Педагогічний коучинг «Педагогіка партнерства"

Про матеріал

Познайомити з новим видом освітньої технології - педагогічний коучинг, формувати в педагогів навички ефективної взаємодії, вчити правилам саморегуляції; мотивувати кожного на особистісний та професійний ріст

Перегляд файлу

Педагогічний коучинг «Педагогіка партнерства»

Існує багато визначень коучингу. Це і тренінг особистої самореалізації, де тренер у формі бесіди веде людину до бажаних цілей. Це і система реалізації соціального та творчого потенціалу всіх учасників навчання. Він вирішує  проблему  відсутності  мотивації.  Основна  особливість  і  відмінність коучингу     сприяти тому,  щоб  людина  сама  навчилася,  а  не навчити  її.

 

Автор: Антіпова Наталя Миколаївна

 

Спрямування: для педагогів – дошкільників та вчителів початкової школи

 

Мета: познайомити учасників з новим видом освітньої технології, формувати в педагогів навички ефективної взаємодії, вчити правилам саморегуляції;

мотивувати кожного на особистісний та професійний ріст.

Хід проведення

(повідомлення теми)

Ведуча: Професія педагога - професія творча. Саме від рівня інтелектуального потенціалу педагога, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку дітей. Чим вищою є креативність педагога, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в дітей.

Мотивація до роботи. Притча «Про рай і пекло»

Одного разу мудрець попросив Господа Бога показати йому рай і пекло. Господь відвів мудреця до приміщення, де нестерпно страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан зі смачною кашею. Люди мали ложки, але вони були довші за руки, і жоден не міг втрапити ложкою до рота. "Так, це справжнє пекло!" — подумав мудрець.

Потім вони зайшли до іншого приміщення, де всі були ситі й веселі, хоча там стояв такий самий казан, а люди мали такі самі довгі ложки. Що ж робило життя цих людей райським? Придивившись, мудрець побачив — вони годували одне одного!

Ці люди вміли взаємодіяти. Перевіримо, чи вмієте взаємодіяти ми.

Вправа на знайомство «Про себе саму».

Мета: встановлення контакту між учасниками групи, розвиток навички міжособистісної взаємодії.

Ресурсне забезпечення: аркуші білого кольору на кожного учасника, кольорові олівці, фломастери

Час виконання: 5 хвилин.

Ведуча: Ми всі з вами знайомі, але я хочу запропонувати вам познайомитися ще ближче, дізнатися щось нове один про одного.

Колись, у давнину, знатні родини мали свої герби, які відображали те, що притаманне даній сім'ї. Я пропоную вам намалювати особисті герби, які могли б розповісти саме про вас. На малювання герба - 2 хв. А потім – хто забажає прокоментуйте зображене. (з місця).  

Примітка: у процесі виконання вправи доцільно використати інтерактивний метод «Мікрофон».

Вправа «Чотири кольори», об’єднання в 4 групи

Мета: для розігріву учасників, об’єднання в групи.

Ресурсне забезпечення: картки з кольорами: «червоний», «жовтий», «зелений» «синій» (кількість карток повинна відповідати числу учасників групи). Учасники одержують одну з карток. По команді тренера будуть вставати ті, хто має відношення до даного кольору.

Час виконання: 3 хвилин

Ведуча: У кожного з вас є картки різного кольору (жовтим, і зеленим, і червоним, синій). Ми їх використаємо для об’єднання в групи. А допоможе нам вправа. Треба підніматися з місця тому у кого колір листочка має відношення до предмета. Наприклад  «Нехай встане той, хто має колір яблука» встають усі учасники, тому що яблуко може бути й жовтим, і зеленим, і червоним.  Смородина, перець, листок на дереві, гвоздика, лимон, трава, світлофор, м'якоть кавуна, помідор і т.д. 

Висновок: Молодці, дуже гарно орієнтувались. Підніміть руку ті, хто спочатку вправи подумав, що прийдеться об’єднатись за кольором? На справді в житті об’єднуватись та знаходити партнерів доводиться з різних причин, різними людьми. Сьогодні вам вдалось зробити це. Ви вдало знайшли партнера за предметом. Я вам бажаю, щоб коли в роботі вам доведеться вибирати партнера – ви не дивились вузькі властивості.

Вправа «Асоціації»

(об’єднання в 4 групи, наприклад - по назві квітки)

Мета: активізувати учасників, підготувати їх до виконання наступних вправ. Очікування: підвищення рівня інформованості щодо даної проблеми.

Ресурсне забезпечення: ватман,  маркери.

Час виконання: 5 хвилин

Ведуча: В мене є 4 картки зі словами, які мають відношення до нашої теми. Один учасник з вашої команди повинен взяти картку зі словом. ( слова: ПЕДАГОГІКА, ПАРТНЕРСТВО, ДИТИНА, ОСВІТА). Запишіть вертикально слова та до кожної букви потрібно дібрати слова-асоціації, на це завдання (2 хв.). Презентація слова кожною групою – 1 хв.

Наприклад:

П – повага, партнерство

Е – ерудований, енергійний

Д – дитина, дисциплінований

А – активний,

Г – гідність, грамотність

О – організаційність, об’єктивність

Г – гуманність,

І – інтелектуальність, ініціативність

К – креативність

А – артистизм

Підсумок: Дякую, молодці.  Ми визначили значення всіх слів. Продовжуємо.

Вправа «Паркан ідей»

(об’єднання в 4 групи, наприклад – по назві фрукта)

Мета: визначити проблеми сучасних дітей та розробити рекомендації для педагогів, батьків.

Ресурсне забезпечення: аркуші білого паперу (5 шт. на кожну команду), маркери, картки з завданнями та визначенням: 1 - дуже важливо, 2 - важливо, 3 - можемо (вплинути) змінити, 4 - не можемо змінити, 5 – можемо і потрібно вплинути (змінити).

Час виконання: 10 хвилин

Ведуча: Щоб ефективніше працювати з дітьми та сприяти їх розвитку, пропоную визначити проблеми сучасних дітей у школі, в дошкільному закладі, розробити рекомендації, відносно роботи з дітьми в форматі Нової української школи та закону України «Про освіту». Кожна група має аркуші паперу,  на яких записує свої рекомендації (завдання написані на листках, хаотично вибирає 1 людина з команди). 1 група - визначає проблеми сучасних дітей, 2 група - складає рекомендації для педагогів, наставників дітей, 3 група - надає рекомендації для батьків, 4 група - чого б хототіли від МОІН. Але ви для себе повинні визначити: 1 - дуже важливо, 2 - важливо, 3 - можемо (вплинути) змінити, 4 - не можемо змінити, 5 – можемо і потрібно вплинути (змінити). На писати 5 найважливіших на вашу думку проблем та рекомендацій. (2 – хв.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хтось один із групи презентує напрацювання - 2 хв. кожна група.  

Висновок: Отже, виходячи з того що ми почули, будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини, адже діти дуже цікаві і задають багато запитань. Дуже часто, щоб відповісти на них педагогу потрібно не лише володіти знаннями а й проявити неабияку винахідливість.  

Вправа «Друдлі»

Мета: розвиток творчих здібностей, гнучкості мислення та вміння підійти до ситуації з різних сторін.

Ресурсне забезпечення: 4 малюнки загадок-головоломок

Час виконання: 5 хвилин

Ведуча: Ми гарно інтелектуально попрацювали. Зараз пропоную вам трохи розслабитись і пограти в квест-гру «Друдлі», яка відкриє у вас  найнестандартніші, найкреативніші здібності.

Винахідник друдлів Роджер Прайс, комедійний письменник.

Друдл - Droodle - це загадка-головоломка. Це малюнок, на підставі якого неможливо точно сказати, що це таке, але зате можна придумати безліч варіантів «що б це могло бути». Єдино правильної відповіді немає. Так, все це і ще багато чого завгодно. Ви можете побачити в цьому зображенні десятки різних ситуацій. І не обов'язково відповідь має бути реалістичною. Їй достатньо бути  цікавою і схожою на те, що зображено на малюнку. Малюнки показуються по черзі.

Простота  та  невизначеність  друдлів  створюють  широкий  простір  для  виникнення  в  дітей  асоціативних  образів,  пов’язаних  з  будь – якою  сферою  навколишньої  дійсності.  Безмежних  можливостей  для  розвитку   цих  здібностей  надають   прийоми   ейдетики,  в  основі  яких  лежать  асоціації.  Людина,  у  якої  розвинене  асоціативне  мислення  буде  успішною у всьому, а дитина – в подальшому  навчанні,  зможе  знаходити  нестандартні  рішення  в  будь–яких  ситуаціях,  матиме  високі інтелектуальні здібності, краще  запам’ятовуватиме  вірші  і  тексти  через  створення  асоціативних  зв’язків  із  образами,  які  виникають  в  її  уяві.

 

  

 

 

Приклади відповідей: це людина в костюмі з краваткою-метеликом, затиснена дверима ліфта?; метелик, підійматися по мотузці вгору; а може, трикутник, цілує своє відображення в дзеркалі?; пісочний годинник, що стоять на столі?; два гучномовці на стовпі?; шафа з ручками; 2 поля і мотики, увіткнуті в землю (вид зверху); книга з закладкою (вид з торця книги); коробка для шахів; ручки двері з двох сторін; закрите вікно; торт, перев'язаний мотузкою (вид зверху).

Підведення підсумків змагання

Проведена квест-гра, ще раз підтвердила, що педагоги - це талановиті, креативні та ініціативні особистості! Ви проявили себе оригінальними, допитливими і готовими до використання та створення інновацій.

Ведуча: Хочу озвучити вислів Люшера

СТРАХ – ЗАСУДЖЕННЯ – ДІЇ – НАСЛІДКИ

Кожна Людина, а тим паче дитина боїться, боїться бути засудженим, страх –дій, страх наслідків. Або засудження – дій чи наслідків. Як би ми не трактували вислів, все зводиться до того, що треба навчити дитину переборювати страх.

Метод «Прес», підсумок роботи

Мета: Передати по колу (іграшку) та продовжити вислів написаний на екрані:

Ведуча: Підсумовуючи роботу пропоную закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося …

Мене дратувало …

Мені було цікаво …

Мене порадувало ...

Спілкування було … 

Ведуча:

Нехай життя дарує щастя й долю,

Душевну щедрість, доброту й любов.

Терпіння, працьовитість, силу й волю,

Поступливість і злагоду в усьому.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стефаник Алла Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 березня 2018
Переглядів
2434
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку