Переріз. Класифікація перерізів. Призначення перерізів. Правила їх виконання та позначення.

Про матеріал
• Сприйняття та первинне усвідомлення класифікації перерізів та їх призначення. Запам’ятовування основних правил виконання перерізів згідно стандарту.
Перегляд файлу

Тема уроку: Переріз. Класифікація перерізів. Призначення перерізів. Правила їх виконання та позначення.

_______________________________________

Епіграф: Вивчай все не з марнославства, а задля практичної користі

                                                                                            Георг Крістоф Ліхтенберг 

Девіз уроку: Не просто слухати, а чути,

Не прости дивитися, а бачити

Не просто  говорити, а розуміти, що кажеш.

.

Дидактична мета:

  • Сприйняття та первинне усвідомлення  класифікації  перерізів та їх призначення. Запам’ятовування основних правил виконання  перерізів згідно стандарту.

Мета:

  • навчальна: домогтися міцного та усвідомленого засвоєння системи загально технічних  знань про перерізи  та застосування цих знань
  • розвиваюча: сформувати логічні  механізми мислення при побудові перерізів, сприяти пізнавальній активності;
  • виховна: виховати  в собі сумлінність, відповідальність за результат праці.

Міжпредметні зв'язки:  історія, географія, біологія, малювання, геометрія, матеріалознавство (дані про метал, спеціальні предмети, виробниче навчання і т.д….

Тип уроку :

  • Урок засвоєння нових знань: пояснення з використанням овочів, макетів деталей  та презентаційної демонстрації.

Вид уроку:

  • Лекція з елементами практичної роботи

Метод проведення:

  • Дослідницький, евристичний (частково - пошуковий), тренінг

Матеріально-технічне забезпечення:

  • Комп’ютер, моделі, картки – завдання.

Література :

 

Хід уроку:

  1. Організаційна частина.
  • Привітання; виявлення відсутніх;
  •  перевірка підготовленості учнів до уроку;
  •  перевірка домашнє завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На попередньому занятті ми закінчили тему, яка давала нам поняття про види проекцій, прямокутне проеціювання, про розташування виглядів на кресленні.

Давайте  актуалізуємо наші знання і надамо відповідь на такі питання:  (презентація до питань)

  1. Які вигляди проекцій ви знаєте?

  1. Які допоміжні  прийоми застосовують при побудові прямокутних проекцій?

  1. Як розташовують вигляди на кресленнях?

 

 

Зображення предмета на кількох суміщених площинах називають комплексним кресленням.


    Комплексні ортогональні проекції мають два виміри і проекціюються  на площину без спотворень. Третій вимір, перпендикулярний до площини, зникає. Спосіб має меншу наочність, але відрізняється простотою; за кресленням, виконаним цим способом, легко визначити розміри предмету.

  1. Виходячи з яких критеріїв вибирають кількість виглядів?

                        

  1. В яку фігури проекціюється трикутна призма?

Проекції геометричних тіл

  1. Скільки виглядів циліндра необхідно та достатньо для виявлення необхідних даних про нього? Чому?

Проекції геометричних тіл

  1. Які основні вигляди ви знаєте?

Деталь потрібно розміщувати так, щоб :

  • головний вигляд давав найбільш повне уявлення про форму та розміри деталі;
  • при найменшій  кількості виглядів разом з іншими зображеннями креслення повністю давало уявлення про конструкцію виробу.

 

8. Що таке допоміжна пряма?

Використання допоміжної прямий

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів:

Креслення – мова техніки!

Внутрішня: Досягнення особистісного росту. Прагнення до влади.

 Зовнішня: Винагорода

 

ІV. Повідомлення теми: Переріз. Класифікація перерізів. Призначення перерізів. Правила їх виконання та позначення.

Актуалізація пізнавальної діяльності.

Викладач: Давайте уважно подивимось на цей предмет та  виявимо форму предмета.  Цей предмет схожий на вал. Скільки виглядів валу зображено на кресленні?

Здобувач освіти: Тут зображено три вигляди: спереду, зверху та зліва.

Викладач: вірно. Я що означають перетнуті лінії по діагоналі?

 

 

Здобувач освіти: Лиску, тобто зріз циліндра з одного чи двох боків.

Викладач: Вірно. А скільки поверхонь цього валу має лиску?

Здобувач освіти: Дві поверхні, причому середня частина валу має дві лиски.

Викладач: Так, абсолютно вірно. Як ми можемо визначити, що поверхня циліндрична? Так. А тепер з моделей на столі вибери  схожі частини деталі і продемонструй нам.

Здобувач освіти: За розмірами.

Викладач: Не тільки. Ми повинні уважно вивчити всі вигляди, проаналізувати всі зображення і виявити форму всіх складових. А до речі, які геометричні фігури задіяні при зображенні валу?

Здобувач освіти: Циліндр.

Стокові фотографії Морква та роялті-фрі зображення Морква | Depositphotos®Викладач:  І не тільки. Ще циліндр з лисками, куб. Ми ще повернемось до цього зображення, а зараз давайте  використаємо для уявлення ті речі, які нам близькі і ми зустрічаємось з ними у повсякденному житті

 

V. Стимулювання навчальної діяльності.

 

 

Викладач: Це морква! Яку форму вона має? Чи можна показати зменшення чи збільшення її форми при допомозі креслення.

Здобувач освіти: Конічну. Мабуть да.

Викладач: Подивіться на цьому слайді, як ми будемо зображати моркву. Малюємо трикутник, зверху домальовуємо напівколо. А уявіть, що ми розрізали моркву вздовж. Що ми побачимо?

Здобувач освіти: Трикутник.

Викладач: вірно. Якщо ж різати морку поперек, то кожне коло буде показувати поперечну величину моркви у данному місці.

 

Конспект заняття з малювання для дітей 6 року життя з особливими освітніми  потребами .

Уявіть, що будемо різати яблуко. Можемо порізати його навпіл, як показано на малюнку, а можемо порізати кільцями. В першому випадку ми побачимо плоску форму яблука, таку, з якої б починав малюнок художник, у другому -  поперечну форму яблука у заданому місці.

 

Яблуко - фрукт молодості » Новини Чернівці: Інформаційний портал «Молодий  буковинець»малюнки простим олівцем намалювати

Якщо подивитись на перець, то форми уже будуть мати набагато складніші обриси, як на зовнішньому вигляді, так і на внутрішньому.

Чи можна болгарський перець при діабеті?Чим корисний солодкий перець та які є рецепти його приготування - Погляд –  новини Чернівці

Ми з вами з’ясували, що іноді креслення не досить наочно передає геометричну форму деталі. То ж на прикладах з морквою, яблуком і перцем ми з’ясували, що в таких випадках   на допомогу закличемо переріз – це ті розсічення, які ми щойно побачили на моркві, яблуці, перчині.

     VI. Формування нових знань.

   Темою сьогоднішнього уроку  і є вивчення перерізу.

Відкрийте зошити та запишіть тему. Ми тільки що розв’язували з вами задачу на виявлення форми деталі методом перерізу.

Так що ж таке переріз? Подумайте і  дайте визначення.

Здобувач освіти: Переріз це зображення того місця, яке перерізали.

Викладач: Думка вірна. Ну що, ж давайте запишемо визначення перерізу. Перерізом називають уявне розсічення деталі однією чи кількома площинами. Перерізи позначають великими літерами абетки над  і під стрілкою, яка вказує напрямок погляду.

Давайте подумаємо, коли і в якому місці потрібно робити переріз.  Потрібно зробити аналіз геометричної форми. Якщо переріз накладений, його не підписують. Не підписують переріз і в тому випадку, якщо  переріз  винесений та з’єднаний осьовою лінією.

 

Сечение. Виды сечений. Построение сечений. » НПП "Фотограмметрия".  Высокоточные обмеры архитектурных объектов.

 

Перерізи і розрізи

Тіло предмета, що потрапило у січну площину, заштриховують тонкою суцільною лінією під кутом 450  (загальне позначення матеріалів у перерізах).

 Зараз візьмете опорний конспект, і на другій  стороні конспекту є умовні позначення матеріалів.  Розглянемо їх, зосередившись на позначенні матеріалів у перерізах. До речі, частиною вашого домашнього завдання буде  перенесення в зошит цих малюнків з підписами.

 

                         Графічні позначення матеріалів у перерізах і розрізах

Правила виконання перерізів:

-  Розглядають зображення деталі та визначають тип потрібного перерізу;

-  Якщо переріз винесений,  поперечний розмір перерізу відповідає поперечному розміру деталі;

-  Зображення штрихується під кутом 45 0. Штриховка – такий же відповідальний елемент деталі, як і інші і до нього потрібно відноситись дуже старанно.

-  Місце перерізу позначають рознімною лінією, стрілка показує напрямок погляду, літера – назву перерізу. Зображення, яке виноситься , підписується відповідною літерою.

- Якщо переріз пов’язують  із зображенням осьовою лінією, то переріз не підписують;

    - Накладені перерізи на зображенні наводять товстою суцільною лінією, штрихують   та не підписують.

 

А тепер згадаємо зображення, яке розглядали на початку пояснення. Ми бачимо, що вал, завдяки перерізам, можна зображати в одному вигляду. За два інших вигляди нам все скажуть перерізи.

робочий зошит з технічного креслення ПЕРЕРІЗИ.doc

До речі, ви подивились у опорному конспекті, як заштриховується який матеріал?

Якщо уважн6о дивились, то побачили, що паралельними штрихами заштриховують метал, штрихами, що перетинаються – неметалеві поверхні, камінну поверхню – паралельними невеликими штришками і т.д.

 

VIІ.Актуалізація отриманих знань

А зараз послухаємо довідку, яка включає в себе історичний матеріал, географічне положення і власне матеріал потрібний для читання креслення.

Здобувач освіти                 покаже, як можна поєднати знання з історії, географії, креслення і власне складання невеликого твору з української мови.

Місто Дніпро розташований у південно-східній  частині України . Площа Старомостова є центральною частиною, розміщеною недалеко від центрального вокзалу, є однією із основних артерій міста - важливим міським транспортним вузлом.

 Площа маєhttps://studfile.net/html/2706/1270/html_Jv90vIYtt6.3jCz/img-wpu5sT.png (асфальтобетонне) покриття.  Раніше площа була вкрита

(камінним) покриттям – брущаткою (мостовою), звідки і назва площі. Посеред площі побудована   сучасно споруда з (неметалевих), (склянних) матеріалів. Каркас  споруди (металевий). Міст    сполучає два береги  річки  Дніпро: Стамостову  площу  та вулицю Каруни (металевим) мостом з (бетонним) покриттям.

З двох сторін моста  є великі насипи, які раніше були  зроблені із (грунту) а зараз мають добре закріплені береги. Поручні моста  -  (металеві). Площа має два підземні переходи. Стіни виконані з (бетону), облицьовані (неметалевими) матеріалами. Сходинки вирізані  з цільних   (кам’яних) блоків. Площа має дуже гарне кольорове освітлення, виконане зі (скляних) та   (прозорих) матеріалів. Я горджусь нашим містом, яке має виходи (каменю природного), родючі (ґрунти), кольорові суміші (піску та гравію).

    Таким  чином ми визначили, як виконувати перерізи і як на кресленнях вказувати матеріал.

Дайте відповідь на запитання:

  1. Які правила виконання штрихування (під кутом 450  тонкою суцільною лінією)
  2. Для чого штрихують зображення? (Вказують матеріал, з якого виготовляється виріб)
  3. Яке з умовних позначень частіше всього ви будете зустрічати? (паралельні штрихові лінії, що позначають метал)

 

 

     VIІI. Корекція знань учнів.

А тепер спробуємо визначити види перерізів, такий собі тренінг.

  1. Слайд з різними типами перерізів

 Ми потренувались у визначенні перерізів, то ж маю надію, що домашнє завдання для вас буде не складним.

ІХ. Домашнє завдання

Отже, ви вже робили це домашнє завдання, але виконували вигляд та ставили розміри. Тепер потрібно  ще і побудувати перерізи.

          

Зразок: як  виконати роботу:

     

Хочу уточнити, що винесені зображення будуть мати такі ж розміри (в даному випадку діаметри), як і на кресленні валу. Тобто наприклад, візьмемо переріз А-А. Діаметр валу дорівнює 40мм. Винесене коло також повинно відповідати цьому розміру – діаметр 40 мм.

   Х.  Підбиття підсумків уроку, виставлення оцінок

  Для вас, верстатників, вкрай необхідно мати подібні знання.  При виготовленні деталі, того ж таки валу, ви повинні проаналізувати форму якнайточніше, визначитись з базовою поверхнею, від якої будете виміряти розміри, знати внутрішню будову валу, бо ж вам прийдеться його виточувати, робити шпонкові канавки  та лиски на фрезерному верстаті, або задавати програму на верстатах з програмним керуванням. Не маючи цих знань, з вас буде неякісний верстатник! В наш час швидкого прогресу креслення потрібно виконувати в графічних редакторах, але не знаючи азів креслення, ви зробите креслення, яке не буде потрібне нікому, бо воно знову ж таки буде неякісне! Я хочу вам побажати гарних знань, якісних креслень і стати якісними спеціалістами. То ж виставимо оцінки.

ХІ. Використана література

  • В. К. Сидоренко Технічне креслення.
  • П. П. Волошкевич  Технічне креслення і комп’ютерна графіка

 

Додатки:

                     Графічні позначення матеріалів у перерізах і розрізах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Креслення, Розробки уроків
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
2713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку