Перевірка роботи з підручником "ФІЗИКА" В. Д.Сиротюка

Про матеріал
Перевірочні завдання складені за кожним з параграфів ₴₴ 32-45 підручника «Фізика. 9 клас». В. Д. Сиротюка. Кожне завдання містить 12 запитань, на котрі учень має дати коротку відповідь, тільки опрацювавши попередньо матеріал підручника. Оцінювання - на розсуд учителя (я практикую по 1 балу за кожну правильну відповідь під час очного навчання і 0,5 балу - під час дистанційного). Відповідь має бути неоднозначно така, як у підручнику, іноді власна відповідь учня має право вважатись також правильною. Можливість застосовування під час дистанційного навчання для перевірки опрацювання матеріалу підручника, дає можливість виявити якість роботи учня з підручником. Під час роботи з учнями в інклюзивних класах, ліпше запитання фіздиктанту надавати вже роздрукованими персонально асистенту для співпраці під час уроку. Можна надати можливість асистенту озвучувати запитання учням класу, а самій працювати в цей час індивідуально з окремими учнями.
Перегляд файлу

Розділ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ

 

§32. Рівноприскорений рух. Прискорення. Графіки прямолінійного рівноприскореного руху

  1. Як називають прямолінійний рух зі сталою швидкістю?
  2. Як називають рухи, швидкість яких змінюється?
  3. Як називають прилад, який показує швидкість в певний момент?
  4. Як називають рух, який змінюється однаково за однакові проміжки часу?
  5. Як називають фізичну величину, що характеризує зміну швидкості за інтервал часу?
  6. За якою формулою обчислюється прискорення, яка його одиниця виміру в СІ?
  7. Як називають рух, за якого швидкість зростає та модуль прискорення більше нуля?
  8. Як називають рух, за якого швидкість спадає та модуль прискорення менше нуля?
  9. Яка лінія на графіку залежності прискорення і швидкості руху тіла від часу?
  10. Як називається лінія графіку залежності координати тіла від часу?
  11. Куди напрямлені гілки параболи, за умови прискореного руху?
  12. Куди напрямлені вітки параболи за умови сповільненого руху?

В:

  1.     рівномірний;
  2.     нерівномірні;
  3.     спідометр;
  4.     рівноприскорений;
  5.     прискорення;
  6.     =, м/с2 ;
  7.     рівноприскорений;
  8.     рівносповільнений;
  9.     пряма;
  10.                        парабола;
  11.                        вгору;
  12.                        вниз.

 

§33. Інерціальні системи відліку. Закони Ньютона

  1. Чи може тіло і рухатись, і перебувати в стані спокою одночасно?
  2. Хто встановив перший закон руху?
  3. Як називається явище збереження швидкості руху тіла, за умови компенсації зовнішніх дій на нього?
  4. Яку ще назву носить перший закон Ньютона?
  5. Яка сила діє на тіло, прикріплене до розтягнутої пружини?
  6. Який закон Ньютона пов’язує масу тіла з його прискоренням, що надає йому певна сила?
  7. Запишіть ІІ закон Ньютона у вигляді формули.
  8. Який напрям відносно прискорення має сила, що спричинила це прискорення?
  9. У якій пропорційній залежності є прискорення тіла і сила, яка спричинила це прискорення?
  10. Як змінюється прискорення руху тіла із зменшенням маси тіла?
  11. Які за значенням є сили, з якими два тіла діють одне на одного?
  12. Які за напрямком є сили, з якими два тіла діють одне на одного?

 

§34. Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. Рух тіла під дією сили тяжіння.

  1. Як називають силу, яка діє на всі тіла Всесвіту і проявляється взаємопритяганням між цими тілами?
  2. Як називається явище, що виявляється завдяки всесвітньому тяжінню?
  3. Як називають вид матерії, що впливає на силу гравітації?
  4. Яка унікальна особливість відрізняє гравітаційне поле від інших типів полів?
  5. Хто є автором виразу для обчислення сили тяжіння?
  6. Запишіть формулу закону всесвітнього тяжіння.
  7. Хто і коли здійснив точні виміри гравітаційної сталої?
  8. У якій величині полягає фізичний зміст сили, з якою притягуються два тіла масами по 1 кг кожне, що перебувають на відстані 1м одне від одного?
  9. Як називають явище, коли тіло рухається лише під дією гравітації?
  10. Запишіть формулу сили тяжіння.
  11. Чи можна поблизу Землі вважати вільне падіння рівноприскореним рухом?
  12. Яке значення прискорення вільного падіння беруть для грубих розрахунків?

 

§35. Рух під дією кількох сил

  1. Як рухається тіло, дія сил на яке взаємо компенсоване?
  2. Який закон Ньютона потрібно використати, у розв’язуванні задач, коли на тіло діє декілька сил?
  3. Чи потрібно спочатку вибирати напрям координатних осей для побудови зображень сил, що діють на тіло?
  4. Як називають випадок руху декількох тіл, пов’язаних між собою?
  5. Як ще називають векторну суму всіх сил, що діють на тіло?
  6. Чи може рухатись рівноприскорено тіло, що перебуває у рівновазі?
  7. Як позначають силу реакції опори?
  8. За якою формулою можна обчислити силу пружності?
  9. Запишіть формулу для обчислення сили тертя.
  10. Які за модулем прискорення руху тіл, що утворюють систему?
  11. Що іноді використовують для того, щоб змусити тіло падати з прискоренням меншим за прискорення вільного падіння?
  12. Що складають, розв’язуючи задачі на рух, під дією кількох сил, коли в одному рівнянні міститься декілька невідомих?

 

§36. Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу

  1. Як називають фізичну величину, яка є добутком маси тіла та його швидкості?
  2. Запишіть формулу для обчислення імпульсу, його одиницю виміру в СІ.
  3. Як називають фізичну величину, яка характеризує дію сили за певний інтервал часу?
  4. Запишіть формулу для обчислення імпульсу сили.
  5. Як називають цікаву й важливу властивість імпульсу?
  6. Як називають систему, в якій група тіл взаємодіє лише між собою?
  7. Запишіть закон збереження імпульсу у вигляді формул.
  8. Для яких систем справджується закон збереження?
  9. Чи можлива передача імпульсів під час взаємодії тіл?
  10. Імпульс тіла є величиною векторною, чи скалярною?
  11. Чи можна замінити геометричне додавання імпульсів алгебраїчним додаванням їх проекцій?
  12. Чи може геометрична сума імпульсів двох рухомих взаємодіючих тіл, дорівнювати нулю?

 

§37. Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики

  1. Наведіть один із випадків практичного використання закону збереження імпульсу.
  2. З скількох систем складається будь-яка ракета?
  3. Як називаються складові будь-якої ракети?
  4. Як називають частину ракетної оболонки, для випуску газу високого тиску?
  5. В які сторони рухаються оболонка ракети і газ, що виривається з її сопла?
  6. Чи можна вирахувати швидкість руху ракети з космічним кораблем?
  7. Запишіть формулу для обчислення швидкості руху ракетної оболонки.
  8. Якою в порівнянні з масою оболонки має бути маса палива, щоб ракета рухалась з великою швидкістю?
  9. Хто з українських авіаконструкторів забезпечив перший вихід у космос людини?
  10. Хто був першою людиною, яка вдало вийшла в космічний простір?
  11. Чи має Україна свої космічні апарати в космосі?
  12. Чи можна вважати Україну космічною державою світу сьогодні?

 

§38. Фундаментальні взаємодії у природі. Межі застосування фізичних законів і теорій

  1. Скільки видів взаємодії між частинками встановили фізики на сьогодні?
  2. Яка взаємодія є найбільш універсальною?
  3. Якій взаємодії властива і сильна, і слабка взаємодія?
  4. Яка взаємодія виникає між тілами, що мають електричний заряд?
  5. Що переносить будь-яку фундаментальну взаємодію?
  6. За рахунок чого здійснюється механізм взаємодій?
  7. Які частинки рухаються зі швидкістю світла?
  8. Скільки фундаментальних законів має класична механіка?
  9. В яких системах відліку  виконуються закони Ньютона?
  10. Чи є механіка Галілея – Ньютона універсальною?
  11. Що має кожен фізичний закон?
  12. Який із законів, наведених в підручнику не має межі застосування?

 

§39. Фундаментальний характер законів збереження у природі

  1. Чи можна вважати фундаментальні фізичні закони точним відображенням об’єктивних процесів в природі?
  2. Чи була ідея збереження суто фізичною думкою?
  3. Закони збереження чого справедливі для будь-яких ізольованих систем?
  4. Які є види механічної енергії?
  5. Як називають суму кінетичної й потенціальної енергій тіл?
  6. Запишіть у вигляді виразу закон збереження енергії.
  7. Чи можливе  перетворення енергій з одного виду в інший?
  8. Чи зберігається механічна енергія, коли між тілами діє сила тертя?
  9. Чи може енергія виникнути за якихось фізичних взаємодій?
  10. Чи є Сонце акумулятором енергій?
  11. Яка фізична величина змінюється однаково у будь-якій системі?
  12. Запишіть у вигляді виразу фундаментальний закон природи.

 

§40. Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах

  1. Який закон стверджує, що кількість енергії при довільному перетворенні залишається незмінною?
  2. Чи можна перевести теплоту від холодної системи до більш нагрітої без втручання в систему?
  3. Як називають головний фундаментальний закон фізики в механічних і теплових процесах?
  4. Чи може енергія виникнути з нічого і зникнути в нікуди?
  5. Чи можна стверджувати, що якщо тіло втратило заряд, то він зник назавжди?
  6. Чи може в природі виникати заряд одного знаку?
  7. Чи може нейтрон перетворитись у протон, або електрон?
  8. Чому дорівнює повний заряд, коли нейтрон набуває зарядів?
  9. Якою залишається алгебраїчна сума зарядів у замкнутій системі?
  10. Хто і коли встановив закон збереження заряду?
  11. Чи можуть сумарні маса та енергія, що вступили в реакцію бути різними з сумарною масою та енергією продуктів їх реакції?
  12. Запишіть вираз А. Ейнштейна, який пов’язує енергію з масою.

 

§41. Еволюція фізичної картини світу. Розвиток уявлень про природу світла

  1. Чи є матеріальний світ єдиним?
  2. Якого походження всі явища природи?
  3. Чи можна відкрити ще нові закони у фізиці?
  4. Яка наука об’єднувала всі знання про природу в стародавньому світі?
  5. Чи підтримували теорію про матеріальність і незнищуванність світу давньогрецькі вчені?
  6. Хто і коли запропонував геліоцентричну систему світу?
  7. Хто припустив, що атоми мають масу та інертні властивості?
  8. Яка картина світу прийшла на зміну фізичній картині?
  9. Яка картина світу прийшла на зміну електромагнітній картині?
  10. Хто був автором корпускулярної теорії світла?
  11. Хто був автором хвильової теорії світла?
  12. Яка теорія об’єднала корпускулярну і хвильову теорії світла?

 

§42. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес

  1. Який вид енергії сьогодні переважає?
  2. Де виробляється найбільше електроенергії?
  3. Для яких станцій економічні показники кращі за ТЕС?
  4. Які станції для України мають перевагу над іншими у невичерпності природніх ресурсів?
  5. Який недолік є у ГЕС?
  6. Які природні джерела енергії прагнуть перетворити у електричну енергію?
  7. Які реактори прагнуть побудувати для промисловості?
  8. Як називають один з визначальних напрямів сучасного науково-технічного прогресу?
  9. Що має обов’язково бути використане у будь-якому великому дослідженні?
  10. Чи впливає розвиток космонавтики на науково-технічний прогрес?
  11. Що автоматизує процеси розумової праці?
  12. Які матеріали відіграють суттєву роль у розвитку сучасної радіоелектроніки?

 

ФІЗИКА ТА ЕКОЛОГІЯ

§43. Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини

  1. Як називається система базових знань з проблеми оптимального існування людини в житті?
  2. Чи є система безпеки життєдіяльності, комплексом заходів та засобів?
  3. Як ще називають комплекс заходів і засобів, що утворюють систему безпеки життєдіяльності людини?
  4. Хто регулює діяльність кожної з підсистем?
  5. Який орган здійснює нагляд за якістю харчових продуктів та ліків?
  6. Чи є актуальною в Україні радіаційна безпека?
  7. На кого покладено основну відповідальність за безпеку життя в організаціях?
  8. Чи є безпека життєдіяльності наукою?
  9. Чи пов’язана безпека життєдіяльності людини з іншими науками?
  10. Безпека кого береться до уваги у проектах нових механізмів, що керуються людиною?
  11. Що є другою важливою умовою у нових проектах механізмів, якими керує людина?
  12. У третій умові, на стадіях проектування механізмів, береться безпечність для чого?

 

§44. Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії

  1. Як  називається сукупність впливів людства на географічну оболонку Землі?
  2. Скільки аспектів виділяють з усіх форм експлуатації природніх ресурсів?
  3. Чи є позитивною екологічна ситуація в Україні?
  4. Чи дотримуються в Україні законів розвитку і відтворення природніх ресурсів?
  5. Чи є в Україні великі поклади природніх багатств?
  6. Чи надають уваги в Україні будівництву очисних споруд?
  7. Чи зазнає покращення довкілля України в даний час?
  8. Чи є на високому рівні екологічна свідомість українців ?
  9. Чим забруднені території України, внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС?
  10. На які типи поділяються природні енергетичні ресурси?
  11. Скількома принципами маємо користуватись у раціональному використанні природоресурсів?
  12. Чи є в Україні Закони про охорону природи?

 

§45. Альтернативні джерела енергії

  1. Яка стихія слугувала і слугує людству протягом тисячоліть, забезпечуючи енергією?
  2. Яка середньорічна швидкість вітру має бути в районі, щоб було екологічно вигідно там будувати вітроелектростанцію?
  3. Який діапазон швидкостей є оптимальним, для роботи нинішніх вітродвигунів?
  4. Чи є сенс використовувати у вітроенергетиці штормові вітри?
  5. Якого типу струм виробляється під час обертання осі генератора?
  6. У чому зберігається про запас електроенергія від вітродвигунів?
  7. Скількома видами енергії володіло людство двісті років тому?
  8. Енергія Сонця належить до поновлюваних чи непоновлюваних енергоресурсів?
  9. Скільки відсотків сумарної енергії сонячного випромінювання потрібно людству для забезпечення своїх потреб?
  10. Як називають систему нагрівання води за рахунок сонячного випромінювання?
  11. Чи можна використовувати геотермальну енергію та енергію припливних електростанцій в Україні?
  12. Який тип альтернативних видів енергії є домінуючим серед інших альтернативних видів енергії?

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
26 березня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку