Математика - 1 клас.
Тема: Переставний закон додавання. Складання прикладів на додавання і віднімання.
Очікувальні результати:
закріпити вміння порівнювати числа на основі знання місця кожного числа в ряді чисел і відношень між ними; навчити складати і обчислювати приклади на додавання використавши переставний закон додавання; учні вміють розпізнавати геометричні фігури; розвинути мислення, пам’ять, увагу, зосередженість; сформувати інтерес до математики; навчити самостійно працювати; виховувати любов до тварин.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: урок – гра.
Перебіг уроку
І.Привітання
-Діти у нас сьогодні не звичайний урок. До нас завітали гості.
-Давайте привітаємось з ними.
Ми раді вітати Вас в нашому класі!
Зичимо щастя, здоров’я, добра
Доброго дня!
ІІ. Організаційна частина
– А у вас сьогодні гарний настрій? Посміхніться один одному. Щоб наша спільна робота була успішною, пригадаємо закон уроку.
2. Вправа « Дай 5»
Очі дивляться;
Вушка слухають;
Ротик мовчить;
Ручки не рухаються;
В класі тиша!
3. Рефлексія:
-Доповніть речення: « Я вмію…» (рахувати, розв’язувати задачі, логічно мислити, писати цифри, знаю склад числа, називати числа при додаванні)
4. Мотивація навчальної діяльності.
-Діти, ви молодці! Ви вже такі розумні і кмітливі і за це вам подарунок. -Сьогодні ми запрошені у цирк.
- Що ми уявляємо, коли говоримо про Цирк ?
Вправа «Асоціативний кущ»
клоуни дресировані тварини
весело відпочинок
цікаво ЦИРК гарний настрій
-Чи знаєте ви, що вперше цмрк з’явився у Римі. Слово «Цирк» означає -круглий.
- Щоб потрапити на виставу, треба що придбати? ( квиток). Правильно. А заплатити за квиток потрібно знаннями .
- Щоб квитки стали дійсними, треба обчислити вирази, які записані у вас на квитку.
3+ 1 ; 4+1; 1+1 ; 6+1; 7+1; 9+1; 2+1; 8+1; 5+1; 10-1; 8-1; 7-1.
ІІ. Повідомлення теми уроку
- Артисти цирку приготували вам різні циркові завдання. Вони хочуть перевірити, чи знаєте ви склад вивчених чисел, як умієте порівнювати числа, обчислювати приклади і сьогодні ви познайомитесь з одним із головних законів математики. То ж разом з квитком вам необхідно взяти розум, спостережливість, кмітливість, увагу і знання. Рушаємо!
(Діти встают і марширують звучить музика «ласкаво просимо в цирк) 1 слайд
-Сідаємо зручніше кожний на своє місце, згідно купленого квитка.
-Отже, прем’єра починається!
ІІІ. Опрацювання теми уроку
1. Першими на арені з’ явяються жанглери. Вони чудово жоглюють и пропонують нам приєднатися. Жагювати ми будемо ценгинками «Лего», з нагоди повторимо склад числа 10. (7+…, 9+…, 5+…, 6+…, 8+…, 4+…,10+0.) Жанглери вдячні Вам, вони радіють, що ви такі кмітливі. У Вас все правильно і вдало вийшло.
2. На арену дресирувальник виводять хижаків-крокодилів. Вони дуже голодні, треба їх нагадувати.
- Давайте допоможемо дресирувальникам їх нагодувати. Порівняємо числа. Достали картки.
( Дівчинки, хлопчики)
3. Подивиться уважно, хто з явився на арені? Лев Банифаций. Він справжній силач. Полюбляє Банифаций свою бабусю і маленьких дітей. Для них вінт придумує цікаві задачі. І вам пропонує виконати таке завдання.
« В праву руку він взяв 4 цеглинки, а в ліву руку 2. І замислився Банифаций, якщо поміняти цеглинки місцями сума цеглинок зміниться?
-Допоможемо Банифацию згадати як називаються числа які додають?
-А результат дії додавання?
(Від переставлення доданків сума не змінюється)
(Повторити разом. 2 учн. самостійно.)
4+2= 6
2+4 = 6
2+4=4+2
4. – Цього артиста чекають діти і дорослі. Здогадались хто це?
Так, це клоун Тоша і його подружка Черепаха-Аха. Вони запрошують вас порухатись.
Фізкультхвилинка.
ІV. Закріплення знань.
5. - Представлення продовжується!!!
. На арені з’являються зебри. Вони швидко стрибають через паркан.
-Діти, де ви її могли бачити? (в зоопарку, по телевізору)
А ще де? ( на проїжджій частині дороги – вказує на перехід для пішоходів)
Чому пішохідний перехід називають зеброю? (розмітка схожа із забарвленням цієї тварини).
Зебри правильно і швидко навчають переходити дорогу. Зебри нам пропонують виконати завдання за зразком. З кісточок доміно скласти рівності.
( Вправа Пальминг.)
«Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво вправо
Потім в гору потім вниз
Оченятами дивись.
6.- На арені з являється Фокусник. У нього складне завдання. Він зачарував квіти і вони загубили свій колір. Потрібно обчислити вирази і розфарбувати ці квіти. Будьте уважні кожне значення виразу має свій колір.
9-червоний; 8+1; 3+2; 1+5;
6- жовтий; 1+8; 2+3; 5+1.
5- синій
V. Підсумок уроку
- Діти,ви сьогодні були Молодці!Всі старалися, активно працювали!
- А виступ якого артиста Вам найбільше запом’ятався?
- З яким законом математики ви познайомились?
- А хто запом’ ятав, про що він нам говорить ?
- Артисти нам говорять «До нових зустрічей!!». На згадку про урок- цирк всім хто був присутнім на уроці артисти подарували яскраві закладки з зображенням артистів цирку.