Чи не піймали ви себе на думці, що відчуваєте останнім часом дискомфорт від перебування в інформаційному просторі соціальних мереж, спільнот, чатів, новин?
Знайомо? Думаю, тема близька для усіх, хто так чи інакше перебуває в умовах дистанційної роботи, навчання, та й просто проводить удома тепер набагато більше часу, ніж раніше.
Пам'ятка для педагогів розроблена з метою профілактики негативних наслідків для психіки надмірного інформаційного потоку в умовах карантину та дистанційної роботи.
Примітка! Матеріал не відображається повністю при попередньому перегляді через особливості формату, але скачується зі збереженням усього змісту та оформлення!
Інформаційна клітка
або
Як вберегти психіку від медіалавини
Чи не піймали ви себе на думці, що відчуваєте останнім часом дискомфорт від перебування в інформаційному просторі соціальних мереж, спільнот, чатів, новин?
Знайомо? Думаю, тема близька для усіх, хто так чи інакше перебуває в умовах дистанційної роботи, навчання, та й просто проводить удома тепер набагато більше часу, ніж раніше.
Саме робота, навчання, бажання поспілкуватись хоча б в онлайн-просторі чи пошук найсвіжіших хронік пандемії змушують нас тривалий час перебувати в медіапросторі. І якщо раніше це викликало жвавий інтерес, пошук нового, адже певним чином замінювало живе спілкування і звичне середовище діяльності, то зараз наша психіка починає відчувати перенасичення, як наслідок – негативні емоції, зокрема роздратування, яке можуть викликати звуки повідомлень у Вайбері, нові доручення та вказівки, картинки, відео, челенджі та повідомлення у соціальних мережах. Кожен негатив, як відомо, накопичуючись, обов’язково знайде вихід: через зриви на близьких людях, апатію, фізичне нездужання. Найголовніше, що від цього найбільше потерпають діти, стають дратівливими, агресивними, неорганізованими.
Вся справа в тому, що раніше наша діяльність мала певний режим, графік, а різні її види були ще й розмежовані просторово: у класі – урок, у вчительській – зошити, спілкування з колегами, вдома – хатні справи, відпочинок (це із практики вчителя). Тепер же зникли і часові і просторові рамки, а з ними й чимало відчуттів: приємна втома у п’ятницю після робочого дня, бойовий настрій у понеділок зранку, запах кави чи піци в улюбленому кафе, задоволення від живого активного обговорення якоїсь важливої теми з колегами, врешті звук дитячих голосів у коридорах…
Що ж робити???
З роздумами про реалії сьогодення і турботою про емоційне здоров’я кожного
Ваш шкільний психолог