Математика 5 клас
Тема: Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок по темі «Додавання і віднімання десяткових дробів».
Мета: узагальнити та систематизувати знання уміння учнів додавати та віднімати десяткові дроби, вчити застосування одержаних знань при розв’язуванні вправ та задач прикладного змісту; розвивати логічну пам'ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.
Формування компетентностей:
ключові компетентності:
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Хід уроку
Підготовчо-мотиваційний етап
І. Організація класу
Підготовка класу до роботи. Наявність підручника, зошита, пеналу, щоденника на парті.
Нагадуємо правила роботи:
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Мотивація навчального процесу
Ви уже доволі гарно навчилися додавати та віднімати десяткові дроби. І сьогодні ми спробуємо використати ваші знання з користю. Тобто, будемо розв’язувати задачі та вправи.
Отже, у зошитах записали 15 березня. Класна робота.
Намалюйте на полі в зошиті смайлик , який відповідає настрою з яким ви прийшли на урок.
Отже, тема уроку " Додавання і віднімання десяткових дробів ".
ІV. Актуалізація опорних знань
Для того, аби успішно виконувати завдання, нам потрібно пригадати правила.
Пропоную вам виконати вправу і дізнатися, наскільки добре ви умієте використовувати правила до розв’язування прикладів. Працюємо у парах.
Завдання виконуємо уважно. Усі дії записуємо собі у зошит та, при потребі, виконуємо додавання у стовпчик.
За таблицею визначте букви, що відповідають отриманим результатам. Із цих букв складіть слово.
1) 12,2 + 1,9; (14,1) А
2) 14 + 19,3; (33,3) Р
3) 8,3 – 5,7; (2,6) А
4) 11,8 – 10,9; (0,9) Х
5) 17,5 + 25; (42,5) І
6) 37,6 – 12. (25,6) С
А |
І |
М |
О |
Р |
Б |
С |
А |
Х |
2,6 |
42,5 |
40,5 |
32,3 |
33,3 |
24,6 |
25,6 |
14,1 |
0,9 |
Сьогодні «День шоколадного арахісу»
Арахіс культурний, арахіс підземний або земляний горіх (Arachis hypogaea) — однорічна трав'яниста рослина родини бобових з прямостоячим або сланким стеблом. Походить з Бразилії та росте у дикому вигляді в Південній Америці. Широко культивується в Індії, Китаї, Африці, США, глибоко ввійшов до культури цих країн. Вирощується також у Закавказзі, Середній Азії; в Україні — в степовій, частково в лісостеповій зонах. В Україні перші посіви були зроблені в районі Одеси. Цвіте з червня-липня до осені. Плоди дозрівають у вересні-жовтні. Рослина висотою 25-40 см, з гіллястим стеблом і опушеними прямостоячими листям.
https://www.youtube.com/watch?v=FSZAuuHerbU&feature=youtu.be
V. Закріплення знань та вироблення вмінь
Згадай правила розв'язування рівнянь та виконай дії.
Робота з підручником .
А тепер пропоную попрацювати у парах. Кожна пара отримує задачу. Ваше завдання, проаналізувати задачу, обговорити її розв’язання у парі та, звісно ж, розв’язати її.
Час 5 хвилин на розв’язання і до 2 хвилин на презентацію розв’язку.
Група 1 (Підприємливість і фінансова грамотність)
(Відповідь: 8,876 т)
Апельсини – улюблені ласощі багатьох, від малого до старого. Проте мало хто знає, що крім того, вони смачні і багаті вітаміном С, вони – відмінні лікарі. У чому користь апельсинів?
Вміст в апельсинах саліцилової кислоти дозволяє їх використати для зниження температури.
Як і більшість помаранчевих продуктів, апельсини є відмінним антидепресантом. Приготований з них сік-фреш відмінно підбадьорює і тонізує організм.
Суміш апельсинової шкірки і трави меліси – відмінний заспокійливий засіб при сильному серцебитті.
Єдине протипоказання для ” апельсинотерапії” — виразка шлунку і гастрит з підвищеною кислотністю.
Група 2 (Екологічна безпека та сталий розвиток)
У процесі росту сосна ввібрала з повітря 1,84 т вуглекислоти, із землі 0,55 т води і 0,03 т мінеральних речовин, а виділила у повітря 1,42 т кисню. На скільки збільшилася маса сосни? (Відповідь: 1 т)
В Україні налічується 17 видів сосен. Найпоширенішою є сосна звичайна (Pinus sylvestris L.), яка виростає до 40 м заввишки. Дерево живе 300–400, іноді й більше років.
Латинська назва сосни звичайної — Pinus sylvestris — походить від кельтських слів «пін» — скеля і «сільвестріс» — лісова.
Сосну використовують у садово-паркових насадженнях, для закріплення пісків та в полезахисних смугах. Її садять там, де потрібно створити протидію шкідливим явищам природи. Уздовж залізниць сосни затримують сніг, на берегах водойм і в пустелях – рухомі піски, в ярах коріння сосни, закріплюючи ґрунт, зупиняє його розповзання. На схилах гір і по берегах річок сосна запобігає повені, затримуючи танення снігу, який стікає не бурхливими потоками, а спокійними струмочками. Сосни – зберігачі вод: під їхнім покровом не висихають і не міліють річки.
Група 3 (Громадянська відповідальність)
Довжина морських границь Чорного моря — 1056,5 км, Азовського моря— 249,5 км, Керченського проливу — 49 км. Знайти загальну довжину морських границь України.
(Відповідь: 1355 км)
Україна межує з сімома країнами: Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова, Росія і Білорусь. Загальна протяжність українського кордону становить 6992,982 км.
Виконання тесту – https://vseosvita.ua/test/start/fnj506
Перевірка за готовими відповідями. Обміняйтесь зошитами з сусідом справа.
V. Домашнє завдання
№1405, №1409 (1,3)
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Намалюйте на полі в зошиті смайлик , який відповідає настрою з яким ви закінчили даний урок.
Дякую усім за активну участь і гарну роботу!