6 клас
Географічний світлофор
(за підручником Географія, 6кл., В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова)
Завдяки цьому прийому, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.
У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.
Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.
6 клас
Географічний світлофор
(за підручником Географія, 6кл., В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова)
У кожного з учнів по два сигнали світлофора – червоний та зелений. Вчитель читає речення. Учні швидко, не дивлячись один на одного, піднімають прапорці. Якщо учень згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе правдиву інформацію, учень піднімає зелений прапорець. Якщо учень не згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе неправдиву інформацію, він піднімає червоний прапорець. Після підняття прапорців, учитель викликає одного з учнів на відповідь (я завжди обираю того, хто помилився, щоб дати змогу ще раз подумати і прийти до правильної відповіді. При цьому на правильну чи неправильну відповідь я не вказую, даю це зробити самим учням). Таким чином, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.
У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.
Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.
50. Озера. Штучні водойми
Озера – це заповнені водою западини суходолу, безпосередньо пов’язані з морем
(Озера – це заповнені водою западини суходолу, безпосередньо не пов’язані з морем)
Пересохле озеро в районі з вологим кліматом може перетворитися на болото
Озера трапляються тільки на рівнинах
(Озера трапляються на рівнинах і в горах)
Найбільші озера називають каналами
(Найбільші озера називають морями)
Каспійське та Аральське моря – це великі озера
Найбільші за площею озера – це залишки морських басейнів минулого. Їх називають залишковими
Озера тектонічного походження – це ті, які утворилися в кратерах вулканів
(Озера тектонічного походження – це ті, які утворилися в розломах у земній корі)
Байкал, Балхаш, Севан – озера тектонічного походження
Озера вулканічного походження мають дуже велику площу і неглибокі
(Озера вулканічного походження маючи невелику площу можуть бути дуже глибокими)
Льодовикові озера дуже поширені на півночі Євразії та Північної Америки
В Україні немає льодовикових озер
(В Україні є льодовикове озеро Бребенескул)
Лиманні озера це ті які утворилися в Лиманському районі Донецької області
(Лиманні озера відокремлені від моря косою або пересипом)
Загатні озера це ті, які утворилися унаслідок перегородження річок гірськими породами, які обвалилися з гір
За солоністю озера поділяються на прісні, солоні та мінеральні
Озера, з яких витікають струмки або річки, називають річковими
(Озера, з яких витікають струмки або річки, називають стічними)
У безстічних озерах поступово накопичується сіль
Стічні озера зазвичай прісні
Сіль зі стічних озер зникає завдяки людям, які влаштовують там добувні шахти
(Сіль зі стічних озер виноситься річками)
Водосховища створені для накопичення та зберігання води
Швидкі річки називають каналами
(Штучні річки називають каналами)