У даному посібнику запропоновані форми і методи щодо створення успішного іміджу навчального закладу, окреслено ознаки та визначено кроки його становлення.
Описані проекти та шляхи, які допоможуть побудувати колективу навчального закладу партнерські відносини з громадськими організаціями.
Схвалено науково-методичною радою науково-методичного кабінету відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації (протокол № 4 від 03.05.2017 року)
Редактори:
Корона О.А.- завідувач районним методичним кабінетом;
Щербак Л.І. – методист районного методичного кабінету.
Автор-упорядник Федорець Т.М., заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель української мови та літератури Часовоярської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Бахмутської районної ради Донецької області
Аннотація
У даному посібнику запропоновані форми і методи щодо створення успішного іміджу навчального закладу, окреслено ознаки та визначено кроки його становлення.
Описані проекти та шляхи, які допоможуть побудувати колективу навчального закладу партнерські відносини з громадськими організаціями.
Дієве партнерство –
успішна школа!
Демократизація суспільства передбачає відкритість у діяльності державних структур, співпрацю та налагодження партнерських стосунків з громадськими організаціями. Сучасне виховання потребує широкого залучення всіх прогресивних сил суспільства до питань організації шкільного життя
В основі діяльності громадсько-активної школи, а саме такою є Часовоярська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15, лежить громадсько-орієнтована освіта, що представляє освітню філософію , яка сприяє створенню нових можливостей для учасників навчально-виховного процесу. Партнерство – це встановлення та розвиток взаємовигідних відносин між школою, учителями, членами громади та спонсорами для спільного вирішення загальних проблем.
Головна мета взаємодія школи та громадських організацій в умовах становлення демократичного суспільства - виховання національно свідомих громадян України. Саме завдяки взаємодії вказаних інституцій на основі погодження інтересів, співробітництва у суспільстві досягається необхідний рівень виховання патріотизму підростаючого покоління і розвитку громадянського суспільства в Україні.
Завдяки партнерству на базі школи ми поліпшуємо імідж школи, залучаємо додаткові людські та матеріальні ресурси для підтримки закладу та задоволення потреб, інтересів громади, поліпшуємо взаєморозуміння, довіру та взаємодію між представниками різних секторів громади.
Взаємодія школи та громадських організацій здійснюється на основі загальнопедагогічних та психологічних принципів, які забезпечують результативність такої взаємодії та відображають сучасний рівень виховного процесу в Україні.
Схема взаємодії школи
та громадських організацій
Громадсько активна школа
Співпраця з міжнародною організацією
ПРООН є глобальною установою Організації Об’єднаних Націй у галузі розвитку, яка підтримує стратегічні ініціативи з розбудови спроможності, спрямовані на сталий людський розвиток та зростання, користь від якого отримають усі. Шляхом налагодження партнерства з національними, регіональними та місцевими органами влади, громадянським суспільством та приватним сектором ПРООН надає підтримку Україні у її зусиллях із викорінення бідності, підвищення потенціалу населення, забезпечення рівного доступу до результатів розвитку, збереження навколишнього середовища та сприяння демократичному врядуванню.
Основна мета ПРООН – підтримати Україну на шляху сталого людського розвитку, спрямованого на досягнення заможної, демократичної та сильної держави, в якій ніхто не залишається осторонь і враховується думка кожного і кожної. Ми керуємося Цілями розвитку тисячоліття та Конвенціями ООН, до яких приєдналася Україна.
Веб-сайт: http://ua.undp.org/
Партнерство з ГО «Абажур»
Проект «Новорічні костюми для Діда Мороза та Снігуроньки »
Проект «Державна та національна символіка»
Проект «Джура.
Військова форма»
Одним із виховних завдань Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді є військово-патріотичне виховання молоді, спрямоване на підготовку її до оволодіння військовими професіями, формування готовності до служби в армії, задоволення інтересів підростаючого покоління у постійному вдосконаленні своєї підготовки до захисту Вітчизни; мотивацію молоді до військової служби.
У зв’язку з цим рекомендуємо активізувати профорієнтаційну роботу серед старшокласників на подальшу службу в Збройних силах України шляхом проведення спільних заходів з військовими частинами, екскурсій до музеїв військових частин; активізувати зв’язки і спільну профорієнтаційну діяльність шкіл та військових ВНЗ (юний правознавець, десантник, рятівник, розвідник, снайпер, поліцейський, прикордонник, радист) та ін.
Благодійні акції та волонтерська діяльність
Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердечність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі й біді – ці риси завжди було в характері українського народу.
У наших традиціях споконвіку збереглася звичка поділитися з бідними, дати притулок подорожньому, допомогти немічному, хворому, заступитися за беззахисного і скривдженого. Доброчинність, волонтерство є дуже перспективною формою соціальної практики в системі виховної роботи школи, в основі, якого лежить добровільна, безкорислива участь школярів у вирішенні будь – яких соціальних проблем, наданні соціальної допомоги, соціально незахищеним нужденним людям.
Успішна участь школярів у вирішенні бодай невеличкої соціальної проблеми сприяє розвитку їхньої позитивної соціальної активності, соціальної творчості.
Гаслом волонтерської роботи в нашій школі є слова: «Простягни руку допомоги першим!» А провідною фразою - «Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай усім завжди щастить! Будьмо!!!».
Партнерство
«Батьки – школа. Шлях до успіху»
Спільна мета
Змінювати систему освіти повинні ті, кого освітянська проблематика торкається безпосередньо: держава, вчителі, діти і, звичайно, батьки. Адже сьогодні батьки є соціальними замовниками продукту освітнього середовища, а саме конкурентоспроможного на ринку праці учня, освіченого, культурного, успішного.
Сьогодні потрібно, щоб батьки знали про те, що відбувається з їхніми дітьми, бачили, як працює вчитель, які радощі та проблеми можуть бути у навчанні та шкільному житті.
Сучасні батьки очікують фахових порад педагогів, потребують підтримки у своїх прагненнях допомогти дитині.
Партнерство батьків та школи стосується як навчального процесу так і позакласних заходів. Родинні свят, новорічні вечорниці, родинно – спортивні змагання, подорожі у природу…
Ми працюємо з небайдужими, активними партнерами, що усвідомлюють не лише спільну роль вчителів та батьків у освіті дітей, а і спільну відповідальність за рівень цієї освіти.
Партнерство «батьки – дитина – вчитель» - це коло, де всі учасники можуть допомогти один одному максимально реалізувати свій творчий потенціал.
Результатом такого партнерства у майбутньому стануть успішні батьки, які приведуть до успішного вчителя свою дитину, що обов’язково теж буде успішною.
Партнерство з осередками духовності
Одним із завдань освітнього процесу є духовно-моральна компетентність.
Відповідальність за формування системи моральних цінностей покладається на родину, суспільство та на систему освіти на всіх її етапах. Україна потребує підготовки широко освічених, високо моральних людей, що наділені не тільки знаннями, але й духовними рисами. Весь процес навчання повинен бути пронизаний виховними заходами.
Якісне виховання - сяйво людського життя!
Школа – це простір життя дитини. Тут дитина не готується до життя, а повністю живе, тому вся діяльність навчального закладу будується так, щоб сприяти розвитку особистості, як творця й проектувальника власного життя. Ми навчаємо дитину вчитися, працювати, жити та реалізовувати себе.
Наш педагогічний колектив вірить, що кожна дитина – обдарована й талановита. Наші учні вивчають, творять, досліджують, перемагають, переборюють труднощі. Адже завжди поряд із ними мудрі, надійні і привітні вчителі – партнери, які дарують дітям радість співпраці, щастя успіху у навчанні, пробуджують внутрішні сили і здібності, виховують й утверджують почуття власної гідності.
Отже, ми впевнені, що під час встановлення партнерських відносин народжується неформальна співпраця, яка ґрунтується на взаємовигідних умовах. Відносини переростають у меценатство. З’являється соціальне визнання через успіхи, яких досягають члени громади, через підтримку ними школи. У спільній співпраці кожен виступає і як вчитель, і як учень. У такій взаємодії народжується почуття спільності, де кожен чітко усвідомлює, що нам ніхто нічого не зробить, крім нас самих. Через трансформацію свідомості кожного члена громади, усвідомлення відповідальності за все, що відбувається в школі, в місті, в державі, народжується нова генерація людей.
Партнерство з
Малою академією наук
У діяльнісному компоненті виховної системи важливе місце займає позакласна науково-дослідницька діяльність учнів, яка повноцінно реалізується у партнерстві з Малою академією наук.
Саме науково-дослідницька діяльність учнів є запорукою оволодіння творчим компонентом навчально-пізнавальної компетенції, що перетворюється в компетентнісний досвід юного науковця. Участь у конкурсі-захисті наукових робіт МАН можна вважати першою сходинкою на шляху до реалізації творчого потенціалу учнів.
Результатом плідного партнерства учня з МАН є виявлення , розвиток і підтримка обдарованої молоді, стимулювання її творчого потенціалу, розвиток наукової та дослідницько-експериментальної діяльності вихованців.
Запрошуємо
до співпраці
84551, м.Часів Яр, вул. Горького, 1, тел. 095-575-44-75, 050-044-64-72 |
е-mail: chasovyar.sch15@gmail.com, web-сайт: chasivyar-zosh15.edukit.dn.ua |