Конспект уроку з математики для учнів 1 класу з інтелектуальними порушеннями на тему: «Порівняння чисел в межах 5». До конспекту, окремим документом, надрукована презентація.
Тема: Порівняння чисел в межах 5.
Мета: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися – здійснювати самостійну діяльність, спрямовану на досягнення поставленої мети, виконувати розумові операції й практичні дії; соціальна – висловлювати власні думки для активної участі у спілкуванні, підтримувати контакт з однокласниками та вчителем на уроці; комунікативна – розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно); здоров’язбережувальна – формувати основи культури здоров’я під час навчання та предметні - на основі практичних дій вдосконалювати навички додавання та віднімання чисел; розвивати вміння порівнювати числа в межах 5. Коригувати та розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, логічне мислення, зв’язне мовлення учнів. Виховувати старанність, працьовитість; вміння милуватися красою довкілля та бережне ставлення до нього.
Обладнання: демонстраційний матеріал, індивідуальні набори цифр, картки для індивідуальної роботи, лічильний матеріал, конструктор LEGO «Шість цеглинок», презентація до уроку.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Діти, сядьте зручно, посміхніться
І на мене подивіться.
Я прошу вас не дрімати
Гарно на уроці працювати.
Математика чекає нас.
Рахувати настав час.
- Поміркуйте і скажіть: якими ви повинні бути на уроці, щоб наш урок був цікавим, казковим, щоб ви отримали нові знання та мали гарний настрій? (Старанними, уважними, активними, працьовитими, наполегливими…)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Усний рахунок
1. Пряма та зворотна лічба
- Назвіть числа від 0 до 5, від 5 до 0, від 4 до 1, від 5 до 3.
- Назвіть «сусідів» чисел: 4, 2, 3, 1.
2. Співвіднесення кількості та числа
- Як називається ця геометрична фігура? (Трикутник) Якого кольору трикутник?
- Порахуйте трикутники, які ви бачите на малюнку, та покажіть картку з відповідною цифрою. (учні показують картку)
- На яку геометричну фігуру схожа повітряна кулька? (овал)
- Скільки повітряних кульок ви бачите? (5)
(учні показують картку)
(учні викладають відповідну кількість цеглинок)
- Скільки хвостиків у зайчика? (1)
- Скільки лап у вовка? (4)
- Скільки очей у сови? (2)
- Сьогодні до школи я йшла через парк і чула, як кує зозуля. Вона прокувала (вчитель плескає в долоні 5 разів) разів.
3. Каліграфічна хвилинка
- Відновіть числовий ряд. Від 0 до 5 та від 5 до 0. Пам’ятайте, цифри ми повинні писати каліграфічно.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Молодці! Ось ми і пригадали цифри, але є ще й математичні знаки. Які математичні знаки ви знаєте? ( учні називають: >, <, =, –, +)
- Сьогодні ми з вами більше уваги приділимо ось цим >, < математичним знакам.
ІV. Робота над матеріалом уроку
(Стукіт у двері)
Я руду шубку маю,
По гілках ввесь час стрибаю.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий маю хвіст,
Як намисто оченята…
Хто я? Спробуйте вгадати.
(Слайд №2)
- Так, це ж білочка, яка живе на он тій ялинці та іноді заглядає до нас у віконечко. Білочці потрібна наша допомога. Осінь скоро закінчиться і прийде люта зима. А запасів у неї небагато. Хочете допомогти білочці? Працюйте активно! За правильно виконане завдання я даватиму вам горішки. Чим стараннішими ви будете, тим більше припасів білочка отримає на зиму.
- Тож часу не гаймо – до роботи приступаймо.
1). Порівняйте групи предметів за кількістю
(Слайд №3 )
Скільки шишок зібрала білочка? (4)
А горішків? (3)
Чого більше, на скільки?
(Слайд №4 )
Скільки каштанів зібрала білочка? (2)
А жолудів? (5)
Чого менше, на скільки?
(Слайд №5 )
Скільки грибів зібрала білочка? (3)
А лісових горішків? (3)
Чого менше - більше, чи порівну?
- Молодці, гарно впорались із цим завданням! Отримуйте горішки для білочки.
2). Побудуй нерівності (Робота з індивідуальними картками(Слайд № 6))
- На нас чекає наступне завдання. Будьте дуже уважними, не поспішайте.
- А тепер перевірте себе. (Слайд № 7)
- Прочитаймо нерівності. Молодці! Отримуйте горішки для білочки.
Фізкультхвилинка з білочкою
- Що ж, мабуть, прийшла пора
Трішки відпочити.
Хочу я на фізкультхвилинку
Всіх вас запросити. (Слайд № 8)
- Відпочили трішки, а тепер - працювати. Білочка з нетерпінням чекає смаколиків від вас.
3). Робота із підручником
- Щось ми забули про наш підручник, а він засумував.
(Учні працюють біля дошки: виходять по черзі. Решта - працюють самостійно в зошитах)
4…5 5…5
5…1 0…5
2…4 5…3
- Якщо виконали завдання - не ледачкуйте! Ви можете отримати ще один горішок, виконавши додаткове завдання.
Додаткове завдання для тих, хто вже закінчив роботу (Робота з картками)
– Випишіть числа, менші від 5.
4, 7, 3, 1, 2, 8, 6, 5.
- Молодці! Отримуйте горішки для білочки.
4). Задача 1 (Слайд № 9)
- А хто назбирав більше? На скільки? А хто – менше? На скільки?
У зайчика було 5 морквинок. Від був дуже голодний і з’їв 3 морквинки. Скільки морквинок у нього залишилося?
- Отримуйте горішки для білочки.
5). Гра «Хто де живе?» (Слайд № 11)
- Наша білочка має багато друзів. І не лише серед звірів, а й серед птахів.
- Діти, ви впізнали її друзів? (сова, сорока, шпак). Граючись у міжмурки сова, сорока та шпак далеко відлетіли від своїх домівок і заблукали. Білочка дуже хвилюється за них. Допоможемо птахам відшукати їхні домівки?
- Отримуйте горішки для білочки.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
- Зробимо останній крок – підсумуємо урок. (Слайд № 12)
- Діти, ви так гарно сьогодні працювали, були активними, старанними, тому й впоралися з усіма завданнями, які я для вас приготувала. Давайте пригадаємо, що ж саме ми робили на уроці (рахували, порівнювали групи предметів та числа, розв’язували приклади та задачі)
- Залишилося лише порахувати горішки, які ви отримали.
(Діти рахують свої горішки, називають їх кількість та кладуть до спільного кошика).
- Діти, ви молодці! (Слайд № 13) Білочка дуже вами задоволена. Погляньте, скільки в неї горішків. Тепер їй зима не страшна.
1