Ознайомлення з соціумом."У світі бракує на всіх доброти, бо є безпритульні собаки й коти".

Про матеріал
Конспект заняття з ознайомлення з соціумом, на тему: "У світі бракує на всіх доброти, бо є безпритульні собаки й коти". Мета. Дати дітям знання про історію винекнення приручення домашніх тварин; розширити знання дошкільників про котів і собак та їх значення для людини; сформувати первинні уявлення дітей про правила догляду за домашніми улюбленьцями . Ознайомити дітей з поняттям добра, ласки, байдужості, жорстокості; формувати морально-етичні якості дитячих почуттів; розвивати духовно-моральне мислення; сприяти бажанню творити добро; виховувати співчутливе ставлення до безпритульних тварин.
Перегляд файлу

Тема: У світі бракує на всіх доброти, бо є безпритульні собаки й коти

 

Мета. Дати дітям знання про історію винекнення  приручення домашніх тварин; розширити знання дошкільників про котів і собак та їх значення для людини; сформувати первинні уявлення дітей про правила догляду за домашніми улюбленьцями . Ознайомити дітей з поняттям добра, ласки, байдужості, жорстокості; формувати морально-етичні якості дитячих  почуттів; розвивати духовно-моральне мислення; сприяти бажанню творити добро; виховувати співчутливе ставлення до безпритульних тварин. 

Обладнання: зображення сонця, дерева, стікери у вигляді сердечок, зображенням собаки, предметні картинки, ілюстрації по темі, відеопрезентація.

                                         Хід заняття

Я хочу розповісти вам, діти одну історію. Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

-Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так від­повів чоловікові?

(Що від самої людини залежить,  житиме метелик чи помре.)

-Правильно, але в цих мудрих словах є іще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.

-Давайте пригадаємо прислів'ями про добро. Та ознайомимось з новими: “Добра людина надійніша за кам’яного моста”,  “Життя дано людині на добрі справи”, “У лиху годину, пізнаєш добру людину”.

 

- Сьогодні мова піде про доброту — дуже важливу і потрібну для кожного з нас чесноту.  Подумайте і скажіть, з чим ви порівняли б доброту. (Відповіді дітей).

  1. Вправа «Дерево добрих вчинків»

 

- І дійсно, добро – це найголовніше, що є на Землі. Воно, як сонечко, зігріває нас і пестить своїми промінцями.
І от зараз у групі сяє, справжнє Сонечко Доброти, яке своїми добрими промінцями зігріло та виростило Дерево добрих вчинків.

- Візьміть стікери-сердечка і пригадайте  яку добру справу ви зробили, прикріпіть своє сердечко доброї справу до нашого дерева добрих справ.

- Молодці! Он стільки добрих справ ви зробили! Це свідчить про те, що ваші маленькі сердечка наповнені добротою. І це є дуже добре.

-Діти, подумайте і скажіть кому ще потрібна ваша доброта, хто потребує нашого співчуття, ласки та доброго ставлення?

-Кого називають найменшими друзями людей?

-Так, це наші домашні улюбленці: котики, собачки, хом’ячки та інші тваринки, які живуть з нами. А як же вони стали друзями людини? Ви бажаєте дізнатись? Тоді послухайте.(відеопрезентація)

 

– За давніх часів людина приручила сірого вовчика. Він першим прийшов до неї із лісових хащ. Поступово хвостатий друг привчився охороняти дім, захищати, допомагати пасти череду, полювати на звірів. Відтоді пройшло дуже багато часу, стосунки людини і собаки розвивалися і збереглися аж до наших днів. Зараз на земній кулі немає такого місця, де б поруч із людиною не жив собака. Собака – вірний товариш і помічник людини.

В чим допомагає собака    людям?(Відповіді дітей)

– Людина також приручила і котів. Колись ця тварина була священною, божеством, їй поклонявся стародавній народ країни, яка називається Єгипт. Поважали кішок за спритність та вміння охороняти дім від гризунів.

– Як ви гадаєте діти, завдяки чому наші коти є такими хорошими мисливцями?

– Так, вірно? У котів є дуже гострі кігті і хороший слух, вони гарно бачать вночі. А що дозволяє нашим муркотикам рухатись непомітно і тихо?

– Коли кішка рухається, то вона ховає кігті і стає лише на товсті та м’які подушечки пальців, тому й рухаються безшумно. А ви знаєте у котів і собак є своя мова. (розгляд ілюстрацій).

Гра «Кіт чи собака»

– А зараз я пропоную вам пограти в гру. Я буду називати риси характеру тваринок, а ви будете вгадувати, хто це: собачка чи котик. (якщо собачка діти показують картинку собачки, якщо відноситься до котиків – картинку кота).

– Отже, розпочинаємо:

         охоронець;

         майстер підкрадання;

         любить багато спати;

         любить умиватися;

         муркотун;

         його легко дресирувати;

         не любить купатися;

         приносить капці;

         має чутливі вуса;

         любить прогулянки на вулиці.

– Діти, ви чули коли-небудь вислів: «Ми відповідальні за тих, кого приручили». Цей вислів означає, що беручи в дім будь-яку живу істоту, ми беремо на себе велику відповідальність. Адже тварини беззахисні перед людиною, тому їх не можна зраджувати та кривдити. Щоб у вашого домашнього улюбленця завжди був гарний настрій, слід правильно за ним доглядати. Будь-яка тварина – це велика відповідальність і перед тим, як завести собі улюбленця, необхідно дізнатись, що ж йому потрібно і як за ним потрібно доглядати.

– А зараз я пропоную вам, розказати про те, як ви доглядати за своїми домашніми улюбленцями? Ви підготували і принесли фото з своїми домашніми тваринами, про них і розкажіть нам будь ласка. ( Дитина показує фото свого улюбленця та розповідає про нього)

Ігрова вправа “Зроби собаку  щасливою”

(На великому плакаті на дошці малюнок собаки)

-Це пес, Дружок. Він шукає нову домівку. Як ви гадаєте, що потрібно собаці, щоб він завжди почувався щасливим і здоровим? (діти навколо малюнка собаки добирають картинки з предметами, які потрібні для догляду за твариною).

-Наш Дружок вам вдячний, ви показали себе гарними,  дбайливими господарями, які зможуть створити необхідні умови для догляду за своїми чотириногими друзями.

– Так, якщо у вас проживає песик або котик, то необхідно їх годувати, розчісувати їм шерсть, водити у ветеринарну лікарню на огляд та щеплення, вигулювати, купати їх та гратись із ними.

– Як ви вважаєте, як правильно годувати кішок і собак?

– Можна годувати їх спеціальним кормом, у якому є всі необхідні для життя речовини. Також ці тварини полюбляють їсти каші з м’ясом та рибою. Але  ні котикам, ні песикам не можна давати солодкого, наприклад шоколад чи цукерки, адже цим ми можемо зашкодити маленьким пухнастикам.

– Також пам’ятайте, що слід обов’язково мити руки після кожного контакту з тваринами. Адже на їхній шерсті можуть бути хвороботворні бактерії.

– Коли ви вигулюєте вашого песика на вулиці, то слід обов’язково мати гігієнічний пакет і прибирати за твариною.

– Оскільки ви – головні помічники ваших батьків, то повинні не забувати допомагати доглядати за своїм маленьким другом.

Проблемна ситуація

У кішки Мурки народилися кошенята. Діти: Марічка, Олексій та Оксанка дуже хотіли мати вдома маленьке кошенятко. Але тітка Наталя не могла вирішити, кому віддати кошенят. Вона кожного з дітей запитала: «Що ти будеш робити з кошеням?» Марічка сказала: «Я буду гратися з ним щодня». Оксана відповіла: «Я показуватиму його усім своїм друзям», а Олексійко мовив: «А я нагодую кошенятко і облаштую йому м’якеньку постіль, де воно буде відпочивати». Кому з дітей тітонька Наталя  віддасть кошеня? Свою відповідь поясніть.

Фізкультхвилинка: Мій собачка – гарний друг.

                    Я гуляю з ним навкруг.

                      В м’ячик граю і стрибаю,

                      Він мене охороняє.

                      А як в дім заходжу з ним

                      Миємо лапки я і він.

                      Командам я його навчаю,

                      Класного я друга маю.

Гра «Правильно-неправильно»

– А зараз, давайте ми з вами пограємо та перевіримо, які правила поведінки з тваринами ви знаєте.

Правила гри: під час гри діти мають сплеснути у долоні, якщо твердження правильне, або схрестити руки, якщо твердження помилкове.

– Готові? Починаємо!

         В людному місці улюбленця треба водити на поводку. (Так)

         Всі коти вміють плавати. (Ні)

         У собак та котів має бути своє місце в квартирі. (Так)

         Собаки вміють ловити щурів. (Ні)

         Собаку можна дражнити. (Ні)

         За домашнім улюбленцем потрібно прибирати. (Так)

         Песиків і котиків можна годувати шоколадом. (Ні)

         Після спілкування з улюбленцем потрібно мити руки. (Так)

-Чи бачили ви безпритульних  собак або котів?

-За якими ознаками ви вирішили, що вони безпритульні? На вашу думку, де беруться безпритульні тварини?

 (розглядання стенду «Безпритульні собаки і коти»).

Обговорення «Безпритульні тварини»

– Так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тваринки роблять для них, викидаючи своїх тварин на вулицю. Бувають випадки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини.

– Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агресивними. Тому потрібно бути обачними.

Під час зустрічі з безпритульним собакою забороняється:

         замахуватися на собаку палицею, гілкою, рукою, кричати;

         намагатися відібрати у нього те, що він їсть (гризе);

         починати бігти, коли ви побачили безпритульну тварину;

         підходити і гладити незнайомого собаку чи кота.

– Але є люди, які переймаються долею безпритульних тварин. Це спеціалісти ветеринарних клінік, волонтери та працівники притулків для тварин.

– Волонтери тварин – це люди, які допомагають тваринам, які потрапили в біду. Вони забирають тварин із вулиці та шукають для них нові сім’ї. Якщо знайти нову сім’ю одразу не вдається, то тварину тимчасово поселяють у притулок (спеціальне місце, де проживають тварини, у яких немає господарів).

(Показ притулків для тварин, відепрезентація)

Підсумок заняття.

Ви – молодці, добрі, чуйні. Завжди лишайтеся такими. Ось і завершилася наша подорож. А завершити її хочеться словами В.Сухомлинського: 
Колись у дитинстві я зірвав квітку, і вона загинула, 
Я спіймав метелика, і він помер у мене на долоні. 
І тоді я зрозумів, що доторкнутися до краси можна тільки серцем. 
Запам’ятайте! Краса завжди живе в серці людини. Майте чуйне, щедре, велике і добре серце, щоб знайшлося в ньому місце і маленькій комашці і великій тваринці. Нехай вам світить сонце і посміхаються зорі. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
3021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку