Презентація представлена як міні-шпаргалка для асистента вчителя, який починає працювати на цій посаді. А також як виступ на педагогічний раді з теми інклюзивна та інтегрована освіта в загальноосвітньому навчальному закладі.
Особлива дитина«Знедолена природою дитина не повинна знати, що у неї слабкий розум, слабкі сили» В. О. Сухомлинський«Обов’язок держави полягає в тому, щоб допомогти хворій дитині вести повноцінне й достойне життя в суспільстві, полегшуючи її активну участь у житті» Конвенція про права дитини
Номер слайду 3
Нормативні документи
Номер слайду 4
Організація інклюзивного навчання визначена в документах. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 (із змінами) Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.12 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.07.2012 № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання» Примірне положення про команду психолого педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти затверджено наказом МОН від 08.06.2018 № 609 Методичні рекомендації МОН України щодо навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р. Лист МОНмолодьспорту України від 25.09.12 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя». Лист-роз’яснення МОН України від 05.02.2018р. №2.5.-281 “Роз’яснення щодо тривалості уроків в інклюзивних класах та функціональних обов’язків асистента учителя.
Номер слайду 5
Що дає інклюзивна освіта
Номер слайду 6
Педагогу-практику інклюзивна освіта. Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.допомагає налагодити співпрацю й застосовувати командний підхід до вирішення проблеми і шляхи подолання труднощів;забезпечує можливості для професійного розвитку;допомагає усвідомити важливість розроблення програм навчання для дітей із різноманітними потребами;дає змогу збагатити власну палітру методів і прийомів викладання та навчальних стратегій.
Номер слайду 7
Переваги для дітей без особливих потреб. Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей. Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них. Діти вчаться співробітництву. Діти вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Номер слайду 8
Взаємодія асистента учителя з учасниками навчально-виховного процесу в інклюзивному класі Учитель. Здійснення викладання та проведення уроків для всього класу, груп дітей та індивідуальна робота з окремими дітьми. Надання необхідних матеріалів асистенту вчителя. Розробка індивідуальної навчальної програми та індивідуального навчального плану (за необхідності)Оцінювання успішності учня. Забезпечення виконання учнем ІНПАсистент вчителя. Детальніше пояснення елементів уроку тим учням, у яких виникають труднощі. Робота з малими групами дітей або індивідуально з окремими дітьми. Участь у розробці ІПР, індивідуальної навчальної програми та індивідуального навчального плану (за необхідності)Допомога вчителю у вирішенні проблемних ситуацій та управлінні поведінко учнів у класі;Проведення інструкцій, розроблених вчителем;
Номер слайду 9
Спільні діїОбговорення здібності учнів, їх сильних і слабких сторін. Обговорення очікуваних результатів учнів. Обговорення навчальних цілей для учнів, у тому числі й поведінкових і соціально-емоційних. Обговорення та з`ясування очікувань щодо дотримання поведінки учнями та основних правил. Обговорення очікуваних результатів навчання. Обговорення окремих стратегій та дій. Обговорення інформації, отриманої від батьків та учнів. Дотримання конфіденційності
Номер слайду 10
“Робота з важкими дітьми є проблемним каменем, що виразно розкриває весь професіоналізм як педагога, так і цілого педагогічного колективу” В. Мясищев