Перевірка ділення з остачею

Про матеріал
Очікувані результати: виконує ділення з остачею  Застосовує властивість остачі при діленні;  Перевіряє ділення з остачею;  Добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовують відомі засоби [4 МАО 2-2.3-2];  Обґрунтовує вибір дій для розв'язання проблемної ситуації[4 МАО 2-2.2-3];  Знаходить значення числового виразу[4 МАО 2-4.3-3];  Читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]
Перегляд файлу

Тема: Перевірка ділення з остачею

Очікувані результати: виконує ділення з остачею

  • Застосовує властивість остачі при діленні;
  • Перевіряє ділення з остачею;
  • Добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовують відомі засоби [4 МАО 2-2.3-2];
  • Обґрунтовує вибір дій для розв'язання проблемної ситуації[4 МАО 2-2.2-3];
  • Знаходить значення числового виразу[4 МАО 2-4.3-3];
  • Читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]

 

Тип уроку: інтегрований

Обладнання:мультимедійна презентація, цеглинки лего, зошит, підручник, ілюстративний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

Сядьте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Працювати розпочнемо.

Посміхнімося ще раз,

Бо у нас найкращий клас.

 

2. Девіз творчих та винахідливих"

- Давайте разом повторимо девіз, над яким ми працюватимемо на занятті:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

3. Створення емоційного фону уроку

- Діти. Я сьогодні хочу подарувати вам цікавий урок, але цікавим і продуктивним він буде лише за вашої допомоги мені, активної участі кожного із вас. Чи згодні ви на спільну працю? (Так)

- Отож розпочнемо наш незвичайний урок.

 

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

 Нас чекає велика праця.

 Що для роботи візьмемо в помічники?

 Уважність, працелюбність, знання.

 Знаю, що ви любите працювати.

 І по секрету скажу, що коли ви працюєте, то схожі на одну маленьку і працелюбну комаху, що є навіть символом працелюбності в українців.

•Хто ця за комаха? (бджілка)

Ця маленька трудівниця
Мед збирає як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи!

Бджілка є символом не лише працелюбності, а й мудрості, порядку, дружби. І сьогодні ми побуваєм на гостині у бджілки.

 Вправа «Очікування»

  •                     Що ви очікуєте від уроку?
  •                     А я очікую, що ви будете дружно, наполегливо працювати, підтримувати одне одного, радіти своїм успіхам і досягненням однокласників.

IІI. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми будемо вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, ділити з остачею, а також дізнаємося, як перевіряти результати ділення з остачею.

Кожне виконане завдання розкриє вам таємницю цих комашок. Тож не гаймо часу, а приступимо до їх виконання.  Чим більше ми розв’яжемо завдань, тим більше дізнаємось про бджіл.

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.  Вправа «Мозкова атака».

- Як називають числа при діленні?

- Як знайти дільник, ділене?

- Навіщо вивчають ділення з остачею?

2. Усний рахунок із цеглинками лего

А тепер, діти, попрацюємо з лего-цеглинками і усно обчислимо приклади.

19 : 6 = 3 (ост.1)

42 : 8 = 5 (ост.2)

33 : 7 = 4 (ост.5)

22 : 6 = 3 (ост.4)

65:8=8 (ост.1)

Перша таємниця  бджілки.

У бджілки 2 великі ока по боках голови і 3 маленькі на чолі між ними. Учені й досі не знають, для чого їй це.

  1. Каліграфічна вправа «Вправні рученята»

Зошит свій я відкриваю
і під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу враз візьмусь.
Цифри писатиму рівненько,
щоб усі були гарненькі.
Щоб залюбки дивився я,
вчителька і вся моя сім’я.

Запишемо дату, дистанційна робота.

 тож хто був уважним скільки у бджілок очей?

5

Тож запишемо цю цифру каліграфічно.

  1. Фронтальне опитування «Відповідаємо швидко».
  • Давайте ще раз пригадаємо:
  • Як називається число, яке ділимо? (Ділене.)
  • Що таке дільник? (Число, на яке ділимо.)
  • Як називається результат ділення з остачею? (Неповна частка.)
  • Чи може остача бути більшою за дільник? (Ні, не може, тому що остача завжди менша від дільника.)

 

Наступна таємниця бджіл

 

Дуже молоді бджоли прибирають у вулику, сторожують гніздо, складають у комірки квітковий пилок, випаровують зайву воду з нектару, переробляють його на мед.

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з підручником

Розгорніть підручник на сторінці 165.

Завдання 1. Виконаємо його усно.

56:7 = 8

56:2 = 28

56:6=9 (ост. 2)

56:10=5 (ост. 6)

Завдання 2 теж опрацюємо усно.

54:6=9

56:7=8

56:8=7

54:9=6

50:10=5

Таємниця бджілки

Жодна бджола не втручається у справи інших. Ця комаха живе 2 місяці та є справжнім прикладом виживання в найскладніших життєвих ситуаціях. Наприклад, бджола, яка збирає соняшниковий мед, гине через 2-3 тижні, бо пошкоджує крильця об соняшникове листя. Якщо бджола когось вжалила, вона помирає.

  • А тепер подивіться уважно на цю бджілку. Бачите, яка вона загадкова, і завдання у нас теж загадкове «Ми – розвідники!». Як ви розумієте це завдання? (Порібно щось розвідати, знайти щось нове.)

Добре, отже, зараз ми з Вами будемо з'ясовувати, як же перевірити ділення з остачею.

Для цього колективно попрацюємо над вправою 3 на сторінці 166

Перед вами вираз 67:9=7 (ост.4)

Спочатку давайте перевіримо, чи дійсно виконується властивість остачі 4<9 – остача менша від дільника, а отже це правильно.

А тепер потрібно скористатися наступним правилом давайте його прочитаємо у довідничку. Спочатку прочитайте його самостійно. Ще раз для всіх правило прочитає …

Отже, перевіряємо : 9×7+4=63+4= 67 – отримали ділене, отже, ділення з остачею виконано правильно.

Бджілку шанували у всі часи.

Мед вважали їжею Богів.

У Київській Русі відмічали свято бджілки.

До речі, це було у квітні, тож недарма говорять:

Хто медок завжди вживає,

Той квітучий вигляд має.

Руханка

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. «Перевірте свої знання»

Погляньте на слайд. Перевірте, чи правильно виконано ділення з остачею. Якщо ділення виконано правильно, то ви піднімайте зелену цеглинку, а якщо ділення виконано неправильно, піднімайте червону цеглинку.

 (У виразах 32 : 6 = 5 (ост.1) і 66 : 8 = 7 (ост.10) допущені помилки.)

32:6=5(ост.1)

66:8=7(ост.10)

45 : 8 = 5 (ост.5)

34 : 7 = 4 (ост.6)         

 

Правильний результат:

32 : 6 = 5 (ост.2)         66 : 8 = 8 (ост.2)

      6 • 5 + 2 = 32               8 • 8 + 2 = 66

Висновок.

  • Про що потрібно пам’ятати, коли виконуємо ділення з остачею? (Остача завжди менша за дільник.)
  • А якщо остача дорівнює нулю, то ділене ділиться на дільник без остачі.

 

Таємниця бджілок

 

Мед має лікувальні властивості. Ним лікують рани, застуду, серце, печінку, нирки, хвороби очей.

 

  1. «Працюємо самостійно»

Розглянемо завдання 4

Вам потрібно виконати ділення з остачею (1 стовпчик з коментуванням, а 2 стовпчик – самостійно, аналогічно) та здійснити перевірку.

Щоб здійснити перевірку написаного пограємо в гру «Ми вчителі».

Для цього вам потрібно уважно подивитися на слайд та перевірити власні роботи.

Таємниця бджілок

Робочі бджоли вилітають збирати корм. Також у бджолиній сім’ї існує зовнішня охорона. Ці бджоли визначають ворога за запахом, не пускають до вулика чужих, ніколи не сплять, мають особливий нюх

Вправа для очей

  1. Робота над задачею

Бджілка Майя і бджілка Лола летять на зустріч одна одній на кілометровій дистанції. Лола пролетіла 420м. Скільки метрів пролетіла Майя, якщо між ними зараз відстань 185 м

  • Про кого йде мова в задачі? (про бджілок)
  • Скільки їх (бджілок)?- 2
  • Як звати бджілок? (Лола і Майя)
  • Що вони робили? (летіли)
  • Як вони летіли? (на зустріч одна одній)
  • Скільки метрів пролетіла Лола? (420)
  • Скільки метрів пролетіла Майя? (Невідомо)
  • А яка між ними зараз відстань? (185 м)
  • Що запитується в задачі? (Скільки метрів пролетіла Майя)
  • Яку дистанцію повинні пролетіти бджілки? (1 кілометр)
  • Нагадайте скільки в одному кілометрі метрів? (1000 м)
  • Це задача на знаходження 3 доданка за двома відомими і сумою.
  • Чи можемо дати відповідь на головне питання задачі? (ні)
  • Чому? (бо не знаємо, скільки м пролетіла Лола і скільки м між ними разом)
  • Чи можемо знайти, скільки пролетіла Лола і скільки м між бджолами разом? (можемо)
  • Як? (до 420 додати 185)
  • А тепер можемо? (так)
  • Як? (1000-605)

Коли ми знаємо загальну відстань 1000 м, знаємо що Лола пролетіла 420м, знаємо яка між ними відстань 185 м, тоді ми можемо знайти відстань яку пролетіла Лола і відстань яка між ними разом.

Як будемо знаходити? (420+185=605)

Тепер ми з легкістю можемо знайти відповідь на запитання задачі, тобто знайти відстань яку пролетіла Майя.

Що для цього потрібно? (від загальної кількості метрів відняти результат першої дії)

1000-605=395 (м)

Запишемо відповідь.

А чиможемо ми до цієї задачі скласти вираз? (Так)

Тож який вираз складемо? (від 1000 відняти суму чисел 420 і 185)

 

Таємниця бджілок

Дослідники з Королівського університету Холловей в Лондоні виявили, що бджоли літають між квітами найкоротшим шляхом. Поки що це єдині відомі тварини, які можуть розв’язувати цю проблему, з якою не можуть справитися навіть комп’ютери.

 

  1. Робота з геометричним матеріалом
  • Розгляньте малюнок на слайді
  • Що це зображено? (Вулик)
  • Із яких геометричних фігур він побудований?
  • Скільки використали трикутників? Прямокутників? Квадратів? Кругів?
  • Давайте обчислимо периметр найбільшого квадрату? Якщо відомо, що його одна сторона дорівнює 5 см.
  • Давайте пригадаємо як знайти периметр? (потрібно всі сторони додати)
  • А як знайти периметр квадрата? ( потрібно довжину помножити на 4)
  • Тож який периметр має квадрат? (20 см, бо 5 помножити на 4 дорівнює 20)

Таємниця бджілки

Бджолина сім’я подібна до королівства. У кожному вулику проживає від 20 до 60 тисяч бджіл. Серед них є головна бджола, яку легко впізнати, бо вона значно більша від інших бджіл. Вона відкладає яйця і відповідає за народження сім’ї. Цю бджолу називають маткою. Вона живе понад 5 років, потім старіє, обирають нову – молоду і вона виштовхує стару з вулика.Є бджоли-роботяги. Вони займаються виключно чищенням вулика. Якщо яка-небудь бджола хворіє, вона не може залишатися там, де знаходиться вулик. Роботяги виносять її зі свого житла.

VІІ. Підсумок уроку

  • Наш урок підходить до закінчення.
  • Яку тему повторили?
  • Що нового дізналися?
  • Давайте ще раз повторимо як потрібно правильно перевірити ділення з остачею (Потрібно частку помножити на дільник і остачу додати)
  • Чи справдилися ваші очікувані результати?

VІІІ. Домашнє завдання

Вдома ви ще раз попрацюєте з довідничком,

Обчислите вирази № 4 (4, 5 стовпчик) з перевіркою

І розв'яжете одну задачу на вибір

С. 167 № 7 або с.168 № 10

ІХ. Рефлексія

  • Про які таємниці бджіл ви дізнались?
  • Оцініть свою роботу на уроці.
  • Коли ви будете згодні з твердженням, аплодуйте.
  1. Ви працювали недостатньо старанно.
  2. Ви працювали добре.
  3. Ви працювали чудово.

Дякую Вам за роботу! До наступного уроку

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 травня 2023
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку