Тема: Перевірка ділення з остачею
Очікувані результати: виконує ділення з остачею
Тип уроку: інтегрований
Обладнання:мультимедійна презентація, цеглинки лего, зошит, підручник, ілюстративний матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Сядьте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Працювати розпочнемо.
Посміхнімося ще раз,
Бо у нас найкращий клас.
2. Девіз творчих та винахідливих"
- Давайте разом повторимо девіз, над яким ми працюватимемо на занятті:
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
3. Створення емоційного фону уроку
- Діти. Я сьогодні хочу подарувати вам цікавий урок, але цікавим і продуктивним він буде лише за вашої допомоги мені, активної участі кожного із вас. Чи згодні ви на спільну працю? (Так)
- Отож розпочнемо наш незвичайний урок.
ІІ . Мотивація навчальної діяльності
Нас чекає велика праця.
Що для роботи візьмемо в помічники?
Уважність, працелюбність, знання.
Знаю, що ви любите працювати.
І по секрету скажу, що коли ви працюєте, то схожі на одну маленьку і працелюбну комаху, що є навіть символом працелюбності в українців.
•Хто ця за комаха? (бджілка)
Ця маленька трудівниця
Мед збирає як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи!
Бджілка є символом не лише працелюбності, а й мудрості, порядку, дружби. І сьогодні ми побуваєм на гостині у бджілки.
• Вправа «Очікування»
IІI. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми будемо вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, ділити з остачею, а також дізнаємося, як перевіряти результати ділення з остачею.
Кожне виконане завдання розкриє вам таємницю цих комашок. Тож не гаймо часу, а приступимо до їх виконання. Чим більше ми розв’яжемо завдань, тим більше дізнаємось про бджіл.
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Вправа «Мозкова атака».
- Як називають числа при діленні?
- Як знайти дільник, ділене?
- Навіщо вивчають ділення з остачею?
2. Усний рахунок із цеглинками лего
А тепер, діти, попрацюємо з лего-цеглинками і усно обчислимо приклади.
19 : 6 = 3 (ост.1)
42 : 8 = 5 (ост.2)
33 : 7 = 4 (ост.5)
22 : 6 = 3 (ост.4)
65:8=8 (ост.1)
Перша таємниця бджілки.
У бджілки 2 великі ока по боках голови і 3 маленькі на чолі між ними. Учені й досі не знають, для чого їй це.
Зошит свій я відкриваю
і під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу враз візьмусь.
Цифри писатиму рівненько,
щоб усі були гарненькі.
Щоб залюбки дивився я,
вчителька і вся моя сім’я.
Запишемо дату, дистанційна робота.
— тож хто був уважним скільки у бджілок очей?
5
Тож запишемо цю цифру каліграфічно.
Наступна таємниця бджіл
Дуже молоді бджоли прибирають у вулику, сторожують гніздо, складають у комірки квітковий пилок, випаровують зайву воду з нектару, переробляють його на мед.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з підручником
Розгорніть підручник на сторінці 165.
Завдання 1. Виконаємо його усно.
56:7 = 8
56:2 = 28
56:6=9 (ост. 2)
56:10=5 (ост. 6)
Завдання 2 теж опрацюємо усно.
54:6=9
56:7=8
56:8=7
54:9=6
50:10=5
Таємниця бджілки
Жодна бджола не втручається у справи інших. Ця комаха живе 2 місяці та є справжнім прикладом виживання в найскладніших життєвих ситуаціях. Наприклад, бджола, яка збирає соняшниковий мед, гине через 2-3 тижні, бо пошкоджує крильця об соняшникове листя. Якщо бджола когось вжалила, вона помирає.
Добре, отже, зараз ми з Вами будемо з'ясовувати, як же перевірити ділення з остачею.
Для цього колективно попрацюємо над вправою 3 на сторінці 166
Перед вами вираз 67:9=7 (ост.4)
Спочатку давайте перевіримо, чи дійсно виконується властивість остачі 4<9 – остача менша від дільника, а отже це правильно.
А тепер потрібно скористатися наступним правилом давайте його прочитаємо у довідничку. Спочатку прочитайте його самостійно. Ще раз для всіх правило прочитає …
Отже, перевіряємо : 9×7+4=63+4= 67 – отримали ділене, отже, ділення з остачею виконано правильно.
Бджілку шанували у всі часи.
Мед вважали їжею Богів.
У Київській Русі відмічали свято бджілки.
До речі, це було у квітні, тож недарма говорять:
Хто медок завжди вживає,
Той квітучий вигляд має.
Руханка
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Погляньте на слайд. Перевірте, чи правильно виконано ділення з остачею. Якщо ділення виконано правильно, то ви піднімайте зелену цеглинку, а якщо ділення виконано неправильно, піднімайте червону цеглинку.
(У виразах 32 : 6 = 5 (ост.1) і 66 : 8 = 7 (ост.10) допущені помилки.)
32:6=5(ост.1)
66:8=7(ост.10)
45 : 8 = 5 (ост.5)
34 : 7 = 4 (ост.6)
Правильний результат:
32 : 6 = 5 (ост.2) 66 : 8 = 8 (ост.2)
6 • 5 + 2 = 32 8 • 8 + 2 = 66
Висновок.
Таємниця бджілок
Мед має лікувальні властивості. Ним лікують рани, застуду, серце, печінку, нирки, хвороби очей.
Розглянемо завдання 4
Вам потрібно виконати ділення з остачею (1 стовпчик з коментуванням, а 2 стовпчик – самостійно, аналогічно) та здійснити перевірку.
Щоб здійснити перевірку написаного пограємо в гру «Ми вчителі».
Для цього вам потрібно уважно подивитися на слайд та перевірити власні роботи.
Таємниця бджілок
Робочі бджоли вилітають збирати корм. Також у бджолиній сім’ї існує зовнішня охорона. Ці бджоли визначають ворога за запахом, не пускають до вулика чужих, ніколи не сплять, мають особливий нюх
Вправа для очей
Бджілка Майя і бджілка Лола летять на зустріч одна одній на кілометровій дистанції. Лола пролетіла 420м. Скільки метрів пролетіла Майя, якщо між ними зараз відстань 185 м
Коли ми знаємо загальну відстань 1000 м, знаємо що Лола пролетіла 420м, знаємо яка між ними відстань 185 м, тоді ми можемо знайти відстань яку пролетіла Лола і відстань яка між ними разом.
Як будемо знаходити? (420+185=605)
Тепер ми з легкістю можемо знайти відповідь на запитання задачі, тобто знайти відстань яку пролетіла Майя.
Що для цього потрібно? (від загальної кількості метрів відняти результат першої дії)
1000-605=395 (м)
Запишемо відповідь.
А чиможемо ми до цієї задачі скласти вираз? (Так)
Тож який вираз складемо? (від 1000 відняти суму чисел 420 і 185)
Таємниця бджілок
Дослідники з Королівського університету Холловей в Лондоні виявили, що бджоли літають між квітами найкоротшим шляхом. Поки що це єдині відомі тварини, які можуть розв’язувати цю проблему, з якою не можуть справитися навіть комп’ютери.
Таємниця бджілки
Бджолина сім’я подібна до королівства. У кожному вулику проживає від 20 до 60 тисяч бджіл. Серед них є головна бджола, яку легко впізнати, бо вона значно більша від інших бджіл. Вона відкладає яйця і відповідає за народження сім’ї. Цю бджолу називають маткою. Вона живе понад 5 років, потім старіє, обирають нову – молоду і вона виштовхує стару з вулика.Є бджоли-роботяги. Вони займаються виключно чищенням вулика. Якщо яка-небудь бджола хворіє, вона не може залишатися там, де знаходиться вулик. Роботяги виносять її зі свого житла.
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Домашнє завдання
Вдома ви ще раз попрацюєте з довідничком,
Обчислите вирази № 4 (4, 5 стовпчик) з перевіркою
І розв'яжете одну задачу на вибір
С. 167 № 7 або с.168 № 10
ІХ. Рефлексія
Дякую Вам за роботу! До наступного уроку