Педагогічна рада : Роль педагогічного впливу на шкільне учнівське самоврядування. Теоретичні основи учнівського самоврядування. Світлана Цап, 2013
Номер слайду 2
Учнівське самоврядування – це спосіб організації життя колективу Світлана Цап , 2013 Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей, створена людьми і для людей, а учні Є людьми!
Номер слайду 3
Мета самоврядування. Забезпечити залучення учнів до діяльності колективу, суспільства;Сформувати в учнів високі моральні якості, вміння співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму;Сформувати толерантне ставлення до різних світоглядів, політичних доктрин, релігійних переконань;Сформувати почуття патріотизму, національної гідності; поваги до рідної мови;Ознайомити учнів із різними демократичними здобутками, особливостями становлення демократії в УкраїніСвітлана Цап , 2013
Номер слайду 4
Головне завдання шкільного самоврядування виявлення індивідуальних особли- востей учнів ;розвиток творчих здібностей ; вільне і відповідне самовираження ;виховувати в учнів почуття власної гідності ; надавати їм можливість виявляти себе далі через розвиток соціальної активностіСвітлана Цап, 2013
Номер слайду 5
Функції самоврядування. Забезпечення порядку в школі, організація чергування по школі, у класах; Організація дозвілля на перервах;Проведення загальношкільних лінійок, зборів, конференцій, виставок;Організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог;Організація роботи зі збереження шкільного майна, збереження води; електроенергії, підручників;Організація роботи з благоустрою території школи;Контроль за відвідуванням учнями школи;Заслуховування звітів органів учнівського самоврядування;Організація трудових загонів старшокласників;Надання допомоги в організації оздоровчих таборів молодших школярів;Участь у розробці плану роботи школи на новий навчальний рік. Світлана Цап , 2013
Номер слайду 6
З історії шкільного самоврядуванняперші згадки про учнівське самоврядування пов'язані із давньогрецькою школою та іменами філософів Платона і Аристотеля ( IV ст. до н.е. ) ;1531-1556 рр. в р. Гольдберзі (Сілезія) працювала латинська школа, якою керував Валентин Тротцендорф ;1586 р. братські школи на Україні ;демократичний принцип єдиної школи - слов'янський педагог Я. А. Каменський ("Закони добре організованої школи“) ;1758 р., елементи самоврядування - М. В. Ломоносов ("Регламент московських гімназій”) ;праці К. Ушинського ;Світлана Цап, 2013
Номер слайду 7
1906 р., С. Шацький, товариство культурних людей "СЕТЛЕМЕНТ“ у Москві ;1907 р., Горбунов І.І. ("Декілька вступних слів“ ) ;16 жовтня 1918 р. звернення Державної комісії по освіті "Основні принципи єдиної трудової школи“ ;30 вересня 1918 р., ВЦВК РРФСР "Положення про єдину трудову школу” ;18 грудня 1923 р., Рада народних комісарів РРФСР “Статут єдиної трудової школи” ;Світлана Цап , 2013
Номер слайду 8
16 жовтня 1918 р. звернення Державної комісії по освіті "Основні принципи єдиної трудової школи“ ;30 вересня 1918 р., ВЦВК РРФСР "Положення про єдину трудову школу” ;18 грудня 1923 р., Рада народних комісарів РРФСР - “Статут єдиної трудової школи” ;1921 р. Наркомпрос РРФСР – Положення про організацію учнів в школах другого ступеня ;1923 р., Наркомпрос РРФСР – Тези про самоврядування ;Вершиною шкільного самоврядування в 20-30-і роки можна вважати створену А. С. Макаренко комуну ім. Ф. Е. Дзержинського, все управління життям комуни здійснювалося самими комунарами. Світлана Цап, 2013
Номер слайду 9
в українській історії освіти демократичні засади розвивалися з XVII століття у братських школах, де створювались «молодечі» братства, до яких входили всі учні школи. Учні обирали свою управу, присягалися Україні бути патріотами і чесними людьми, шанувати свій народ, привчалися до самодіяльності. У сучасному світі учнівське самоврядування доволі поширене і має цікаві традиції, особливо в таких країнах, як Данія, Англія, Польща, Канада. Світлана Цап , 2013
Номер слайду 10
Актуальність створення шкільного самоврядування в сучасних умовах участь у шкільному самоврядуванні або в діяльності громадської організації сприяє формуванню громадянської позиції і ціннісного відношення до себе й інших; дозволяє учням підвищити соціальну компетенцію; розвивати соціальні навички поведінки і установок на самостійне ухвалення рішення соціальних проблемних ситуацій. Світлана Цап, 2013
Номер слайду 11
Сфери діяльності самоврядування. Організаторська. Комунікативна. Діагностична Світлана Цап, 2013
Номер слайду 12
Структура самоврядування. Світлана Цап, 2013 Загальношкільний рівень Класний рівень
Номер слайду 13
Варіанти учнівського самоврядування Представницький варіант. Комунарський варіант. Комісійний варіант. Світлана Цап, 2013
Номер слайду 14
В основі класного самоврядування: демократизація та гуманізація виховного процесу; зв'язок виховання з реальним життям; виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності; єдність вимог і повага до особистості; послідовність, систематичність і єдність виховних впливів; відповідність віковим та індивідуальним особливостям учня; свідомість, самодіяльність та активність учнів. Світлана Цап, 2013
Номер слайду 15
Етапи створення органу учнівського самоврядуваннявибори голови учнівського самоврядування; вибори секретаря учнівського самоврядування, голів та членів комісій (секретарів);збори обраних членів органу учнівського самоврядування;складання і затвердження загального плану роботи органу учнівського самоврядування;складання і затвердження планів роботи комісій;організація діяльності друкованого органу (друкований орган випускається щомісячно, датується, зберігається 2-3 роки);складання і затвердження графіка засідань органу учнівського самоврядування (хід усіх засідань протоколюється секретарем, протоколи зберігаються 2-3 роки). Світлана Цап
Номер слайду 16
Можливості самоврядування передбачають сформованість у свідомості вихованців намірів і умінь безконфліктного життя у суспільстві, поваги до прав і свобод кожної особи. В умовах таких явищ, як нетерпимість, расові, релігійні і етнічні конфлікти, саме в період активного формування свідомості треба закласти основи для безконфліктного співжиття. Самоврядування сприяє: виявленню та розвиткові організаційних навичок; формування в учнів відповідальності, принциповості, ініціативності. Світлана Цап 2013