Педрада
«Особистісний ріст кожного вчителя як мета педагогічного процесу»
Від нас, від нашого вміння, від нашої майстерності, від нашого мистецтва та мудрості залежить життя дитини, здоров’я, розум, характер, воля інтелектуальне обличчя, її місце та роль у житті, її щастя. В.О.Сухомлинський
І. Повідомлення теми, визначення мети, завдання
Тема педради: Особистісний ріст кожного вчителя як мета педагогічного процесу.
Завдання педради:
ІІ. Вступне слово директора школи
Із безлічі професій на Землі,
Які вже є, яких ще будуть вчити,
Є головна, як вищий сущий хліб,
І назва цій професії – учитель.
Учитель – це наша совість,
Взірець у житті єдиний.
Без нього життєва повість
Не пишеться у людини.
- Є люди, для яких професія вчителя – це покликання душі і серця. Майстри своєї справи, які допомагають добрим словом, слушною порадою; для керівництва – надійні, добросовісні, віддані своїй справі працівники; для учнів – улюблені вчителі, на уроки до яких поспішаєш, адже там цікаво і зустрінуть із любов’ю та повагою, завжди прислухаються до думки.
Це –
Так багато життя нам
Дає вчителів –
І терплячих, й вимогливих, й щирих,
Зачарованих словом і мудрістю книг, -
Тих, де вірять в добро і надію.
Не згасає вогонь у розумних очах,
І з роками ясніш пломеніє…
Ти тримаєш дитяче серце в руках,
Ти тримаєш планети надію.
Хай для вас розквітає земля навесні,
Повертає в літа молодії,
Хай лунають для вас щонайкращі пісні
І здійсняться всі ваші мрії.
- Шановні колеги – вчителі, запрошуємо вас до нашого «Інтелект-кафе». Наше кафе не зовсім звичайне. У ньому готують дуже смачні, а головне – корисні страви, які насичують не шлунок, а мозок. І чим більше страв ви сьогодні скуштуєте, тим більше інтелектуальних калорій отримаєте. А готував незвичайні стави сьогодні відомий на весь світ шеф-повар ______. У нас дуже демократичне кафе.
- Перше замовлення «Вітання від шеф-повара»:
- А зараз ми пропонуємо ознайомитися з нашим меню.
Меню:
- Якщо столик замовляє якусь страву, то ми пригощаємо їжею й решту, і тому немає потреби замовляти цю страву ще раз. Ознайомтеся з меню і замовляйте страви.
Вам необхідно до першої літери свого імені дібрати слова, які означають найкращі риси вашого характеру. (Після вправи) скажіть, будь ласка, чи сподобався вам сік.
«Таємна скринька»
№ з/п |
Зміст завдання |
1 |
Таємна скринька (мильні бульбашки)
|
2 |
Таємна скринька (зубна щітка)
|
3 |
Таємна скринька (магніт)
|
4 |
Таємна скринька (лампочка)
|
Наступна вправа "Особистісний ріст учителя"
Один із учасників сідає на "гарячий стілець" .
Завдання. Подивіться на учасника в центрі кола. Ви його вже добре знаєте. Уявіть його через п’ять років, розкажіть, де він працюватиме, який у нього буде статус, що робитиме у вільний час, який у нього буде зовнішній вигляд?
Поки група висловлюється, вчитель мовчить.
Представлення власного бачення свого майбутнього:
Ваше завдання: влучні вислови чи фразеологізми пов’язати зі шкільним життям.
- накивав п’ятами –
- втерти носа –
- дерти горло –
- варити воду –
- спекти раків –
- бачили очі, що купували –
АБО
Назвіть складові професійної компетентності вчителя.
Метод «Мозковий штурм»
Мета: зібрати якомога більше варіантів, які б розкривали зміст поняття «професійна компетентність вчителя»
Професійна компетентність педагога
- Наукові знання.
- Базові вміння.
- Мотиви діяльності.
- Ціннісні орієнтації.
- Розуміння навколишнього світу й свого місця в ньому.
- Стиль взаємин з людьми.
- Загальна культура.
- Здатність до саморозвитку, самовдосконалення.
Назвіть риси, притаманні сучасному вчителю.
Метод «Коло ідей».
Мета:залучити усіх присутніх до обговорення проблеми.
«Педагогічний словничок»
Педагогічна майстерність – сукупність певних якостей особистості вчителя, які зумовлені високим рівнем його психолого-педагогічної підготовки, здатністю оптимально вирішувати педагогічні завдання; високий рівень оволодіння педагогічною діяльністю; комплекс спеціальних знань, умінь, навичок, професійно важливих якостей особистості, що дають змогу викладачеві ефективно організувати навчально-пізнавальну діяльність тих, хто навчається, і здійснювати цілеспрямований педагогічний вплив і взаємодію.
Педагогічна технологія – сукупність способів (методів, прийомів, операцій) педагогічної взаємодії, послідовна реалізація яких створює умови для розвитку учасників педагогічного процесу та передбачає його певний результат.
Педагогічна творчість – прийняття та здійснення педагогом оптимальних нестандартних рішень у змінних умовах навчально-виховного процесу.
Педагогічна шкатулка – аукціон педагогічних ідей, в основу якого покладено проблему виявлення, пропагування й упровадження передового педагогічного досвіду.
Педагогічне відкриття – наймасштабніші новаторські педагогічні рішення, пов’язані із формуванням, обґрунтуванням нових педагогічних ідей і їх упровадженням у конкретній системі.
Педагогічне проектування – процес розробляння конкретної педагогічної технології.
Педагогічне спостереження – організоване сприйняття проявів особистості в навчальній діяльності з метою накопичення фактичного матеріалу про рівень розвитку (сформованості) тих чи інших параметрів особистості.
Педагогічний ринг – змагання педагогів у розв’язанні педагогічних завдань.
Педагогічний супровід – цілеспрямована, грамотно спланована робота з усіма учасниками навчально - виховного процесу з обов’язковим урахуванням вікової особливості.
Придумати підписи для фото на шкільну тематику
«Лист до Сухомлинського»
- Ось і добігає час нашої зустрічі. Нам необхідно зачиняти «Інтелект-кафе». Ми дякуємо всім учасникам за активність, за вміння працювати в екстремальних ситуаціях. Ви сьогодні довели, що дійсно гідно пройшли всі випробування, що кожен із вас має відкрите серце, добрі очі, розум, честь й совість нашого часу. І недарма кажуть, що шлях до щастя краще пройти через терни педагогічної майстерності. Творчого сходження вам на вершину успіху.
- Хто сказав, що усі таємниці розкриті,
І що розум усе з’ясував і довів?
Їй таланту немає – принаймні в освіті.
Ще існує чимало новітніх шляхів.
І у світлі майбутнього знову постане
Розмаїття ідей, неосяжність шляхів –
Ті, хто з гордістю носить ім’я Освітянина,
Презентують освіту прийдешніх часів.
Ваша праця й любов до дітей нерозлучні,
Кожен паросток вічності в серці плека,
Адже всі вчителі – це ще трішечки учні,
Бо знання невичерпні, як мудрість людська.
Адже в кому покликання серця відчутне,
Усвідомлює навіть в теперішній час,
Що на терені школи зростає майбутнє,
А майбутнє сьогодні залежить від вас.
«Подарунок від шефа» «Корзиночка гарного настрою»
Вправа «Подаруй усмішку»
Візьміться за руки і подаруйте усмішку один одному.