Тема "Тригонометричні функції" вивчаєься в курсі алгебри 10 класу за рівнем стандартпротягом 18 годин. за цей час дуже важко вивчити і засвоїти матеріал в повному обсязі. І тоді на допомогу приходять інтерактивні методи. Робота в групах над короткочасним проектом допомогає зацікавти учнів темою дослідження, аналізувати отримані результати, робити висновки. Презентації досліджуваного матеріалу дають змогу познайомитит всіх учнів з функціями, що розглядались кожною групою. На початку уроку обов'язкове повторення для полегшення дослідницької роботи. Завдання виконуються самостійно, але в учнів є можливість отримати допомогу від учасників групи. Одним з голоних завдань є необхідність навчатись самому оцінювати свою роботу.Тому пропоную учням занести в таблицю оцінювання бали за виконання індивідуальних завдань самостійно, а за участь кожного в підготовці презентації творчого завдання розподіляє бали група.
Тема уроку
Перетворення графіків тригонометричних функцій
Мета уроку
Навчальна:забезпечити протягом уроку повторення ,
систематизації та поглиблення знань з теми
«Властивості тригонометричних функцій»;
Розвиваюча: розвивати увагу, логічне мислення,
аналітичні здібності, навички колективної роботи;
Виховна: виховувати толерантність, любов до
математики, само оцінювання.
Обладнання : комп’ютерний клас, магнітна дошка, презентація уроку, роздатковий матеріал, ІТ програми Gran1, Geogebra
Хід уроку
І. Організаційний момент. (слайд 1)
Доброго дня всім присутнім.
Епіграфом нашого уроку я обрала такий вислів (слайд 2)
Математика існує не для того, щоб нав'язувати комусь важку роботу. Навпаки, вона існує тільки для ____________. Для задоволення тих, хто любить ___________ те, що він робить, або може зробити, або те що вже зробив в надії зробити ще ________.
Але в цьому вислові пропущено слова. Уважно прочитайте, обговоріть в групах і запропонуйте свої варіанти.
Насправді вислів звучить так: (слайд 3)
Математика існує не для того, щоб нав'язувати комусь важку роботу. Навпаки, вона існує тільки для задоволення. Для задоволення тих, хто любить аналізувати те, що він робить, або може зробити, або те що вже зробив в надії зробити ще краще.
Як ви вважаєте ,Коли ми отримуємо задоволення від того, що робимо (коли все виходить, коли вміємо це робити, коли зробили краще ніж інші.)
А математика може приносити задоволення і коли? (обговорити пропозиції учнів)
Запишіть тему уроку «Перетворення графіків тригонометричних функцій»
(слайд 4) (слайд 5)
ІІ. Актуалізація опорного матеріалу
градуси |
|
45 |
105 |
|
135 |
|
|
72 |
|
|
радіани |
π/3 |
|
|
2π/3 |
|
π/5 |
4π/5 |
|
7π/9 |
3π |
a0 |
85 |
116 |
208 |
290 |
367 |
-1 |
-43 |
-105 |
Sin a |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cos a |
|
|
|
|
|
|
|
|
(перевіряємо правильність виконання і виставляємо бали згідно правила. (слайд 11)
Підводимо підсумки роботи. В таблицях виставте і підрахуйте остаточні бали за виконання всіх завдань. (слайд 12)
ІІІ. Здається ми готові до виконання основної частини уроку.
ІV. По черзі групи презентують властивості функції, яка була виділена в завданні на побудову. (слайд 15)
за виконану презентацію кожна група отримує 5 балів. Ці бали учасники групи поділяють за вкладом кожного в спільну справу. (слайд 16)
V. Підведення підсумків уроку. (рефлексія)
Сьогодні на уроці :
Всім дякую за співпрацю на уроці. Оцінки я занесу в журнал згідно ваших листів оцінювання. Урок закінчено. (слайд 19)
Додаткові матеріали
1.Таблиця результатів
прізвище |
І завдання |
ІІ завдання |
ІІІ завдання |
ІVзавдання |
всього |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
«+» - всі завдання виконано
«+,-» - завдання виконано на половину
«-» - виконано хоча б одне завдання
« 0 » - завдання не виконано
2. Роздатковий матеріал
a0 |
85 |
116 |
208 |
290 |
367 |
-1 |
-43 |
-105 |
Sin a |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cos a |
|
|
|
|
|
|
|
|
SIN X
II чв I чв
+ +
III чв IV чв.
градуси |
|
45 |
105 |
|
135 |
|
|
72 |
|
|
радіани |
π/3 |
|
|
2π/3 |
|
π/5 |
4π/5 |
|
7π/9 |
3π |
3. Індивідуальні завдання :
Побудуйте графіки і дослідіть властивості функцій
а) y =