Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору і тону.

Про матеріал
Розширити уявлення про пейзажний жанр, дати поняття «марина»; вчити втілювати задум, передавати настрій композиції за допомогою кольору й художніх технік;вчити учнів передавати на малюнку чарівний світ природи засобами кольору .
Перегляд файлу

Конспекти уроків Образотворче мистецтво 4 клас

Тема уроку. Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору і тону. Створення композиції «Морські фантазії».

Мета уроку.

Розширити уявлення про пейзажний жанр, дати поняття «марина»;

вчити   втілювати задум, передавати настрій композиції за допомогою

 кольору й художніх технік;вчити учнів передавати на малюнку чарівний світ природи засобами кольору і технікивиховувати самостійність в роботі, бажання створити прекрасне навколо себе.

Розвивати ; розвивати спостережливість, творчу уяву; передавати стан природи, враження від спостережень навколишнього світу; удосконалювати зорову пам’ять, образне мислення, фантазію, 

Виховувати інтерес до творчості; любов до рідної природи;

акуратність при  виконанні робіт.

Обладнання:

 проектор, комп’ютер (ноутбук), екран, слайд-шоу;

зразки дитячих робіт, репродукції картин;

зошити-альбоми; акварельні фарби, папір, пензлі, олівець.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

  1. Прослуховування мелодії «Звуки моря»

Закрийте очі і прослухайте мелодію.

Що ви почули ?

Які картини з’явилися у вашій уяві ?

Діти за допомогою яких музичних інструментів можна відтворити звуки моря ?

А ще за допомогою чого ?

Давайте за допомогою предметів які лежать перед вами створемо мелодію моря. (Пакети , фольга, папір , бумбокс.)

Таємниче, мінливе, неосяжне —море хвилює душу, не залишає байдужим серце. Одного дня воно тихе й спокійне,а після цього

хвилі моря ледь доторкуються берега. Хвилі стають все більшими , починається шторм і ось вже хвилі б’ються об скелі , але проходить час і все заспокоюється.

2.Гра «Скрайбінг»

Зашифровані слова (робота в парі)

Жовте

Чорне

Червоне

Коралове

Біле

Азовське

Карибське           море

Мармурове

Японське

Мертве

Аральське

Каспійське

Середземне

Егейське

Норвезьке

Які з цих морів омивають берега України ?

Яке з них більше ?

3.Інтерактивна вправа «За і проти». (Діти обґрунтовують свою позицію, наводять аргументи, підбивають підсумки) Технологія «Акваріум».

Чи подобається вам море ?(робота в групі)

      Проти

Високі хвилі

Під час шторму можуть затонути кораблі

Можна отримати сонячні опіки.

За

Можна відпочивати влітку

Я люблю плавати

Мені подобається кататися на пароплаві

У морі багато риби

Море можна намалювати

III. Повідомлення теми і мети уроку

ІV Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда.

Я бачу, що ви багато знаєте про море, що море подарувало вам стільки приємних вражень та спогадів. Хочу нагадати вам, що море це частина океану, яка заходить у сушу.

З пейзажними творами ви знайомилися ще з дитячого садочка, малювали пейзажі в 2 та третьому  класі . Пейзажний жанр багатий і різноманітний за своїми видами і настроями.

— Пейзаж (від франц. Paysage, від pays — «країна» або «місцевість») — жанр образотворчого мистецтва, у якому основним предметом зображення є дика або певною мірою перетворена людиною природа. Виникненню такого жанру образотворчого мистецтва ми завдячуємо художникам Китаю. Саме там вони вперше почали зображавати у своїх роботах тільки гори та ріки, красу навколишнього світу. Тоді як в інших країнах пейзаж був тільки складовою картини. Його елементи є навіть в іконописі.

Пейзажі можуть бути веселими і сумними, ніжними і таємничими, урочистими і тривожними. Але яким би не був пейзаж, художник, зображуючи його, завжди передає в картині певний настрій, що згодом знаходить відгук у серцях інших людей.

         Твори пейзажного живопису здатні духовно збагатити людину, пробудити почуття любові до Батьківщини.

Пейзаж, як самостійний жанр в образотворчому мистецтві, виник наприкінці ХVI – на початку ХVIІ ст., коли людина гостро відчула свою єдність з природою.

На ХIХ ст. припадає розквіт реалістичного пейзажу (природу почали зображувати такою, якою вона є). Не випадково ті художники-пейзажисти, які узагальнили і якнайповніше відобразили народне уявлення про природу та її красу, дістали найширше визнання: творчість їх увійшла в скарбницю світової художньої культури.

До таких майстрів пейзажу належать українські художники Т. Г. Шевченко, С. І. Васильківський, П. О. Левченко, А. Куїнджі, І. Айвазовський, Й. Й. Бокшай. На розвиток українського пейзажного живопису значно вплинула Петербурзька академія мистецтв. Професійні майстри живопису, які працювали в Україні, здебільшого були її випускниками. Випускником академії був Т. Г. Шевченко. На початку ХІХ ст.. провідним стилем був романтизм. Багатьох художників цього напряму приваблювала Україна – «Нова Італія», як її називали.

До пейзажних творів належить серія робіт «Мальовнича Україна» Т. Г. Шевченка, «Козача левада» С. Васильківського; художник-мариніст І. Айвазовський малював поетичні українські пейзажі «Очерет на Дніпрі». До майстрів пейзажу належать російські художники І. І. Шишкін, І. І. Левітан, О. К. Саврасов, Ф. О. Васильєв. На Волині працював художник О. Байдуков.

Сьогодні, відвідуючи зали художніх музеїв, ми можемо побачити чарівні пейзажі, написані як закордонними, так і українськими художниками.

Усі художники поділяють пейзажі на певні види. Ознайомимося з цими видами!

                                            Види пейзажу

                 Морський                                 Сільський       

  Гірський                                                                    Міський

 

А чи звертали ви увагу на те, що кожний художник-пейзажист захоплюється і зображає тільки певні пейзажі? Хтось милується гірськими краєвидами, комусь до вподоби розбурхане море.

— Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте? (Пейзаж, портрет, анімалістичний жанр, натюрморт, побутовий).

— Як називаються художники, які зображують природу? (Пейзажисти).

— Який буває пейзаж?

Морські глибини сповнені таємниць, які люди тільки починають відкривати. Людська фантазія завжди населяла глибини морів неймовірними й таємничими істотами. Про них складали пісні, легенди, казки...

Марина (морський) — різновид образотворчого мистецтва, що спеціалізується на зображенні подій на морі.

Предметом зображення мариністики є морська стихія, її стан. Інакше — морський пейзаж. Марина —- це різновид пейзажу. Як самостійний жанр стала відома в Голландії у XVII столітті.

Мариніст —- це художник, що зображає марини (картини морського пейзажу).

Неперевершеним художником морської стихії вважається художник-мариніст Айвазовський І. К. (1817-1900), який за все своє життя написав близько шести тисяч полотен про море.

2.Перегляд відео

Які картини писав Айвазовський Іван Костянтинович ?

(Демонстрація портрета художника).

Айвазовський Іван Костянтинович

Які картини писав Айвазовський Іван Костянтинович ?

В якій сім»ї народився ?

В якому місті ?

Хто помітив талант хлопчика ?

Скільки було проведено виставок за життя ?

В якому віці написав останню картину?

Народився у Феодосії 17 липня 1817 року. З дитинства його уяву повністю і назавжди полонило море — непостійне і грайливе, спокійне і бурхливе, могутнє і величне. Маючи багату уяву, творчу фантазію і прекрасну зорову пам’ять, Айвазовський умів майстерно відтворювати поетичну красу морських пейзажів, гру світла й тіні на воді, нескінченну зміну відтінків, могутній ритм хвиль, спалахи бризок у променях світла. Писав свої твори художник з уяви, в майстерні, а не з натури. Картини І.К. Айвазовського стали новим явищем в історії пейзажного живопису.

V. Фізкультхвилинка

VІ. Застосування знань, умінь і навичок у нових умовах.

Я пропоную вам уявити себе художниками-живописцями та перетворити білий аркуш паперу на морський пейзаж — марину. У своїх роботах ви можете зобразити холодне північне море з крижаними айсбергами, або тепле південне море з островами. Можна показати море ввечері або вночі. Але, яким би не зображували море, пам'ятайте: головне для нас сьогодні — передати певний характер і настрій моря — ніжний, веселий чи тривожний, сердитий, грізний.

У процесі практичної роботи використовується диференційований підхід до композиційної побудови роботи учнів.

  1. Виберіть мотив морського пейзажу.

Простим олівцем позначте лінію горизонту та лінію берега моря.

Намітьте ,а потім промалюйте ближні й дальні скелі .

На аркуш паперу нанесіть хвилі.(  зразки на партах ) Розмістить їх так, щоб менший знаходився вище, а більший – нижче.

Потім намалюйте вітрильник.

Широким пензлем (горизонтальними мазками )зафарбуйте небо і море. Синьо-зелений колір моря створіть , змішуючи холодні кольори на палітрі. Теплими кольорами і відтінками зафарбуй берег , скелі, вітрильник.

 

Оживіть малюнок кольором. (Морські глибини – синім кольором, хвилі – білою фарбою, сонце жовтою, а кораблики – різними фарбами).

Учитель на аркуші паперу, який прикріплений на дошці, послідовно виконує морський пейзаж.

Діти у тій же послідовності наносять фарбу, але композиційне рішення у кожного учня своє.

Звучить аудіо запис шуму моря на фоні легкої музики.

VІІ. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт.

 Підсумок уроку. Рефлексія.

— Як називають художника, який зображує море? (Мариніст).

— Яка водна стихія є більшою, ніж море? (Океан).

Виставка дитячих робіт «Вернісаж».

Саморефлексія. Декілька учнів доводять, що вони знають (на основі даного уроку)

 

docx
Додано
17 липня 2019
Переглядів
1159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку