Патріотичний квест для першого уроку

Про матеріал
Патріотичний квест "Я-ти-ми-школа-Україна" варто використати на першому уроці для учнів 1-го класу, залучивши старшокласників чи членів учнівського самоврядування. В ідеалі коли діти 9-го організовують перший урок для учнів 1-го класу своєї першої вчительки. Адже під час квесту старшокласники знайомлять першачків з приміщенням закладу освіти, людьми, які працюють у закладі, правилами поведінки. А патріотичні завдання на кожній станції спрямовані на реалізацію Програми національного виховання школярів.
Перегляд файлу

Тема: Я-ти-ми-школа-Україна

Мета:

Виховна – виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гідності,

любові та поваги до Батьківщини, рідного краю, виховувати шанобливе ставлення до символів держави.

Навчальна – поглиблювати знання учнів про Україну, народні і державні символи України, українські традиційні страви.

Розвиваюча – розвивати пізнавальну активність учнів.

Завдання заходу: полегшити першокласникам адаптаційний період,  допомогти їм познайомитися ближче один з одним, із старшокласниками,  з приміщенням освітнього закладу, шкільними кабінетами  (музеєм, спортивним залом, кімнатою школяра, кабінетом практичного психолога, їдальнею, куточками державної символіки) з державними та народними символами України, національними стравами, українськими народними казками, із працівниками закладу (педагогом-організатором, медичним працівником, бібліотекарем, кухарем, практичним психологом, техпрацівниками), з правилами  поведінки здобувача освіти у закладі.

 Форма проведення: перший  урок - квест

Хід виховного заходу

І. Вступна частина

Вчитель 1-го класу: Добрий день, діти. Сьогодні ми з вами  матимемо перший урок у стінах нашого закладу. І він буде дуже цікавим. Ви познайомитеся із різними кабінетами школи і з  людьми, які  там працюють. А допоможуть нам у цьому 6 дівчаток- старшокласниць. Це теж мої учні, девять років тому вони були такі ж  маленькі як ви і сиділи за цими ж партами у цьому кабінеті. Тому вони дуже хочуть з вами познайомитися, а ви хочете познайомитися з ними?  Тоді давайте об`єднаємося у  6 команд по  4-5 дітей. Я представлятиму вам цих вже дорослих дівчат, а ви піднімайте руку, якщо хочете до них у команду.

Отож, це  Людмила, хто хоче до неї в команду? Біжіть знайомтеся ближче. Ви команда №1.

 Наступну команду очолить Анна. Хто хоче до неї в команду? Підходьте сюди. Ви команда №2.

Команду під номером 3  поведе Софія. Хто хоче до Софії в команду?  Ходіть сюди.

Це теж Анна. Хто бажає до неї у команду? Сміливіше  підходьте.

Це Ангеліна. Її команда  має  №5.  Підходьте, хто її обрав.

Ну і шоста команда. Ваш капітан – Катя. Знайомтеся –отримуйте маршрутні листи і вперед, насолоджуйтеся грою.

ІІ. Основна частина

(Учениці 9-го класу проводять першокласникам екскурсію закладом по дорозі  до  станцій "Музейна", "Творча", "Казкова", "Козацька", "Патріотична", "Національна кухня", де їх чекають однокласники із  підготовленими завданнями. На кожній станції молодші школярі знайомляться з координаторами станцій та працівниками закладу (педагогом-організатором, практичним психологом, кухарем, завідуючою шкільною бібліотекою). За виконані завдання діти отримують одну із літер до слова «Країна», яке вони складуть у класі після.)

ІІІ. Заключна частина

Вчитель: Ви повернулися до мене в клас. Розкажіть, що ви принесли.

(Діти     показують зафарбовані народні і державні символи України, традиційні українські страви, і  літеру із слова «Країна». Все це прикріплюється на величезному ватмані. Таким чином створюється лепбук про Україну).

Вчитель підсумовує:

- Що це за  зображення страв, що ви принесли?

- Це традиційні національні страви нашої країни, яка називається…….?

- Що зображено на зафарбованках, яких ви принесли?  (Прапор і герб). Це державні символи України. Ще є гімн «Ще не вмерла України…».

- А ще які зафарбованки ми маємо? (Вишиванка і рушник, бандура, віночок із соняхом і калиною) Це народні символи України. Де ви їх сьогодні мали можливість побачити?  Так, в музеї.

- А на цих зафарбованках хто зображений? (Козак і україночка). Так одягалися і виглядали українці багато років тому. Елементи їхнього одягу ви теж бачили сьогодні в музеї. Козаки –це люди, які завжди стояли на сторожі нашої країни і захищали її від ворогів.

- А це символ нашої столиці (Каштан, Кий, Щек, хорив і їх сестра Либідь). Хто знає яке місто є столицею України?  Так, це  чарівний і квітучий Київ.

-А тепер погляньте на дошку, ви склали слово «Країна». Якої літери не вистачає у назві нашої крани? Наша країна – УКРАЇНА. Доставляємо букву «У».

Ми всі живемо в прекрасній країні. Україна — наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку,— це все наша найдорожча у світі Батьківщина. Маленька батьківщина кожної людини, де живуть мама, тато, бабуся, дідусь, сестри, брати. І якщо скласти маленькі батьківщини кожного з нас – вийде наша велика держава Україна. Родина – це не тільки рідні – і наш клас, і школа. Родина до родини – народ. Ми з вами усі – український народ, який складається з родин – маленьких і великих, дружніх і працьовитих.

Я сподіваюся, вам сподобався перший у житті урок і вдячна  за те, що ви любите свої родини, свою неньку Україну. Вірю, що так само ви полюбите один одного, наш клас, школу і будете наполегливо навчатися задля особистого розвитку  і розвитку нашої рідної неньки-України.

 

Завдання для станцій

  1.               Станція «Творча»

Завдання: розмалювати зафарбованки із зображенням державних і народних символів України, символів столиці нашої держави, національних костюмів (державний прапор і герб, вишиванка і рушник, бандура, віночок із соняхом і калиною, каштан,  пам`ятник трьом братам Кию, Щеку, Хориву і їхній сестрі Либідь, козак та україночка), які можна знайти за посиланням https://mamabook.com.ua/bezkoshtovni-rozmalyovku-ukraina-10/?fbclid=IwAR2vUBjDecUtZdWidFzs0jcco5ZpVk7T_lwzBxsDIv90nb05uwtS3ADkFP0 .  Діти обирають одну із зафарбованок, старшокласники пояснюють їм її значення для нашої держави. Разом зафарбовують, обговорюючи.

  1. Станція «Національна кухня»

Старшокласни ведуть маленьких школярів до їдальні, знайомлять їх з кухарем. Завдання: із запропонованих зображень страв вибрати одну картинку із національною українською стравою (плов, вареники, суші, спагетті, борщ, піца, деруни, гамбургер, узвар, картопля фрі,  лаваш, пироги , кав`яр, імбирний пряник, галушки, оливки). Обрану картинку забрати у клас, щоб продемонструвати всім учням. Старшокласники пояснюють  чому саме ця страва називається національною.

  1.               Станція «Музейна»

Завдання: відгадати загадки, показавши відгаданий експонат у музеї. Старшокласники читають загадки і пояснюють коли і як використовували ці премети.

  1.               Ой цвіте на Україні красне літо,

Ой збирають чорноброві в гаю квіти,

В’яжуть стрічку й квіточку в стіжок,

Щоб до танцю вбратись в оберіг – … ( вінок).

  1.               А в нашого парубка

З обох боків зарубка.

Ізігнувшись в дві дуги,

Йде в упряжці без пуги.

Всередині тупотить,

А з двох боків хлюпотить. (Коромисло)

  1.               Висить, теліпається,

Всі за нього хватаються.

Витираються залюбки

Дорослі і малюки.

Витирають щічки Павлик та Марічка. (Рушник)

  1.               І не кінь, і не пес.

Їсть дрова, не овес.

Бабу гріє не кожух,

А веселий теплий дух. (Піч)

  1.               Сидить на острішку,

Крутить на лемішку.

Як день, так ніч все танцює,

А музик не потребує. (Жорна)

  1.               Біля тіла - вухо,

Голови немає.

Молоко, сметану, квас

Добре зберігає. (Глечик)

  1.               Не каструля і не миска,

Наливають  в нього борщик.

 Насипають в нього кашу,

Це глиняний…. (горщик)

  1.               Рогатий, а не бик,

Страву бере, а не їсть,

Людям віддає,

Сам в куток іде. (Рогач)

  1.               Півтори ломаки:

Ломака у руці держиться,

А пів - угорі вертиться. (Ціп)

  1.               Станція «Патріотична» розміщена в куточку символіки. Старшокласники розказують малечі про державні символи України. Пояснюють чому вони розміщені у школі, розказують правила слухання державного Гімну, пояснюють, що у нашому закладі Гімн звучить щодня, виконують Гімн разом.
  2.               Станція «Казкова».                                                                                                              

Діти знайомляться із завідуючою шкільною бібліотекою. Завдання: обрати із запропонованих книг українську народну казку. Старшокласники читають казку, яку обрали діти.

  1.               Станція «Козацька» розміщена у спортивному залі.  Діти знайомляться із спортивним залом і вчителем фізкультури. Координатори станції розказуть про мужність і спритність козаків. Завдання для малечі: пострибати у мішку  через весь спортзал по черзі.

 

Маршрутний лист

№ з\п

Назва станції

Відповідальний

Підпис

1

Музейна

 

 

2

Творча

 

 

3

Казкова

 

 

4

Козацька

 

 

5

 Патріотична

 

 

6

Національна кухня

 

 

 

docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку