.Яковенка «Снігова баба», коробка подарункова.
Хід заняття.
Покривало біле-біле
Землю геть усю укрило.
В біле всі дерева вбрані,
Віз замінено на сані.
На Святого Миколая вже чекає дітвора.
Люди радісні, веселі
Його стрінуть у оселі.
Як же зветься ця пора?
Холодно, і білий сніг,
І Різдво, і Новий рік…
Вже здогадуюсь сама –
Це прийшла до нас …( зима)
Діти за допомогою вихователя будують речення-протиставлення.
Осінь швидко проминула, а зима…(настала).
Листопад закінчився, а грудень…(розпочався).
Грудень зиму починає, а рік…(кінчає).
Осінь тепліша, а зима…(холодніша).
Осінь настає після літа, а зима – після …(осені).
Восени йшов дощ, а взимку - …( сніг).
В листопаді в калюжах стояла вода, а зараз вони…(замерзли).
Молодці! Ви гарно справились з завданням. Давайте ми розглянемо ілюстрацію про зиму та зимові розваги. Щоб краще розглянути, складемо з ручок підзорну трубу.
- Яка пора року зображена ? Що роблять діти? …Чи подобається їм це робити? – Який в дітей настрій?
Тільки взимку ми можемо…( кататися на ковзанці, грати у хокей, ліпити снігову бабу, спускатися з гірки на санчатах, грати у сніжки, отримати подарунки від Святого Миколая, відзначати Новий рік, святкувати Різдво, колядувати і щедрувати тощо)
«Кружляють і сиплються з неба сніжинки,
Біленькі, легенькі, холодні пушинки,
Пухнасті вони та красиві, легкі…
Замети зима намете – отакі!»
Л. Яковенко «Снігова баба»
Ми прокинулися рано,
Бабу ліпимо старанно.
Поряд снігу нагорну
І зліплю іще одну.
Є каструля і морквина,
Є мітла, відро, вуглина.
Хай живуть собі в дворі
І чатують до зорі.
Покривало біле-біле
Землю геть усю укрило.
В біле всі дерева вбрані,
Віз замінено на сані.
На Святого Миколая вже чекає дітвора.
Люди радісні, веселі
Його стрінуть у оселі.
Як же зветься ця пора?
Холодно, і білий сніг,
І Різдво, і Новий рік…
Вже здогадуюсь сама –
Це прийшла до нас …( зима)
Дид.гра «Осінь і зима» (Зима перевірить, чи знайомі з нею діти)
Діти за допомогою вихователя будують речення-протиставлення.
Осінь швидко проминула, а зима…(настала).
Листопад закінчився, а грудень…(розпочався).
Грудень зиму починає, а рік…(кінчає).
Осінь тепліша, а зима…(холодніша).
Осінь настає після літа, а зима – після …(осені).
Восени йшов дощ, а взимку - …( сніг).
В листопаді в калюжах стояла вода, а зараз вони…(замерзли).
- Яка пора року зображена ? Що роблять діти? …Чи подобається їм це робити? – Який в дітей настрій?
Дид.гра «Продовж речення» ( спонукати дітей придумувати різні варіанти продовжити речення)
-Тільки взимку ми можемо…( кататися на ковзанці, грати у хокей, ліпити снігову бабу, спускатися з гірки на санчатах, грати у сніжки, отримати подарунки від Святого Миколая, відзначати Новий рік, святкувати Різдво, колядувати і щедрувати тощо)
Фізкультхвилинка (під музику Чайковського «Вальс сніжинок») з сніжинкою
«Кружляють і сиплються з неба сніжинки,
Біленькі, легенькі, холодні пушинки,
Пухнасті вони та красиві, легкі…
Замети зима намете – отакі!»