Педагогічний семінар "Впровадження ідей В.О.Сухомлинського в сучасній школі"

Про матеріал
Педагогічний семінар розроблений для вшанування пам'яті великого педагога і письменника В.О. Сухомлинського; обмін досвідом роботи по впровадженню ідей у навчальному та виховному процесі.
Перегляд файлу

suxomlinskiПедагогічний  семінар «Впровадження  ідей В.О.Сухомлинського в сучасній школі»

Мета: вшанувати  пам'ять великого педагога і письменника В.О. Сухомлинського; виховувати любов і поважне ставлення до його діяльності ; обмінятися досвідом роботи по впровадженню ідей у навчальному та виховному процесі.

Обладнання:   презентація, портрет В.О. Сухомлинського,  мультимедійний проектор, виставка творів педагога.

 Діти повинні жити у світі краси,

гри, казки,музики, малюнка,

 фантазії, творчості.

В. Сухомлинський

Хід заходу

  1. Слово про В.О.Сухомлинського.

Педагогічна спадщина В.А. Сухомлинського різнобічна і багатопланова. Вся система діяльності павлиського вчителя перейнята високими принципами гуманізму, глибокою повагою до особистості дитини.

    Коли його запитували: ”Що саме головне було в його житті? ”, він відповідав: ”Любов до дітей!”

  1. Показ презентації про В.Сухомлинського, біографічні дані.

   Щира любов до дітей і справжня педагогічна культура, по Сухомлинському,  поняття нерозривні. Він вважав, що вчитель зобов'язаний уміти дорожити дитячою довірою, щадити беззахисність дітей, бути для нього втіленням добра і справедливості. Без цих якостей не може бути вчителя.

  Ми знаємо, що Василь Олександрович не тільки працював із дітьми, а ще керував колективом.

  •  Які поради давав,  як керівник педагогічним колективом,  молодим директорам і як  допомагають ідеї великого педагога в управлінській діяльності сучасною школою?

 

  1. Виступ директора школи   з питання «Використання спадщини Сухомлинського в управлінській діяльності навчального закладу».
  2. Робота з епіграфом.

   Дитина не може бути щасливою, якщо в школі їй нудно і погано, якщо вона не почуває себе досить здатною, що б опанувати шкільну науку. Зробити дитину щасливою – значить насамперед допомогти їй вчитися.

  Навчання не дає бажаних результатів, якщо вчитель ставить перед учнем на перше місце ціль: «Вивчити, запам'ятати!». Шкода зубріння величезна - вона мимоволі знищує основні ідеї навчального предмета. Учитель повинний точно розмежувати, що треба запам'ятати на все життя, а що треба тільки зрозуміти і засвоїти без зубріння – у вправах.

    Кожен учитель, який предмет би він не викладав, повинний бути викладачем словесності...Слово – от перший крок до думки учня. "Велике лихо, вважав Сухомлинський, якщо вихователь не уміє вибирати зі скарбниці мови саме ті слова, що необхідні, щоб знайти шлях до серця дитини. 

    Пам’ятаючи думку В.О.Сухомлинського про те, що дитина живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості, і якщо забрати все це від неї, то вона стане засушеною квіткою, учителі початкових класів все роблять для того, щоб розпалити в дітях іскру цікавості, подиву; прищеплюють своїм вихованцям шанобливе ставлення до рідної мови, народної казки, пісні, гри, залучаючи учнів до активної участі у різноманітних заходах.

  1. Обмін досвідом з впровадженням педагогічних ідей Сухомлинського у початковій школі. Досвідом поділяться вчителі початкових класів.

    В.О.Сухомлинський у своїх творах охоплював цілий ряд проблем, які актуальні в сучасний час. Це – проблема розвитку творчої особистості вчителя та школяра, уміння учнів вчитися, збереження здоров’я дітей тощо.

 Єдність виховання й самовиховання у фізичній культурі починається із самого раннього віку й пов’язана вона з ідеєю народної педагогіки. Одна із порад Сухомлинського звучить так: «Здоров’я – це повнота духовного життя, радість, ясний розум. Твоє здоров’я – у твоїх руках».

  1. Виступ   про фізичне виховання як частину виховання громадянина та підготовку дітей до життя в дорослому соціумі.

   У тематичному збірнику «Обережно: дитина!» В.О.Сухомлинський писав: «Пам’ятаймо, шановні колеги, що без нашої повсякденної і умілої турботи про здоров’я школяра не може бути й мови ні про гармонію фізичного і духовного, ні про гармонію думки, почуттів, світогляду, моральних переконань, естетичних смаків і поглядів. Мудрий педагог є добрим генієм дитячого здоров’я». В нашій школі вчителі початкових класів дбають про здоров’я учнів: проводять фізкультхвилинки на уроках, організовують «жваві» перерви. Вранці кожного дня Синьоока В.О. проводить ранкові зустрічі, ранкову зарядку. Дуже часто школярі  приймають участь у «Веселих стартах», у «Стартах надій», у «Олімпійському тижні» в естафетах та змаганнях, займаються у гуртку «Шкіряний м’яч».

   Сухомлинський показує: діти повинні постійно переживати радість успіху, подолання труднощів. Не можна давати дитині відчути, начебто він гірший від інших, не здатний, відстає, не можна принижувати його гідність: він не винуватий в тому, що думає повільніше від інших. Постійно підтримувати дитину, не ставити їй поганих оцінок, не ставити їй ніяких оцінок, поки вона не досягне успіху. Оцінювати не знання саме по собі і не старанність, а саме просування вперед, цей результат з'єднання знання зі старанністю. "Навчання – праця, серйозна праця дитини, отже, воно повинно бути радістю, тому що праця, успіх у праці, подолання перешкод у праці, його результат – усе це надійні джерела людської радості.”

  1. Майстер-клас вчителя англійської мови  «Україна в європейському просторі».

 Десятиріччя роботи в школі великого педагога переконувало в тому, що праця відіграє надзвичайно важливу роль у розумовому розвитку. «Розум дитини – на кінчиках її пальців». Прагнучи практично використати працю для розумового виховання дітей і підлітків, які натрапляють на труднощі у навчанні, треба їх залучати до роботи, пов’язаної з оволодінням складними практичними вміннями і навичками.

  • Як вдається вчителю трудового навчання використовувати працю для розумового виховання?
  1. Виступ вчителя трудового навчання   про виховання трудовими захопленнями.

  Система виховання, в основі якої лежить оцінка тільки позитивних результатів, приводить надзвичайно рідко до психічних зривів, до появи «важких» підлітків.

   Сухомлинський вважав, що колектив – це завжди ідейне об'єднання, що має визначену організаційну структуру, чітку систему взаємозалежностей, співробітництва, взаємодопомоги, вимогливості, дисципліни і відповідальності кожного за всіх і всіх за кожного. "Дитячий колектив – найсильніший засіб виховання, такий могутній, що ним потрібно користуватись з відомою обережністю. Діти – не дорослі, вони легко збудливі, легко піддаються вселянню, і ніяка крайність для них не крайність. Вихователь ніколи не повинний випускати з-під контролю дитячі присторасті. І колективна думка, що серед дорослих справедливості, може стати причиною непоправних щиросердечних травм у дітей”.

  • Як вдається донести до розуму й серця підлітків і юнацтва дух сучасності через виховання  учнів нашої школи педагогу-організатору?

 

  1. Презентація проекту «Серце віддаю дітям».
  2. Підсумок.

   Діти приходять у школу самі різні: зібрані і незібрані, уважні і розсіяні, ті що швидко схоплюють і тугодуми, неохайні й акуратні. Єдині вони в одному: усі діти без винятку приходять у перший клас із щирим бажанням добре вчитися. Красиве людське бажання - гарно вчитися - осяює весь зміст шкільного життя дітей.

 

 

 

docx
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку