Особлива дитина«Знедолена природою дитина не повинна знати, що у неї слабкий розум, слабкі сили» В. О. Сухомлинський«Обов’язок держави полягає в тому, щоб допомогти хворій дитині вести повноцінне й достойне життя в суспільстві, полегшуючи її активну участь у житті» Конвенція про права дитини
Організація інклюзивного навчання визначена в документах. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 (із змінами) Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.12 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.07.2012 № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання» Примірне положення про команду психолого педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти затверджено наказом МОН від 08.06.2018 № 609 Методичні рекомендації МОН України щодо навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р. Лист МОНмолодьспорту України від 25.09.12 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя». Лист-роз’яснення МОН України від 05.02.2018р. №2.5.-281 “Роз’яснення щодо тривалості уроків в інклюзивних класах та функціональних обов’язків асистента учителя.
Педагогу-практику інклюзивна освіта. Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.допомагає налагодити співпрацю й застосовувати командний підхід до вирішення проблеми і шляхи подолання труднощів;забезпечує можливості для професійного розвитку;допомагає усвідомити важливість розроблення програм навчання для дітей із різноманітними потребами;дає змогу збагатити власну палітру методів і прийомів викладання та навчальних стратегій.
Переваги для дітей без особливих потреб. Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей. Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них. Діти вчаться співробітництву. Діти вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Взаємодія асистента учителя з учасниками навчально-виховного процесу в інклюзивному класі Учитель. Здійснення викладання та проведення уроків для всього класу, груп дітей та індивідуальна робота з окремими дітьми. Надання необхідних матеріалів асистенту вчителя. Розробка індивідуальної навчальної програми та індивідуального навчального плану (за необхідності)Оцінювання успішності учня. Забезпечення виконання учнем ІНПАсистент вчителя. Детальніше пояснення елементів уроку тим учням, у яких виникають труднощі. Робота з малими групами дітей або індивідуально з окремими дітьми. Участь у розробці ІПР, індивідуальної навчальної програми та індивідуального навчального плану (за необхідності)Допомога вчителю у вирішенні проблемних ситуацій та управлінні поведінко учнів у класі;Проведення інструкцій, розроблених вчителем;
Спільні діїОбговорення здібності учнів, їх сильних і слабких сторін. Обговорення очікуваних результатів учнів. Обговорення навчальних цілей для учнів, у тому числі й поведінкових і соціально-емоційних. Обговорення та з`ясування очікувань щодо дотримання поведінки учнями та основних правил. Обговорення очікуваних результатів навчання. Обговорення окремих стратегій та дій. Обговорення інформації, отриманої від батьків та учнів. Дотримання конфіденційності