Педагогічна розробка. Опис освітньої технології саморозвитку М. Монтессорі «Будинок вільної дитини»

Про матеріал
Марія Монтессорі (1870-1952)- видатний італійський педагог-гуманіст, психолог, одна з перших італійок, що стала докторкою медицини. У 1899 році Марія стає директором Римського Ортофренічного інституту та починає виховувати розумово відсталих дітей. Саме тут зароджується знаменитий «метод Монтессорі» Свою першу школу вона відкрила в 1907 році в Сан-Лоренцо, яку назвала «Будинком дитини». У ній спочатку навчалося 50 некерованих дітей. У цій школі педагогами проводилися заняття з розумово відсталими дітьми. За допомогою ряду своєрідних завдань, вправ і умілого застосування принципу саморозвитку, коли малюк займається сам, ці діти так успішно навчалися, що до моменту вступу до школи вони по своєму розвитку навіть перевершували нормальних дітей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Освітня технологія саморозвитку М. Монтессорі «Будинок вільної дитини»Виконала студентка1мзксф. Жахалова С. С. Київ 2023

Номер слайду 2

Марія Монтессорі(1870-1952)Видатний італійський педагог-гуманіст, психолог. У 1949 р. стала лауреатом Нобелівської премії Світу. М. Монтессорі є автором 25 гниг про виховання дитини

Номер слайду 3

Історія винекнення технології У 1899 році Марія стає директором Римського Ортофренічного інституту та починає виховувати розумово відсталих дітей. Свою першу школу вона відкрила в 1907 році в Сан-Лоренцо, яку назвала «Будинком дитини». У ній спочатку навчалося 50 некерованих дітей.

Номер слайду 4

Педагогіка М. Монтессорі характеризується як педагогічний метод, в основі якого лежать кілька постулатів. 1 ПОСТУЛАТ2 ПОСТУЛАТ3 ПОСТУЛАТу вихованні головне – свобода дитини, причому у всіх аспектах її зростання.кожна дитина має самостійно рухатися вперед, слухаючись свого серцянавчання має бути підлаштоване під індивідуальні потреби та можливості дитини, адже кожна дитина особлива і потребує особливого підходу.

Номер слайду 5

Концептуальні положення педагогічної технології“Будинок вільної дитини”- Навчання повинно проходити зовсім природно відповідно до розвитку - дитина сама себе розвиває.- Все життя дитини - від народження до цивільної зрілості є розвиток його незалежності й самостійності.- Єдність індивідуального й соціального розвитку.- У розумі немає нічого такого, чого колись не було б у почуттях. Сутність розуму в упорядкуванні й зіставленні.- Відмова від місії навчати дітей; замість навчання надати їм умови для самостійного розвитку й освоєння людської культури.- Мислення дитини повинно проходити всі необхідні стадії: від предметно-дійового до наочно-образного, і тільки після цього досягається абстрактний рівень.-Свідомість дитини є «вбираючою», тому пріоритет дидактики - організувати навколишнє середовище для такого «всмоктування»

Номер слайду 6

Цілі освітньої технології-всебічний розвиток-виховання самостійності-поєднання в свідомості дитини предметного світу і мислительної діяльності. Особливості змісту освітньої технології-виховання повинно бути вільним-виховання повинно бути індивідуальним-виховання повинно спиратися на данні спостережень за дитиною.«Допоможи мені це зробити самому» — девіз педагогіки Монтессорі.

Номер слайду 7

Дидактичний матеріал. Центральне місце у педагогічній технології М. Монтессорі належить дидактичному матеріалу, який є важливим засобом становлення фізичних і психічних функцій дитини, розвитку її творчості, уваги, волі, навчання письма та елементарної математики.

Номер слайду 8

Користування Монтессорі-матеріалами має бути підпорядковане таким основним правилам:- діти повинні ставитися до матеріалів з повагою;- використовувати матеріали охайно і лише зрозумівши як;- для виконання певної вправи дитина має взяти всі необхідні матеріали, а закінчивши вправу, повернути їх на місце у первинному вигляді;- дитина має право користуватися матеріалом самостійно, без участі інших дітей і педагога.

Номер слайду 9

Важлива роль належить презентації (основному уроку) — демонстрації дитині правильного використання нового матеріалу. Основний урок розглядають як «певне враження від контакту із зовнішнім світом». Педагог повинен досконало вивчити всі Монтессорі-матеріали і заздалегідь обрати най­ефективніший спосіб презентації нової вправи. Головними вимогами до уроку є простота, лаконічність, об'єктивність. Тривати він має від 0,5 до 2-З хв. Отже методика технології М. Монтессорі розвиває дитячу увагу, творче та логічне мислення, мову, пам'ять, моторику. А в першу чергу вчить обслуговувати себе. Головне в методиці Монтессорі-навчання в ігровій форміу спеціально створенному розвиваючому середовищі. Монтессорі- педагогіка виховує вільну людину у вільній країні.

Номер слайду 10

Впровадження технології М. МонтессоріПочинаючи з ХХ ст. і донині педагогіка авторки є однією з найзатребуваніших методик розвитку дитини. Її методика навчання використовується в державних і приватних школах по всьому світі, в тому числі і в Україні: школа Монтессорі (м. Київ), дитячий садок Монтессорі (м. Київ). «Гармонія»(приватна школа, м. Хмельницьк) Міжнародна школа мистецтва“Монтессорі центр”(м. Київ) Дитячий садок. Монтессорі (м. Київ)

Номер слайду 11

Список використаних джерел. LАндрушко Л., Єфімова С. Львів-Мюнхен. Навчання дітей методами Марії Монтессорі // Психолог. – 2004. – №17. – С. 30.62. https://uk.wikipedia.org/wiki/Марія_Монтессорі3. http://kyrskorped.bpc.ks.ua/mod/book/view.php?id=3384. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://lib.iitta.gov.ua/722906/1/10.pdf

Номер слайду 12

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
2 грудня 2023
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку