ПЧ. А.Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха»

Про матеріал
7 клас. Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади. Балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
Перегляд файлу

                                                                

                                   Робоча картка уроку.

                           ПЧ. А.Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха»

 

                        «Ні, я не хочу писати для дорослих.  

                    Я хочу писати для дітей. Я хочу писати для таких

                    читачів, які здатні творити дива. А дива творять                                                діти, коли читають книги»

    А.Лінднрен.

 

 

C:\Documents and Settings\Крученова\Рабочий стол\lingren.jpg Завдання 1. Прочитайте інформацію. Дайте  відповідь на питання: хто впливав  на формування характеру Астрід Ліндгрен?                                                                                                                                                                                                                                                                                ( 1 б.)

 

                          Астрід Ліндгрен мала веселу вдачу, багату уяву, хист до жартів і до                  цікавих оповідей, — усі ці риси вона успадкувала від батька. Жарти, казки, історії, які вона чула від батька чи від друзів, лягли потім в основу її власних творів. А любов до книг і читання, як вона зізналася згодом, виникла на кухні у Крістін, з якою вона дружила. Саме Крістін прилучила Астрід до дивовижного хвилюючого світу, в який можна було потрапляти, читаючи казки. Вразлива Астрід була приголомшена цим відкриттям, а пізніше і сама опанувала магію слова. Під впливом прочитаного, а також історій про привидів, яких вона наслухалась від бабусі Іди, Астрід скрізь виділось все казковим. Треба сказати, що в родині бабусі Іди були чудові оповідачі з великим почуттям гумору, і цей дар перейшов  і до внучки Астрід. Вдома її розповіді любили слухати не тільки брат і сестри, а й сусідські діти, з якими вона завше приятелювала. Не були до них байдужі й дорослі. Її здібності стали очевидними вже в початковій школі, де Астрід називали «віммербюнською Сельмою Лагерльоф», чого, на власну думку, вона не заслуговувала.

 

__________________________________________________________________________

 

__________________________________________________________________________

 

__________________________________________________________________________

 

__________________________________________________________________________

 

01012.jpg

        Це цікаво!

           Завдання 2.  Про що свідчить цікавий факт із біографії Астрід   Ліндгрен?                                                                        (1б.)                                                                                                                                                                                                        У 1958 році Астрід Ліндгрен нагородили медаллю Ганса Крістіана    Андерсена, яку називають Нобелівською премією в дитячій літературі. Крім нагород, які присуджуються суто дитячим письменникам, Ліндгрен отримала і ряд премій для «дорослих» авторів, зокрема, засновану Данською академією медаль Карен Бліксен, російську медаль імені Льва Толстого, чилійську премію Габріели Містраль і шведську премію Сельми Лагерльоф. У 1969 році письменниця отримала Шведську державну премію з літератури. Її благодійницька робота була відзначена Премією миру німецької книготоргівлі за 1978 рік і медаллю Альберта Швейцера за 1989 рік (присуджується американським Інститутом покращення життя тварин). 2002 року урядом Швеції, у пам'ять та на честь видатної дитячої письменниці, було засновано премію імені Астрід Ліндгрен .Є у Астрід Ліндгрен і веселий орден: польські діти присудили улюбленій дитячій письменниці Орден Усмішки. Незвичайний подарунок отримала Астрід Ліндгрен в 1997 році в день свого ювілею - 350 дерев, що їх посадили 350 депутатів шведського парламенту. Астрід Ліндгрен проголошено також жінкою століття. На її честь названо маленьку планету в космосі. Після смерті кращої дитячої письменниці країни шведський уряд заснував премію ім. Астрід Ліндгрен. Премію вручатимуть уже з наступного 2003 року.
 Ще при житті Астрід Ліндгрен звели в Швеції два пам'ятники. Можна сказати, навіть три. Перший - бронзовий бюст стоїть в парку Тегнера. Астрід, яка прийшла на відкриття пам'ятника, обмацала своє обличчя і сказала, що буде приходити в парк - побалакати сама з собою. Другий пам'ятник - в парку Юргорден, де безліч різних атракціонів і розваг, — зовсім інший. Задумлива, в незмінному беретику, заглиблена в себе Астрід більш близька до тої, яку всі знали, сидить в кріслі з розгорнутою книгою в руках. Ця книга - "Брати Лев'яче Серце". Діти різного віку підходять до пам'ятника, обнімають і цілують Астрід, залазять їй на коліна.
 Третій пам'ятник справді незвичний. За декілька метрів від статуї Астрід Ліндгрен в Юргордені стоїть дім, на якому великими буквами написано "Vunibacken " ("Червнева гірка"). Схожий він на казку. Це дійсно так. В будинку кілька залів, де представлено імена найвідоміших дитячих письменників Швеції, продаються книги, в основному Ліндгрен, різними мовами, а також іграшки, що зображають героїв книг знаменитої письменниці, частіше всього Пеппі. І, нарешті, казкова залізниця, яку вигадав молодий талановитий ілюстратор книжок письменниці Маріт Тьорнквіст. Сідаєш в поїзд на станції "Віммерб'ю" - і ти уже в світі книг Астрід Ліндгрен. Перед тобою постає дім, де живе Мадікен. Ти піднімаєшся вгору, пролітаєш над Стокгольмом і бачиш маленький будиночок на даху, Карлсона і навіть його захаращену кімнатку. Далі перед тобою Леннеберга з піднятою на флагштоці маленькою їдою. І, звичайно, сам Еміль на полиці в шафі, де валяються залишки недоїденої ним ковбаси. Далі драконша Катла розкриває свою страшну пащу і б'ється насмерть зі змієм Кармом. Блискавка розколює надвоє розбійницький замок, сірячки переслідують Роню - дочку розбійника... Вся подорож супроводжується голосом самої Астрід Лігдгрен, яка читає уривки із своїх книг. А коли поїзд зупиняється, то на великій площадці постає вілла "Хованка", в якій живе Пеппі. Там можна сісти верхи на її коня і погратися з мавпочкою — паном Нільсоном.
Дім "Червнева гірка" названий так в честь книги Астрід Ліндгрен "Мадікен і Пімс із Юнібаккена". Це письменниця підтвердила особисто в одному з інтерв'ю .___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

              Завдання 3. Прочитайте опис портрету Пеппі.

               «Ось який вона мала вигляд: моркв'яного кольору волосся, цупко заплетене в дві         кіски, що стирчали, мов палички, ніс картоплинкою, весь поцяткований ластовинням, великий рот із білими здоровими зубами. А вбрана вона була просто-таки химерно. Пеппі сама пошила собі сукенку. Сукенка мала бути блакитною, та блакитної матерії не вистачило, тому Пеппі в кількох місцях подоточувала червоні клапті. На довгі, худі ноги вона понатягала довгі панчохи – одну руду, другу чорну, а чорні черевики були рівно вдвічі довші за її ступні…»

Для чого письменники створюють портрети літературних героїв?   ( 2б.)

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 4. Літературна гра «Чи уважний ви читач?»                  (2б.)

1. Скільки років було Пеппі?

А) 7; Б) 6; В) 10; Г) 9

2. Хто такий пан Нільсон?

А) Батько; Б) Дід; В) Дядько; Г) Мавпочка

3. Ким був  її батько?:

А) Його взагалі не було?; Б) Негритянським королем? ; В) Садівником

4. Як звали друзів Пеппі?

А) Томмі і Антон; Б) Аніка і Томмі; В) Аніка і Тім.

5. Як називається будинок, де живе Пеппі?

А) вілла «Схованка»?; Б) вілла «Хованка»; В) вілла «Ковзанка».

6. Що знайшли пошуковці?

А) павука, іржаву бляшанку, намисто, яблуко;

Б) старого чоловіка,  іржаву бляшанку, шпульку без ниток, записник, коралове намисто;

В) старого чоловіка, іржаву бляшанку, записник.

7. Чому Пеппі прийшла до школи?

А) щоб мати різдвяні канікули; Б) щоб вчити табличку « множення»; В) бути разом з друзями.

8. Що робила Пеппі в цирку?

А) Виступала; Б) Розважалася; В) здивовано дивилася виступ циркачів .

1.__________________2._________________3.________________4._________5.__________________6._________________7.________________8._________

Завдання 5. Про які риси вдачі свідчать ситуації, наведені у таблиці?                                                                                  (2б.)

Ситуації

Риси вдачі

- Не бійтеся! Я не пропаду!

 

-Моя мама - ангел, а мій тато - негритянський король! Не всі діти мають таких гарних батьків,- любила похвалитися Пеппі

 

- Бувайте, хлопці ! - сказала Пеппі і всіх по черзі поцілувала в чоло.- Не бійтеся за мене. Я не пропаду.

 

А вона йшла, не озираючись, і несла під пахвою пана Нільсона, а в руці - торбу.

 

Пеппі була дуже дивна дитина.

 

Пеппі сама пошила собі сукенку.

 

Хіба ми живемо не у вільній державі? Хіба не можна ходити так, як кому хочеться?

 

Тож коли я, бува, ненароком збрешу,19 вибачте мені, бо я надто довго жила в Конго. Але ж ми однаково можемо приятелювати, га?

 

 

Завдання 6. Які б ви надали поради  Пеппі,  щоб вона була чемною дівчинкою?                                                                                                                                            ( 1б.)                            1.____________________________________________________________2._________________________________________________________________3._________________________________________________________________4._________________________________________________________________5.___________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                                                                                                                                                                                                       

34.jpg

 

     Підіб’ємо підсумки!

 

         Завдання 7. Прочитайте  епіграф. Чи погоджуєтесь ви з Астрід Ліндгрен? Аргументуйте свою думку.                        ( 1 б.)                                

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

словничок.jpg   Тематичний словничок уроку.

Гуманіст – той, хто цінує й поважає цінність людини як  особистості.

 

Завдання 8.  Як ви вважаєте, чи можна Астрід Ліндгрен назвати письменницею-гуманісткою і чому?                                                      (  2б.)          

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

                                                             

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Атаманчук Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 червня 2021
Переглядів
1222
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку