"Ознайомлення учнів з видами поверхонь, інструментами та пристроями під обштукатурювання"

Про матеріал
Правильний добір комплексно-методичного забезпечення уроків, раціональне, послідовне застосування їх у ході вивчення тем активізують розумову та практичну діяльність учнів, розвивають їхнє технічне мислення та забезпечують зв’язок теоретичного навчання з практичною діяльністю в майстернях.
Перегляд файлу

План уроку

 

Тема програми: «Підготовка поверхонь під обштукатурювання.»

Тема уроку: «Ознайомлення учнів з видами поверхонь, інструментами, пристроями для підготовки  поверхні і обштукатурювання.»

 

Мета уроку:

Навчальна  ознайомити учнів з інструментом, навчити як правильно ним користуватися при виконанні штукатурних робіт і підготовки поверхні під обштукатурювання.

Розвивальна  розвивати  в учнів уміння аналізувати, розвивати  розвиток мови при вивчені нової термінології.

Виховна  виховувати любов до професії, дбайливе ставлення до інструментів, взаємопідтримку.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Вид уроку: урок-бесіда.

 

Форма навчанння: фронтальна, індивідуальна.

 

Міжпредметні звязки: технологія штукатурних робіт,  охорона праці.

Зміст навчально-виробничої роботи: ознайомити учнів з інструментом і його застосуванням.

 

Обєкт роботи: штукатурна майстерня.

 

Матеріально-технічне оснащення:

 

 Інструмент: для підготовки поверхні  і обштукатурювання.

 Наочні посбники: інструкційна  карта, інструкція з охорони праці, карточки-завдання.

 

 

Хід уроку

 

1. Організаційна частина (3-5 хвилин)

1.1. Перевірка учнів за списком .

1.2. Перевірка зовнішнього вигляду ( робочого одягу) .

 

2. Вступний інструктаж (40 хвилин).

2.1.Повідомити учням тему і мету уроку

2.2. Перевірка опорних знань учнів:

  1. Назвіть, як правильно організувати  робоче місце перед початком                                обштукатурювальних робіт.
  2. На уроці технології штукатурних робіт ви вивчили інструменти для підготовки поверхні і обштукатурювання поверхонь.
  3. Назвіть, які інструменти використовують для підготовки поверхні.
  4. Назвіть, які інструменти використовують для обштукатурювання поверхонь.
  5. Охорона праці і пожежна безпека в навчальній майстерні.         

2.3. Вивчення  нового  матеріалу.

              Сьогодні  ми з вами ознайомимось, які бувають поверхні і який  інструмент потрібен  для підготовки  і обштукатурювання  поверхонь. Як ви вже знаєте з спецтехнології, що бувають поверхні: цегляні,  із бутового каменю, шлакобетонні, дерев’яні, гіпсові або гіпсобетонні  перегородки.

        Для  підготовки поверхні використовують такі  інструменти:

 

                   Штукатурний  молоток - на одному кінці обушок розміром 25х25мм, на другому - вигнуті ріжки з прорізами для витягування цвяхів. Маса молотка (450-475г) і ручка розраховані, щоб можна було за два удари

            забивати штукатурні цвяхи;

 

Молоток-кулачок з широкими обушками масою від 1 до 1,5кг.    Його застосовують для завдання ударів по зубилу, троянці, зубчатці;

 

                    Ніж для опоряджувальних робіт використовується для виготовлення  ручок інструменту, розколювання драні, нарізання сухої штукатурки вирізання профільної дошки.

            Зубило призначене для вибірки швів у цегляному та кам’яному муруванні, насічення декоративної штукатурки, підготовки поверхонь.

 

                 Скребачка - призначена для очищення поверхні від бруду тат напливів розчину. Полотно скребачки виготовлене з листової сталі завтовшки 2 мм,  ручка з вуглецевої сталі  діаметром 17мм;

               Троянка і зубчатка застосовуються для підготовки поверхонь, насічення штукатурки, вибирання швів у цегляному муруванні. У троянки на лезі є три зубці, у зубчатки-кілька. Виготовляють їх з міцної сталі.

 

            Сталева щітка призначена для очищення різних поверхонь, прочищення деяких видів декоративної штукатурки. Складається вона з дерев’яної колодки, у яку пучками встановлений сталевий дріт різної товщини і пружності;

            Ручні ножиці для різання металу використовують для вирізання сталевих профілів до шаблонів, різання металевої сітки.

 

           Для  накидання і розрівнювання розчину використовують такі інструменти:

          Кельма або штукатурна  лопатка  складається з міцного сталевогополотна завтовшки до 1,5 мм, колодочки з коліном. Лопатки виготовляють з полотном двох розмірів -180х150 і 200х150мм. Більш зручні лопатки з суцільнотягненим полотном і колодочкою, тому що  з них легко очищається розчин.  Штукатурними лопатками накидають на поверхні та приблизно дозують різні матеріали, перемішують сухі суміші й розчини, намазують, розрівнюють, загладжують, зрізають розчини, очищають інструменти,інвентар і пристосування;

            Ківш штукатурний складається з чашки, колодочки, дерев*яної ручки і гачка, за допомогою якого ківш вішають на борт ящика. Повна місткість ковша становить 1,1л, робоча-0,8л. Ківш виготовляють з різних металів, а краще з сталі. Застосовують  ківш для накидання розчину на різні поверхні та дозування матеріалів;

   Сокіл – щит з ручкою всередині. Виготовляють щит з дерева або дюралюмінію. Використовують для перенесення розчину від ящика до місця утримування розчину в руці під час накидання його на поверхню, а також для розрівнювання штукатурки;

            Кельма кутова внутрішня, кельма кутова зовнішня  застосовують для виконання штукатурних робіт, витягування зовнішніх і внутрішніх углів;

      Півтерки  (дерев’яні, пінопластові) і складаються з полотна і ручки.

             Вони бувають залежно від розмірів:

                              короткі – довжина полотна від 150 до 500мм;

             середньої довжини – довжина полотна 500 -1000мм;

             довгі – довжина полотна становить 1000 – 2000мм.

             Ширина півтерків коливається від 20 до 150мм, а товщина – від 5 до 30мм. Півтерки застосовують для вирівнювання та ущільнення штукатурної накиді. Півтерки можна ще застосовувати для намазування розчину на стіни і стелі, розрівнювання розчину, виконання падуг, натирання лузг, ясенків, фасок;

            Терки (дерев’яні, пінопластові) застосовують для гладкого оброблення верхнього шару штукатурки, тобто затирання.Вони складаються з полотна і ручки. Середні розміри полотна терки 140х190мм.

             Щітка,  щітка  – макловиця  для змочування поверхні.

              правило.

 

Контрольно-вимірювальний інструмент :

            Вимірювальна рулетка у закритому корпусі,

            Будівельний висок, 

            Рівні (металеві з одним чи двома візирами),

            Гнучкий рівень.

            Показую кожен із інструментів,  розказую його призначення  і  як ним  користуватися.  Звертаю увагу учнів на вимоги до інструментів з безпеки праці. Усі інструменти мають бути міцно насаджені на ручки так, щоб вони не могли зіскочити під час роботи. Особливо це стосується ударних інструментів: штукатурних молотків, кулачків. Ручки всіх інструментів рекомендується добре зачищати і покривати один-два рази оліфою. Вони менше намокають і легко очищаються від розчину.  Після кожного дня роботи інструмент оглядають, очищають від розчину і, якщо треба, промивають. Задирки на ручках  відшліфувати, щоб не було травми

 

 

Запитання до учнів:

Назвіть інструмент для підготовки поверхні? (Відповідь учнів: молоток, зубило, щітка  металева, щітка рогожа або макловиця).

Назвіть інструмент для обштукатурювання поверхонь? (Відповідь учнів: ковш, штукатурна лопатка, сокіл, терка, напівтерок, рулетка, рейка-правило, щітка - макловиця).

Правила охорони праці при обштукатурюванні поверхонь.

 

 

3. Поточний інструктаж.

 

3.1 Розприділення учнів по робочим місцям, повідомлення про критерії оцінювання, самостійна робота учнів.

 

Мета самостійної роботи:  Ознайомлення учнів з поверхнями, інструментами, їх призначенням.

 

3.2.Прийняття  і оцінювання роботи учнів.  Охарактеризувати  кожен із інструментів.

 

4. Заключний інструктаж

 

4.1 Підведення підсумків робочого дня:

повідомляю  хто з учнів досяг  гарних знань  при вивченні теми : «Ознайомлення з видами поверхонь і  інструментами для підготовки поверхні і обштукатурювання».

 

4.2 Повідомлення теми  наступного уроку: «Підготовка бетонних та цегляних поверхонь».

4.3Видача домашнього завдання.: Повторити  з підручника  « Штукатурні роботи» МЕ 3.1.2.комплект штукатура.

 

4.4 Прибирання робочих місць.

 

 

 

ПРАВИЛА ОХОРОНИ ПРАЦІ.

 

При  РОБОТІ  з

ІНСТРУМЕНТОМ.

 

 

1.При роботі з інструментом  необхідно строго дотримуватись  правил охорони праці і вживати всіх заходів до зниження травматизму.

 

2.Працювати тільки в спецодязі і спецвзутті.

.

3.Розтирання шкіри рук може статися від неправильного виготовлення ручок інструменту.

 

4.Під час роботи зубилами, троянками, скарпелями, бучардами від поверхонь відлітають шматочки цегли, бетону, тому потрібно працювати в захисних окулярах і рукавицях.

 

5.Шкіру рук захищати мазями або спеціальними пастами.

 

6.Для зниження втоми і нормальної роботи необхідно робити підмости такої висоти, щоб стеля знаходилася над головою не вище 20 см.

 

7.Перевірити стійкість столиків та помостів.

 

8.До початку роботи уважно оглянути інструменти і виправити всі дефекти.

 

          9.За очищення від пилу і бруду поверхонь слід працювати в окулярах і

 

при користуванні інструментом під час  підготовки поверхонь під обштукатурюванння.

 

 

  1. При підготовці поверхні  необхідно строго дотримуватись  правил охорони праці і вживати всіх заходів до зниження травматизму.

 

  1. Працювати тільки в спецодязі і спецвзутті.

.

  1. Розтирання шкіри рук може статися від неправильного виготовлення ручок інструменту.

 

  1. Під час роботи зубилами, троянками, скарпелями, бучардами від поверхонь відлітають шматочки цегли, бетону, тому потрібно працювати в захисних окулярах і рукавицях.

 

  1. Шкіру рук захищати мазями або спеціальними пастами.

 

  1. Для зниження втоми і нормальної роботи необхідно робити підмости такої висоти, щоб стеля знаходилася над головою не вище 20 см.

 

  1. Перевірити стійкість столиків та помостів.

 

  1. До початку роботи уважно оглянути інструменти і виправити всі дефекти.

 

  1. За очищення від пилу і бруду поверхонь слід працювати в окулярах і респіраторі.

 

10.Очищати поверхню за допомогою кислот необхідно в захисних окулярах і міцних прогумованих чи брезентових рукавичках.

 

11.Соляну кислоту дозволяється  зберігати на робочому місці тільки розведеною, у посуді з кришкою, яка щільно закривається. 

 

 

 

 

 

 

 

КРИТЕРІЇ  ОЦІНВАННЯ

 

при виконанні  підготовки поверхні.

 

п/п

Параметри оцінювання

Бали

1

Неправильна хватка інструментів

12-11-10

2

Неправильна хватка інструментів, неправильна стійка

9-8-7

3

Неправильна хватка інструментів, погана організація робочого місця.

9-8

4

Погана організація робочого місця, нераціональне використання робочого часу

7

 

5

Порушення правил охорони праці під час роботи

6-5-4

6

Порушення правил охорони праці під час роботи, перевитрата матеріалів, порушення технологічного процесу                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-2-1


 

 

 

 

 

  1. Сів неначе на стілець дерев’яний горобець

(Кутник)

 

 

 

  1. Неуклюжий, як Гаврило, звемо ми його

(Правило)

 

 

  1. Я стрибаю наче півень то на право, то наліво всім майстрам я помагаю і гріхи я їх справляю

(Рівень)

 

 

  1. Є і носик і писок та ж це майстер наш

(Висок)

 

 

  1. Клубок ниточок, зверху гачок

(Шнур - причалка)

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. А я майстру помагаю

Всі гріхи його справляю

по кутках стриба мов півень

зветься інструмент цей

Рівень

 

2. Без мене й робота сухота,

Без мене й їда, не їда

Куди не крутися всюди я треба,

Гаряча, холодна, солона, іржава

Глибока і мілка

Вода

 

  1. Є і носик, і писок

та ж це майстер, наш

Висок

 

4. Біжу вправо - спотикаюся

Біжу вліво – ковиряюся

Стану прямо – відпочиваю

Й знову біжу я без зупину.

Бульбашка в рівні

 

  1. Підошва металева,

Ручка дерев’яна

Кельма 

 

 

6. Що знаходиться між підлогою і стелею

і

 

7. Клубок ниточок, зверху гачок

 

Шнур

 

 

 

 


 


ХАРАКТЕРИСТИКА ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ШТУКАТУРНИХ РОБІТ

 

НАЙМЕНУВАННЯ

 

         РИСУНОК

 

ПРИЗНАЧЕННЯ

 

 

ШТУКАТУРНИЙ МОЛОТОК

 

 

ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ПОВЕРХНІ ДО ОБШТУКАТУРЮВАННЯ

 

 

ШТУКАТУРНИЙ МОЛОТОК

 

 

ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ПОВЕРХНІ ДО ОБШТУКАТУРЮВАННЯ

 

 

ЗУБИЛО, СКАРПЕЛЬ, СКРЕБАЧКА

 

 

СКОЛЮВАННЯ   БЕТОННИХ

ТА ЦЕГЛЯНИХ

ПОВЕРХОНЬ

 

НІЖ ДЛЯ ОПОРЯДЖУВАЛЬНИХ РОБІТ

 

РОЗЧИЩЕННЯ ТРІЩИН

 

ШТУКАТУРНА ЛОПАТКА

(КЕЛЬМА)

 

ДЛЯ НАКИДАННЯ І РОЗРІВНЮВАННЯ РОЗЧИНУ  ПРИ ОБШТУКАТУРЮВАННІ ПОВЕРХОНЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ШТУКАТУРНИЙ КОВШ – ДЛЯ ОПОРЯДЖУВАЛЬНИХ РОБІТ

 

 

ДЛЯ НАНЕСЕННЯ РОЗЧИНУ НА ПОВЕРХНЮ ЩО ОБШТУКАТУРЮЄТЬСЯ

 

ПІНОПЛАСТОВА ТЕРКА

 

ДЛЯ ЗАТИРАННЯ ШТУКАТУРКИ

 

 

НАПІВТЕРОК

 

ДЛЯ ВИРІВНЮВАННЯ І ЗАГЛАДЖУВАННЯ  ШАРІВ ШТУКАТУРКИ

 

 

 

СОКІЛ

 

ДЛЯ

УТРИМАННЯ РОЗЧИНУ ПРИ НАКИДАННІ ЙОГО КЕЛЬМОЮ

 

ЩІТКА-МАКЛОВИЦЯ

 

ДЛЯ ЗМОЧУВАННЯ ПОВЕРХОНЬ ВОДОЮ

 

 

ЩІТКА

 

 

ДЛЯ ЗМОЧУВАННЯ ПОВЕРХОНЬ І ПІДСОХЛОЇ ШТУКАТУРКИ ВОДОЮ

 

 

СТАЛЕВА ЩІТКА

 

 

ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ РІЗНИХ ПОВЕРХОНЬ

 

 

РЕЙКА-ПЕРО

(ПРАВИЛО)

 

 

ДЛЯ РОЗРІВНЮВАННЯ РОЗЧИНУ

 

 

РІВЕНЬ

 

ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ГОРИЗОНТАЛЬНИХ ТА ВЕРТИКАЛЬНИХ ПОВЕРХОНЬ

 

 

ВИСОК

 

 

ДЛЯ ПРОВІШУВАННЯ ПОВЕРХОНЬ І ПЕРЕВІРКИ ЇХНЬОЇ ВЕРТИКАЛЬНОСТІ

 

 

ВИМІРЮВАЛЬНА РУЛЕТКА У ЗАКРИТОМУ КОРПУСІ

 

ДЛЯ

КОНТРОЛЬНОГО   ЗАМІРУ ПОВЕРХНІ   ШТУКАТУРКИ

 

 

КЕЛЬМА КУТОВА ВНУТРІШНЯ

 

 

ДЛЯ ВИТЯГУВАННЯ ВНУТРІШНІХ КУТІВ

 

 

КЕЛЬМА КУТОВА ЗОВНІШНЯ

 

 

ДЛЯ ВИТЯГУВАННЯ ЗОВНІШНІХ КУТІВ

 

 

ФАСОННІ ПІВТЕРКИ

 

 

ДЛЯ ЗАТИРАННЯ ЛУЗГ,УСЕНКІВ І ФАСОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КАРТОЧКИ-ЗАВДАННЯ

(Оберіть правильну відповідь).

 

1.Як ви рахуєте  для точнішого дозування матеріалів застосовують:

а). штукатурну лопатку;

б).відрізовку;

в). ковш;

г). півтерок?

 

2.Який інструмент використовують для дозування, перемішування, накидання, розрівнювання, загладжування розчину:

а). штукатурну лопатку;

б).ківш;

в).відрізовку;

г).півтерок?

 

 

3.Щоб підготовити цегляну і бетонну поверхню потрібно користуватись:

а).штукатурним молотком;

б).скребачкою;

в).скарпелем;

г).теркою?

 

 

4.Назвіть  контрольно-вимірювальний інструмент:

а).вимірювальна рулетка у закритому корпусі;

б).будівельний  висок;

в).рейка-висок;

г). рівень;

д).кутник.

 

КАРТКА-ПОВТОРЕННЯ

ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ

 

 

  1. Сокіл використовується для ….
  2. Теркою виконують…
  3. Правило призначене для…
  4. Штукатурною лопаткою…
  5. За допомогою рівня….
  6. За допомогою шпателя...

 

 

 

 

                                              1. Ковш використовують ...

                                               2.За допомогою півтерка ...

                                               3.Щітка-макловиця призначена ...

                                              4. Металева щітка призначена ...

                                                5. Штукатурний молоток використовують ...

                                               6. Будівельний висок застосовують ..1

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку