ТЕМА УРОКУ
ОЗДОБЛЕННЯ ПОВЕРХОНЬ ПІД ДЕРЕВИНУ
ТА КАМІНЬ
Мета уроку:
навчальна: надати учням знань. практичних навиків, прийомів у оволодінні прийомами виконання оздоблення поверхонь під деревину та камінь.
розвиваюча: розвивати уміння створювати естетичний вигляд оформлення приміщення.
виховна: зрозуміти значення вибраної професії,та розвивати дружні відносини між собою, виховувати культуру поведінки при виконанні робіт.
Тип уроку: контроль і корекція знань, навиків і умінь.
Вид уроку: урок-вправи.
Дидактичне забезпечення уроку: план уроку, інструкційні карти, картки-завдання.
Матеріальне забезпечення уроку: інструменти, матеріали, пристрої, інвентар.
Місце проведення уроку: навчальна майстерня.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ прийняття рапорту від чергового, огляд зовнішнього вигляду учнів, з дотриманням правил техніки безпеки, перевірка кількості учнів на уроці.
ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1.Мотиваційно - цільова частина уроку:
- повідомити тему уроку;
- повідомити мету уроку.
2. Актуалізація знань учнів :
усне опитування попереднього матеріалу:
Повторення матеріалу уроку з предмету спецтехнології, матеріалознавства та в/н, за запитаннями, з врахуванням відповідей на оцінку.
1. Які види шпаклівок можна використовувати для оздоблення поверхонь під камінь та під дерево?
2. Які види інструментів використовують для обробки поверхні під дерево?
3. Які види інструментів використовують для обробки поверхні під камінь?
Пояснення матеріалу уроку.
Особистий показ майстром в/н прийомів практичного виконання оздоблення поверхонь під дерево та камінь з ретельним поясненням.
Для оздоблення поверхонь під дерево та під камінь використовують такі інструменти:
шпатель, щітка махова, гребінець, шпатель пластмасовий зубчастий, ніж.
.
Для виконання оздоблень використовуємо різні види шпаклівок, грунти як в сухому так і в готовому вигляді у відерцях, ґрунти.
Будь яке оздоблення розпочинаємо вже на підготовленій поверхні: прошпакльованій, поґрунтованій. Шпателем наносимо шар шпаклівки товщиною в залежності від виду опорядження, даємо 2-3 хв. підстигнути і приступаємо до опорядження. Наприклад: виконаємо оздоблення під дерево, беремо гребінець або зубчатий пластмасовий шпатель і вертикальними лініями подібними до породи дерева протягуємо по свіжій шпаклівці. Даємо підстигнути. знімаємо всі кострубаті залишки шпаклівки відшліфовуємо і фарбуємо або лакуємо.
Виконаємо оздоблення під камінь: під камінь наносимо товстий шар шпаклівки до 2 см. розділяємо поверхню на вертикальні і горизонтальні лінії в розбіжному порядку і протягуємо ростовкою, даємо добре підстигнути гарно відшліфовуємо всі загострення ґрунтуємо ґрунтовкою і виконуємо пофарбування під колір каміння. Можна оздобити поверхню готовими матеріалами під камінь. Викласти на клей і полакувати.
Звертаю увагу на дотримання правил техніки безпеки при виконанні оздоблення поверхні особливо працюючи на висоті, через кожних півгодини роботи провітрювати приміщення, в разі попадання шпаклівки в очі швидко і ретельно промити чистою водою.
Звертаю увагу на справність інструменту, справність риштувань, організацію робочого місця.
Після закінчення роботи спецодяг, спецвзуття та індивідуальні засоби захисту очистити від пилу і забруднень.
Після закінчення роботи обличчя і руки добре вимити. Якщо шкіра на руках тріскається, після миття їх потрібно змастити гліцерином або кремом для рук.
Знайомлю з інструкційними картами, роз’яснюю як ними користуватися.
Закріплення матеріалу уроку.
1. Практичне самостійне приготування шпаклівки для оздоблення поверхні під дерево та під камінь..
2. Самостійно виконати нанесення узору на поверхню під дерево, під камінь.
3. Охорона праці, та правила безпеки при виконанні накачування малюнку.
Розподілення учнів по робочих місцях.
ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
Прибирання робочих місць
ІУ. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
Глибокий аналіз проведеного уроку, об’явлення досягнення мети уроку, об’явлення оцінок, приклади успішної роботи кращих ланок, учнів. Звернути увагу на допущені типові помилки, при виконанні оздоблення під камінь, схожість на природній вигляд. Звертаю увагу на порушення правил охорони праці, організації робочого місця.
Видаю домашнє завдання.
Майстер в/н. Симоненко М. Г
ТЕМА:
Оздоблення поверхонь під деревину
№ п/п |
Інструменти , обладнання |
Порядок виконання вправ |
1. |
Інструменти: Шпатель, щітка махова, гребінець, шпатель пластмасовий зубчастий, ніж Риштування, інвентар, матеріали: Інвентарний столик Шпаклівка
|
Приготування шпаклівки Провішування поверхні Накачування фактури Очищення інструментів
|
2. |
Ескіз |
Інструктивні вказівки, пояснення
|
|
|
Наносимо шар шпаклівки товщиною 5-7 мм, даємо 2-3 хв. підстигнути і приступаємо до опорядження. Виконаємо оздоблення під дерево, беремо гребінець або зубчатий пластмасовий шпатель і круговими лініями подібними до породи дерева протягуємо по свіжій шпаклівці. Даємо підстигнути. знімаємо всі кострубаті залишки шпаклівки відшліфовуємо і фарбуємо або лакуємо.
|
1. На які види поверхонь можна наносити фактурне
оздоблення під та під дерево?
2. Яку частину будинку оздоблюють під камінь?
3. Які види фарб використовують для
пофарбування фактури?
4. Якими інструментами наносять фарбу на
виконану фактуру?