Педагогічний авторитет — це не пов'язана з соціальним статусом, примусом і винагородами здатність учителя впливати на думки, почуття і поведінку учнів.
Педагогічний авторитет — це не пов'язана з соціальним статусом, примусом і винагородами здатність учителя впливати на думки, почуття і поведінку учнів. На думку психологів, авторитет є однією із форм влади — здатності однієї людини впливати на поведінку інших. Вчителеві, який користується в учнів авторитетом, немає потреби вдаватись до постійних вимог, зауважень, нотацій, а тим паче покарань. Учні добровільно підкоряються волі авторитетного вчителя, прислухаються до його порад, оцінок і побажань.
Номер слайду 3
Висока моральність, духовна цілісність, переконаність, ерудиція, інтелектуальна розвиненість, людська привабливість є найважливішими умовами формування педагогічного авторитету вихователя, класного керівника
Номер слайду 4
Особистіснийкомпонент педагогіного авторитету включає в себе такі якості вчителя: Це любов до дітей і педагогічної професії. Повага і довіра до школяра Взаємна повага. Загальна культура поведінки вчителя. Вміння тримати себе в класіВолодіння правильною і виразною мовою. Педагогічний оптимізм
Номер слайду 5
Любов до дітей і педагогічної професії. Якщо людина не любить свою роботу, якщо вона не приносить їй морального задоволення, то про високу продуктивність праці не доводиться говорити. Педагог же не тільки повинен любити свою професію, але й любити дітей. Слід розрізняти любов вчителя до своєї професії і любов до дітей. Ставлення людини до своєї професії, любов до неї залежить від суспільно-історичних умов. Залежить це від потреб суспільства у фахівцях тих чи інших професій і від схильностей і здібностей людини.
Номер слайду 6
Повага і довіра до школяра Повага і довіра до школяра – найважливіша складова особистісного компонента авторитету вчителя. Для того щоб прийти до цього висновку, не потрібно витрачати особливих зусиль на скрупульозний аналіз педагогічнихсистем таких вчителів. Цей принцип лежить в основі всієї їхньої педагогічної діяльності і в той же час лежить, що називається, на самій поверхні.
Номер слайду 7
Взаємна повага. Взаємна повага – обов'язкова умова відносин авторитетності не тільки в системі «педагог – учень». І в дитячому середовищі особистісний авторитет однолітка також будується саме на цій основі. Фундаментом справжнього дружнього ставлення є взаємна значимість людей. Авторитетність одного, що базується на неавторитетного для нього інших – практично стовідсоткова гарантія неуспіху, типова причина, по якій група виявляється не в змозі вирішити поставлені перед нею завдання. Особливо яскраво проявляється ця закономірність, коли справа стосується взаємовідносин у навчально-виховному колективі
Номер слайду 8
Загальна культура поведінки вчителя. Хороший педагог завжди зібраний, охайний, вимогливий до своєї поведінки та поведінки інших. Разом з цим, у улюблених вчителів, школяріне помічають деяких зовнішніх недоліків. І навпаки, у поганого вчителя, який не користується у них авторитетом, вони помічають всі дрібниці. Вміння тримати себе в класіНе тільки спокій, витримка, тактовність, але й дисциплінованість педагога на уроці є позитивними його якостями. Недоречна міміка, надмірна жестикуляція, ходіння вчителя по класу під час пояснення уроку не подобається школярам. Це розсіює їх увагу, вони гірше сприймають і засвоюють матеріал.
Номер слайду 9
Володіння правильною і виразною мовою. Якщо врахувати, що школярі, особливо молодших класів, наслідують мову вчителя, стає зрозумілим, чому робота педагогів над своєю промовою набуває такого великого значення . Педагогічний оптимізм. Чуйне ставлення до дітей поєднується у такого вчителя з вимогливістю, яка не приймає характеру прискіпливості, а педагогічновиправдана, тобто має місце в інтересах самої дитини. За тепле, чуйне ставлення до них діти платять такою ж теплотою і любов'ю.
Номер слайду 10
Професійний компонент педагогічного авторитету. До нього належать такі якості, якпрофесійні знання, педагогічний такт, стиль взаємодії вчителя-вихователя та учнів.
Номер слайду 11
Професійні знання:авторитетний вчитель знає свій предмет. Він повинен добре володіти методикою кожного предмета. Учні люблять вчителів, які не тільки знають свій предмет, а й вміють його добре піднести, пояснити. Педагогічний такт: Педагогічний такт це професійна, психолого-педагогічна особливість поведінки вчителя у взаєминах з учнями, відповідна цілям та завданням виховання і проявляється у творчій винахідливості, спритності, ініціативності, в обдуманості дій, витримці, в чуйному і вимогливому ставленні до дітей.
Номер слайду 12
Шляхи завоювання авторитету педагога Слова не повинні розходитися зі справою. Якщо щось забороняєш дітям, то й сам не повинен цього робити. Не говори фрази: «Вам не можна цього робити, тому що ви маленькі». Це принижує дітей. Педагог повинен перебувати з ними на рівних, а якщо й перевищувати їх за якимись параметрами, то суто тому, що діти так хочуть, а не підносячи себе самостійно. Якщо вимагаєш поваги до себе, то тобі потрібно навчитися поважати також: дітей. Ми так улаштовані, що інтуїтивно ставимося до людей так само, як до нас ставляться люди. Навіть якщо у нашій практиці трапиться конфлікт, варто вміти гідно з нього вийти, не принижуючи та у жодному разі не ображаючи дітей на тій підставі, що вони - діти, а ми - дорослі.
Номер слайду 13
Стиль взаємодії вчителя-вихователя та учнів. Авторитет учителя-вихователя також залежить від того, який стиль взаємодії склався у вчителя з учнями. Демократичний стиль педагогічної взаємодії,авторитарного стилю педагогічної взаємодії
Номер слайду 14
Завжди й скрізь використовуй під час роботи з дітьми гру. Адже гра - це провідний вид діяльності дошкільника й молодшого школяра. Гра - це їхній світ. І якщо ми зуміємо проникнути в цей світ, усі шляхи для нас відкриються. Будь чесним із дітьми. Діти - це живі «детектори брехні»: вони безпомилково відчувають, коли їм брешуть, і ніколи не поважатимуть і не довірятимуть людині, якщо відчують, що вона з ними нечесно поводиться. У житті трапляються різні ситуації, і завжди гірка правда краще ніж солодка брехня
Номер слайду 15
Оскільки авторитет - це загальновизнаний неформальний вплив педагога на вихованців, отже, він не завжди усвідомлюється вихованцями й тим більше - є некритичним. Авторитет формується у вчителя морально чистого, ерудованого, який опановує педагогічну майстерність, володіє високою культурою спілкування й педагогічною етикою. За своїм виховним впливом авторитет має різне спрямування, тобто позитивні та негативні сторони. Особливо хибною є авторитарна система виховання