Математика 1 клас
Тема: Переставна властивість додання. Задачі та вправи на засвоєння
таблиць додавання і віднімання.
Мета: Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання. Удосконалювати уміння розв’язувати задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання.
Розвивати інформаційну компетентність, логічне мислення, увагу, пам'ять, мовлення, обчислювальні вміння і навички учнів.
Виховувати загальнолюдську компетентність.
Тип уроку. Комбінований.
Методи та прийоми. Бесіда, пояснення, розповідь, робота в парах, робота на індивідуальних картках, «Мозковий штурм», демонстраційний, робота з підручником.
Обладнання. Роздатковий матеріал, індивідуальні картки, казкові герої, таблиця «Геометричні фігури», таблиця «Лісова галявина», картки для роботи в парах, таблиці із коротким записом задач, кольорові олівці, кошик з цукерками, сюжетні математичні малюнки для складання прикладів.
План уроку
І. Організаційна частина
1.Привітання з гостями.
2.Перевірка робочого місця.
ІІ. Формування в молодших школярів позитивних моральних якостей
засобами художньої літератури. Поява казкових героїв.
1.Аналіз та слухання оповідання В.О. Сухомлинського «Святковий обід»
- Діти, послухайте уважно оповідання і дайте відповідь на запитання : «Чому
мама прибрала білу скатертину і сказала що святкового обіду не буде?»
(Відповіді учнів)
Висновок : ставтесь до людей так, як би ви хотіли , щоб вони ставилися до вас.
2. Поява казкових героїв.
- Діти, погляньте, до нас в гості завітали головні герої оповідання
В.О. Сухомлинського «Святковий обід». Дякуючи вам, діти, дівчинка Ніна зрозуміла свою помилку і хоче вибачитися перед бабусею. Та щоб дійти до старенької бабусі Ніні потрібно подолати математичні труднощі. Та без вашої допомоги їй буде зробити це дуже важко. То ж допоможемо їм в цьому. Адже я впевнена , що понад усе ви хочете, щоб дівчинка вибачилася перед бабусею.
ІІІ. Усний рахунок. Повторення матеріалу.
(Цим часом учні працюють на індивідуальних картках)
1 картка 4+3 = 7 2 + 4 = 6
7-__= 6-__ =
__-4 = 6-__ =
2 картка 4+2__3 10-1__8
7-3 4 7__10-3
5+1 6 2__8+2
- Подорож Ніни триває,а отже наша допомога їй ще потрібна.
- Доповніть, будь ласка, приклади.
6 + 3 3 + 4 2 + 4
6 + 2 + __ 3 + 2 + __ 2 + 1 + __
- Молодці! Ми щойно допомогли дівчинці додати число частинами. Тому давайте згадаємо правило :
число можна додавати частинами .
ІV.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення матеріалу.
(На дошці аналогічні малюки)
(Ні, не має)
2. Робота з підручником.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Каліграфічна хвилинка.
2. Складання прикладів на додавання, застосовуючи переставну властивість додавання.
3.Складання та розв’язування задач за малюнком.
Задача1. У їжака було 4 яблука, у білочки стільки ж. Скільки яблук всього? (4+4=8).
4.Робота в парах.
- Чи можливо , що 1 і 1 було 11? (Так).
Хоч мені всього шість літ,
Я вже знаю заповіт –
Бабусь треба поважати!
Завжди їм допомагати.
Хоч маленька – так роблю,
Бо бабусю я люблю.
- Погляньте, діти, які вони щасливі. Але урок ще не закінчено. Вас чекає приємний сюрприз. Але щоб його отримати, - нам потрібно скласти приклад за малюнком, використовуючи переставну властивість.
- Скільки синіх цукерок? (4).
- Скільки червоних?(3).
- Складіть приклад(4+3=7).
- Погляньте на цей малюнок. Скільки червоних цукерок?(3).
- Скільки синіх?(4).
- Складіть приклад.(3+4=7).
- Що спільного ? (Доданки та результат).
- Що відмінного? (Порядок додавання).
- Повторимо правило.(Додавати числа можна в будь -якому порядку).
- Молодці! Гарно працювали, тож вдячність від бабусі та Ніни отримайте ось ці солодкі цукерки. Та давайте не будемо забувати правила гостинності - і пригостимо наших гостей цукерками.
VІІ. Підсумок уроку.
Чого навчилися на уроці? Які правила вивчили?
- Дорогі діти, мені б дуже хотілося , щоб ви завжди любили та поважали
своїх бабусь та дідусів. Не соромтеся їхньої старості, адже колись ми будемо такі самі. Пам’ятайте , до людей потрібно ставитися так, як би ви хотіли, щоб вони ставилися до вас. Ростіть справжніми людьми…