Тема: Я-ти-ми-школа-Україна
Мета:
Виховна – виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гідності,
любові та поваги до Батьківщини, рідного краю, виховувати шанобливе ставлення до символів держави.
Навчальна – поглиблювати знання учнів про Україну, народні і державні символи України, українські традиційні страви.
Розвиваюча – розвивати пізнавальну активність учнів.
Завдання заходу: полегшити першокласникам адаптаційний період, допомогти їм познайомитися ближче один з одним, із старшокласниками, з приміщенням освітнього закладу, шкільними кабінетами (музеєм, спортивним залом, кімнатою школяра, кабінетом практичного психолога, їдальнею, куточками державної символіки) з державними та народними символами України, національними стравами, українськими народними казками, із працівниками закладу (педагогом-організатором, медичним працівником, бібліотекарем, кухарем, практичним психологом, техпрацівниками), з правилами поведінки здобувача освіти у закладі.
Форма проведення: перший урок - квест
Хід виховного заходу
І. Вступна частина
Вчитель 1-го класу: Добрий день, діти. Сьогодні ми з вами матимемо перший урок у стінах нашого закладу. І він буде дуже цікавим. Ви познайомитеся із різними кабінетами школи і з людьми, які там працюють. А допоможуть нам у цьому 6 дівчаток- старшокласниць. Це теж мої учні, девять років тому вони були такі ж маленькі як ви і сиділи за цими ж партами у цьому кабінеті. Тому вони дуже хочуть з вами познайомитися, а ви хочете познайомитися з ними? Тоді давайте об`єднаємося у 6 команд по 4-5 дітей. Я представлятиму вам цих вже дорослих дівчат, а ви піднімайте руку, якщо хочете до них у команду.
Отож, це Людмила, хто хоче до неї в команду? Біжіть знайомтеся ближче. Ви команда №1.
Наступну команду очолить Анна. Хто хоче до неї в команду? Підходьте сюди. Ви команда №2.
Команду під номером 3 поведе Софія. Хто хоче до Софії в команду? Ходіть сюди.
Це теж Анна. Хто бажає до неї у команду? Сміливіше підходьте.
Це Ангеліна. Її команда має №5. Підходьте, хто її обрав.
Ну і шоста команда. Ваш капітан – Катя. Знайомтеся –отримуйте маршрутні листи і вперед, насолоджуйтеся грою.
ІІ. Основна частина
(Учениці 9-го класу проводять першокласникам екскурсію закладом по дорозі до станцій "Музейна", "Творча", "Казкова", "Козацька", "Патріотична", "Національна кухня", де їх чекають однокласники із підготовленими завданнями. На кожній станції молодші школярі знайомляться з координаторами станцій та працівниками закладу (педагогом-організатором, практичним психологом, кухарем, завідуючою шкільною бібліотекою). За виконані завдання діти отримують одну із літер до слова «Країна», яке вони складуть у класі після.)
ІІІ. Заключна частина
Вчитель: Ви повернулися до мене в клас. Розкажіть, що ви принесли.
(Діти показують зафарбовані народні і державні символи України, традиційні українські страви, і літеру із слова «Країна». Все це прикріплюється на величезному ватмані. Таким чином створюється лепбук про Україну).
Вчитель підсумовує:
- Що це за зображення страв, що ви принесли?
- Це традиційні національні страви нашої країни, яка називається…….?
- Що зображено на зафарбованках, яких ви принесли? (Прапор і герб). Це державні символи України. Ще є гімн «Ще не вмерла України…».
- А ще які зафарбованки ми маємо? (Вишиванка і рушник, бандура, віночок із соняхом і калиною) Це народні символи України. Де ви їх сьогодні мали можливість побачити? Так, в музеї.
- А на цих зафарбованках хто зображений? (Козак і україночка). Так одягалися і виглядали українці багато років тому. Елементи їхнього одягу ви теж бачили сьогодні в музеї. Козаки –це люди, які завжди стояли на сторожі нашої країни і захищали її від ворогів.
- А це символ нашої столиці (Каштан, Кий, Щек, хорив і їх сестра Либідь). Хто знає яке місто є столицею України? Так, це чарівний і квітучий Київ.
-А тепер погляньте на дошку, ви склали слово «Країна». Якої літери не вистачає у назві нашої крани? Наша країна – УКРАЇНА. Доставляємо букву «У».
Ми всі живемо в прекрасній країні. Україна — наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку,— це все наша найдорожча у світі Батьківщина. Маленька батьківщина кожної людини, де живуть мама, тато, бабуся, дідусь, сестри, брати. І якщо скласти маленькі батьківщини кожного з нас – вийде наша велика держава Україна. Родина – це не тільки рідні – і наш клас, і школа. Родина до родини – народ. Ми з вами усі – український народ, який складається з родин – маленьких і великих, дружніх і працьовитих.
Я сподіваюся, вам сподобався перший у житті урок і вдячна за те, що ви любите свої родини, свою неньку Україну. Вірю, що так само ви полюбите один одного, наш клас, школу і будете наполегливо навчатися задля особистого розвитку і розвитку нашої рідної неньки-України.
Завдання для станцій
Завдання: розмалювати зафарбованки із зображенням державних і народних символів України, символів столиці нашої держави, національних костюмів (державний прапор і герб, вишиванка і рушник, бандура, віночок із соняхом і калиною, каштан, пам`ятник трьом братам Кию, Щеку, Хориву і їхній сестрі Либідь, козак та україночка), які можна знайти за посиланням https://mamabook.com.ua/bezkoshtovni-rozmalyovku-ukraina-10/?fbclid=IwAR2vUBjDecUtZdWidFzs0jcco5ZpVk7T_lwzBxsDIv90nb05uwtS3ADkFP0 . Діти обирають одну із зафарбованок, старшокласники пояснюють їм її значення для нашої держави. Разом зафарбовують, обговорюючи.
Старшокласни ведуть маленьких школярів до їдальні, знайомлять їх з кухарем. Завдання: із запропонованих зображень страв вибрати одну картинку із національною українською стравою (плов, вареники, суші, спагетті, борщ, піца, деруни, гамбургер, узвар, картопля фрі, лаваш, пироги , кав`яр, імбирний пряник, галушки, оливки). Обрану картинку забрати у клас, щоб продемонструвати всім учням. Старшокласники пояснюють чому саме ця страва називається національною.
Завдання: відгадати загадки, показавши відгаданий експонат у музеї. Старшокласники читають загадки і пояснюють коли і як використовували ці премети.
Ой збирають чорноброві в гаю квіти,
В’яжуть стрічку й квіточку в стіжок,
Щоб до танцю вбратись в оберіг – … ( вінок).
З обох боків зарубка.
Ізігнувшись в дві дуги,
Йде в упряжці без пуги.
Всередині тупотить,
А з двох боків хлюпотить. (Коромисло)
Всі за нього хватаються.
Витираються залюбки
Дорослі і малюки.
Витирають щічки Павлик та Марічка. (Рушник)
Їсть дрова, не овес.
Бабу гріє не кожух,
А веселий теплий дух. (Піч)
Крутить на лемішку.
Як день, так ніч все танцює,
А музик не потребує. (Жорна)
Голови немає.
Молоко, сметану, квас
Добре зберігає. (Глечик)
Наливають в нього борщик.
Насипають в нього кашу,
Це глиняний…. (горщик)
Страву бере, а не їсть,
Людям віддає,
Сам в куток іде. (Рогач)
Ломака у руці держиться,
А пів - угорі вертиться. (Ціп)
Діти знайомляться із завідуючою шкільною бібліотекою. Завдання: обрати із запропонованих книг українську народну казку. Старшокласники читають казку, яку обрали діти.
Маршрутний лист
№ з\п |
Назва станції |
Відповідальний |
Підпис |
1 |
Музейна |
|
|
2 |
Творча |
|
|
3 |
Казкова |
|
|
4 |
Козацька |
|
|
5 |
Патріотична |
|
|
6 |
Національна кухня |
|
|