Передача плановості композиції. «Новорічне панно»

Про матеріал
Конспект уроку. Образотворче мистецтво 5 клас. Передача плановості композиції. «Новорічне панно»
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва 5 клас .                                                   
Тема. Передача плановості композиції. «Новорічне панно»
Практичне завдання: створення «Новорічного панно» (колективна форма роботи).

Мета: 

формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само організуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури; соціальної – вміння співпрацювати в групі;                                                                     

предметних компетентностей: узагальнити та перевірити знання з теми образ у живописі, скульптурі, архітектурі, декоративно-прикладному мистецтві; формувати вміння створювати різні панно на новорічну тематику, з урахуванням законів композиції, розвивати художній смак, просторове і комбіноване мислення, творчу уяву; створити атмосферу святкового настрою, відчуття радості, виховувати старанність, акуратність в роботі.

 
Обладнання: малюнки-символи: будиночок, фігурки чоловічків, ялинок, цукерок (за кількістю учнів у класі); назви груп, візуальний ряд з теми, коричневий картон

 

Візуальний ряд: зразки оформлення пряникових фігурок.


Матеріали та інструменти: 

І група – будиночки, клей, ножиці, фарби;

ІІ група – фігурки чоловічків, клей, ножиці, фарби;

ІІІ група – фігурки рослин, ножиці, клей, фарби;

Техніка виконання: змішана: живопис.

Тип уроку: комбінований. Урок застосування знань, умінь і навичок.
 

План уроку

  • Організація класу до уроку.

Створення психологічного комфорту в класі.

Перевірка готовності учнів до уроку.

  • Актуалізація опорних знань учнів.
  • Вступна бесіда з учнями
  • Створення проблемної ситуації.
  • Оголошення теми  уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Вивчення нового матеріалу.
  • Розповідь учителя.
  • Робота з додатковою наочністю
  • Вступний інструктаж і практична самостійна діяльність учнів.
  • Практична робота учнів.

               Індивідуальна допомога окремим учням.

               Оцінювання, коментування робіт учнів.

  • Підсумок уроку.

          Підсумкова бесіда

      Прибирання робочих місць.

 

 

 

Хід уроку

    1. Організаційна частина. Створення емоційного настрою.

2. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу протягом семестру
Обговорення теоретичного блоку питань.

 Перегляд презентаційного матеріалу.

3. Оголошення теми.

Незабаром Новий рік, Різдво.  Новорічні свята – це час красивої, доброї казки, яка приносить людям надію на краще і дарує багато подарунків. Ми всі чекаємо на Діда Мороза і Снігуроньку, які обов’язково прийдуть до нас.

- Як можна підняти новорічний настрій? (прикрасити ялинку, клас)

Сьогодні на уроці продовжить роботу наша «Новорічна майстерня». Ви будете працювати коллективно і створите колективні композиції «Новорічне панно», яке послужить прикрасою інтер’єру вашого класу.

Кожен буде виготовляти різні композиції.

«Творчо»

«Дружньо»

 «Креативно»

«Ініціативно»

4. Робота над темою. Словник.

Розповідь учителя

Панно – це декоративний виріб, призначений для прикрашання простору стіни. Композиція означає – з’єднання різних частин в єдине ціле. В композиції все важливо – предмет, їх розміщення на площині, виразність, колір, формат, розмір вироб

Перегляд зразків робіт.

- Перегляньте малюнки на дошці.  Що вони вам нагадують?

-  Вперше імбирний пряник за класичним рецептом приготували в місті Макет Дрейтон району Шропшир, це сталося на початку XVII століття. Зараз в’їзд в цей маленький англійське містечко досі прикрашає табличка з пряником. Існує ще одна досить прозаїчна легенда про виникнення імбирних пряників. Вона розповідає, що імбирні пряники були винайдені зовсім випадково. Колись в одному монастирі під час підготовки до різдвяних свят чернець, що готував частування, випадково перевернув у тісто мисочку із прянощами та не став виправляти помилку. Печиво настільки сподобалося всім в окрузі, що стало традицією готувати імбирні пряники кожне наступне Різдво.

 

   Згодом ці кондитерські вироби стали неймовірно популярними на ярмарках в Англії, Франції, Голландії та Німеччині. Ці ярмарки так і називали — пряничними.

- А чи знєте ви, що пряничні  будиночки з’явилися у Німеччині у XVI столітті. Вони здобули неймовірну популярність у передріздвяний час та стали одним із головних його кулінарних атрибутів. Ще більшої популярності пряничним будиночкам додали брати Гримм, коли написали свою казку про Гензель і Греттель, у якій діти, що заблукали у лісі, знаходять пряничний будиночок злої чаклунки. Разом із дослідженням та відкриттям Нового світу пряники потрапили й на дальній американський берег. Там вони здобули не меншу популярність та отримали різні свої варіації.

 

Відому форму імбирного пряника у вигляді імбирного чоловічка зробили для того, щоб розважити її величність Королеву Єлизавету I. Зараз це одна з найупізнаваніших форм для виготовлення пряників. Особливо популярними пряничні чоловічки стали після виходу мультфільму Шрек, де строкатий пряничний хлопчик був одним із героїв.

 

  1. Практична робота учнів.
  • Вступний інструктаж і практична самостійна діяльність учнів.

               Індивідуальна допомога окремим учням.

               Оцінювання, коментування робіт учнів.

6. Підсумок уроку.

Підсумкова бесіда

- Чи сподобалось вам працювати ?

- Щоб ви побажали вашим казковим героям?

- А чи захочуть жити вони у ваших будиночках?

Ви сьогодні старалися, як справжні художники . Я задоволена вашою роботою. Дякую вам!




 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку