Переставна властивість дії додавання

Про матеріал
Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання. Удосконалювати уміння розв’язувати задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Розвивати інформаційну компетентність, логічне мислення, увагу, пам'ять, мовлення, обчислювальні вміння і навички учнів. Виховувати загальнолюдську компетентність.
Перегляд файлу

Математика 1 клас

 

Тема: Переставна властивість додання. Задачі та вправи на засвоєння  

           таблиць додавання і   віднімання.

 

Мета: Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання. Удосконалювати уміння розв’язувати задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання.

           Розвивати  інформаційну компетентність, логічне мислення, увагу, пам'ять, мовлення, обчислювальні вміння і навички учнів.

           Виховувати загальнолюдську компетентність.

 

Тип уроку. Комбінований.

 

Методи та прийоми. Бесіда, пояснення, розповідь, робота в парах, робота на індивідуальних картках, «Мозковий штурм», демонстраційний, робота з підручником.

          

 Обладнання. Роздатковий матеріал, індивідуальні картки, казкові герої, таблиця «Геометричні фігури», таблиця «Лісова галявина», картки для роботи в парах, таблиці із коротким записом задач, кольорові олівці, кошик з цукерками, сюжетні математичні малюнки для складання прикладів.

 

План уроку

 

І. Організаційна частина

 

  1.Привітання з гостями.

 

  2.Перевірка робочого місця.

 

ІІ. Формування в молодших школярів позитивних моральних якостей

засобами художньої літератури. Поява казкових героїв.

 

1.Аналіз та слухання оповідання В.О. Сухомлинського «Святковий обід»

- Діти, послухайте уважно оповідання і дайте відповідь на запитання : «Чому

мама прибрала білу скатертину і сказала що святкового обіду не буде?»

(Відповіді учнів)

  •          Чого навчає нас оповідання?
  •          Як ми повинні ставитися до людей похилого віку? Чому?

Висновок : ставтесь до людей так, як би ви хотіли , щоб вони ставилися до вас.

 

2. Поява казкових героїв.

 - Діти, погляньте, до нас в гості завітали головні герої оповідання

В.О. Сухомлинського «Святковий обід». Дякуючи вам, діти, дівчинка Ніна зрозуміла свою помилку і хоче вибачитися перед бабусею. Та щоб дійти до старенької бабусі Ніні потрібно подолати математичні труднощі. Та без вашої допомоги їй буде зробити це дуже важко. То ж допоможемо їм в цьому. Адже я впевнена , що понад усе ви хочете, щоб дівчинка вибачилася перед бабусею.

 

  ІІІ. Усний рахунок. Повторення матеріалу.

 

  1. Лічба предметів на лісовій галявині.
  •          І ось Ніна йде лісовою галявиною. А навкруги, жуки ,ведмедики, метелики. Давайте допоможемо дівчинці їх порахувати.

 

  1. «Мозковий штурм».
  •          Ой що це ? ! Велика гора … Щоб перейти через цю гору Ніні потрібно подолати «Мозковий штурм». Готові його подолати?
  •          Нагадую«Мозковий штурм» потребує коротку, чітку та правильну відповідь.
  1. Як називається геометрична фігура, в якої всі сторони рівні?
  2. Назвіть найбільше одноцифрове число?
  3. Перший доданок – 3, другий доданок – 2. Назвіть суму.
  4. Яка геометрична фігура не має ні початку, ні кінця?
  5. Назвіть сусідів числа 8.
  6. Назвіть найменше двоцифрове число.
  7. Одне яйце вариться 5хв. За скільки хвилин зваряться 2 яйця?
  8. Скільки прикладів на віднімання можна скласти з одного прикладу на додавання?
  9. Як називається одиниця вимірювання маси?
  10. Що важче 1 кг цукру чи 1кг вати?

(Цим часом  учні працюють на індивідуальних картках)

 

1 картка 4+3 = 7                               2 + 4 = 6

                                      7-__=                                  6-__ =

 __-4  = 6-__ =

 

2 картка                         4+2__3                                10-1__8

                                       7-3    4                                 7__10-3

                                       5+1   6                                 2__8+2

  •          Молодці, діти, ви правильно дали відповідь на всі запитання «Мозкового штурму».

 

  1. Доповніть приклади.

 - Подорож Ніни триває,а отже  наша допомога їй ще потрібна.

- Доповніть, будь ласка, приклади.

 

                        6  +  3                            3 + 4                               2 + 4

                        

                       6 + 2 + __                    3 + 2 + __                       2 + 1 + __   

 

- Молодці! Ми щойно допомогли дівчинці додати число частинами. Тому давайте згадаємо правило  :

       число можна додавати частинами .

 

ІV.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.           

 

  •          Діти розв’яжіть приклад 2+7(9)
  •          Молодці! А тепер розв’яжіть приклад 7+2(9).Який приклад легше було рахувати? Чому? (Другий, тому що до більшого числа зручніше додавати менше)
  •          Отже , сьогодні на уроці ми ознайомимося із переставною властивістю додавання та її значенням.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

 

1. Пояснення матеріалу.

  •          Тепер для Ніни настав найважливіший крок до примирення з бабусею. Їй потрібно бути дуже уважною та працьовитою, щоб добре зрозуміти новий матеріал. А без нас вона цього зробити не зможе. То ж допоможемо?!
  •          Діти , у вас на партах – листочки і олівці. Візьміть листочок та намалюйте на ньому червоним кольором три кружечки. Поряд – синім олівцем намалюйте два кружечки. – Скільки всього кружечків!?(5)
  •          Який приклад можна скласти? (3+2=5)
  •          А тепер, внизу, намалюйте спочатку два синіх кружечки, а потім три червоні.
  •          Скільки всього кружечків? (5) 
  •          Який приклад можна скласти? (2+3=5)

      (На дошці аналогічні малюки)

  •          Порівняйте результати. (Вони однакові)
  •          Поясніть дівчинці, чи має значення у якому порядку додавати числа?

      (Ні, не має)

  •          Давайте ще раз перевіримо наш висновок.
  •          Намалюйте три зелених квадрати, а тепер один коричневий.
  •          Скільки їх всього?(4)
  •          Який приклад можна скласти? (3+1=4)
  •          А тепер намалюйте один коричневий квадрат і три зелених. Скільки їх всього? (4). Складіть приклад. (1+3=4).
  •          Порівняйте результати. (Однакові).
  •          То чи правильний висновок, що числа можна додавати в будь- якому порядку?
  •          Повторимо правило: додавати числа можна в будь- якому порядку.
  •          А як ви гадаєте, для чого нам це правило потрібне? (Для того, щоб вибрати спосіб, яким зручніше додавати числа. До більшого числа зручніше додавати менше число. Щоб зручніше виконувати дію додавання, доданки часто переставляють місцями).
  •          То ж існує ще одне правило: при додаванні числа можна переставляти місцями.
  •          Давайте повторимо це правило.

 

2. Робота з підручником.

  •          Розгляньте малюнки. Чим вони відрізняються?
  •          Як зручніше виконувати дію додавання в цьому випадку?

 

  1.      Повторення правила.
    •                Давайте ще раз нагадаємо правила Ніні, прочитавши їх у підручнику на сторінці 74.

 

  1.      Фізкультхвилинка.

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1.Каліграфічна хвилинка.

 

2. Складання прикладів на додавання, застосовуючи переставну властивість додавання.

  •          Складіть і запишіть приклад до кожного з малюнків, цим самим допоможіть Ніні подолати крок до примирення з бабусею. Адже вона так цього чекає.
  •          Що однакове в прикладах ? (Доданки, відповіді).
  •          Чим відрізняються приклади? (Порядком додавання).
  •          Чи підтвердили ці приклади наш висновок, що числа можна додавати в будь-якому порядку? (Так. Сума від цього не змінюється).

 

3.Складання та розв’язування задач за малюнком.

  •          Допоможіть дівчинці скласти та розв’язати  задачу за малюнком

Задача1. У їжака було 4 яблука, у білочки стільки ж. Скільки яблук всього? (4+4=8).

  •          Запишемо розв’язання задачі в зошит.

 

4.Робота в парах.

  •          Діти, у вас на партах лежать картки з малюнками. Попрацюйте ,будь ласка,. в парах. Складіть за малюнками приклади, використовуючи переставну властивість. Ніна на ваші знання дуже сподівається. Не підведіть її сподівання.
  •          Молодці. Всі гарно працювали. То ж давайте ще раз повторимо правило: при додаванні числа можна переставляти місцями.

 

 

  1.      Задачі на логічне мислення.

-    Чи можливо , що 1 і 1 було 11? (Так).

  •          Давайте спробуємо порахувати на скільки років бабуся (82роки) старша від онучки (8 років)? (На 74 роки). Молодці.
  •          Діти, погляньте, дякуючи вам, Ніна пришла до бабусі. Ось послухайте, що вона їй сказала:
  •          Пробач бабую, будь ласка. Я зрозуміла свою помилку…

                Хоч мені всього шість літ,

                Я вже знаю заповіт –

                Бабусь треба поважати!

                Завжди їм допомагати.

                Хоч маленька – так роблю,

                Бо бабусю я люблю.

-    Погляньте, діти, які вони щасливі. Але урок ще не закінчено. Вас чекає приємний сюрприз. Але щоб його отримати, -  нам потрібно скласти приклад за малюнком, використовуючи переставну властивість.

-   Скільки синіх цукерок? (4).

-   Скільки червоних?(3).

-   Складіть приклад(4+3=7).

-   Погляньте на цей малюнок. Скільки червоних цукерок?(3).

-   Скільки синіх?(4).

-   Складіть приклад.(3+4=7).

-   Що спільного ? (Доданки та результат).

-   Що відмінного? (Порядок додавання).

-   Повторимо правило.(Додавати числа можна в будь -якому порядку).

-   Молодці! Гарно працювали, тож вдячність від бабусі та Ніни  отримайте ось ці солодкі цукерки. Та давайте не будемо забувати правила гостинності  - і пригостимо наших гостей цукерками.

 

VІІ. Підсумок уроку.

 

Чого навчилися на уроці? Які правила вивчили?

- Дорогі діти, мені б дуже хотілося , щоб ви завжди любили та поважали

 своїх бабусь та дідусів. Не соромтеся їхньої старості, адже колись ми будемо  такі самі. Пам’ятайте ,  до людей потрібно ставитися так, як би ви хотіли, щоб вони ставилися до вас. Ростіть справжніми людьми…

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку