Перетворення виразів, що містять корені. Дії над коренями.

Про матеріал
Удосконалити вміння застосовувати властивості арифметичного кореня n-го степеня до перетворення виразів; перевірити поточний рівень знань учнів; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, розумову діяльність, уміння порівнювати, узагальнювати, проводити аналогію, правильно висловлюватись; виховувати позитивне ставлення до навчання, активність, інтерес до математики.
Перегляд файлу

Клас: 10-А,Алгебра

Тема уроку: Перетворення виразів, що містять корені. Дії над коренями.

Мета уроку: удосконалити  вміння  застосовувати  властивості  арифметичного кореня  n-го степеня до перетворення виразів; перевірити поточний рівень знань учнів; розвивати увагу,  пам'ять,  логічне  мислення,  розумову  діяльність,  уміння порівнювати,  узагальнювати,  проводити аналогію,  правильно висловлюватись; виховувати   позитивне   ставлення   до  навчання,   активність,  інтерес до математики.

Тип уроку: урок засвоєння набутих знань.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютер,підручник,презентація.

Девіз уроку

Міркуй точно, відповідай чітко, записуй правильно і швидко.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  Вчитель: Добрий день,шановні діти.  Сьогодні наш урок незвичайний, бо у нас багато гостей. Маю надію, що ця зустріч буде  успішною, цікавою і вам і нашим гостям. Давайте проведемо цей час з користю і обов’язково з усмішкою. Тож посміхніться! Привітайте один одного посмішкою!

А розпочати сьогоднішній урок я хочу зі слів Евальда Ільєнкова: «Досягнення успішного результату при розв’язуванні задач –  не тільки привілей математики. Усе людське життя – це не що інше, як постійна постановка та бажання досягти успіху при розв’язуванні нових питань та проблем».

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірка домашнього завдання за підручником.

 

     ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усне опитування учнів.(0,25б)

  • Що називають коренем n-го степеня з числа а , де n є N,  n> 1?                     

 (Коренем п-го степеня з числа а називається таке число b, п-й степінь якого дорівнює а.)

  • Що називають кубічним коренем із числа а?( Кубічним коренем з числа  називається число , куб якого дорівнює , тобто  )
  • Що називають підкореневим виразом?
  • При яких значеннях а має зміст вираз , k є N ?(існує при будь-яких значеннях а)
  • Що називають арифметичним коренем n-го степеня з невід’ємного  числа а ,  де n є N,  n> 1?( Арифметичним коренем n-го степеня з числа а називається невід’ємне число, n-й степінь якого дорівнює а.)
  • При яких значеннях а має зміст вираз , k є N ?( Значення - кореня парного степеня з числа а – існує тільки при .)

2. Усні вправи (завдання проектуються на дошку, розв’язки  з’являються після відповідей учнів)

1. Обчисліть: а) ;  б) ;  в) .

( а) -2; б) 4; в) 1)

2. Перетворіть вираз: а) ;   б) ;   в) .

( а) ; б) ; в) )

3. Повторення формул скороченого множення:

  1.               Розкладіть на множники:

а) х2-16 ; ( (х-4)(х+4) )           б) х-16.

  1.               Подайте у вигляді квадрата  двочлена:

а)  а2-6а+9;         б)  .

4. Вивчені властивості коренів дають змогу виконувати пере­творення        коренів. Згадаємо деякі перетворення.

 

1. Винесення множника з під знака радикала.

В деяких випадках підкореневий вираз розкладається на множ­ники так, що із одного чи декількох із них можна добути точ­ний корінь. Добувши корені із цих множників, одержані чис­ла можна записати перед знаком кореня. Таке перетворення називається винесенням множника за знак радикала.

Наприклад:

; 

;

Таким чином, можна зробити висновок: якщо a 0, b 0, то

.

Якщо a — довільне, то ; .

2.Внесення множника під знак радикала.

Перетворення, обернене до винесення множника за знак ко­реня, називається внесенням множника під знак кореня.

Наприклад:

  = = ; 

3 = · = = ;

Таким чином, взагалі:

  1. Якщо а 0, b 0, то а = .
  2. Якщо а — довільне, то ;

 

IV. Формування умінь виконувати перетворення коренів

1. Розв’язування вправ відбувається на дошці під керівництвом учителя.

Завдання для учнів

 1. Винесення множника з-під знака кореня:

1) ;    2) .

Які властивості квадратного кореня були вами використані?

2. Внесення множника під знак кореня:

1) ;            2) , якщо , .

3. Порівняти числа:

1) і ;    2) і .

4. Знайти значення виразу:

 а) (Відповідь: -2);

 б) (Відповідь: 2).

5. Скоротіть дріб :  (Відповідь: ).

6. Робота з підручником:

 

 

 

 

 

 

V.  Контроль і корекція знань, умінь і навичок

Самостійна робота

Варіант 1

Варіант 2

Початковий і середній рівні

1. Скільки коренів має рівняння

?

А   Жодного

Б    Один

В    Два

Г    Нескінченну множину

1. Скільки коренів має рівняння

?

А   Два

Б    Нескінченну множину

В    Один

Г    Жодного

2. Обчисліть:

     А  4       Б 8      В  2       Г 128 

3. Спростіть вираз при      .

А       Б     В      Г

2. Обчисліть:

     А  16       Б 2      В  1       Г 32

3.  Спростіть вираз при 

.

А         Б       В        Г

Достатній рівень

4. Обчисліть:

    .

4. Обчисліть:

    .

Високий рівень

5. При яких значеннях змінної не   має змісту вираз

     ?

5. При яких значеннях змінної не   має змісту вираз

     ?

 

 

VI. Підсумок уроку

Учитель відкриває записані на дошці відповіді до самостійної роботи, відповідає на запитання, що виникли.

1.Відповіді до завдань самостійної роботи

Завдання

1

2

3

4

5

Варіант 1

А

В

В

1

При

Варіант 2

В

Б

Б

1

При

 

2. Рефлексія

1. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

2. Що нового навчилися?

3. Яким питанням, на вашу думку, потрібно більше приділити уваги вдома?

VII.Домашнє завдання:

1. Завдання за підручником: §6-§7 повторити,№ 289,295

2.Додаткове завдання:

  1. Спростіть вираз:

а)  ;

б)  .

  1. Спростіть вираз  .

 

2.Додаткове завдання:

  1.    Спростіть вираз:

а)  ;

б)  .

  1.    Спростіть вираз  .

 

 

Картка контролю знань учня

10 клас  

 

  1. Домашнє завдання

(2 бали)

  1. Фронтальне опитування     (2 бали)
  1. Математична              розминка         (2 бали)
  1. Усне  і письмове розв’язування            (2 бали)
  1. Самостійна  робота (2 бали)
  1. Активність  на 

уроці  (2 бали)

Оцінка  за  урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Інкл
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
7631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку