П.: "Програма корекційних занять з ЛФК для дітей першого класу із порушеннями опорно-рухового апарату"

Про матеріал
Програма корекційних занять з ЛФК для дітей першого класу із порушеннями опорно-рухового апарату.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Програма корекційних занять з ЛФКдля дітей першого класу із порушеннями опорно-рухового апарату Виконала: студентка 5 курсу, групи ОПН–19–1м1

Номер слайду 2

2

Номер слайду 3

У дітей із церебральним паралічем порушується емоційно-вольова, інтелектуальна, сенсомоторна, мовленнєва сфери розвитку. Для більшості дітей з ЦП характерна підвищена втомлюваність. Вони не можуть зосередитись на завданні, швидко стають «в’ялими» і дратівливими, при невдачах відмовляються від виконання завдання. У деяких дітей в результаті втоми виникає рухова неспокійність. 3

Номер слайду 4

4

Номер слайду 5

5 Враховуючи те, що проявами захворювань ОРА є порушення рухових функцій організму дитини, одним з основних методів комплексної реабілітації виступає ЛФК. Лікувальна фізична культура (ЛФК) – метод лікування, що полягає в застосуванні фізичних вправ і природних факторів до хворої дитини з лікувально профілактичними цілями. В основі цього методу лежить використання основної біологічної функції організму – руху.

Номер слайду 6

6

Номер слайду 7

7 При плануванні та проведенні занять з лікувальної фізкультури вчитель або інструктор ЛФК повинен врахувати особливості організму дітей, їх знижені функціональні можливості, повільність адаптації до фізичних навантажень. Особистісно-орієнтований підхід дуже важливий. Тому вчитель або інструктор ЛФК досконально вивчає стан кожної дитини. На перших заняттях проходить оцінювання фізичного розвитку, його тестування. Вивчаються рухові можливості, характер захворювання, його важкість, наявність супутніх захворювань, виявляються можливі протипоказання для збільшення інтенсивності навантажень (епілепсія, новоутворення головного мозку, декомпенсована гідроцефалія, ураження ССС та інше). На заняттях з ЛФК використовуютьсязагальнорозвивальні вправи і коригуючі вправи, рухливі ігри, прикладні вправи, дихальна гімнастика.

Номер слайду 8

8 В обов’язковому порядку повинен бути обладнаний спеціальний кабінет для занять лікувальною фізичною культурою з дітками, у яких діагноз ДЦП.

Номер слайду 9

9 На заняттях з ЛФК в молодших класах необхідно використовувати нескладне різноманітне спорядження. Бажано в процесі занять використовувати тренажери з метою підвищення функціональних здібностей школярів. Необхідність використовувати тренажери особливо зростає в осінньо-зимовий період. На заняттях з ЛФК оцінювання навчальних досягнень не здійснюється. Оцінювання роботи учня на занятті проводиться лише у словесній формі. Програмний матеріал розподіляється за класами, передбачений сіткою годин, обсяг навчального часу на проходження відповідних розділів – орієнтовні, залежно від умов і об’єктивної необхідності вчитель може змінювати обсяг навчального часу, однак не більше 50 %. Тривалість заняття складає 40 хвилин.

Номер слайду 10

10 СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ З ЛФК Вступна частина (5 хв.) включає загальнозміцнювальні вправи, дихальні, різні види ходьби (якщо дитина самостійно пересувається). Виконання вправ спочатку проводяться в повільному, а надалі – в середньому темпі. Кожну вправу потрібно повторювати 4-5 разів, згодом 6-8 разів (до 10 разів). Особливу увагу необхідно звертати на рівномірне та глибоке дихання, узгоджуючи з фізичними вправами, застосовувати вправи, що вимагали б великих м’язових зусиль із затримкою дихання. Основна частина (25 хв.). В основну частину входить виконання вправ на формування правильної постави, зміцнення м’язів спини, живота, верхніх та нижніх кінцівок. Заключна частина (до 10 хв.) складається із дихальних вправ, вправ на розслаблення, її завдання – зниження фізіологічного навантаження і приведення організму до спокійного стану. Під час роботи з дітьми потрібні як можна більше уваги, сконцентрованості, зібраності, готовності до самого заняття. Заняття повинно бути побудоване таким чином, щоб діти не були сковані, могли з довірою відноситися до інструктора та інших. Інструктор з ЛФК також повинен змотивувати дітей до заняття і, на психологічному рівні, правильно працювати з дітьми.

Номер слайду 11

11{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Зміст навчальногоматеріалу. Орієнтовні показники психофізичногорозвитку. Спрямованість корекційно-розвивальноїроботиІ. Теоретичні знання1. Правила поведінки у залі.2. Техніка поведінки під час занять ЛФК.3. Гігієнічні правилавиконання фізичних вправ. Одяг і взуття для занять. ЛФК. Учень знає: правила поведінки в кабінеті; знає правила техніки під час занять ЛФК; має поняття про руховий режим першокласника. Учень повинен:- вільно орієнтуватися в кабінеті ЛФК;- займатися в спортивному одязі;- контролювати свою поставу;- уміти виконувати основні види вправ. Формування в учнів навчальної діяльності. Розвиток уваги, пам’яті, мислення, дисциплінованості Формування точного виконання вказівок вчителя. Розвиток дрібної моторики шляхом опановування навичок самообслуговування.ІІ. Дихальні вправи2. Комплекс вправ на розвиток дихальної системи:- навчання правильномудиханню;- вправи на укріпленням’язів діафрагми;- вправи на відновленнядихання при фізичнихнавантаженнях. Учень має поняття про правильне дихання під час виконання фізичних вправ. Учень виконує: нормалізує дихання, контролює його частоту та ритм, подовжує видих. Узгоджує дихання з ритмом та ступенем навантаження. Формування правильного дихання в стані спокою та під час виконання фізичних вправ. Покращення загального стану здоров’я учня. Збільшення життєвого об’єму легенів. ЗАНЯТТЯ ЛФК ДЛЯ 1 КЛАСУ

Номер слайду 12

12 ПРОДОВЖЕННЯ ТАБИЦІ{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}IIІ. Загальнорозвиваючівправи1. Вправи із різних вихідних положень голови, тулуба, кінцівок на місці та під час руху.2. Імітаційні вправи.3. Вправи на розвиток великих м'язових груп.4. Вправи на розвиток витривалості.5. Вправи на розвиток силиї м'язів.6. Вправи на розвитоккоординації рухів. Учень виконує: знає і виконує вправи з різноманітних положень і рухи головою, тулубом, кінцівками на місці та під час руху. Володіє методикою виконання вправ нарозвиток великих м'язових груп. Учень виконує комплекси вправ зпредметами і без предметів. На вимогу інструктора учень виконує індивідуальний комплекс по даному захворюванню, враховуючи вихідне положення згідно медичних показників. Учень уміє виконувати лікарняно-оздоровчі вправи, комплекси ранкової гігієнічної гімнастики. Уміє стежити за своєю поставою. Розвиток дрібної моторики. Формування правильного дихання в стані спокою та під час виконання фізичних вправ. Покращення координації рухів, рівноваги, покращення функцій паретичних кінцівок.

Номер слайду 13

13{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}IV. Вправи на орієнтуванняу просторі1. Шикування та перешикування.2. Ходьба до орієнтирів,прийняття різних вихіднихположень, повороти, за словесною. Учень виконує: згідно словесних інструкцій вчителя шикування та перешиковування (в групах). Орієнтується в залі та на спортмайданчику. Учень повинен: уміти виконувати вправи з. Розвиток координації і точності рухів, спритності, швидкісно-силових якостей. Формування в учнів навчальної діяльності. ПРОДОВЖЕННЯ ТАБЛИЦІ{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}інструкцією. З подоланням перешкод; широкими кроками; з випадами (заможливістю); з утриманням правильної постави; із зупинками за сигналом;присівши із різними положеннями рук.3. Вправи на розвиток координації рухів:- вправи на координацію рухів пальців;- вправи з предметами та без них;- ритмічна гімнастика; (сенсорна доріжка).рівноваги, вивчені на уроці;- перекладати різні предмети з однієї руки в іншу,- навчитися ходити по сенсорній доріжці, по прямій, ходьба з перешкодами. Вправлятися в одночасному виконанні різних рухів:- лежачи піднімати різнойменні руку та ногу;- одночасному русі різнойменних кінцівок;- ритмічному послідовному переміщенні рук. Розвиток уваги, пам’яті, мислення,дисциплінованості. Покращення навички правильної ходи.

Номер слайду 14

14 ПРОДОВЖЕННЯ ТАБЛИЦІ{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}V. Коригуючі вправи1. Вправи на профілактику плоскостопості.2. Вправи на профілактикупорушень постави.3. Вправи для розслаблення. Учень виконує: вміє виконувати нескладні вправи на розвиток статичної та динамічної рівноваги, знає і вміє застосовувати комплекси для профілактики плоскостопості, порушень постави. Покращення стану нервової та серцевосудинної систем. Розвиток координації рухів, орієнтування впросторі.{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}м'язів і зміцнення нервової системи4. Вправи на розвиток статичної та динамічної рівноваги. Учень повинен уміти виконувати вправи для м’язів стопи. Учень виконує різні види ходьби; Вивчив комплекс вправ з гімнастичними предметами (для м’язів спини та ступні),Учень виконує вправи з формуванняправильної постави. Учень знає і вміє правильно дихати під час виконання фізичних вправ, розслабляти м’язив положенні лежачі на спині. Зміцнення вестибулярного апарату. Зміцнення м’язів черевного пресу і спини. Покращення загального стану здоров’я учня. VI. Рухливі ігри1. Рухливі ігри.а) рухливі ігри цілеспрямованогохарактеру;б) рухливі ігри тренуючого характеру;в) спортивні ігри2. Рухливі ігри з елементами естафети. Учень виконує: знає і користується правилами 3-4 рухливих ігор. Розуміє принципи естафети і вмієкористуватися ними під час ігри. Покращення координації рухів, рівноваги,покращення функцій паретичних кінцівок. Покращення координації рухів пальців,кінцівок.

Номер слайду 15

15{69 C7853 C-536 D-4 A76-A0 AE-DD22124 D55 A5}VII. Вправи на релаксацію1. Вправи на релаксацію м'язової системи. Учень виконує: вміє та застосовує на практиці вправи по релаксації м'язової системи. Розвиток образного мислення. ПРОДОВЖЕННЯ ТАБЛИЦІ{69 C7853 C-536 D-4 A76-A0 AE-DD22124 D55 A5}2. Вправи для розслаблення м'язів і зміцнення нервовоїсистеми.3. Вправи на релаксацію нервової системи.- сухий басейн;- хода різним темпом;- махові рухи;- змішані рухи наутримання частин тіла.- вправи на розслаблення в положенні лежачи, сидячи, стоячи. Учень уміє:- розслабити м’язи, швидко переключитися;- створити уявлення про розслаблений стан м’язів;- розслабляти мімічні, жувальні, мовні м’язи кисті та пальців рук. Покращення загального стану здоров’я учня. Покращення стану нервової системи. Вироблення нових рухових навичок. Зменшення стану напруженості та збудження учня. Зменшення спастичності різних груп м язів, зняття гіперкінезів.

Номер слайду 16

16

pptx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
3009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку