Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Пазакласний захід з інформатики для 9-го класу ВЕБ-КВЕСТ «ВІД АБАКА ДО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ»

Про матеріал

ВЕБ-КВЕСТ «ВІД АБАКА ДО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ»


на уроці інформатики в 9 класі по темі «Основні етапи становлення і розвитку обчислювальної техніки. Покоління ЕОМ»

Мета:


  • узагальнення та систематизація знань учнів про основні етапи становлення і розвитку обчислювальної техніки;

  • узагальнення і систематизація знань учнів щодо безпечної роботи на комп'ютері;

  • формування навичок та вмінь з пошуку інформації в Інтернеті;

  • формування вміння працювати в колективі та відповідальності;

  • формування основ орієнтованої діяльності учнів;

  • розвиток навичок самостійної роботи;

  • розвиток мислення учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінки інформації;

  • розвиток дослідницьких і творчих здібностей учнів;

  • підвищення особистісної самооцінки.


Після проходження веб-квесту учні повинні:


  • мати уявлення про основні етапи становлення і розвитку обчислювальної техніки;

  • знати в чому суттєві відмінності різних поколінь ЕОМ;

  • знати правила безпечної роботи на комп'ютері;

  • знати, що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу комп'ютера на фізичне та психічне здоров'я людини.

Тип веб-квесту: короткочасний.
Хід веб-квесту
І. Організаційний момент.

Повторення правил техніки безпеки.

ІІ. Мотивація веб-квесту.

Світ сьогодні – це світ науково-технічного прогресу, який вимагає від сучасної молоді вміння користуватись комп'ютерною технікою, володіти певними знаннями у сфері новітніх інформаційних технологій і застосовувати їх у своєму житті.

Комп'ютер впевнено увійшов в усі сфери життя. Але перш ніж досягти сучасного рівня, обчислювальна техніка пройшла тривалий шлях розвитку, з яким ми сьогодні і ознайомимося на уроці. Ви вільно володієте можливостями комп'ютера, Інтернетом, але переважно для ігор і розваг, адже це цікаво та захоплююче. І часто навіть не хочете чути чи знати, що робота за комп'ютером таїть у собі і якусь небезпеку. Які ж загрози чатують на людину, що має комп'ютер? На це та багато інших запитань ви дасте відповідь на сьогоднішньому уроці, який ми з вами проведемо в незвичайній формі – у формі веб-квесту.

Веб-квест (webquest) – це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.

Мета нашого веб-квесту – розглянути основні етапи становлення і розвитку обчислювальної техніки, особливості комп'ютерів різних поколінь, небезпеки, які підстерігають кожного користувача, а також дізнатися яких правил необхідно дотримуватись, щоб комп'ютер не був ворогом фізичному та психічному здоров'ю людини.

Вам необхідно виступити в одній із ролей:

Роль 1. Історик.

Роль 2. Психолог.
Роль
3. Лікар.


Розподіл класу на мікрогрупи.

Кожна мікрогрупа після проходження веб-квесту повинна відповісти на головне питання веб-квесту: «Більше користі чи шкоди несе комп'ютер людині?».

Завдання для «Істориків»

1.Знайдіть в різних джерелах мережі Інтернет інформацію про історію становлення і розвитку обчислювальної техніки з давніх часів до сучасності.

2.Дайте відповідь на запитання:


  • З чого почалася історія обчислювальної техніки?

  • Хто та коли створив перший комп'ютер?

  • Які переваги людям дало використання обчислювальної техніки?

  • Який внесок українських вчених в розвиток комп'ютерної техніки?

  • Як змінювались комп'ютери з кожним поколінням?

3.Ваші висновки оформіть у вигляді презентації в PowerPoint чи буклету (бюлетеня) в Publisher.

4.
Підготуйтесь до захисту вашого проекту.


Ви можете використати для пошуку такі джерела:

http://ua.uacomputing.com/stories/mesm/

http://a-yak.com/xto-vinajshov-komp-yuter/

http://xn--80aqf6ah.com.ua/index.php?newsid=1073

http://galanet82.narod.ru/ostapenko/third.htm

http://pidruchniki.com/2002061047742/informatika/aparatne_zabezpechennya

http://ua.textreferat.com/referat-7769-1.html

http://informatic-10.at.ua/index/istorija_obchisljuvalnoji_tekhniki/0-36

Завдання для «Психологів»

1. Знайдіть в різних джерелах мережі Інтернет інформацію про позитивний і негативний вплив комп'ютера на психіку людини. Розробіть практичні рекомендації щодо недопущення виникнення залежності.

2. Дайте відповідь на запитання:


  • Який позитивний вплив комп'ютера і Інтернет мережі на психічне здоров`я людини?
  • Який негативний вплив комп'ютера і Інтернет мережі на психічне здоров'я людини? (ігроманія, інтернет-залежність, віртуальні знайомства і спілкування тощо).

  • Як не допустити виникнення комп'ютерної залежності?


Ви можете використати для пошуку такі джерела:

http://www.odb.te.ua/?menu=info&id=970

wp-content/info/img/1.rar

http://www.epochtimes.com.ua/health/achievements/internet-zalezhnist-psykhichnym-rozladom-105909.html

http://rsovets.ru/page/jak-vplivaye-kompjuter-na-zdorovja-i-psihiku-ditej

http://www.ednist.com/?p=3241

http://www.rusnauka.com/20_AND_2009/Pedagogica/48929.doc.htm

Завдання для «Лікарів»

1. Знайдіть в різних джерелах мережі Інтернет інформацію про вплив комп'ютера на здоров'я людини.

2. Дайте відповідь на запитання:


  • Які основні шкідливі чинники впливають на стан здоров'я людей, що працюють за комп'ютером?

  • До чого може призвести нехтування безпечної роботи за комп'ютером? (виникнення захворювань опорно-рухової, сенсорної та нервової систем)

  • Який вплив комп'ютера на психіку людини?
  • Яких правил повинен дотримуватись користувач, щоб зберегти своє здоров'я?

3. Ваші висновки оформіть у вигляді презентації в PowerPoint чи буклету (бюлетеня) в Publisher.


4. Підготуйтесь до захисту вашого проекту.

Ви можете використати для пошуку такі джерела:

http://healthy-society.com.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=247:2011-06-27-11-39-46&catid=35:2011-04-19-08-30-36&Itemid=57

http://www.odb.te.ua/?menu=info&id=970

http://www.epochtimes.com.ua/health/achievements/internet-zalezhnist-psykhichnym-rozladom-105909.html

http://e-ogo.com.ua/komp-yuter-i-zdorov-ya-vpliv-komp-yutera-na-zdorov/

http://teacher.at.ua/publ/26-1-0-2413

http://stattja.pp.ua/index.php?newsid=6584

http://toyhealth.ru/page/jak-vplivaye-na-zdorovja-robota-za-kompjuterom

http://mg-pro-comp.net.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=151:komp-i-zdorovja&catid=39:statichytachiv&Itemid=129

http://www.epochtimes.com.ua/health/health/jak-vplyvaje-kompjuter-na-nashe-zdorovja-67628.html

http://pidruchniki.ws/15890315/bzhd/kompyuter_zdorovya_lyudini

http://aandd.com.ua/?p=120

http://news.city.zt.ua/tehnologii/4451-vpliv-kompyutera-na-zdorovya-lyudini.html

Вашу роботу на сьогоднішньому уроці я буду оцінювати за певними критеріями, з яким ви можете ознайомитися у таблиці.

Критерії оцінки робіт учнів


Критерії


Обґрунтування критеріїв


Бали


Виконання

завдання


Випадкова підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми; неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати інформацію


1


Не уся інформація узята з достовірних джерел; частина інформації неточна або не має прямого відношення до теми


2


Оцінюються роботи різних періодів; висновки аргументовані; усі матеріали мають безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно; використовується інформація з достовірних джерел


3



Результат

роботи


Матеріал логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді на поставлені завдання


1


Точність і структурованість інформації; привабливе оформлення роботи. Недостатньо виражена власна позиція і оцінка інформації.


2


Чітке і логічне представлення інформації; уся інформації має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалу.


3


Творчий
підхід


Учні просто копіюють інформацію із запропонованих джерел; немає критичного погляду на проблему.


1


Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться висновки


2


Представлені різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і виражає точку зору мікрогрупи


3



Захист роботи


Відсутність аргументів з основних позицій, відсутність логіки викладу, відсутність результатів дослідження; слабкі знання з теми; невпевнена манера триматися перед аудиторією, бідність мови, порушення регламенту, не володіння аудиторією


1


Неповна аргументація, порушення логіки, неповне представлення результатів роботи; недостатня глибина знань з теми; добра манера триматися перед аудиторією, грамотна мова з незначними мовними помилками


2


Присутність аргументації, логіки; глибока ерудиція, відображення міжпредметних зв'язків з теми; відмінна манера триматися перед аудиторією, грамотна мова, дотримання регламенту, утримування уваги аудиторії


3



ІІІ. Робота учасників веб-квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі Інтернет.
IV. Представлення результатів роботи.

Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
V. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.

Рефлексія після проходження веб-квесту

Ви закінчили проходження веб-квесту "Від абака до штучного інтелекту". Дана анкета призначена для звіту по вашій роботі в мінігрупах. Уважно заповнюйте всі поля анкети.


Прізвище, ім'я




Клас




Яка у Вас була роль?


Чому Ви вибрали цю роль?




Які труднощі виникали в роботі?




Що нового Ви дізнались?




За яку інформацію Ви відповідали?




Чи сподобалось Вам працювати в команді?


Так Ні


Оцініть роботу своєї команди

Перегляд файлу

ВЕБ-КВЕСТ «ВІД АБАКА ДО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ»

на уроці інформатики в 9 класі по темі «Основні етапи становлення і розвитку обчислювальної техніки. Покоління ЕОМ»

Мета:
 


  • узагальнення та систематизація знань учнів про основні етапи становлення і розвитку обчислювальної техніки;

  • узагальнення і систематизація знань учнів щодо безпечної роботи на комп’ютері;

  • формування навичок та вмінь з пошуку інформації в Інтернеті;

  • формування вміння працювати в колективі та відповідальності;

  • формування основ орієнтованої діяльності учнів; 

  • розвиток навичок самостійної роботи;

  • розвиток мислення учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінки інформації;

  • розвиток дослідницьких і творчих здібностей учнів;

  • підвищення особистісної самооцінки.


Після проходження веб-квесту учні повинні:
 


  • мати уявлення про основні етапи становлення і розвитку обчислювальної техніки;

  • знати в чому суттєві відмінності різних поколінь ЕОМ;

  • знати правила безпечної роботи на комп’ютері;

  • знати, що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу комп’ютера на фізичне та психічне здоров’я людини.

Тип веб-квесту: короткочасний.
Хід веб-квесту
І. Організаційний момент.

Повторення правил техніки безпеки.

ІІ. Мотивація веб-квесту.

Світ сьогодні – це світ науково-технічного прогресу, який вимагає від сучасної молоді вміння користуватись комп’ютерною технікою, володіти певними знаннями у сфері новітніх інформаційних технологій і застосовувати їх у своєму житті.

Комп’ютер впевнено увійшов в усі сфери життя. Але перш ніж досягти сучасного рівня, обчислювальна техніка пройшла тривалий шлях розвитку, з яким ми сьогодні і ознайомимося на уроці. Ви вільно володієте можливостями комп’ютера, Інтернетом, але переважно для ігор і розваг, адже це цікаво та захоплююче. І часто навіть не хочете чути чи знати, що робота за комп’ютером таїть у собі і якусь небезпеку. Які ж загрози чатують на людину, що має комп'ютер? На це та багато інших запитань ви дасте відповідь на сьогоднішньому уроці, який ми з вами проведемо в незвичайній формі – у формі веб-квесту.

Веб-квест (webquest) – це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. 

Мета нашого веб-квесту – розглянути основні етапи становлення і розвитку обчислювальної техніки, особливості комп’ютерів різних поколінь, небезпеки, які підстерігають кожного користувача, а також дізнатися яких правил необхідно дотримуватись, щоб комп’ютер не був ворогом фізичному та психічному здоров’ю людини. 

Вам необхідно виступити в одній із ролей:

Роль 1. Історик.

Роль 2. Психолог.
Роль 3. Лікар.
 


Розподіл класу на мікрогрупи.

Кожна мікрогрупа після проходження веб-квесту повинна відповісти на головне питання веб-квесту: «Більше користі чи шкоди несе комп’ютер людині?».

Завдання для «Істориків» 
 

  1. Знайдіть в різних джерелах мережі Інтернет інформацію про історію становлення і розвитку обчислювальної техніки з давніх часів до сучасності.
  2. Дайте відповідь на запитання:

  • З чого почалася історія обчислювальної техніки?

  • Хто та коли створив перший комп’ютер?

  • Які переваги людям дало використання обчислювальної техніки?

  • Який внесок українських вчених в розвиток комп’ютерної техніки?

  • Як змінювались комп’ютери з кожним поколінням?
  1. Ваші висновки оформіть у вигляді презентації в PowerPoint чи буклету (бюлетеня) в Publisher.

  2. Підготуйтесь до захисту вашого проекту.


Ви можете використати для пошуку такі джерела:

http://ua.uacomputing.com/stories/mesm/

http://a-yak.com/xto-vinajshov-komp-yuter/

http://xn--80aqf6ah.com.ua/index.php?newsid=1073

http://galanet82.narod.ru/ostapenko/third.htm

http://pidruchniki.com/2002061047742/informatika/aparatne_zabezpechennya

http://ua.textreferat.com/referat-7769-1.html

http://informatic-10.at.ua/index/istorija_obchisljuvalnoji_tekhniki/0-36

 

Завдання для «Психологів»

1. Знайдіть в різних джерелах мережі Інтернет інформацію про позитивний і негативний вплив комп’ютера на психіку людини. Розробіть практичні рекомендації щодо недопущення виникнення залежності.
 

2. Дайте відповідь на запитання:


  • Який позитивний   вплив комп’ютера і Інтернет мережі на психічне здоров`я людини?
  •  
  • Який негативний вплив комп’ютера і Інтернет мережі на психічне здоров’я людини? (ігроманія, інтернет-залежність, віртуальні знайомства і спілкування тощо).

  • Як не допустити виникнення комп’ютерної залежності? 


Ви можете використати для пошуку такі джерела:

http://www.odb.te.ua/?menu=info&id=970

wp-content/info/img/1.rar

http://www.epochtimes.com.ua/health/achievements/internet-zalezhnist-psykhichnym-rozladom-105909.html

http://rsovets.ru/page/jak-vplivaye-kompjuter-na-zdorovja-i-psihiku-ditej

http://www.ednist.com/?p=3241

http://www.rusnauka.com/20_AND_2009/Pedagogica/48929.doc.htm
 

 

Завдання для «Лікарів»

1. Знайдіть в різних джерелах мережі Інтернет інформацію про вплив комп’ютера на здоров’я людини.
 

2. Дайте відповідь на запитання:


  • Які основні шкідливі чинники впливають на стан здоров'я людей, що працюють за комп’ютером?

  • До чого може призвести нехтування безпечної роботи за комп’ютером? (виникнення захворювань опорно-рухової, сенсорної та нервової систем)

  • Який вплив комп’ютера на психіку людини?
  • Яких правил повинен  дотримуватись користувач, щоб зберегти своє здоров'я?

3. Ваші висновки оформіть у вигляді презентації в PowerPoint чи буклету (бюлетеня) в Publisher.


4. Підготуйтесь до захисту вашого проекту.

Ви можете використати для пошуку такі джерела:

http://healthy-society.com.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=247:2011-06-27-11-39-46&catid=35:2011-04-19-08-30-36&Itemid=57

http://www.odb.te.ua/?menu=info&id=970

http://www.epochtimes.com.ua/health/achievements/internet-zalezhnist-psykhichnym-rozladom-105909.html

http://e-ogo.com.ua/komp-yuter-i-zdorov-ya-vpliv-komp-yutera-na-zdorov/

http://teacher.at.ua/publ/26-1-0-2413

http://stattja.pp.ua/index.php?newsid=6584

http://toyhealth.ru/page/jak-vplivaye-na-zdorovja-robota-za-kompjuterom

http://mg-pro-comp.net.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=151:komp-i-zdorovja&catid=39:statichytachiv&Itemid=129

http://www.epochtimes.com.ua/health/health/jak-vplyvaje-kompjuter-na-nashe-zdorovja-67628.html

http://pidruchniki.ws/15890315/bzhd/kompyuter_zdorovya_lyudini

http://aandd.com.ua/?p=120

http://news.city.zt.ua/tehnologii/4451-vpliv-kompyutera-na-zdorovya-lyudini.html
 

Вашу роботу на сьогоднішньому уроці я буду оцінювати за певними критеріями, з яким ви можете ознайомитися у таблиці. 

Критерії оцінки робіт учнів


Критерії


Обґрунтування критеріїв 


Бали


Виконання

завдання


Випадкова підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми; неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати інформацію


1


Не уся інформація узята з достовірних джерел; частина інформації неточна або не має прямого відношення до теми


2


Оцінюються роботи різних періодів; висновки аргументовані; усі матеріали мають безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно; використовується інформація з достовірних джерел


3



Результат 

роботи


Матеріал логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді на поставлені завдання


1


Точність і структурованість інформації; привабливе оформлення роботи. Недостатньо виражена власна позиція і оцінка інформації. 


2


Чітке і логічне представлення інформації; уся інформації має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалу.


3


Творчий 
підхід


Учні просто копіюють інформацію із запропонованих джерел; немає критичного погляду на проблему.


1


Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться висновки


2


Представлені різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і виражає точку зору мікрогрупи


3



Захист роботи


Відсутність аргументів з основних позицій, відсутність логіки викладу, відсутність результатів дослідження; слабкі знання з теми; невпевнена манера триматися перед аудиторією, бідність мови, порушення регламенту, не володіння аудиторією


1


Неповна аргументація, порушення логіки, неповне представлення результатів роботи; недостатня глибина знань з  теми; добра манера триматися перед аудиторією, грамотна мова з незначними мовними помилками


2


Присутність аргументації, логіки; глибока ерудиція, відображення міжпредметних зв’язків з теми; відмінна манера триматися перед аудиторією, грамотна мова, дотримання регламенту, утримування уваги аудиторії


3



ІІІ. Робота учасників веб-квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі Інтернет.
IV. Представлення результатів роботи.

Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
V. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.

Рефлексія після проходження веб-квесту

Ви закінчили проходження веб-квесту "Від абака до штучного інтелекту". Дана анкета призначена для звіту по вашій роботі в мінігрупах. Уважно заповнюйте всі поля анкети.
 


Прізвище, ім’я


      


Клас


      


Яка у Вас була роль?

 


Чому Ви вибрали цю роль?


      


Які труднощі виникали в роботі?


      


Що нового Ви дізнались?


      


За яку інформацію Ви відповідали?


      


Чи сподобалось Вам працювати в команді?


Так  Ні


Оцініть роботу своєї команди

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
14 січня
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку