Педагогічна ідея. Фізична культура

Про матеріал
Педагогічна ідея. Учень – не посудина, яку потрібно заповнити, а факел, який потрібно запалити. Стародавня мудрість
Перегляд файлу

 Педагогічна ідея

 

 Учень – не посудина, яку потрібно заповнити, а факел, який потрібно запалити.

Стародавня мудрість

                               Суть   педагогічної    ідеї

Фізична культура в Україні є часткою загальної культури суспільства, що спрямована на зміцнення здоров’я, розвиток фізичних, морально-вольових та інтелектуальних здібностей людини з метою гармонійного формування її особистості. Практика свідчить, що фізична культура, до складу якої входять фізичне виховання, спорт та фізична рекреація, є важливим засобом підвищення соціальної і трудової активності людей, задоволення їх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування, розвитку дружніх стосунків між народами і зміцнення миру.

Фізична культура є одним з найважливіших аргументів здорового способу життя. То ж першочерговим завданням закладу освіти  та моїм особистим є робота, направлена на  динаміку розвитку сили та швидкісно-силових якостей учнів підліткового шкільного віку.Вимоги шкільної практики щодо розвитку фізичних якостей учнів  зумовили вибір науково-методичної теми:«Динаміка  розвитку  сили та швидкісно-силових якостей учнів підліткового  шкільного   віку»

Праця вчителя фізичної культури складається з багатьох компонентів. Щоб усі вони склалися в єдину систему фізичного виховання школярів, учителеві необхідно багато знати, вміти і, що особливо важливо, постійно підвищувати свій творчий потенціал, не відставати від вимог часу, прогресу, науки, запитів своїх учнів.

       Проблема   розвитку    швидкісно-силовихякостей важлива і актуальна як для теорії так і для практики в сучасних закладах освіти і визначається інтересом  та попитом фізкультурної практики.

Створення правильноїсистеми силової підготовки може бути вирішальним фактором в підвищенні спортивних досягнень у більшості видів спорту. Силова підготовка стимулює дієздатність м'язів, систем організму в цілому, сприяє прояву інших фізичних якостей, удосконаленню координації рухів та формуванню правильної осанки.

Технології, методи, прийоми, форми  роботи, 

для  реалізації педагогічної  ідеї

   Використання  нових освітніх засобів та методів, орієнтованих на розвиток всебічно освіченої здорової особистості, сприяє  реалізації в педагогічній практиці нового сучасного закладу освіти саме здоров’язберігаючої технології. Таким чином розвиток сили та швидкісно-силовихякостейучнів на уроках фізичноїкультуризбільшує результативнийкомпонент освіти.

    В своїй роботі я використовую такі   методи:суворо  регламентованої вправи,  стандартно-повторної вправи, перемінної вправи, комбінований, ігровий.

   Під час вивчення модуля легка атлетика, застосовую  метод суворо-регламентованої вправи такомбінований метод. Суть його полягає в тому, що рухи виконуються в заданій формі і з чітким навантаженням.

    Під час вивчення модуля настільний теніс я використовую метод стандартно-повторної вправи. Метод стандартно-повторної вправи в режимі інтервального навантаження, яким передбачено, багаторазове повторення рухів без особливих змін.

    Під час вивчення модуля гімнастика застосовую  метод перемінної вправи та комбінований метод.Цей метод спрямований на зміну параметрів навантаження за ходом вправ.

    Під час вивчення модулів баскетбол, волейбол, футбол  використовую ігровий метод.

   Я  постійно  дбаю  про створення умов для розвитку силових якостей учнів, їх фізичного вдосконалення не лише на уроках, а і в позаурочнийчас. Зцією метою провожу спортивні змагання, свята, матчеві зустрічі, веселі старти. Учні є активними учасниками  Днів здоров'я, Олімпійського тижня, Тижня фізичної культури і спорту,  Тижня туризму, що сприяє:       

-       зміцненню здоров'я, загартуванню, підвищенню працездатності учнів;

-       розвитку   і   корекції   фізичних   і   силових   якостей   школярів;

-       формуваннюзвичокздорового способу життя;

-       вихованню потреби в систематичних заняттях  фізичними  вправами;

-       прагненню до фізичного  самовдосконалення.

 

 

Ефективність та результативність впровадження

педагогічної ідеї.

Саме такий підхід до реалізації власного педагогічного досвіду дає високі  результати. Мої учні протягом останніх років були учасниками та переможцями в районних та обласних змаганнях з легкоатлетичного чотириборства, волейболу, баскетболу, легкої атлетики. Усі методи, форми та прийоми роботи, що впроваджуються  систематично, неодмінно дають свої результати.На достатньому рівні з фізичноїкультури навчається 30% учнів, на високому - 70%. Якісний показник знань учнів з фізичної культури складає 100%.

 

   Актуальність вивчення проблеми силової підготовки визначається потребами дітей. Створення правильної  системи силової підготовки  сприятиме підвищенню спортивних досягнень.

   Педагог, як творча людина постійно перебуває в пошуку нових форм і методів роботи щодо виховання на уроках фізичної культури фізично і духовно розвиненій особистості. Він здійснює підготовку підростаючого покоління та майбутньої активної життєдіяльності. Підвищення ефективності фізичного виховання на сучасному етапі вимагає розробки і використання кожним учителем комплексної методики навчання, тренування і виховання, яка включає всі компоненти педагогічної діяльності, необхідні для успішного засвоєння учнями знань.

 

docx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку