Група 3-А Цвєловська А.О. 14.30- 16.05
Тема уроку: Ознайомлення з планом роботи на навчальний рік. Організаційні питання. Правила поведінки в колективі та безпеки під час роботи. Композиція « Спогади про літо»
Мета і завдання:
• ознайомити з вимогами до організації робочого місця на уроках об- разотворчого мистецтва
; • ознайомити з технікою безпеки на уроках образотворчого мисте- цтва;
• сформувати в учнів розуміння поняття «художній образ»;
• ознайомити учнів із специфікою вирішення художнього образу в різних видах образотворчого мистецтва;
• формувати в учнів емоційне ставлення до краси в природі та у мис- тецтві;
• формувати інтерес до творів образотворчого мистецтва та художньої діяльності;
• розвивати в учнів навички аналізу-інтерпретації творів мистецтва;
• розвивати композиційні уміння та навички учнів;
• розвивати творчу уяву та фантазію учнів.
Обладнення : художні матеріали та інструменти: олівці, фломастери, маркери, фарби, аркуш паперу, скланка, пензлики, олівець
Хід уроку
Організаційний момент
Перевірка готовності до уроку, перевірка присутніх
Привітання, знайомство.
«Відкриємо серця одне одному!»
Кожний гравець отримує жетон у формі серця, на якому він пише своє ім’я. Ведучий іде з капелюхом по колу. Гравці голосно називають свої імена й опускають серця в капелюх. Після цього ведучий удруге проходить по колу.
Наступне завдання гравців — дістати з капелюха одне із сердець, прочитати вголос написане на ньому ім’я, згадати того, кому воно належить, і віддати його господареві.
Стимулювання і мотивація навчально-пізнавальної діяльності. визначення мети і завдань уроку.
Фізкультхвилинка.
Учитель пропонує учням уявити себе олівцями певного кольору(в залежності від кольору одягу) і наказує підстрибнути на одній нозі зеленим олівчикам, присісти – жовтим, плеснути в долоні – червоним і т. д
ІІІ. Пробне застосування знань, формування умінь.
А тепер заплющте очі й під звуки прекрасної музики А. Вівальді (звучить одна з композицій циклу «Пори року») постарайтеся згадати ма- льовничі куточки природи нашої України, які ви спостерігали під час літнього відпочинку.
Послідовність роботи над пейзажем:
1. Виберіть мотив і «напишіть» його подумки, визначивши, що є голов- ним на вашому малюнку.
2. Визначте точку зору, лінію горизонту. Вирішіть, яку частину аркуша буде відведено небу, землі, деревам, воді тощо.
3. Уникайте ситуацій, коли лінія горизонту поділяє лист навпіл, і зобра- жень, у яких дерево, стовп, будинок та інші об’єкти ділять малюнок по вертикалі на дві однакові частини. Виконавши малюнок, починайте роботу фарбами.
4. Спочатку пропишіть воду, землю, небо, дерева і тільки потім працюйте над конкретизацією форми предметів.
5. Особливу увагу приділіть предметам, розташованим на передньому плані. Їх зображають більш об’ємно та енергійно за кольором, кон- трастними; предмети загального плану мають вигляд плоскої плями з холодним блакитним, фіолетовим або сірим відтінком.
IV. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт.
Підсумок уроку. рефлексія.
Якщо бачиш — на картині Намальована ріка, Чи то іній на ялинці, Чи хмаринка здалека, Чи засніжена рівнина, Чи вузький провулок наш, То, звичайно, ця картина Називається…. (пейзаж).
Якщо бачиш, що з картини Ніби дивиться на нас Принц в одежі старовинній, Чи сучасний верхолаз, Льотчик, вчений, балерина, Чи художник, чи поет, Так і знай, що ця картина Називається… (портрет).
Якщо бачиш на картині склянку чаю на столі, Чи компот в склянім графині, чи троянду в кришталі, Може, й керамічну вазу, або грушку, або торт, Навіть все оце відразу, знай, що це є … (натюрморт).
Ось ти бачиш на картині: вовк з вовчицею сидить, Лев — цар звірів — у савані 7 з левенятами лежить, Бачиш іншого ти звіра, що зовсім нам є незвичний. Як назвати жанр робіт цих? Жанр цей — … (анімалістичний).
Якщо художник зобразив Лицарів, що у поході, Або війни чи стихію, що колись була в природі, Чи принцес і королів, Воїнів з мечем незвичним, Жанр цей зветься … (історичним).
Смуток, радість і любов – Художник все відображає, І красу людей у праці Він чудово розкриває. Все, що діється навкіл, Відтворить завжди готовий. Ці роботи потрапляють в жанр, що зветься … (побутовий).
Вправа «мікрофон». «Я сьогодні зрозумів...»; «Я дізнався ...»; «Я навчився...».
Кінець уроку. Прибирання робочого місця.