Педагогічний тренінг "Педагогіка партнерства"

Про матеріал
Завдання: проаналізувати вплив педагогіки партнерства на формування майбутнього випускника школи; розкрити особливості створення умов для вдосконалення соціальної згуртованості й запровадження педагогіки партнерства в освітньому закладі на основі усвідомлення й прийняття принципів лідерської культури; формування позитивного мікроклімату, встановлення довірливих стосунків між батьками, учнями та педагогами.
Перегляд файлу

Педагогічний тренінг

 «Батьки - педагоги - учні: від діалогу до партнерства»

Мета: визначити ступінь спілкування, взаємодії та співпраці між учителями, учнями і батьками в закладах освіти.

Завдання: проаналізувати вплив педагогіки партнерства на формування майбутнього випускника школи; розкрити особливості створення умов для вдосконалення соціальної згуртованості й запровадження педагогіки партнерства в освітньому закладі на основі усвідомлення й прийняття принципів лідерської культури;  формування позитивного мікроклімату, встановлення довірливих стосунків між батьками, учнями та педагогами.

 

І. Вступна частина (10 хв.).

1. Привітання. Налаштування на роботу (оголошення мети та цілей заняття).

 Тренер. Ще раз доброго всім дня! Дякую, що завітали на наше заняття, сподіваюся, що воно буде пізнавальним та корисним для вашої професійної діяльності. Мета заняття: визначити ступінь…., а завдання: проаналізувати вплив педагогіки партнерства на формування майбутнього випускника школи, …

 Давайте притримуватися правил тренінгу:

- бути позитивним;

-  говорити коротко;

- говорити по черзі;

- бути доброзичливим;

- бути толерантним.

2. Знайомство. Вправа «Я, мрії, дійсність».

Тренер. Прошу Вас представитись та розповісти ким мріяли працювати і ким зараз працюєте.

Як бачимо, не всі наші мрії та сподівання про майбутню професію стали реальністю, тому я пропоную на нашому занятті зясувати, що ж має вплинути на майбутнього випускника, щоб він не помилився у виборі. Давайте зясуємо роль кожного учасника освітнього процесу в формуванні особистості випускника школи.

3. Наші очікування. Вправа «Кошик очікувань».

Тренер. У кожного з вас  на столі лежить аркуш паперу у вигляді яблука, тож напишіть на ньому, чого ви очікуєте від заняття, а в кінці заняття Ви прокоментуєте, чи справдилися вони і або покладете в кошик, або біля нього, якщо не справдилися.

4. Поділ на групи. Вправа «Віднайди свій колір».

Тренер. Колір яблука ми вибирали не випадково, в залежності від кольору вашого яблука поділіться, будьте ласкаві, на групи. Кожна група має вже свою назву: «Учні», «Батьки», «Освітяни», «Роботодавці».

5. Інформаційний практикум. Вправа «Моє життя».

Тренер. У кожної групи на столі є набір для практичного завдання. Прошу вас заповнити стакан поданими матеріалами так, щоб він був якомога повнішим. Прокоментуйте свій варіант…

(Виступ груп)

Тренер. Я пропоную свій варіант: найбільші камінці – це великі справи в нашому житті, які помітять усі, бо вони будуть корисними для більшості і залишать про нас хорошу довгу пам’ять, тому їх я кладу першими. Потім наповнюю стакан різнобарвними камінчиками – це ті справи, які є приємними та необхідними для нас, щоб життя було кольоровим та цікавим., ще додам сірих камінців – це ті справи які нам не завжди подобаються, але не вони є обов’язковими при досягненні певної мети. І лише тепер додаю в стакан пісок – це ті дрібниці, які є завжди, але це дріб’язковість, яка забирає багато повсякденного часу, є непомітною та рутинною. Тому бажаю Вам правильно наповнювати своє життя великими та цікавими справами, щоб воно приносило Вам задоволення, бажання творчо розвиватися та відчувати себе щасливою особистістю.

ІІ. Основна частина (25 хв.).

  1. Представлення групи.  Вправа «Наше портфоліо».

Тренер. Зараз кожна група охарактеризує себе, показавши нам свої кращі якості. Але хочу нагадати, що в центрі нашого заняття  - випускник школи, тому не відходьте від теми.

  1. Аналітичний блок. Вправа «Вимоги до себе та до інших».

Тренер. У кожної групи на столі є аркуш, розділений на 3 частини. У кожній колонці ви повинні записати відповідь на одне запитання «Який вклад потрібно зробити, щоб отримати гідного випускника?» Звертаю увагу, що одна колонка  - це вимоги до вашої групи, а інші дві – це ви висловлюєте власне бачення про вклад інших учасників. Окрему групу становлять «Роботодавці», їхнє завдання показати власне бачення стосовно інших учасників у формуванні майбутнього випускника та порівняти власні вимоги із представленими групами… На це завдання відводиться 10 хв.

Учні» перші відповідають на питання та зачитують свою колонку, а потім зачитують вимоги до учнів інші групи)

Тренер. Як бачимо, ми маємо розбіжності в тому, що хочемо ми і що хочуть від нас.  І перемога буде в більшості за «сильнішим».

  1. Аналіз. Вправа «Вибір пріоритетів».

Тренер. На дошці розміщено модель випускника, а у кожної команди є аркуші паперу із описом тих якостей та навиків, які повинен мати випускник. Обговоріть у групі та визначте пріоритети, розташуйте на макеті випускника їх у тій послідовності, яку вбачаєте ви, як представники тієї чи іншої групи. Прокоментуйте свій вибір. Останніми будуть виступати «Роботодавці», бо саме для них ми виховуємо випускника.

  • Чи задоволений «Роботодавець» таким випускником? (тренер зачитує ту характеристику, яка переважає)

Коментар групи.

  1. Самоаналіз. Вправа  «Так – ні»

Тренер. Кожна група повинна відповісти на одне запитання, зробивши попередній самоаналіз. «Чи співпали вимоги до нас інших учасників освітнього процесу з нашими баченнями власної ролі у формуванні майбутнього випускника?»

  1. Руханки:
  • гра «Впіймай імпульс»
  • гра «Дзеркало».
  1. Асоціація «Партнерство».

Тренер. Запищіть на аркушах паперу 3 асоціації зі значенням слова «партнерство» та розмістіть їх на дошці біля даного слова.

ІІІ. Підсумок (10 хв.).

  1. Рефлексія. Вправа

 «Можна…

  Можна, але не завжди…

  Можна лише іноді…

  Не можна…»

Тренер. Шановні групи закінчить речення, враховуючи свою роль у формуванні майбутнього випускника.

(Представлення груп).

Якщо ви змогли визначити власні пріоритети по відношенню до випускника та охарактеризувати вашу роль у становленні майбутнього випускника, то ви готові до партнерських відносин в освітньому процесі.

  1. Вправа «Кошик очікувань».

Тренер. А зараз прочитайте свої очікування, які ви записували на макеті яблука та розмістіть його за власним аналізом, коментуючи, якщо сподівання здійснилися, то кладете в кошик, а якщо ні – то біля кошику.

3. Заключне слово.

Тренер. Сьогодні ми з вами проаналізували вплив та роль кожного учасника освітнього процесу на формування ідеального випускника школи, такого який буде дійсно видатною, самодостатньою, розвиненою особистістю, який віднайде ту нішу в суспільстві, де йому буде комфортно та де він зможе принести найбільше користі для розбудови нашої держави та власного щасливого майбутнього.

Дякую за увагу та вашу співпрацю.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку