Перевірка домашнього завдання: Виконання вправи «Так чи Ні»1. Складний процес зберігання та відтворення отриманої інформації називається інтелект. 2. За часом зберігання інформації пам'ять поділяють на: емоційну, образну і словесно-логічну. 3. Запам’ятовані нами дії, пов’язані з рухами тіла відносяться до образного виду пам’яті. 4. Пам’ять яка завжди пов’язана із інформацією від органів чуття і зберігає картини навколишнього світу, звуки, запахи це емоційна пам’ять. 5. Миттєва пам'ять ще називається сенсорною. 6. Пам'ять яка триває лише частини секунд називається короткотривалою. 7. У миттєвої пам’яті час зберігання інформації займає від декількох секунд до декількох хвилин. 8. У довготривалої пам’яті, обсяг збереження інформації не обмежений. 9. Запам’ятовування інформації, що пов’язана з словосполученнями та реченнями, це який вид пам’яті ? .10. Запам’ятовування пережитих емоцій та почуттів , це який вид пам’яті ? .11. Перелічіть всі види пам’яті за часом зберігання інформації..12. Перелічіть всі види пам’яті за типом інформації.
.Інтелект дає нам логічний аналіз та критичне мислення, тоді як інтуїція — внутрішній компас, який веде нас на правильний шлях. Коли ці дві сили об’єднуються, виникає справжній розум, здатний на глибоке розуміння, мудрі рішення та творчі прориви. Пам'ять — це основа особистості, одна з найважливіших психічних особливостей людини. У сучасних наукових працях можна прочитати вислів «мнемотична діяльність», «прийоми мнемотехніки». За уявленнями стародавніх греків, богиня пам'яті — Мнемозина — мати дев'яти муз, заступниця всіх відомих тоді наук та мистецтв. Походження людської пам'яті вони пов'язували також з ім'ям легендарного героя Прометея.
Інтуїція та інтелект. Чи траплялося вам під час розмови раптом «зчитувати» думку співрозмовника, ще до того, як він її озвучить повністю? Це не телепатія — це саме те поєднання інтелекту та інтуїції, коли ваш розум обробляє слова, а інтуїція заповнює прогалини. Буває, що ви просто знаєте щось, не маючи слів, щоб це пояснити. Ваш інтелект обробляє інформацію, навіть якщо не може її сформулювати, а інтуїція безпомилково відчуває правду. Пам’ятайте, ці ознаки це не вичерпний список, а орієнтир, який може допомогти вам у вашій особистій подорожі до інтелектуально-інтуїтивного балансу.
Взаємоперевірка виконаних тестів. Діти передають сусідці/ сусідові по парті і перевіряють роботи одне одного по запропонованій таблиці з відповідями. Потім повертають роботи один одному та шляхом самооцінювання оцінюють рівень вивчення Д/з..{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ п/п123456789101112 Відпо-відь----+--+Словесно-логічна. Емоційна. Миттєва /сенсорна, короткотривала, довготривала. Рухова, емоційна, образна, словесно-логічна
Інтуї́ціяІнтуї́ція (лат. intueor, згодом лат. intuitio — споглядання) — здатність людини несвідомо, відчуттям уловлювати істину, передбачати, вгадувати щось, спираючись на попередній досвід, знання. Переважна більшість інтуїтивних рішень приймається людиною не свідомо, але на основі наявного досвіду. Тож пам’ять відіграє у механізмі інтуїції значущу роль. Інтуїція спрацьовує переважно тоді, коли рішення потрібно прийняти швидко і немає часу для пригадування та роздумів. У цьому випадку обробка інформації з пам’яті проходить швидко та не свідомо. Мозок нам надсилає уже готове рішення. Такі рішення називають інтуїтивними.
Як покращити пам’ять. Робота з підручником- сторінка 137. Завдання для І групи: опрацювати такий спосіб покращення пам’яті як механічне запам’ятовування (з’ясувати переваги і недоліки) і презентувати отриману інформацію 2-й групі. Завдання для ІІ групи: опрацювати такий спосіб покращення пам’яті як осмислене запам’ятовування (з’ясувати переваги і недоліки) і презентувати отриману інформацію 1-й групі.
Правила для розвитку пам’ятіОсмислення. Намагайтесь зрозуміти ін_x0002_формацію, яку вивчаєте. Виділяйте найважливіше, малюйте на основі цієї інформації схеми, графіки, діаграми тощо. Застосування. Знайдіть способи застосовувати вивчену інформацію: розв’язуйте при_x0002_клади, перекажіть все, що дізнались друзям або дорослим. Повторення. Повторіть усе вивчене: через 20 хвилин, потім через декілька годин, за можливості перед сном і ще раз з ранку. Так інформація перейде в довготривалу пам’ять.
Закони пам'ятіДумайте. За словами німецького письменника Г. Ліхтенберга, люди небагато запам'ятовують із прочитаного тому, що дуже мало думають самі. Тому обов'язково намагайтеся в усьому знайти смисл. Цікавтеся. Англійський філософ Б. Стюард говорив: «Не читай нічого, що не хочеш запам'ятати. І не запам'ятовуй нічого, що не будеш застосовувати».«Їжте слона по частинах». Психологи розкрили таємницю магічної сімки. Виявляється, такий середній об'єм нашої оперативної пам'яті — при одночасному сприйнятті вона може в середньому утримати сім об'єктів. Облич, предметів, слів, фраз, параграфів — байдуже. Якщо порція для запам'ятовування виявиться більшою від норми, ви на неї затратите значно більше часу, ніж при ритмічній роботі.
Будьте готовими. Робота з книгою потребує певного настрою. Поміркуйте про те, що ви знаєте із запропонованої теми; оцініть, наскільки нова інформація поповнить ваші знання. Не топчіть слідів. Давно спостережено, що найкращий спосіб забути недовивчене чи недавно вивчене — намагатися запам'ятати щось подібне. Не вчіть фізику після математики, а історію — після літератури.6. Озирніться навкруги. Уявивши обставини, за яких відбулася подія, ви зможете пригадати саму подію, тому що одночасні враження мають властивості викликати один одного.7. Учіть від «А» до «Я». Вся інформація повинна сприйматися як закінчене ціле.
Прийоми мнемотехніки. Ставте мету — запам'ятати надовго. Учіться з інтересом, заучуйте з бажанням знати і пам'ятати. Зрозумійте зміст, знайдіть головну думку в тексті, опорні слова та сигнали. Активно працюйте над матеріалом — складайте план, конспект, схему, порівнюйте, переказуйте.
Обов'язково робіть висновок. Змінюйте тип інформації: після історії вчіть географію, а потім — літературу. Не вчіть матеріал безпосередньо перед уроком — засвойте його раніше, а перед уроком лише повторіть. Не забувайте, що повторення — мати навчання. Починайте повторювати до того, як матеріал почав забуватися. Розвивайте пам'ять шляхом вправ і тренування. Повторюючи, не перевтомлюйтеся, робіть паузи.