Тема. Ознайомлення з дією віднімання. Знак «–». Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком та предметними малюнками. Написання цифр
Мета: на основі розгляду малюнків і практичних дій з предметами розкрити зміст дії віднімання, взаємозв’язок дій додавання й віднімання; продовжувати роботу над формуванням в учнів навичок складання й розв’язання прикладів на додавання; навчити складати та розв’язувати приклади на віднімання за малюнками; розвивати логічне мислення; вдосконалювати навички усної лічби.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Фронтальне опитування
Робота з натуральним рядом чисел. Знаходження «сусідів» чисел, вказаних учителем; знаходження попереднього й наступного чисел, порівняння чисел.
2. Складання прикладів на додавання за допомогою карток. Визначення доданків та суми
II. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення з дією віднімання на основі малюнків
— Клоун Сашко жонглював 4 кульками. Одна кулька впала й розбилась. Сашко дуже засмутився. А скільки тепер кульок залишились у Сашка?
— Скільки було кульок у клоуна? (Учитель пише на дошці 4.) Скільки кульок впало? Скільки залишилось?
На дошці — запис: 4 1 = 3.
Коли впала кулька, їх стало менше чи більше? У такому випадку ми можемо поставити знак «–». Приклад читаємо: чотири мінус один дорівнює трьом.
4 – 1 = 3
Можна прочитати ще так: від 4 відняти 1 буде 3.
2. Робота з підручником
Складання й розв’язання прикладів на віднімання.
3. Фізкультхвилинка
4. Письмо цифр, диктант
1, 3, 5, 2, 9, 8, 6, 10, 7, 4.
5. Складання й записування прикладів на віднімання у зошиті за малюнками.
6. Весела задача
Киця й котик залюбки випікали пиріжки.
Киця з тіста п’ять зліпила, котик теж із снігу п’ять.
Скільки всіх, малечо мила, пиріжків вони з’їдять?
III. Підсумки уроку