Вчитель-новатор,інноваційний педагог. Технології формування та складові конкурентоспроможного вчителя.

Про матеріал

Виступ на педагогічній раді з теми : Вчитель-новатор,інноваційний педагог. Технології формування та складові конкурентоспроможного вчителя.

Перегляд файлу

 

 

 

 

                                     Виступ на педагогічній раді

Методологічна культура та професійна компетентність педагога як ресурс інноваційного та конкурентоспроможного освітнього закладу.

з теми :

Вчитель-новатор,інноваційний педагог. Технології формування та складові конкурентоспроможного вчителя.

 

 

                                                        Вчителя  хімії, основ здоров’я,

                                                        предмету «Захист Вітчизни»

                                                        НВК № 3

                                                        Ступак Алли Вячеславівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За словами Лілії Михайлівни Гриневич,Міністра освіти та науки України :

             «Сучасний педагог намагається бути в перших ланках конкурентності, повинен завжди досконало володіти педагогічними, інноваційними новинками, плідно працювати над собою і вміти подавати свої педагогічні досягнення у форматі сучасних конкурентоспроможних вимог.»

 

             Сучасне динамічне життя поставило перед школою завдання – віднайти і запровадити в освітньому процесі методи, адекватні вимогам часу. Відповіддю на цей виклик стали інтерактивні , інформаційно - комунікативні засоби освіти та сучасний висококваліфікований вчитель-новатор,інноваційний педагог, що втілює інноваційні технології в освітній процес з високою результативністю. У творчій майстерні вчителя - практика постійно шліфуються найефективніші методи, форми і прийоми роботи, відточується конкурентоспроможний, самобутній почерк майстра – вчителя, що вміє знаходити неповторні родзинки індивідуальних, авторських уроків.

              Для досягнення педагогічної майстерності вчитель повинен володіти неабиякими природними здібностями та бажанням досягнути успіху в своїй професійній діяльності, але і вести постійну активну роботу в цьому напрямку , мати значний досвід учительської практики з правильним використанням її результативності. Головними технологіями формування сучасного конкурентоспроможного вчителя-новатора можна назвати такі :

        технологія саморозвитку , самовдосконалення, самореалізації,

          підвищення   професійно – фахового та індивідуально –

          особистісного рівня впродовж всієї педагогічної діяльності та

          всього життя ;

        технологія методичної мобільності і оновленого способу

           мислення;

        технологія системного застосування компетентнісних , 

          особистісно- зорієнтованих технологій в освітньому процесі ;

        технологія інноваційності та вміння адаптуватися у сучасному

          освітньому просторі;

        технологія критичного мислення;

        технологія формування системи цінностей з урахуванням

          особистих запитів , норм ситуації та естетичних уподобань

          для формування духовно – ціннісних орієнтацій учнів

 

Конкурентоспроможний фахівець – це особистість,  яка є  дослідником, творцем нових знань, проектувальником свого життя.  Конкурентоспроможний вчитель не вчить, а допомагає учневі вчитися, пізнавати себе і світ, він не виховує, а допомагає учневі шукати себе кращого, не тисне на учня, а створює йому умови для вільного самовизначення, не принижує його, а окрилює. Такий підхід дає можливість створити конкурентоспроможну школу компетентнісного розвитку і самовдосконалення з ідеалом вільної, життєлюбної, талановитої особистості. Від сьогоднішнього вчителя залежить досягнення цих цілей. Від свідомості, активності, від бажання і вміння побудувати свою самостійну роботу, роботу над собою, від креативності і творчості, від особистісної ініціативи вчителя залежить якість його навчання, а в подальшому результати його роботи.

     Майбутнє України залежить від багатьох чинників, але найважливішим з них є інтелектуальна могутність, творчий потенціал підростаючого покоління, його бажання засвоювати нові знання, створювати інноваційні технології, творчо мислити і виробляти конструктивні рішення, а отже бути конкурентоспроможним у світовому просторі.

        Зараз всім зрозуміло , що в сучасних  умовах, що постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нового (нових ідей, задумів, нових підходів та рішень).  Це людина, яка володіє певним переліком якостей, а саме: рішучістю, вмінням не зупинятися на досягнутому, сміливістю мислення, вмінням бачити за межі того, що бачать сучасники і бачили  попередники.

 «   Якщо ви маєте яблуко і я маю яблуко, і ми обміняємося цими яблуками, то у вас і в мене залишиться по одному яблуку. А якщо ви маєте ідею і я маю ідею, і ми обміняємося цими ідеями, то у кожного буде по дві ідеї» (Б. Шоу)

Запрошую вас стати на шлях змін. Разом ми будемо думати над тим, як можна професійно зростати по-новому – ефективно і з насолодою. Ви повернетеся не з двома, як у Бернарда Шоу, а з більшою кількістю ідей.

З метою більшої візуалізації технологій формування конкурентоспроможного педагога пропоную використати веб-технологію  «Хмара тегів».

Хмара тегів (хмара слів, або зважений список, представлена (-ий) візуально) — це візуальне подання списку категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо). Зазвичай використовується для опису ключових слів (тегів) на веб-сайтах, або для представлення неформатованого тексту. Ключові слова найчастіше являють собою окремі слова, і важливість кожного ключового слова позначається розміром шрифту або кольором. Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших термінів і для розподілу термінів за популярністю щодо один одного.

Можливості використання хмари слів у навчанні :

- в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити;

- попросити скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара»

   виступає в якості опорного конспекту;

 - можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне

   питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку;

- скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше

   слів з хмари;

- створити словникову «хмару» на основі невеликих нещодавно

   вивчених навчальних текстів, і попросити учнів пригадати, про

   що були ці тексти, і в якому саме контексті використовувалися

   слова;

- показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту,

  І попросити здогадатися про його зміст;

- перетворити нудний текст в цікаву головоломку;

- написати зашифровану листівку другові;

- зробити "хмарку" підказок до математичного (фізичного,

   географічного, біологічного…)диктантів, кросвордів

- повторити основні поняття теми, що вивчається.

Це тільки деякі варіанти використання "хмар тегів/слів". Кожен вчитель-новатор може додати до свого арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї.

Сервіси для роботи з хмарами тегів:

1. Word It Out

Word It Out – безкоштовний англомовний сервіс для створення хмар слів, який є одним з найпростіших і зручних у використанні.

Якщо ваша англійська недосконала, у браузері Google Chrome можна налаштувати автоматичний переклад сторінки, будь-якою зручною для вас мовою.

Ключові переваги Word It Out:

сервіс є безкоштовним та не потребує реєстрації на сайті;

кириличні шрифти не спотворюются при відображенні;

можливість обрати на власний смак 2 кольори, в яких буде показано текст та фон;

наявність функції обирання орієнтації сторінки та співвідношення сторін зображення;

можливість виключати короткі слова із хмари;

наявність кнопки випадкових налаштувань, завдяки якій можна генерувати різні варіанти відображення тексту;

вільний доступ до скачування власноруч створеної хмари чи її поширення за допомогою посилання.

2. Word Cloud Generation

Word Cloud Generation – англомовний сервіс для створення тегових хмар, який має найбільш зручну інтуїтивно зрозумілу навігацію.

Ключові переваги Word Cloud Generation:

інтуїтивно зрозуміла навігація сервісом;

можливість вибору кількості слів, їх величини та кута положення;

можливість зміни шрифтів (однак їх назву треба вводити вручну);

створену власноруч хмару слів можна роздрукувати безкоштовно у растровому та векторному форматах без реєстрації на сайті.

3. Word Art (Tagul)

Word Art – багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів. З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми. Однак недоліком цієї програми є певне спотворення шрифтів при відображенні кирилиці.

WordArt – програма, яка була створена у 2009 році під назвою Tagul та перейменована у 2017 році.

Ключові переваги Word Art:

 

для створення хмари текст можна або додати вручну, або за вказаним посиланням;

розширені налаштування дозволяють змінювати у відображенні хмари ряд параметрів (основну форму, добирати

комбінацію з 8 кольорів, шрифти, орієнтування слів, колір фону тощо);

можливість відображення певних слів виключно обраним кольором;

безкоштовне скачування зображень у форматі jpg чи png (скачування векторного зображення платне).

4. Wordcloud.pro

Wordcloud.pro – російськомовний слово-генератор, що дозволяє створювати яскраві хмари певних форм (з використанням базових шаблонів чи авторські).Програма має безкоштовну версію з базовими можливості та платну версію pro.

Ключові переваги Wordcloud.pro:

наявність російсько- та англомовного інтерфейсів програми;

легка зрозуміла навігація сайтом;

створення власної хмари слів у 3 кроки;

наявна бібліотека базових шаблонів у 2-3 кольорах.

Використання яскравої графіки у вигляді хмар слів на уроках дозволить зробити акценти на ключових моментах із теми вивчення. Це, у свою чергу, сприяє переосмисленню та систематизації навчального матеріалу. До того ж, використання різних кольорів, шрифтів та форм хмар дозволить учням швидше опанувати новий матеріал завдяки активному залученню зорової пам'яті.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
5527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку