Пам’ять та інтелект. Способи вимірювання інтелекту.

Про матеріал
Презентація з ДОВКІЛЛЯ 6 класна тему "Пам’ять та інтелект. Способи вимірювання інтелекту."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пам’ять та інтелект. Способи вимірювання інтелекту. Довкілля 6 клас

Номер слайду 2

«Голова без пам’яті — все одно що фортеця без гарнізону» Наполеон I. Як же можна покращити пам'ять? І які, для цього існують техніки ?

Номер слайду 3

Перевірка домашнього завдання: Виконання вправи «Так чи Ні»1. Складний процес зберігання та відтворення отриманої інформації називається інтелект. 2. За часом зберігання інформації пам'ять поділяють на: емоційну, образну і словесно-логічну. 3. Запам’ятовані нами дії, пов’язані з рухами тіла відносяться до образного виду пам’яті. 4. Пам’ять яка завжди пов’язана із інформацією від органів чуття і зберігає картини навколишнього світу, звуки, запахи це емоційна пам’ять. 5. Миттєва пам'ять ще називається сенсорною. 6. Пам'ять яка триває лише частини секунд називається короткотривалою. 7. У миттєвої пам’яті час зберігання інформації займає від декількох секунд до декількох хвилин. 8. У довготривалої пам’яті, обсяг збереження інформації не обмежений. 9. Запам’ятовування інформації, що пов’язана з словосполученнями та реченнями, це який вид пам’яті ? .10. Запам’ятовування пережитих емоцій та почуттів , це який вид пам’яті ? .11. Перелічіть всі види пам’яті за часом зберігання інформації..12. Перелічіть всі види пам’яті за типом інформації.

Номер слайду 4

.Інтелект дає нам логічний аналіз та критичне мислення, тоді як інтуїція — внутрішній компас, який веде нас на правильний шлях. Коли ці дві сили об’єднуються, виникає справжній розум, здатний на глибоке розуміння, мудрі рішення та творчі прориви. Пам'ять — це основа особистості, одна з найважливі­ших психічних особливостей лю­дини. У сучасних наукових пра­цях можна прочитати вислів «мнемотична діяльність», «прийоми мнемотехніки». За уявленнями стародавніх греків, богиня пам'яті — Мнемозина — мати дев'яти муз, заступ­ниця всіх відомих тоді наук та мистецтв. Походження людської пам'яті вони пов'язували також з ім'ям легендарного героя Прометея.

Номер слайду 5

Інтуїція та інтелект. Чи траплялося вам під час розмови раптом «зчитувати» думку співрозмовника, ще до того, як він її озвучить повністю? Це не телепатія — це саме те поєднання інтелекту та інтуїції, коли ваш розум обробляє слова, а інтуїція заповнює прогалини. Буває, що ви просто знаєте щось, не маючи слів, щоб це пояснити. Ваш інтелект обробляє інформацію, навіть якщо не може її сформулювати, а інтуїція безпомилково відчуває правду. Пам’ятайте, ці ознаки це не вичерпний список, а орієнтир, який може допомогти вам у вашій особистій подорожі до інтелектуально-інтуїтивного балансу.

Номер слайду 6

Взаємоперевірка виконаних тестів. Діти передають сусідці/ сусідові по парті і перевіряють роботи одне одного по запропонованій таблиці з відповідями. Потім повертають роботи один одному та шляхом самооцінювання оцінюють рівень вивчення Д/з..{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ п/п123456789101112 Відпо-відь----+--+Словесно-логічна. Емоційна. Миттєва /сенсорна, короткотривала, довготривала. Рухова, емоційна, образна, словесно-логічна

Номер слайду 7

Інтуї́ціяІнтуї́ція (лат. intueor, згодом лат. intuitio — споглядання) — здатність людини несвідомо, відчуттям уловлювати істину, передбачати, вгадувати щось, спираючись на попередній досвід, знання. Переважна більшість інтуїтивних рішень приймається людиною не свідомо, але на основі наявного досвіду. Тож пам’ять відіграє у механізмі інтуїції значущу роль. Інтуїція спрацьовує переважно тоді, коли рішення потрібно прийняти швидко і немає часу для пригадування та роздумів. У цьому випадку обробка інформації з пам’яті проходить швидко та не свідомо. Мозок нам надсилає уже готове рішення. Такі рішення називають інтуїтивними.

Номер слайду 8

Інтеле́ктІнтеле́кт (від лат. intellectus – розуміння, розум, пізнання) – відносно стійка структура розумових здібностей людини. Пам’ять впливає на рівень інтелектуальних здібностей людини.

Номер слайду 9

Працюють усі. Один говорить – усі слухають. Висловлювати свої думки необхідно коротко , чітко і по черзі. Цінний час. Не бійся помиляться, не помиляється той, хто не працює. Не смійся з неправильної думки. Правила роботи в групах

Номер слайду 10

Як покращити пам’ять. Робота з підручником- сторінка 137. Завдання для І групи: опрацювати такий спосіб покращення пам’яті як механічне запам’ятовування (з’ясувати переваги і недоліки) і презентувати отриману інформацію 2-й групі. Завдання для ІІ групи: опрацювати такий спосіб покращення пам’яті як осмислене запам’ятовування (з’ясувати переваги і недоліки) і презентувати отриману інформацію 1-й групі.

Номер слайду 11

Поради для збереження та поліпшення пам’ятіраціональне харчування;відмова від шкідливих звичок;повноцінний сон;тренування пам’яті;фізична активність;свіже повітря;гарні емоції

Номер слайду 12

Правила для розвитку пам’ятіОсмислення. Намагайтесь зрозуміти ін_x0002_формацію, яку вивчаєте. Виділяйте найважливіше, малюйте на основі цієї інформації схеми, графіки, діаграми тощо. Застосування. Знайдіть способи застосовувати вивчену інформацію: розв’язуйте при_x0002_клади, перекажіть все, що дізнались друзям або дорослим. Повторення. Повторіть усе вивчене: через 20 хвилин, потім через декілька годин, за можливості перед сном і ще раз з ранку. Так інформація перейде в довготривалу пам’ять.

Номер слайду 13

Закони пам'ятіДумайте. За словами ні­мецького письменника Г. Ліхтенберга, люди небагато запам'я­товують із прочитаного тому, що дуже мало думають самі. Тому обов'язково намагайтеся в усьо­му знайти смисл. Цікавтеся. Англійський фі­лософ Б. Стюард говорив: «Не чи­тай нічого, що не хочеш запам'я­тати. І не запам'ятовуй нічого, що не будеш застосовувати».«Їжте слона по частинах». Психологи розкрили таємницю магічної сімки. Виявляється, та­кий середній об'єм нашої опера­тивної пам'яті — при одночасно­му сприйнятті вона може в серед­ньому утримати сім об'єктів. Облич, предметів, слів, фраз, па­раграфів — байдуже. Якщо пор­ція для запам'ятовування виявить­ся більшою від норми, ви на неї затратите значно більше часу, ніж при ритмічній роботі.

Номер слайду 14

Будьте готовими. Робота з книгою потребує певного наст­рою. Поміркуйте про те, що ви знаєте із запропонованої теми; оцініть, наскільки нова інформа­ція поповнить ваші знання. Не топчіть слідів. Давно спостережено, що найкращий спосіб забути недовивчене чи не­давно вивчене — намагатися за­пам'ятати щось подібне. Не вчіть фізику після математики, а істо­рію — після літератури.6. Озирніться навкруги. Уявив­ши обставини, за яких відбулася подія, ви зможете пригадати саму подію, тому що одночасні вражен­ня мають властивості викликати один одного.7. Учіть від «А» до «Я». Вся інформація повинна сприймати­ся як закінчене ціле.

Номер слайду 15

Прийоми мнемотехніки. Ставте мету — запам'ятати надовго. Учіться з інтересом, заучуй­те з бажанням знати і пам'ятати. Зрозумійте зміст, знайдіть головну думку в тексті, опорні слова та сигнали. Активно працюйте над ма­теріалом — складайте план, конс­пект, схему, порівнюйте, перека­зуйте.

Номер слайду 16

Обов'язково робіть вис­новок. Змінюйте тип інформації: піс­ля історії вчіть географію, а потім — літературу. Не вчіть матеріал безпосе­редньо перед уроком — засвойте його раніше, а перед уроком лише повторіть. Не забувайте, що повторен­ня — мати навчання. Починайте повторювати до того, як матеріал почав забуватися. Розвивайте па­м'ять шляхом вправ і тренування. Повторюючи, не перевтом­люйтеся, робіть паузи.

Номер слайду 17

Висновки. Пам’ять — це процес мозкової діяльності організму людини, що дозволяє зберігати та передавати інформацію. Кожна людина здатна тренувати та розвивати свою пам'ять. Самооцінювання. Виконайте самооцінювання вашої роботи на уроці шляхом опитування у вашій групі у Вайбері.

Номер слайду 18

«Продовж фразу»Сьогодні на уроці я довідався …Було цікаво …Було складно... Я зрозумів…Тепер я знаю, що.. Мене здивувало.. Урок дав мені для життя…Я відчув(ла) що…Я навчився(лася) …

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Опрацювати § 29, сторінку 137. Завдання на 10 балів - виконати тести. Щоб отримати додатково ще 2 бали - підготувати повідомлення ( не менше 4 речень) на питання 290, або 291 з 138 сторінки.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кріт Галина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Гришина Лариса
Додано
20 лютого
Переглядів
311
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку