Педагогічна нарада «Імідж сучасного педагога»

Про матеріал
Проблема професійного розвитку педагога, росту його професійно значущих особистісних якостей, здібностей, знань і умінь є досить актуальною у теперішній час. Адже від цих показників педагога залежить адаптація до професійної діяльності, ефективність навчально-виховного процесу, задоволеність працею. Саме постійна самоосвіта, професійний розвиток вихователів ДНЗ має позитивно впливати на якість знань, умінь і навичок вихованців.
Перегляд файлу

                       

ЗДО №4 «Іскринка»

Мирноградської міської ради

 

 

 

 

 

Педагогічна нарада

«Імідж сучасного педагога»

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Вихователь-методист

ЗДО №4 «Іскринка»

Юлія АГАПІНА

 

 

 

 

 "УСПІХ ОСВІТНЬО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ - ВІРНО СПЛАНОВАНИЙ І КЕРОВАНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС"

В.О.СУХОМЛИНСЬКИЙ

 

 

Доброго дня, шановні колеги.

Сьогодні у нас установча педагогічна нарада в якій ми об′єднали дві важливі теми: «Організація роботи ЗДО в новому навчальному році згідно оновлених вимог чинного законодавства»  та «Імідж сучасного педагога».

Кожного року щось змінюється, доповнюється, оновлюється. Ми педагоги одні зміни приймаємо відкрито, інші заперечуємо, але найголовніше – завжди знаходимо компроміс та вірні рішення. Ми крокуємо вперед в ногу з часом, але незмінним залишаються сталі якості – професіоналізм.

З  метою підкреслити важливість нашої професії, пригадати та осучаснити сталий образ «Мері Попінс», сьогодні ми всі маємо схожі образи. Це  зовнішній імідж, візуальний образ  сучасного педагога.

- Що передбачає імідж педагога?

- Це складний феномен, зумовлений різноманітними чинниками, які обов'язково слід брати до уваги, оскільки сприйняття людини відбувається по різних каналах.

- Навіщо педагогові імідж?

Професія педагога є особливою,  це та людина, які завжди перебуває у полі зору  вихованців, батьків, колег, виконуючи важливу соціальну місію.

Імідж — це своєрідний людський інструментарій, що допомагає побудувати взаємини з навколишнім світом.

Це не тільки візуальний образ, але й спосіб мислення, дій, учинків, уміння спілкуватися, мистецтво говорити й, особливо, слухати.

Правильно обрані тон розмови, тембр голосу, доречні рухи багато в чому визначають той образ, у якому педагог з’являється перед дітьми й колегами. Разом із тактом, освіченістю, діловими якостями зовнішність педагога є продовженням його гідності або ще однією негативною рисою, що заважає в житті та кар’єрі.

Спираючись на визначення іміджу, назвемо та розглянемо його основні складові:

-1- зовнішній вигляд;

-2- використання вербальних і невербальних засобів спілкування;

-5- професійний розвиток педагога.

 

-1- Зовнішній вигляд.

 Є така приказка «встречают по одежке, провожают по уму». Дуже часто саме перше враження, зовнішній вигляд малює нашій уяві образ людини та її можливої професії. За зовнішністю ми сприймаємо та асоціюємо медичних працівників, кухарів,  пожежників, поліцейських,…

- З яким зовнішнім виглядом у Вас  асоціюється професія педагога?

Тут важлива і гама кольорів одягу, і правильно виконаний макіяж, і зачіска або укладка. Зовнішній вигляд допомагає людині привернути до себе увагу, створити позитивний настрій, виглядати не лише симпатичною людиною, а й прекрасним педагогом з багатим внутрішнім світом, любов'ю до дітей, турботою про них. Слід завжди пам'ятати, що діти вчаться в дорослих людей (і насамперед — в улюбленого педагога) правильно одягатися.

У манері одягатися виявляється одне з головних правил: красиво виглядати — означає виявляти повагу до інших людей. Такі вимоги, запропоновані до зовнішнього вигляду людини, допомагають педагогу поліпшити свій професійний імідж.

Культура одягу має не менше значення, аніж культура поведінки. В одязі завжди мають бути присутні чистота й охайність. Одяг є певною візитною карткою вчителя. «Одяг і одягає, й відкриває людину», стверджує відомий афоризм. Він повинен бути зручним і в той же час не суперечити загальноприйнятим вимогам пристойності. Психологія одягу розглядає оформлення зовнішності як багатовимірну інформацію про особу. При формуванні першого враження про особу одяг є найважливішою складовою, оскільки, як правило, він сприймається оточуючими як знак привабливості або непривабливості.

Отже, вдало підібраний гардероб допоможе своєму власнику не тільки справити сприятливе враження на оточуючих, а й підкреслить його професійні та особисті якості.

 

-2- Використання вербальних і невербальних засобів спілкування.

Наступна складова - використання вербальних і невербальних засобів спілкування, як важливих складових іміджу. Функцію самоподачі в педагогічному спілкуванні вчителю важливо грамотно реалізувати під час формування першого враження про себе.

Важлива частина іміджу педагога — красномовство. Мистецтво промови — це її гнучкість, виразність, оригінальність. Ще древні мудреці казали, що ораторська майстерність — це вміння навіювати думки й переконувати словом. У спілкуванні з дітьми педагогу важливо не забувати про тон, яким він розмовляє. Від цього залежить не тільки емоційний стан учнів, а й їхня працездатність.

Так званий «невербальний» імідж пов'язаний з тим, наскільки вчитель володіє манерами: жестами та мімікою, які допомагають швидко адаптуватися в будь-якій ситуації, встановити зв'язки з людьми.

З метою продемонструвати Ваші  вміння володіти жестами, орієнтуватися у просторі та покращити емоційний стан я пропоную Вам пограти у гру «Що говорять руки?»

Учасники утворюють два кола: внутрішній і зовнішній, стоячи обличчям один до одного. Я даю команди, які учасники виконують мовчки в парі, що утворилась. Після цього по команді ведучого зовнішнє коло рухається вправо на крок.

Інструкції парам:

1. Привітатися з допомогою рук.

2.Поборотися руками.

3. Помиритися руками.

4. Висловити підтримку за допомогою рук.

5. Пожаліти руками.

6. Висловити радість.

7. Побажати успіху.

8. Попрощатися руками.

 

 - Чи було легко? Що складно? Чи складно мовчки передавати інформацію?

Ви виконували завдання для досягнення конкретних цілей, адже як добре, коли тебе розуміє і підтримує твій колега, добре почути й допомогти, коли необхідна ця допомога, як добре розуміти о один одного навіть без слів.

Міміка також допомагає нам у спілкуванні. Без зайвих слів, лише по виразу обличчя ми можено відчути та зрозуміти настрій людини. І я пропоную вам вправу  «Вгадай  емоцію»

У мене є картинки з схематичним зображенням емоцій. Ви, по  черзі,   берете будь-яку  картинку  не показуючи  її  іншим. Завдання  – зобразити емоцію, настрій  за  допомогою  міміки, пантоміміки, голосових  інтонацій.

Інші  - глядачі  повинні  визначити, яку  емоцію  зображує  ваш колега.

 

Вправи ще раз наголошують про важливість вербальних і невербальних засобів спілкування, особливо у педагогічній діяльності.

-3- Специфіка педагогічної діяльності педагога  — в активній розумовій діяльності, самоосвіті та прагненні самовдосконалення. Ми маємо опановувати нову інформацію,  та найкраще, найцікавіше впроваджувати в практику своєї роботи.

- І я надаю слово завідувачу з питання змін у статуті нашого закладу.

- Практичний психолог за темою : «Пріоритетні напрямки діяльності психологічної служби ДНЗ №4 «Іскринка» на 2021-2022 н.р.»

- Медична сестра за темою: «Положення про групу ХАСП», «Про затвердження протиепідемічних заходів у ЗДО на період карантину у зв’язку з поширенням корона вірусної хвороби (COVID-19).

- Завгосп з теми: «Покращення матеріально-технічного стану закладу за 20-21 н.р. та перспективи на майбутнє»

- Методист: «Щодо організації діяльності ЗДО у 2021-2022 н.р.», «Про дотримання ЗУ «Про забезпечення функціонування української мови як державної», «Щодо освітніх програм у ЗДО».

Проблема професійного розвитку педагога, росту його професійно значущих особистісних якостей, здібностей, знань і умінь є досить актуальною у теперішній час. Адже від цих показників педагога залежить адаптація до професійної діяльності, ефективність навчально-виховного процесу, задоволеність працею. Саме постійна самоосвіта, професійний розвиток вихователів ДНЗ має позитивно впливати на якість знань, умінь і навичок вихованців.

Сьогодні ми розглянули лише деякі напрямки професійного розвитку педагога, у яких розглядаються особливості професійно значущих якостей, іміджу вихователя дошкільного навчального закладу. Вихователь центральна фігура в дошкільному закладі. Недаремно кажуть: який вихователь, такі в нього й діти. Від того, наскільки педагог критично підходить до аналізу своєї роботи, використовує новинки психолого-педагогічної науки та практики, передовий досвід, шукає нові методи та прийоми навчально-виховної роботи з дітьми, дбає про свій інтелект і культурний розвиток, залежить рівень розвитку та вихованості його вихованців.

 

І на останок – професійний ріст і розвиток це не лише нові знання, це творчість, креативність, посмішки, гарний настрій і як варіант – танці. Тож запрошуємо вас приєднатися до танцювального флешмопу «Мері Попінс»

 

І як би не було нам іноді складно, ми намагаємося завжди мати гарний вигляд, посміхатися, підтримувати одне одного. І ми з впевненістю можемо сказати: «Найкраща професія в світі – професія педагога!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заклад дошкільної освіти №4 «Іскринка»

Мирноградської міської ради

 

 

 

Педагогічна рада

за темою:

«Організація роботи ЗДО

в новому навчальному році згідно оновлених вимог чинного законодавства»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Вихователь-методист

Юлія АГАПІНА

 

 

 

 

м. Мирноград, 2021

 

docx
Додано
31 травня 2023
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку