4 клас
Українська мова
Тема:Ознайомлення з творчістю Лесі Українки. Стан природи і настрій людини у творах Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія»
Тема:Виготовлення штучних квіток об’ємної форми. Практична робота: виготовлення квітки конвалії.
Мета:
вчити виразно читати поетичні твори та бачити красу рідної природи, бажання її оберігати та примножувати; формувати емоційно-оцінне ставлення до змісту прочитаних віршів;
відпрацювати вміння виготовляти об’ємні квіти з паперу;
формувати естетичний смак та вміння розуміти природу;
розвивати образне та критичне мислення ,зв’язне мовлення школярів, збагачувати лексичний запас;
виховувати почуття любові до рідного слова та інтерес до знань;
уміння вчитися:формувати здатність сприймати мету, яку ставить вчитель,відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати,виконувати творчі завдання, доводити правильність певного судження та власної думки;
комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування,уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в групі, парі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;
інформаційної: удосконалювати вміння здобувати необхідну інформацію з підручника та додаткових джерел інформації;
громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи; формувати екологічне мислення.
Тип уроку: набуття нових знань.
Обладнання : презентація до уроку,портрет Лесі Українки,малюнок конвалії, об’ємна квітка конвалії,проекти дітей з теми «Конвалія» та «Життя і творчість Лесі Українки», картки для вправи «Ланцюжок подій», матеріали кейсу для кожної групи, кубик, лист самооцінювання, капелюшки,мікрофон, дерево «Очікування», малюнки тигра, миші, коня, жабки.
Хід уроку
І Вступна частина
1 Організація дітей до роботи
Учитель :
Чудовий день!Сонце в небі підіймається!
Наш 4-А клас із гостями вітається!
Діти:
Доброго ранку!Доброго дня!
Доброго вчора - сьогодні, щодня…
Хай не псується годинник на вежі,
Хай буде все на землі, як належить.
Сонце – як сонце,літо-як літо,
Дощик – як дощик. Діти-як діти.
Кожному дому щастя бажаєм.
Доброго ранку!Доброго дня!
2.Гра «Очікування»
- Які у вас очікування від цього уроку?
(отримати нові знання,вчитися виразно читати,очікую цікавої роботи у групах, парах,цікавої інформації про письменника, збагатити словниковий запас,працювати дружно,продуктивно)
-А я очікую , що ви будете трудолюбивими,активними, творчими, справжніми артистами .
3. Артикуляційні вправи
1) Гра «Озвуч малюнок»
Тигр-
Коник-
Миша-
Жабка-
4.Робота над чистомовкою
Ець-ець-ець- віє втерець.
Ра –ра- ра –конвалія росла.
Им-им-им –під дубом високим.
Ає-ає-ає-музиченька грає.
Ала-ала-ала- весело танцювала.
5.Робота над скоромовкою (П,Н,Ш)
Котик мишку наздогнав
І сказав жахливе :няв!
- Продовжіть віршик.
6. Гра «Додайте склад»
Лі… по… фа…
Лі… по… фа…
Лі… по… фа…
Лі… по… фа…
ІІ Перевірка домашнього завдання
1.Актуалізація опорних знань
Білі горошини на зеленій стеблинці.
2.Робота довідкового бюро
- Подивіться , як виглядає ця квітка.
Розповіді дітей.
ІІ Оголошення теми та мети уроку
ІІІ Вивчення нового матеріалу
Учениця
У нашім класі на столі
Портрет стоїть у рамі.
Він всім знайомий –
І мені, й татусеві, й мамі.
З портрета дивиться на нас
Красива поетеса.
Це – гордість нашої землі,
Нескорена, незламна Леся.
2.Презентація та розповідь дітей про життя та творчість Лесі Українки
3. « Мозковий штурм» . Мікрофон
- Яке справжнє ім’я Лесі Українки?
- Хто були батьки Лесі?
- Де навчалася Леся?
- Скільки мов знала?
- Чим захоплювалась?
- Яке горе трапилося з дівчиною?
- Чи здалася дівчинка своїй хворобі?
- Які твори поетеси ви читали?
ІУ Етап первинного сприймання змісту тексту учнями
У Фізкультхвилинка
УІ Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту з використанням кейс-технології
Методичні матеріали до кейсу
Алгоритм роботи групи №1
1. Прочитати текст вірша.
2. Під час читання передайте почуття квітки інтонаційно.
3. За допомогою фарб передайте як змінювався настрій квітки протягом твору.
Алгоритм роботи групи №2
1.Прочитайте текст вірша та за повніть таблицю
Як жила конвалія у лісі? |
|
Яким було ставлення до неї з боку дубів?
|
|
Що вчинили люди?
|
|
З якою мето було зірвано конвалію?
|
|
Чи весело було конвалії на балу? Чому? |
|
Алгоритм роботи групи №3
Вправа «Ланцюжок подій»
1.Розташуйте картки у порядку , що передає послідовність подій у творі.
понесла |
віку вкоротила |
пов’яла, схилилась |
промовила |
Кинула додолу |
замовкла |
росла |
|
Алгоритм роботи групи №4
1.Уявіть себе конвалією. Як би ви розповіли цю історію? Які думки , почуття хотіли б передати людям?
7.Інтерактивний прийом Капелюхи «Займи позицію»
- Виберіть твердження, з яким ви погоджуєтесь. Доберіть аргументи на підтримку своєї позиції. Спробуйте переконати друзів пристати на вашу позицію.
а) Я схвалюю вчинок панночки, і конвалію не шкода. Бо їх у лісі багато.
б) Я засуджую вчинок людей, і мені жаль конвалію.
(Діти вибирають колір капелюха і висловлюють свої судження)
8.Прийом «Ток-шоу»
- Подумайте, чи екологічно мислила панночка . Які наслідки можуть мати її вчинки? Чи варто їй змінити своє ставлення до природи? Чому? Як саме?
(Висловлення дітей щодо екологічної катастрофи внаслідок необдуманих дій людей та розповідь про Червону книгу України)
УІІ Виготовлення квітки конвалії
1.Щоб наша квітка конвалія залишилася живою, пропоную виготовити їй подружку.
2.Повторимо правила техніки безпеки на уроці :
3.Практична робота . Інструктаж виготовлення квітки та листочків.
4. Самостійна робота учнів.
УІІІ Підсумок урок