Переказування української народної казки "Бобове зернятко"

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку. Програмовий зміст: учити дітей переказувати зміст незнайомої казки; збагачувати словник назвами транспорту; вправляти у вимові звуків [ с], [з ], [ш ] .Розвивати мовний апарат, силу голосу, мовне дихання. Виховувати дружелюбність.
Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення

( старша група)

Тема: Переказування української народної казки « Бобове зернятко»

Програмовий зміст: учити дітей переказувати зміст незнайомої казки; збагачувати словник назвами транспорту; вправляти у вимові звуків [ с], [з ], [ш ] .Розвивати мовний апарат, силу голосу, мовне дихання. Виховувати дружелюбність.

Хід заняття

  • Подивіться на блюдця, які стоять перед вами . Скільки їх? ( Два)

Одне блюдце порожнє, а в іншому, що лежить? Ви вірно назвали – горох.( стручком). Він добре вам знайомий. А ось ці зернятка називаються « боби». Багато бобів, а один – боб. Або можна сказати – бобове зернятко.

 

Чистомовка

 

Об – об – об – лежить на блюдці боб.

Б –б – б – люблять курочки боби.

Но –но – но – смачне бобове зерно.

Про бобове зернятко навіть казка є. Вона так і називається «Бобове зернятко». А ось і герої цієї казки - Півник і Курочка.

Читання  казки вихователем перший раз.

Словникова робота:

Наспіх – поспішаючи.

Мерщій – швидко.

Примчала – щось принести дуже швидко, бігом.

Коваль – займався виготовленням зброї, замків, ключів, підкови для коней, косу для косіння трави, виготовляв художні вироби – ворота, художня ковка гратів.

Стрімголов – тобто бігти дуже швидко.

Загорланив – закричав.

Читання  казки вихователем другий  раз.

Запитання до тексту:

  • Які слова говорила курочка півникові, коли просила його не поспішати?

( Петрику не поспішай).

  • До кого курочка зверталася за допомогою? ( До господині, корівки, господаря, коваля)
  • Що курочка просила у господині? ( масельця)
  • Що курочка просила корівку? Як вона просила?
  • Що курочка просила у господаря? Як просила?
  • У коваля?
  • Хто – небудь відмовив курочці в її проханні? ( Всі як могли, допомагають дістати курочці масельця).
  • Чи змогла курочка вилікувати півника? ( Так)
  • А чому змогла? ( Тому що їй допомагали і курочка знала чим допомогти півнику)
  • Чого вчить ця казка? ( Ця казка вчить всіх не поспішати під час їжі, бути дружніми, допомагати один одному).
  • Сподобалась вам казка « Бобове зернятко»? Чому?

Читання  казки вихователем третій раз.

Уважно слухайте і добре запамятовуйте казку, бо ви самі потім будете переказувати.

Переказування казки дітьми.

 

Фізкультхвилинка « Літаки»

 

Гра «Види транспорту»

( Вихователь кидає мяч кожній дитині називаючи вид транспорту, а дитина назву транспорту)

Водний – корабель, човен, пароплав, катер.

Повітряний – літак, вертоліт, ракета, повітряна куля.

Спеціальне призначення – швидка допомога, поліція, пожежна, газова служба.

Пасажирський – автобус, таксі, тролейбус, трамвай.

 

Гра: « Маленькі віршики про транспорт»

  • Поплисти бажає Слава

По Дніпру на…( пароплаві)

В цирку їхали ведмеді,

На новім…( велосипеді)

Дуже весело мені

Мандрувати у ( човні)

Гарний наш пілот – мастак,

Водить добре він…( літак)

Величезні, гарні шини

У вантажної… ( машини)

Їздить містом з краю в край

І катає нас…( трамвай)

Звукова культура

Вірш

В горішнику горішина

Горіхами обвішана

Оришка й Тимішка

Струшують горішки.

  • Який звук ви чуєте в кожному слові? [ ш]
  • Назвіть слова, що починаються на звук  [ ш] ( шило, шапка, шарф)

Відгадайте загадку.

  • Які два звуки ви будете чути частіше?

Не літаю, не кричу,

Все сичу, сичу, сичу

Від землі не відриваюсь

Та з землі в клубок звиваюсь

То прозвали люди злі

Та, що лізе по землі.

                                  ( Змія)

  • Який перший звук у слові змія? ( [ з] )
  • Який звук чуєте найчастіше?

Косарі косили просо,

А на просі ранком роси.

Із – із – із – борсучок в нору заліз

Зи – зи – зи –наступили холоди

Зав – зав – зав – борсучок тут смачно спав

Зу – зу –зу –він зустріне так весну.[с ],[з]

 

Гра: «Свисток і дзвоник»

  • Хто знає, як свистить свисток? [ с-с-с]
  • Як дзвонить дзвоник – з –з –з
  • Я зараз подивлюсь, хто з вас більш уважний.
  • Я буду показувати дзвіночок ви вимовляєте звук – [з ], коли свисток - [с]

Гра: «Хор»

Діти поділені на 4 групи і співають кожен свою партію:

- сі – сі – сі.

- за – за – за.

- шу – шу – шу.

Різне звучання ( голосно, тихо, дуже тихо, а потім всі разом «як у хорі» ).

Підсумок заняття.

  • Яку казку ви сьогодні переказували?
  • Які види транспорту пригадали?
  • Які звуки ми з вами сьогодні вимовляли? ( с, з, ш)
  • Як їх потрібно вимовляти?
docx
Додано
31 липня 2020
Переглядів
1267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку