“THE PARTS OF THE BODY”
ТЕМА УРОКУ: “The Parts of The Body”(Revision)
МЕТА:
Навчальна:
Освітня:
Розвивальна:
Виховна:
Компетентності:
Предметні — вміння описувати й характеризувати себе та інших людей, вживаючи іменники на позначення рис зовнішності, розуміти на слух невеликі тексти про зовнішність людей, відповідати на запитання;
Ключові — вміння працювати з підручником, застосовувати набуті знання в різних мовленнєвих ситуаціях
ТИП УРОКУ: комбінований, узагальнюючий
ОБЛАДНАННЯ: підручник, робочий зошит, аудіо та відео носії, картки, плакати, роздатковий матеріал.
Procedure
І. Introduction
1. Greeting
T: Dear children, we are glad to see all of you at our lesson. Do you want to say
“hello” to each other? Let's sing our “Hello song”.
(Діти вітаються та співають пісню «Hello! How are you today?»та переглядають відео https://www.youtube.com/watch?v=xC3xSij7n4c
2. Aim
T: Today we are going to speak about Parts of the body. We will revise all material, sing a song and do interesting tasks. And also we will work in the team. Let’s start our lesson.
First of all I divide you into two groups: I-Smiley Sam(yellow), II- Smiley Vicky (pink)
3. Pronunciation Practice
T:
It’s a bee
Sitting in the tree
Drinking tea
By the sea
4. Warming Up.
T: Look at the screen and let’s remember the words of our today topic. (перегляд відео «My body parts» https://www.youtube.com/watch?v=gS_Mz3ekkck) https://www.youtube.com/watch?v=gS_Mz3ekkck
ІІ. Main Part
Task 1. Underline the correct world
h |
e |
a |
d |
o |
a |
a |
g |
n |
o |
s |
e |
n |
l |
e |
g |
h |
y |
d |
t |
o |
e |
j |
e |
g |
k |
n |
e |
e |
p |
Task 2. Find the words
Task 3. T: Well done! Now, let’s work in groups and your task is to make a monster and then tell us about it!
T. But before describing your monster let us revise parts of the body
2. Physical activity
https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0
3.Speaking (answering the questions)
- Is your monster nice?
- What colour is your monster?
- How many eyes has your monster got?
- How many fingers has your monster got?
- How many toes has your monster got?
- How many fingers has your monster got?
- Is your monster fat?
T: Now we spot at the “Phonetic station”.(Caterpillar)
Oh you see a fat monster. Our monster is very hungry and he eats the words, only one letter he left. Let us try to find these words.
Face, foot, arm, toe, mouth, organs, nose, shoulder, tooth, ear/eye, rib
2.Grammar Station (Complete the sentence with –has got/have got)
3) We ____ ____two …, , , ,
4)He _____ ____one … , ,
fingers toes eyes ears hands legs feet arms head nose mouse neck
1. Summarizing
T: Well done, children! You have worked very hard today. I thank you for your work. I would like to know how you feel after lesson. Try to make your Smiley happy by adding sun rays. (happy, fine, supper, so-so, tired)
The best pupils get Smiley
Good bye! Have a nice day!
Ps: Учні співають прощальну пісню «Good bye song».
https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q