УРОК РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
Тема. Твір на основі власних спостережень «Прихід весни»
за колективно складеним планом..
Мета. Вчити дітей красиво, правильно висловлювати свою думку.
Розвивати мовні навички: вміння влучно добирати слова; використовувати в мові порівняння .
Розвивати уявлення, увагу, спостережливість, творчість, уміння викладати думку послідовно.Виховувати любов до рідного слова,до краси і гармонії навколишнього світу.
Обладнання. Дитячі малюнки про весну,пейзажі,репродукції.
Хід урок
І.Організація класу. Емоційний настрій дітей
Сьогодні у нас — незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну чудову,в країну відому,
Що нас чекає й збагачує мову.
Щоб урок пройшов немарно
Треба сісти рівно,гарно,
Дарма часу не втрачати,
Думати і працювати.
1.Загадки про весну.
Привітання журавля
Я пробуджую поля,
Наповняю ручаї
Та заквітчую гаї.
Кожен з вас мене впізна
Відгадали? Я – …
(Весна)
Ясне сонечко пригріло,
Розігнало довгі сни,
В рівчаказ заклекотіло –
Все діждалося …
(Весни)
2. Вірш про весну
А вже весна,вже березень почався,
Дзвенить пташині радісні пісні.
І хоч квітками сад не заквітчався,
Та дні стоять погожі і ясні
А вже весна.Хоч сніг летить,а тане,
Стає водою і струмком біжить.
А сонечко як із-за хмари гляне,
То вже весна.І пахощі весняні
Звідкіль беруть і куди летять?
Та тільки серцю милі і жадані,
Тривожать душу,серце веселять.
А вже весна…(Н.Красоткіна)
3.Вступне слово вчителя
Вчитель.
Після морозної зими прийшла довгоочікувана весна.Сонце кинуло тепле проміння на землю.Розтопило кригу та сніг. Все співає,дзюрчить, радіє пробудженню природи.
ІІІ.Оголошення теми уроку.Мотивація навчальної діяльності
IV. Робота над збагаченням і розширенням словникового запасу з заданої теми.
1.Складання «Асоціативного куща» до слова ВЕСНА.
2.Добір прикметників
Сонце (яке?)-веселе,усміхнене,яскраве, тепле,привітне.
Небо (яке?)-високе,безмежне,синє,чисте.
Хмарки (які?)-білі,легкі,химерні.
Тепло (яке?)-щире,лагідне,добре,привітне.
День (який?)-довший,світлий,сонячний.
Ніч (яка?)-тиха,тепла,зоряна,місячна,коротка.
Струмочки (які?)-ніжні,тендітні,несміливі,жовті,білі.
Дерева (які?)-світлі,весняні.
Трава (яка?)-росяна,зелена,ніжна,гостренька,духмяна.
Птахи (які?)-перелітні,співучі.
3.Добір дієслів
Сонце (що зробило?)-викотилось,піднялося,зійшло.
Хмарки (що зробили?)-з’явились,випливли.
Тепло (що зробило?)-розлилось,огорнуло,оповило.
Струмочки (що зробили?)-побігли,зазюрчали.
Квіти (що зробили?)-проглянули,зацвіли.
Трава (що зробила?)-пробилась,вистромилась,потяглась.
Дерева (що зробили?)-прокинулись,почали зеленіти.
Птахи (що зробили?)-повернулись,прилетіли,заспівали.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Час прийшов відпочити.
Лице сонечком умити.
Ручками вітерець поганяти.
Потім сядемо працювати.
V. Підготовка до написання твору
1. Вчитель.
2.Колективне складання плану.
ПЛАН
1.Перші прикмети весни.
2.Розквітає зкмля.
3.Перелітні птахи поспішають додому.
3.Орфографічна підготовка. Запис на дошці « важких слів».
Зеленобарвна, тендітна, зеленокоса, світлокрила, непомітно, привітна, довгождана, вбрання, прикрасила, барвиста, чепурна, пахучі, крихітні, свіжістю, крислаті, вісник, вражена.
5.Колективне усне складання твору.
6.Самостійна робота учнів.
Методичний коментар.
Діти працюють під тихе звучання музики.
Вчитель виступає в ролі помічника.
7.Перевірка написаного.
VІ. Підсумок уроку.
1. Діти, ми говорили про весну, слухали поезію, музику, милувалися весняним пейзажем. Свої враження, власні почуття ви передали у своїх творах. То як же треба ставитись до природи (діти говорять, що треба помічати красу природи, милуватися нею, любити її, берегти).
VІІ. Домашнє завдання.
Скласти віршик про весну.