Вправа 1
Перед тим, як виконувати графічні вправи, розімнемо пальчики.
Учитель декламує віршик і показує: долоню, а потім по черзі з'єднує з великим пальцем усі інші, починаючи зі вказівного.
Пальчику, пальчику, Де ти бував? Я з цим братом вліс ходив, А з цим братом борщ варив, З цим я кашки скуштував, А з найменшим заспівав. |
|
Вправу виконувати два-три рази.
Вправа 2
Руки перехрещені тильним боком долонею до себе. Спочатку пальці обох рук стиснуті в кулаки, потім пальці-промінці розкриваються, руки повертаються вправо-вліво.
У кінці віршика діти плескають у долоні.
Ясне сонечко в кімнату Дивиться в віконечко, Дуже раді всі малята, Плескають в долонечки. |
|
Вправа 3
Долоні трохи зігнуті, кінчики пальців торкаються (дах), середній палець правої руки піднято вертикально вгору (димар), кінчики мізинчиків торкаються один одного, створюючи пряму лінію (балкон).
Рідний дім
Хай живе наш рідний дім — Тепло й затишно у нім. |
|
Вправа 4
— А чи є у нас в річці риба? Може, ми дарма сидимо на березі та дивимося на поплавок?
Голова риби — початок долоні, хвостик — пальчики, верхній плавець — великий палець. Долоня й пальці розслаблені, вони гнучко звиваються.
Краснопірки та йоржі, і колючі окуні так і грають в глибині. |
|
|
|
Вправа 5
Оси
Оса осі в осінні дні Сумні виспівує пісні. Тумани сиві на росі — Сховатись ніде вже осі. |
|
Виставити середній палець, притиснути його між вказівним та безіменним, поворушити ним.
Вправа 6
Лис
Лиса з лісу у село «Ку-ку-рі-ку» занесло. Заглядає лис у вікна: «Де ж це півень кукурікнув?» |
|
Обидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору, вказівні пальці та мізинчики згинаємо всередину долоней, притискаємо один до одного. Середні та безіменні пальці утворюють вузьку «лисячу» мордочку.
Вправа 7
Вовк
Ходить хмуро між дубами, Хижо клацає зубами. Весь, як є — жорстока лють, Очі так її і ллють. Зачаївся ось, примовк, Грізний звір, голодний вовк. |
|
Робимо долоньками «пароплавчик», а з нього «вовка»: великі пальці розводимо в сторони. Вказівні пальці згинаються всередину долоней і утворюють лоба, а інші - складаються і«човником», утворюючи верхню та нижню щелепи.
Вправа 8
Ведмідь
Вовк ведмедя розбудив: — Вже весна, гуляти йди! Виліз велетень з барлоги — Вовк тікає в ліс від нього. |
|
Середній і безіменний пальці притиснуті згори великим. Вказівний і мізинець трохи підняті вгору й зігнуті.
Вправа 9
Відгадайте, хто це?
Хоч маленьке, а красиве, Як біжить, то в'ється грива. Копитцями туп-туп-туп, По каменю цок-цок-цок, (Лоша) |
|
Зобразимо лоша руками. Права долоня на ребрі від себе. Великий палець догори. Згори на неї накладається ліва долоня під кутом, створюючи пальцями гриву. Великий палець догори. Два великих пальці утворюють вушка.
Вправа 10
У папуги Гоші, Було трохи грошей. Він на них собі купив Чобітки, пальто і бриль. |
|
Долоня вгору, вказівний палець перекриває великий. Інші пальці підняті вгору й розчепірені.
Вправа 11
Едельвейс Едельвейс росте на скелі. Вище сосен і смерек. Біля сонечка оселі, Біля-гнізд орлів, лелек. |
|
Зімкнуті й трохи заокруглені долоні — пуп'янок квітки. Поступово розвести пальці в сторони, трохи похитати руками і підняти їх угору.
Вправа 12
Дерево
Має стовбур дерево, Багато гілочок. Листячком зеленим, Бавить діточок. |
|
Притиснути руки тильною стороною одну до одної. Пальці розчепірити і підняти вгору. Ворушити кистями й пальцями.
Вправа 13
Зайчик
Довгі вуха, куций хвіст, Моркву і капусту їсть. |
|
Пальці стиснуті в кулачок. Виставити вгору вказівний і середній пальці. Ворушити ними, повертаючи руку в різні боки.
Вправа 14
— Вирядимо наших чайок у політ.
Над нами небо є блакитне, Над нами сонечко привітне. Над морем чайка проліта, Додому радо поверта. |
|
Діти перехрещеними кистями рук зображують помахи крил чайки, а потім руками зображують морські хвилі.
Вправа 15
Ялинку прикрашає Мороз на Новий рік. Дарунки всім вручає Казковий чарівник. |
|
Долоні від себе, пальці переплетені між собою (долоні під кутом одна до одної). Пальці виставити вперед. Лікті до корпуса не притискаються.