Ознайомлення з творчістю Лесі Українки. Стан природи і настрій людини у творах Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія» Тема:Виготовлення штучних квіток об’ємної форми. Практична ро

Про матеріал
учні знайомляться з життєвим та творчим шляхом великої поетеси Лесі Українки; вчиться виразно читати поетичні твори та бачити красу рідної природи, відпрацювують вміння виготовляти об’ємні квіти з паперу; формують естетичний смак та вміння розуміти природу; розвивають образне та критичне мислення ; виховують почуття любові до рідного слова та інтерес до знань.
Перегляд файлу

 

4 клас

Українська мова

Тема:Ознайомлення з творчістю Лесі Українки. Стан природи і настрій людини у творах Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія»

Тема:Виготовлення штучних квіток об’ємної форми. Практична робота: виготовлення квітки конвалії.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом великої поетеси Лесі Українки;

вчити виразно читати поетичні твори  та бачити красу рідної природи, бажання її оберігати та примножувати; формувати емоційно-оцінне ставлення до змісту прочитаних віршів;

відпрацювати вміння виготовляти об’ємні квіти з паперу;

формувати естетичний смак та вміння розуміти природу;

розвивати образне та критичне мислення ,зв’язне мовлення школярів, збагачувати лексичний запас;

виховувати почуття любові до рідного слова та інтерес до знань;

  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:формувати здатність сприймати мету, яку ставить вчитель,відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати,виконувати творчі завдання, доводити правильність певного судження та власної думки;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування,уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в групі, парі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;

інформаційної: удосконалювати вміння здобувати необхідну інформацію з підручника та додаткових джерел інформації;

громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи; формувати екологічне мислення.

 

Тип уроку: набуття нових знань.

Обладнання : презентація до уроку,портрет Лесі Українки,малюнок конвалії, об’ємна квітка конвалії,проекти дітей з теми «Конвалія» та «Життя і творчість Лесі Українки», картки для вправи «Ланцюжок подій», матеріали кейсу для кожної групи, кубик, лист самооцінювання, капелюшки,мікрофон, дерево «Очікування», малюнки тигра, миші, коня, жабки.

Хід уроку

І Вступна частина

1 Організація дітей до роботи

Учитель :

Чудовий день!Сонце в небі підіймається!

Наш 4-А клас із гостями вітається!

Діти:

Доброго ранку!Доброго дня!

Доброго вчора - сьогодні, щодня…

Хай не псується годинник на вежі,

Хай буде все на землі, як належить.

Сонце – як сонце,літо-як літо,

Дощик – як дощик. Діти-як діти.

Кожному дому щастя бажаєм.

Доброго ранку!Доброго дня!

2.Гра «Очікування»

- Які у вас очікування від цього уроку?

(отримати нові знання,вчитися виразно читати,очікую цікавої роботи у групах, парах,цікавої інформації про письменника, збагатити словниковий запас,працювати дружно,продуктивно)

-А я очікую , що ви будете трудолюбивими,активними, творчими, справжніми артистами .

3. Артикуляційні вправи

1) Гра «Озвуч малюнок»

Тигр-

Коник-

Миша-

Жабка-

4.Робота над чистомовкою

Ець-ець-ець- віє втерець.

Ра –ра- ра –конвалія росла.

Им-им-им –під дубом високим.

Ає-ає-ає-музиченька грає.

Ала-ала-ала- весело танцювала.

5.Робота над скоромовкою (П,Н,Ш)

Котик мишку наздогнав

І сказав жахливе :няв!

- Продовжіть віршик.

 

6. Гра «Додайте склад»

Лі…               по…            фа…

Лі…               по…            фа…

Лі…               по…            фа…

Лі…              по…             фа…

ІІ Перевірка домашнього завдання

1.Актуалізація опорних знань

  • Відгадайте загадку.

Білі горошини на зеленій стеблинці.

  • Що ви можете розповісти про цю рослину?

2.Робота довідкового бюро

- Подивіться , як виглядає ця квітка.

Розповіді дітей.

ІІ Оголошення теми та мети уроку

  • Сьогодні ми ознайомимося ще з однією розповіддю про конвалію а розкаже нам про неї дивовижна поетеса, красива і мужня жінка, знана в усьому світі.

ІІІ Вивчення нового матеріалу

  1. Розглядання портрету Лесі Українки
  • Подивіться на портрет. Чи впізнали ви поетесу? Що можете розповісти?

Учениця

У нашім класі на столі

Портрет стоїть у рамі.

Він всім знайомий –

І мені, й татусеві, й мамі.

З портрета дивиться на нас

Красива поетеса.

Це – гордість нашої землі,

Нескорена, незламна Леся.

2.Презентація та розповідь дітей про життя та творчість Лесі Українки

3. « Мозковий штурм» . Мікрофон

- Яке справжнє ім’я Лесі Українки?

- Хто були батьки Лесі?

- Де навчалася Леся?

- Скільки мов знала?

- Чим захоплювалась?

- Яке горе трапилося з дівчиною?

- Чи здалася дівчинка своїй хворобі?

- Які твори поетеси ви читали?

ІУ Етап первинного сприймання змісту тексту учнями

  1. Читання тексту вірша вчителем ( с.101).
  2. Перевірка емоційного сприймання змісту
  • Що вразило? Сподобалось?
  • Які почуття вас охопили?
  • Якої ви думки з приводу вчинку панночки?
  1. Словникова робота
  • Як ви розумієте вислови віку вкоротила;серце крає?

У Фізкультхвилинка

УІ Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту з використанням кейс-технології

Методичні матеріали до кейсу

Алгоритм роботи групи №1

1. Прочитати текст вірша.

2. Під час читання передайте почуття квітки інтонаційно.

3. За допомогою фарб передайте як змінювався настрій квітки протягом твору.

Алгоритм роботи групи №2

1.Прочитайте текст вірша та за повніть таблицю

 Як жила конвалія у лісі?

 

Яким було ставлення до неї з боку дубів?

 

 

Що вчинили люди?

 

 

З якою мето було зірвано конвалію?

 

 

Чи весело було конвалії на балу? Чому?

 

 

Алгоритм роботи групи №3

  Вправа «Ланцюжок подій»

1.Розташуйте картки у порядку , що передає послідовність подій у творі.

понесла

віку вкоротила

пов’яла, схилилась

промовила

Кинула додолу

замовкла

росла

 

 

 

 

Алгоритм роботи групи №4

1.Уявіть себе конвалією. Як би ви розповіли цю історію? Які думки , почуття хотіли б передати людям?

7.Інтерактивний прийом Капелюхи «Займи позицію»

- Виберіть твердження, з яким ви погоджуєтесь. Доберіть аргументи на підтримку своєї позиції. Спробуйте переконати друзів пристати на вашу позицію.

а) Я схвалюю вчинок панночки, і конвалію не шкода. Бо їх у лісі багато.

б) Я засуджую вчинок людей, і мені жаль конвалію.

(Діти вибирають колір капелюха і висловлюють свої судження)

8.Прийом «Ток-шоу»

- Подумайте, чи екологічно мислила панночка . Які наслідки можуть мати її вчинки? Чи варто їй змінити своє ставлення до природи? Чому? Як саме?

(Висловлення дітей щодо екологічної катастрофи внаслідок необдуманих дій людей та розповідь про Червону книгу України)

УІІ Виготовлення квітки конвалії

1.Щоб наша квітка конвалія залишилася живою, пропоную виготовити їй подружку.

2.Повторимо правила техніки безпеки  на уроці :

  • Тримай робоче місце в порядку.
  • Уважно слухай інструктаж учителя.
  • Починай роботу лише з дозволу вчителя.
  • Не розмахуй ножицями під час роботи, використовуй інструмент лише за призначенням.
  • Після закінчення роботи перевір порядок на робочому столі.

3.Практична робота . Інструктаж виготовлення квітки та листочків.

4. Самостійна робота учнів.

УІІІ Підсумок урок

  • Закінчили роботу? Що у вас вийшло? Справжня подруга для конвалії. Щоб квіти збереглися, ми навчилися виготовляти чудові букети із паперових квітів, які можна дарувати на свята своїм мамам, друзям.
  • Ось і добіг до кінця наш урок. Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
  • Зробіть самооцінку своїй роботі на уроці у листі самооцінювання.
  •  Дякую за співпрацю на уроці .З вами було цікаво і легко працювати. А свої подарунки вручите своїм рідним.

 

 

docx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку