30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Пам'ятки для роботи на уроці історії.

Про матеріал

Підбір пам'яток для роботи з різними історичними джерелами на уроках історії у 8 класі

Перегляд файлу

Пам'ятки  для роботи на уроці історії.

 

Схема аналізу історичних фактів, подій, явищ та процесів

         Історичний факт  першоцеглинка історичних знань. Він непотворний, як неповторні простір і час, де він протікає, оскільки вони перебувають у постійному русі.

         Історична подія  сукупність логічно завершених та обмежених у просторі й часі історичних фактів.

         Історичне явище  комплекс аналогічних історичних фактів або їх ознак, які зберігалися чи зберігаються протягом певного часу та в певному просторі (території).

         Історичний процес  ланцюг взаємопов'язаних у часі й просторі причинно-наслідковими зв'язками історичних подій і явищ:

* коли відбувалися чи проходили ці факти, події, явища чи процеси;

*де вони проходили;

* за яких історичних обставин вони проходили; які події пройшли напередодні;

* який розвиток вони отримали надалі;

* яка соціальна верства чи верстви були основними учасниками події;

* яку роль відіграли тут історичні особи та чиї інтереси вони відображали;

* який слід залишили ці факти, події чи процеси в історії регіону, країни чи світу;

*випадковим чи закономірним був саме такий перебіг подій та які вони мали наслідки;

* які альтернативи розвитку існували за тих історичних умов; а як би повелися Ви за таких умов?

 

Схема аналізу подій з хронологічної точки зору (локалізація подій у часі)

* коли пройшли ці події, як довго вони тривали, в якій послідовності проходили;

* на який період історії людства вони припадають;

* як ця  подія співвідноситься з іншими подіями чи процесами;*F як ця подія кореспондується з однотипними подіями чи процесами вітчизняної та регіональної історії;

* складання хронологічних чи синхроністичних простих чи складних таблиць.

 

Визначення місця історичних подій у просторі (використання карти як історичного джерела)

* правильно займіть позицію біля карти (так, щоб не заступати природне освітлення карти);

* запам'ятайте, що коли ви стоїте навпроти карти, наверху буде північ (південь  унизу), а зліва  захід (відповідно, справа  схід);

* навчіться читати легенду карти  її умовні позначення. При всій різноманітності карт однотипні факти, події та явища  кордони та столиці, райони повстань, напрями головних ударів і місця битв тощо  зображуються на них схожими позначками;

* зверніть увагу на написи, діаграми, таблиці, портрети, рисунки, які є на карті, і ви зрозумієте, що є резон у твердженні „Карта  це державна шпаргалка”;

* працюючи з контурною картою, користуйтеся кольоровими олівцями, робіть умовні позначення;

* на дрібномасштабних картах окремі позначки робіть цифрами, які включайте в умовні позначення, це впливатиме на естетику виконаної Вами роботи.

 

Схема аналізу історичного документу

         Документ первинний (запис очевидця або учасника події) чи вторинний (коментар чи

переказ про подію з уст дослідника).

         Відділіть у документі факти від коментарів та аналізуйте їх окремо.

* Хто автор цього документу? Чиї інтереси він захищає?

* Про що розповідається в документі? Яка сторона події чи явища замовчується?

* Коли написаний цей документ? Як могли вплинути на нього автори, історичні події чи загальна ситуація в цей період?

* Де відбувалася подія, про яку йдеться в документі?

* Якими мотивами керувався автор документу?

* Як цей документ кореспондується з іншими свідченнями про ці факти, подію, явище чи

процес?

 

Схема характеристики історичної особи

(складання історичного портрету)

* Історичні умови,  виклики та вплив оточуючого суспільного середовища на формування особистості історичної постаті. Особистісні якості історичного діяча та умови їх становлення та формування.

* Цілі діяльності та можливості їх досягнення.

* Якими засобами та шляхами досягається поставлена мета.

* Основні результати діяльності історичної особи для регіону, країни чи світу.

* У чому значення діяльності цієї особистості.

* Яке Ваше ставлення до цієї особи як людини та як історичного діяча?

 

docx
Додано
20 червня
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку