Урок математики з презентацією на тему:" Площа прямокутника та квадрата, розв’язування компетентнісних задач "

Про матеріал

Дана розробка уроку містить матеріали з презентацією для проведення уроку з використанням елементів розв'язування компетентнісних задач у 8 кл.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала вчитель математики. Плугатарської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Загурська Л. М. Площа прямокутника та квадрата, розв’язування компетентнісних задач

Номер слайду 2

- систематизувати та поглибити знання учнів з обчислення площ прямокутника і квадрата, розширити знання учнів про практичне застосування знань з даної теми; - розвивати пізнавальну активність, логічне мислення учнів, їх кругозір, увагу, спостережливість, формувати творчий підхід до вибору майбутньої професії;- виховувати вміння працювати самостійно, позитивне ставлення до вивчення предмету, шанобливе ставлення до праці. Мета уроку:

Номер слайду 3

« До знань ведуть три шляхи: шлях наслідувань - він найменший; шлях міркувань - цей шлях благородний; шлях досвіду- найважчий» Конфуцій

Номер слайду 4

Бліц-опитування. Периметр прямокутника = …Площа прямокутника = …Периметр квадрата =.. Площа квадрата = …Сторони прямокутника : a=5, b=8, S=?, P=?Сторона квадрата a=6, S=?, P=?Якими одиницями вимірювання площі зазвичай користуються для вимірювання площі:квартири;присадибної ділянки;сільськогосподарських полів;стадіону школи;класної кімнати?що таке 1 ар?10 га =…а?

Номер слайду 5

Розв’язування задач1. За 1 хв. на планеті знищують 20 га лісу. Скільки лісу знищують за урок?2. Україна - одна з найбільших європейських держав,її площа 604 тис.км𝟐. На скільки квадратних кілометрів площа України більша від площі Франції(544 тис.км𝟐.), Швеції(450 тис. км𝟐)?3. Сад має форму прямокутника зі сторонами 50 м і 25 м. Половину усієї площі засаджено грушами. Для кожної груші відведено 25 м𝟐. Скільки груш у саду? 4. Довжина доріжки становить 100 м, ширина — 4 м. Скільки потрібно прямокутних плиток зі сторонами 20 см і 25 см, щоб вистелити ними всю доріжку? 

Номер слайду 6

Група-дизайнерів. Завдання. Отримати розміри кабінету директора та озвучити інформацію та дизайнерські рішення

Номер слайду 7

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Математичне поняттяангмовоютранскрипціяплоща  прямокутник  квадрат  периметр  метр  довжина  ширина

Номер слайду 8

Професія дизайнер-інтер’єру. Професія дизайнера існує на стику двох спеціальностей: конструктора (проектувальника) і художника. Результат дизайнерської роботи повинен відповідати двом критеріям – практичності і краси. Дизайнер зобов’язаний не тільки володіти художнім смаком, а й володіти відповідними програмами для проектування, знати технічні особливості виробництва свого виробу.

Номер слайду 9

Звичайно, в професії дизайнера, як і в будь-якій іншій, є свої плюси і мінуси. Які вони? Плюси професії:- Цікава творча робота- Хороші заробітки- Можливість самореалізації на високому рівні, аж до світових будинків моди (міжнародних виробників)- Престижність професії- Свобода експерименту Мінуси професії:- Величезна конкуренція- Складні клієнти- Необхідність часто робити не те, що хочеться, а те, за що платять- Великі навантаження, які перемежовуються з періодами відсутність замовлень

Номер слайду 10

Професія інженера-менеджера проектів- Підготовка технічної документації, проекти, підбір обладнання, кошториси під об’єкти (котеджі, готелі, багатоквартирні будинки)- Технічний нагляд за виконанням робіт- Технічні консультації- Пошук об’єктів- Вирішення поточних ситуацій- Робота з архітекторами- Робота в офісі – спілкування з клієнтами,  робота у виставковому залі

Номер слайду 11

- Професія інженера-програміста.- розробляє програми, що забезпечують можливість виконання алгоритму і відповідно до задачі засобами обчислювальної техніки, проводить їх тестування і налагодження;- самостійно здійснює вибір мови програмування для опису алгоритмів і структур даних;- визначає інформацію, що підлягає обробці засобами обчислювальної техніки, її обсяги, структуру, макети і схеми введення, обробки, збереження, методи її контролю.

Номер слайду 12

Професія інженера Для людей це важливо володіти такими якостями, як- працьовитість і посидючість;- цілеспрямованість, акуратність;- грамотність і відповідальність;- допитливість і ерудованість;- креативність та творчий підхід;- просторову уяву і винахідливість. Робота інженера вимагає від людини хорошої пам'яті, уваги і активного мислення..

Номер слайду 13

.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Найменування товару. Одиниці вимірювання. Вартістьтовару. Кількість товару Ціна. Шпалерирулони150 грн 8 Фарба інтер’єрна SMILE SI-22 акриловавідро (2.5 кг), розхід в г/м2(250г х 1м2) 120 грн/відро 1 клейпачки 76 грн/шт. 2 багети м 12 грн\м 10м сатингіпскг25грн\кг3 кг Ціна товару всього:

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Опрацювати п.16 підручник «Геометрія-8» Бурда М.І, Тарасенкова Н. А. Розв’язати задачі з практичним змістомІ рівень № 716,717ІІ рівень №718,719.

Перегляд файлу

 8 кл.

Тема уроку: Площа прямокутника та квадрата, розв’язування компетентнісних задач

 

Мета:

  • систематизувати та поглибити знання учнів з обчислення площ прямокутника і квадрата, розширити  знання  учнів про практичне застосування знань з даної теми;
  • розвивати пізнавальну активність, логічне мислення учнів, їх кругозір,  увагу, спостережливість, формувати творчий підхід до вибору майбутньої спеціальності;
  • виховувати вміння працювати самостійно, позитивне ставлення до вивчення предмету, шанобливе ставлення до праці.

Тип уроку: урок-ділова гра

Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, комп’ютери, монтажні рулетки, підготовлені бланки таблиць, картки з завданнями., українсько-англійські словники, довідник агронома.

                                                             До знань ведуть три шляхи:

                                                 шлях наслідувань  - він найменший;

                                                шлях міркувань - цей шлях благородний;

                                         шлях досвіду- найважчий

                                           Конфуцій (китайський філософ)

 

 Хід уроку

І.   Організаційний момент

Перевіряється підготовка учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Один мудрець сказав: «Дві людини обмінялися золотими монетами не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає розумнішим». Обмінюючись думками люди набувають нових знань. Тож і ми сьогодні на уроці  будемо  обмінюватися думками після проведеної відповідної практичної роботи

Вчитель повідомляє мету уроку.

1. Бліц-опитування»

  • Периметр прямокутника = …
  • Площа прямокутника = …
  • Периметр квадрата = …
  • Площа квадрата = …
  • Сторони прямокутника : a=5, b=8, S=?, P=?
  • Сторона квадрата a=6, S=?, P=?
  • Якими одиницями вимірювання площі зазвичай користуються для вимірювання площі:
  • квартири;
  • присадибної ділянки;
  • сільськогосподарських полів;
  • стадіону школи;
  • класної кімнати?
  • що таке 1 ар?
  • 10га=…а?

2. Розвязування задач

  • За 1 хв. на планеті знищують 20 га лісу. Скільки лісу знищують за урок?
  • Україна - одна з найбільших європейських держав,її площа 604 тис.км.На скільки квадратних кілометрів площа України більша від площі Франції(544 тис.км.Швеції(450 тис. км
  • Сад має форму прямокутника зі сторонами 50 м і 25 м. Половину усієї площі засаджено грушами. Для кожної груші відведено 25 м.Скільки груш у саду?
  •          Довжина доріжки становить 100 м, ширина — 4 м. Скільки потрібно прямокутних плиток зі сторонами 20 см і 25 см, щоб вистелити ними всю доріжку?

3 Розвязування задач з практичним змістом (Робота в парах)

Учні одержують завдання на картках

  • 1. Господару потрібно засіяти земельну ділянку площею 20 а озимою пшеницею. Скільки потрібно йому посівного зерна?( Використати інтернет ресурс або довідкову літературу)

2. Вимірявши прямокутний коридор зясувалося що одна сторона 12м, а друга на 3 м менша. Скільки необхідно фарби для підлоги якщо на 1 м2 витрачається 120  грам фарби.

  • 3 фанери випиляли квадрат . Як перевірити, що вирізаний чотирикутник є справді квадратом? (Вказівка. Повернути  чотирикутник на 90 і вставити в розріз, що утворився у фанері.)
  • 4.Обчисліть площу фігури, якщо 1 клітинка =1 см2
  • Площа прямокутника і квадрата
  • 5.В дитячій роздягальні треба замінити лінолеум та прикріпити новий плінтус. Кімната має форму прямокутника зі сторонами 4 м та 9 м. Скільки полос плінтуса треба придбати, якщо 1 полоса має довжину 3 м? Скільки рулонів лінолеуму необхідно придбати, якщо 1 рулон має розміри 2 м на 8 м?
  • 6.Довжина сараю 8м, ширина 6 дм. Дрова займають ¾ усієї площі, на решті площі лежить цегла. Скільки квадратних метрів площі зайнято під цеглу?

Завдання для учнів з високим рівнем досягнень

  • З листа жерсті, що має форму гострокутного трикутника з стороною а=40 см і висотою ha  = 30 см, треба вирізати прямокутник площею S=192 см2  . Які розміри матиме прямокутник?

(Вказівка Розвязати систему  ху=192, у=4\3(30-х). відповідь х=24, у=8 або х=6 , у=32)

ІІІ.  Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Поняття площі добре зрозуміле на рівні повсякденного досвіду: ми вимірюємо площу спортивного майданчика або садової ділянки, розраховуємо за площею кількість шпалер або килимового покриття для ремонту кімнати і т.д.

Спробуємо сьогодні застосувати ці знання на практиці.

ІV. Застосування знань, умінь і навичок

Завдання уроку

Попередньо учні класу поділилися на три групи: група «дизайнерів», група «інженерів-менеджерів» та група «інженерів-програмістів», які будуть працювати синхронно. Завдання груп: розробити проект дизайну, спланувати та обчислити витрати матеріалу та скласти кошторис для проведення ремонту кабінету директора.

Група-дизайнерів

Завдання.Отримати розміри кабінету директора та озвучити інформацію та дизайнерські рішення.

.Група інженерів- програмістів.

Завдання. Провести  розрахунок площ для визначення витрат матеріалу .

Група інженерів- менеджерів

Завдання.  Розрахувати кошторис  витрат на виконання ремонтних робіт .

Наступні етапи уроку виконуємо за покроковим алгоритмом.

Крок1.

Група «дизайнерів» інтер’єру вступає у гру першою. Для виконання функціональних обов’язків відряджаємо цю групу до кабінету директора. Дані вимірювань заносяться в підготовлену таблицю:

 

Основне приміщення

Двері 1

Вікно1

Перша кімната

Вікно2

Двері 2

Довжина

 

 

 

 

 

 

Ширина

 

 

 

 

 

 

Висота

 

 

 

 

 

 

Крок 2

Решта учнів класу працюють над завданням:

У одержані таблиці записати подані математичні поняття на англійській мові, їх транскрипцію . Для цього учні використовують українсько-англійські словники. Читають їх.

Математичне поняття

ангмовою

транскрипція

площа

 

 

прямокутник

 

 

квадрат

 

 

периметр

 

 

довжина

 

 

ширина

 

 

метр

 

 

Для цих двох груп – профорієнтаційна довідка.

Професія дизайнера інтер’єру

Професія дизайнера існує на стику двох спеціальностей: конструктора (проектувальника) і художника. Результат дизайнерської роботи повинен відповідати двом критеріям – практичності і краси.

Дизайнер зобов’язаний не тільки володіти художнім смаком, а й володіти відповідними програмами для проектування, знати технічні особливості виробництва свого виробу.

Ми звикли сприймати поняття «дизайн» як красиву картинку, але за фактом дизайнер вирішує відразу кілька завдань:

  • Як це зробити?
  • Як цим користуватися?
  • Як довго прослужить?
  • Як це виглядає?

Якщо виріб виглядає естетично, але при цьому незручний у використанні і швидко ламається – це поганий дизайн.

Дизайнер має справу з різними матеріалами, компонує їх, змушує працювати на клієнта – щоб тому було світло, тепло, добре і радісно.

Ще один важливий навик – вміння спілкуватися з клієнтами.

Звичайно, в професії дизайнера, як і в будь-якій іншій, є свої плюси і мінуси. Які вони?

Плюси професії:

  • Цікава творча робота
  • Хороші заробітки
  • Можливість самореалізації на високому рівні, аж до світових будинків моди (міжнародних виробників)
  • Престижність професії
  • Свобода експерименту

Мінуси професії:

  • Величезна конкуренція
  • Складні клієнти
  • Необхідність часто робити не те, що хочеться, а те, за що платять
  • Великі навантаження, які перемежовуються з періодами відсутність замовлень

Професія інженера-менеджера проектів

Вимоги до кандидатів:

Вища технічна освіта за спеціальністю

Технічна грамотність

Знання ПК (MS Office, 1C, AutoCAD)

Водійські права

Знання іноземної мови — буде перевагою

Досвід роботи — можна і без досвіду/студент

 Основні обов’язки:

Підготовка технічної документації, проекти, підбір обладнання, кошториси під об’єкти (котеджі, готелі, багатоквартирні будинки)

Технічний нагляд за виконанням робіт

Технічні консультації

Пошук об’єктів

Вирішення поточних ситуацій

Робота з архітекторами

Робота в офісі – спілкування з клієнтами,  робота у виставковому залі

Професія інженера-програміста

На основі аналізу математичних моделей і алгоритмів розв’язку економічних та інших задач

  • розробляє програми, що забезпечують можливість виконання алгоритму і відповідно до задачі засобами обчислювальної техніки, проводить їх тестування і налагодження;
  • самостійно здійснює вибір мови програмування для опису алгоритмів і структур даних;
  • визначає інформацію, що підлягає обробці засобами обчислювальної техніки, її обсяги, структуру, макети і схеми введення, обробки, збереження, методи її контролю;

Для роботи з готовими програмами розробляє інструкції;

  • оформляє необхідну технічну документацію;
  • здійснює супровід впровадження програм і програмних засобів;
  • розробляє і впроваджує системи автоматичної перевірки правильності програм, типові і стандартні програмні засоби;
  • складає технологію обробки інформації.

Для людей це важливо володіти такими якостями, як

  • працьовитість і посидючість;
  • цілеспрямованість, акуратність;
  • грамотність і відповідальність;
  • допитливість і ерудованість;
  • креативність та творчий підхід;
  • просторову уяву і винахідливість.

Робота інженера вимагає від людини хорошої пам'яті, уваги і активного мислення.

Крок 3. Група дизайнерів повертається з відрядження і вписує дані в таблицю результатів на екрані.

Крок 4.  Вчитель роздає завдання кожній групі учнів.(Додатки)

Група «дизайнерів»: створює макет кабінету  директора за допомогою онлайнового програмного середовища Floorplanner.

Група «інженерів-менеджерів» і «група інженерів-програмістів»: проводять розрахунки площі під фарбовану поверхню потолка, площі стіни з шпалерами, площі стелі, підраховують витрати матеріалів і складають кошторис. (Використовуємо додаток 1)

Крок 5. Порівнюємо результати обчислень менеджерів і програмістів.

Крок 6. Група «дизайнерів» демонструє створений  макет.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

От і добіг кінця наш нестандартний урок, на якому ми змогли, хоч і у формі ділової гри, але побути в ролі дизайнерів, менеджерів, програмістів.

Вибір професії – невід’ємний в житті кожного. Вам надано важливе право – вибору майбутньої професії. Самостійно вибираючи, ви зможете черпати у своїй професії радість і задоволення, розвивати особисту ініціативу, високо цінуючи свободу вибору.

Вам потрібно серйозно замислитись, як зробити той вибір правильним. Коли ви вже працюватимете, то збагнете, що далеко не кожен зуміє скористатися свободою вибору – інтерес до професії і професійний інтерес – не одне й те саме.

 

VI. Домашнє завдання

Опрацювати п.16 підручник «Геометрія-8»  Бурда М.І, Тарасенкова Н.А.

Розв’язати  задачі з практичним змістом

І рівень № 716,717

ІІ рівень №718,719.

Додаток 1

Прайс-лист + кошторис використаних матеріалів

Найменування товару

Одиниці вимірювання

Вартість

товару

Кількість

 товару

 

Ціна

Шпалери

рулони

150 грн

 8

 

Фарба інтер’єрна SMILE SI-22 акрилова

відро (2.5 кг), розхід в г/м2

(250г х 1м2)

 

120 грн/відро

 1

 

клей

пачки

 

76 грн/шт.

 2

 

багети

 м

 

12 грн\м

 10м

 

сатингіпс

кг

25грн\кг

3 кг

 

Ціна товару всього:

 

 

 

 

 

 

 Використана література:

  1. Бурда М.І, Тарасенкова Н.А «Геометрія «.8 клас
  2. Д.В.Васильєва Н.І.Василюк «Збірник задач з математики»

                3.Інтерне т – ресурс  https://urok-ua.com

zip
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку