Урок узагальнення "Додавання та віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Конспект уроку " Узагальнення вивченого матеріалу з теми "Додавання та віднімання десяткових дробів". Рекомендовано для вчителів математики 5 класів
Перегляд файлу

Математика  5 клас

 

Тема: Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок по темі «Додавання і  віднімання десяткових дробів».

Мета:  узагальнити та систематизувати знання уміння учнів додавати та віднімати десяткові дроби, вчити застосування одержаних знань при розв’язуванні вправ та задач прикладного змісту; розвивати логічну пам'ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.

Формування компетентностей:

  • математична компетентність: повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів про правила додавання і віднімання десяткових дробів, відтворити і перевірити вміння розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання десяткових дробів, що мають практичний зміст;

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися українською мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • основні компетентності у природничих науках та технологіях – усвідомлювати важливість математики як універсальної мови науки;
  • уміння вчитися впродовж життя – визначати мету своєї діяльності, аналізувати і застосовувати потрібні знання та способи для досягнення поставленої мети; контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати свідоме ставлення до навчання;
  • інформаційно-цифрова компетентність – вміння безпечно користуватися інтернетом, застосовувати онлайн-сервіси для навчального процесу

Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Підготовчо-мотиваційний етап

І.  Організація класу

Підготовка класу до роботи. Наявність підручника, зошита, пеналу, щоденника на парті.

Нагадуємо правила роботи:

  • Уважно слухай того, хто говорить.
  • Не критикуй! Не принижуй!
  • Право промовчати.
  • Взаємна повага.
  • Дотримуйтесь визначеного часу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

ІІІ. Мотивація навчального процесу

Ви уже доволі гарно навчилися додавати та віднімати десяткові дроби. І сьогодні ми спробуємо використати ваші знання з користю. Тобто, будемо розв’язувати задачі та вправи.

Отже, у зошитах записали 15 березня. Класна робота.

Намалюйте  на полі в зошиті  смайлик , який відповідає настрою з яким ви прийшли на урок.

Отже, тема уроку " Додавання і  віднімання десяткових дробів ".

 

ІV. Актуалізація опорних знань

Для того, аби успішно виконувати завдання, нам потрібно пригадати правила.

  • Сформулюйте правило додавання двох десяткових дробів.
  • Сформулюйте правило віднімання двох десяткових дробів.
  • З чого складається десятковий дріб?
  • Як порівнюють десяткові дроби?
  • Чи зміниться значення десяткового дробу, якщо справа дописати нулі?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Як знайти невідоме зменшуване?
  • Як знайти невідомий від’ємник?

 

Пропоную вам виконати вправу і дізнатися, наскільки добре ви умієте використовувати правила до розв’язування прикладів. Працюємо у парах.

Завдання виконуємо уважно. Усі дії записуємо собі у зошит та, при потребі, виконуємо додавання у стовпчик.

Арахіс культурний (Arachis hypogea)За таблицею визначте букви, що відповідають отриманим результатам. Із цих букв складіть слово.

1) 12,2 + 1,9; (14,1)       А

2) 14 + 19,3; (33,3)  Р

3) 8,3 – 5,7; (2,6)  А

4) 11,8 – 10,9; (0,9)  Х

5) 17,5 + 25; (42,5)  І

6) 37,6 – 12. (25,6)  С

А

І

М

О

Р

Б

С

А

Х

2,6

42,5

40,5

32,3

33,3

24,6

25,6

14,1

0,9

 

Сьогодні «День шоколадного арахісу»

 Арахіс культурний, арахіс підземний або земляний горіх (Arachis hypogaea) — однорічна трав'яниста рослина  родини бобових з прямостоячим або сланким стеблом. Походить з Бразилії та росте у дикому вигляді в Південній Америці. Широко культивується в Індії, Китаї, Африці, США, глибоко ввійшов до культури цих країн. Вирощується також у Закавказзі, Середній Азії; в Україні — в степовій, частково в лісостеповій зонах. В Україні перші посіви були зроблені в районі Одеси. Цвіте з червня-липня до осені. Плоди дозрівають у вересні-жовтні. Рослина висотою 25-40 см, з гіллястим стеблом і опушеними прямостоячими листям.

 

https://www.youtube.com/watch?v=FSZAuuHerbU&feature=youtu.be

V. Закріплення знань та вироблення вмінь

Згадай правила розв'язування рівнянь та виконай дії.

 

 

Робота з підручником .

А тепер пропоную попрацювати у парах. Кожна пара отримує задачу. Ваше завдання, проаналізувати задачу, обговорити її розв’язання у парі та, звісно ж, розв’язати її.

Час 5 хвилин на розв’язання і до 2 хвилин на презентацію розв’язку.

Група 1 (Підприємливість і фінансова грамотність)

 (Відповідь: 8,876 т)

 

Апельсини – улюблені ласощі багатьох, від малого до старого. Проте мало хто знає, що крім того, вони смачні і багаті вітаміном С, вони – відмінні лікарі. У чому користь апельсинів?

Вміст в апельсинах саліцилової кислоти дозволяє їх використати для зниження температури.

Як і більшість помаранчевих продуктів, апельсини є відмінним антидепресантом. Приготований з них сік-фреш відмінно підбадьорює і тонізує організм. 

Суміш апельсинової шкірки і трави меліси – відмінний заспокійливий засіб при сильному серцебитті. 

Єдине протипоказання для ” апельсинотерапії” — виразка шлунку і гастрит з підвищеною кислотністю.

Група 2 (Екологічна безпека та сталий розвиток)

 

У процесі росту сосна ввібрала з повітря 1,84 т вуглекислоти, із землі 0,55 т води і 0,03 т мінеральних речовин, а виділила у повітря 1,42 т кисню. На скільки збільшилася маса сосни? (Відповідь: 1 т)

 

В Україні налічується 17 видів сосен. Найпоширенішою є сосна звичайна (Pinus sylvestris L.), яка виростає до 40 м заввишки. Дерево живе 300–400, іноді й більше років.

Латинська назва сосни звичайної — Pinus sylvestris — походить від кельтських слів «пін» — скеля і «сільвестріс» — лісова.

Сосну використовують у садово-паркових насадженнях, для закріплення пісків та в полезахисних смугах. Її садять там, де потрібно створити протидію шкідливим явищам природи. Уздовж залізниць сосни затримують сніг, на берегах водойм і в пустелях – рухомі піски, в ярах коріння сосни, закріплюючи ґрунт, зупиняє його розповзання. На схилах гір і по берегах річок сосна запобігає повені, затримуючи танення снігу, який стікає не бурхливими потоками, а спокійними струмочками. Сосни – зберігачі вод: під їхнім покровом не висихають і не міліють річки.

Група 3 (Громадянська відповідальність)

Довжина морських границь Чорного моря  — 1056,5 км,  Азовського моря— 249,5 км, Керченського проливу — 49 км. Знайти загальну довжину морських границь України.

(Відповідь: 1355 км)

Україна межує з сімома країнами: Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова, Росія і Білорусь. Загальна протяжність українського кордону становить 6992,982 км.

Державний кордон України — Вікіпедія

 

Виконання тесту – https://vseosvita.ua/test/start/fnj506

Перевірка за готовими відповідями.  Обміняйтесь зошитами з сусідом справа.

V. Домашнє завдання

№1405, №1409 (1,3)

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

 Намалюйте  на полі в зошиті  смайлик , який відповідає настрою з яким ви закінчили даний урок.

Дякую усім за активну участь і  гарну роботу!

docx
Додано
1 червня 2023
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку