П’ять завдань з теорії ігор для інтегрованих уроків

Про матеріал
Міжпредметні зв'язки завжди зацікавлюють як вчителів, так і учнів. До вашої уваги п'ять ідей урізноманітнити ваші інтеровані уроки, дні чи тижні.
Перегляд файлу

 

П’ять завдань з теорії ігор для інтегрованих уроків

 Поєднувати теми різних навчальних предметів — цікаво і корисно. Це допомагає учням бачити зв’язок навчання із життям і застосовувати знання на практиці. Але вчителю, який завжди йшов за стандартною програмою, важко одразу «перемкнутися» на інтегровані уроки. Як обрати тему, зацікавити дітей та не допустити помилок, розповідають вчителі початкових класів  села Лозуватка Каращук Марина Анатоліївна та Стеблянко Світлана Олександрівна

Ідея №1. Теми задають діти

У Лозуватській школі  проводять як окремі інтегровані уроки, так і тематичні міжпредметні тижні та дні. Це допомагає розкрити тему повністю і відповісти на всі дитячі запитання.

Тема, за якою поєднуються уроки, має бути цікавою для учнів. Тому брати ідеї найкраще саме в них. У класі заводять спеціальну коробку, у яку діти можуть кидати папірці із запитаннями, на які хотіли б отримати відповідь. Вони можуть стосуватися не лише навчальних предметів, а й усього, що цікавить учнів.

Раз на тиждень вчитель разом з дітьми переглядає отримані запитання. Часто хтось з учнів може відповісти, тож школярі одразу задовольняють цікавість. Але якщо є дійсно складне та цікаве запитання, його беруть за основу тематичного тижня чи дня.

Після того, як визначилися з темою, варто провести попереднє опитування. Кожен учень пише на папірці, що він знає з цієї теми та що хоче дізнатися. Це допоможе правильно підібрати інформацію та завдання.

Ідея №2. Майте напоготові ігри

Під час навчання у формі гри діти менше втомлюються і легше сприймають інформацію. Тож варто мати напоготові кілька таких веселих занять, які можна застосувати до будь-якої теми. Наприклад, учні дуже люблять гру «Каруселі». Клас об’єднаний у групи, кожна з яких виконує своє завдання. На виконання відведено 5-7 хвилин. Коли час минає, діти повинні перейти в іншу групу. Цей рух класу нагадує каруселі, тому й виникла така назва.


Інша улюблена гра — «Бінго». Її можна прив’язати до найрізноманітніших тем. Скажімо, у першому класі з її допомогою можна вивчати час. Ефективний варіант: поєднати навчання і рух.

Різноманітні рухливі ігри допомагають змінити вид діяльності. А також, коли дитина діє, підключається кінестетична пам’ять, та й зорова працює значно краще, ніж під час пасивного сприйняття матеріалу.

Ідея №3. Орієнтуйтеся на результат

Підбираючи види діяльності для тематичного дня або тижня, ставте собі два запитання. Що будуть робити діти? Чого вони навчаться?

Ми, вчителі, можемо планувати завдання, що цікаві нам. Але коли замислюємось, як їх будуть виконувати діти і чого вони навчаться в процесі роботи, починаємо реально розуміти, чи доречно включати такі форми роботи, чи варто витрачати на них час уроку.

Пам’ятаємо: кожне виконане завдання має «працювати» на загальну мету тематичного дня чи тижня.

Ідея №4. Будьте практиками

Мета інтегрування — максимально поєднати навчання і життя. Діти люблять дізнаватися на уроках нові цікаві факти, що стосуються їхнього оточення, реального життя. Тому добре працює все те, що учні можуть застосувати на практиці.

Під час  тематичного тижня в 1 класі на тему «Вирубка лісів – вплив на екосистему»  у Лозуватській школі ми обговорювали питання вирубки лісів. Усі разом вийшли на шкільне подвір’я і шукали речі, виготовлені з дерева. Потім повернулися до класу і разом обговорили, чи можна економніше використовувати деревину і чи потрібно вирубувати дерева. Дітей вразив той факт, що кожного дня на планеті знищують 27 млн. дерев. Це займає територію 40 футбольних полів. Ми вийшли на наше футбольне поле, обійшли його, поміряли кроками. Тим самим підключили знання з математики. Скільки полів дерев вирубують за тиждень і за місяць? Дітям було цікаво, вони змогли побачити приклади на власні очі.

Інший варіант. У 2 класі на інтегрованому уроці  за темою «Українська народна казка «Рукавичка»»  ми поставили посеред класу коробку. Діти були заінтриговані. Що в ній? Після обговорень учням дозволили зазирнути і дістати те, що лежало в коробці. Це були рукавички: боксерські, лікарські, кухарські, дитячі.

Кожен обрав собі до вподоби. Ми роздивлялися рукавички, обговорили, кому вони можуть належати і для чого їх використовують. Окремо розглянули матеріал, з якого вони виготовлені. Тема засвоюється легше, якщо те, про що говорить вчитель, можна взяти в руки і помацати.

Ідея №5. Робіть підсумок

Наприкінці кожного тематичного дня чи тижня має бути фідбек. Скажімо, вправа «Квиток на вихід». Діти стають в одну чергу, і їхнім квитком на вихід на перерву є відповідь на запитання, що сьогодні було найцікавішим.

Для першого класу це відбувається у формі «дай п’ять», старші можуть писати відповіді на стікерах і кріпити на дошку. Якщо дитина не може відповісти, їй доводиться повернутися в кінець черги і подумати.

Інший варіант: розмова в колі, сидячи на килимі. Запитання можуть бути ті самі: що було новим, що сподобалося чи не сподобалося. Діти по черзі відповідають, слухають один одного, згадують, що відбувалося протягом дня, діляться емоціями.

Важливо дати учням час на осмислення того, що було. Тому ще одна хороша ідея: вранці наступного дня запитати, що вчора було незрозумілим чи складним. Тоді гарно видно, наскільки дитина «переварила» інформацію.

Також корисно, якщо учні можуть взяти щось із собою після завершення тематичного дня. Це може бути малюнок, аплікація чи інший виріб. Головне, щоб він нагадував про тему дня, і дитина могла вдома розповісти, чим займалась у школі.

4 «підказки» щодо підготовки до тематичного дня

  1. Важливо розробити для себе структуру планування. Спочатку на підготовку та обдумування йтиме багато часу. Але чітка послідовність дій допоможе готуватися швидше.
  2. Коли тема вже обрана, потрібно провести для себе мозкову атаку: що я знаю. Далі зрозуміти: що я можу розповісти дітям. Попереднє опитування дасть змогу відсіяти те, що учням вже відомо. Потрібно поставити мету інтегрованого дня і визначити, чого діти мають навчитися. Від цього можна відштовхуватись у підготовці завдань.
  3. Важливо врахувати, що завдання на рух і завдання, що потребують посидючості, краще чергувати.
  4. Не потрібно далеко відходити від навчальної програми. Теми можна пристосувати одна до одної. Наприклад, був запит від учнів на тему космосу. А за програмою з природознавства ми маємо розглядати весну. Як поєднати космос і весну? Ми почали говорити про планети, перейшли до Сонця і як Земля обертається навколо нього. Звідси з’явилися теми «пори року» і «час» — це поєднання математики і природознавства. Потім ми вийшли на вулицю і спостерігали, які зміни відбулись у живій і неживій природі. Запитань від дітей про космос було так багато, що ми розглядали цю тему протягом цілого тижня.

Які труднощі можуть виникнути

Найбільша проблема — це час. Його завжди бракує. Коли планується тематичний день, на підготовку йде багато часу. Щоб його зекономити, потрібно обмінюватись ідеями з колегами.

Важко точно визначити, скільки часу піде в дітей на виконання конкретного завдання. У ході уроку можуть виникнути запитання або труднощі. Краще перенести те, що не встигли, на інший день. Головне, щоб кожна діяльність була завершеною.

Під час виконання групових завдань може бути шумно. Тому потрібно ще на початку навчального року встановити правила щодо рівня шуму. Також важливо враховувати темпераменти дітей під час об’єднання їх у групи.

Можуть виникнути труднощі із розумінням учнями поставленого завдання. Іноді буває, що дитина нічого не робить не через те, що не знає, а через те, що не розуміє. На етапі планування потрібно перевірити, чи формулювання завдань доступне для учнів. А на уроці попросити когось із дітей повторити почуте завдання.

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Каращук Марина
Додано
27 липня 2022
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку