Мета: перевірити й оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів; розвивати навички самостійної роботи, орфографічну пильність, слухову пам'ять; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.
ПЕРЕВІРНА РОБОТА. ДИКТАНТ № 3
Мета: перевірити й оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів; розвивати навички самостійної роботи, орфографічну пильність, слухову пам’ять; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ (диктант)
Орієнтовні тексти для диктантів
Сьогодні видався морозний день. Білий сніг сліпить очі. Мереживом висить на деревах іній.
Важко взимку пташкам добувати їжу. Ось горобці: знайшли скоринку хліба і б’ються за неї. А ворона прилетіла, схопила скоринку своїм довгим дзьобом і злетіла на товсту гілку дуба. Вертляві синички пильно оглядають кожну гілочку, кожну тріщинку в корі дерев. Весь зимовий день проходить у птахів у пошуках їжі.
Діти допомагають пташкам. Вони виготовляють годівниці, розвішують їх на деревах.
КОБЗАР
Шевченко був славетним поетом і художником. Він писав щиро, правдиво, чесно. Мав красивий голос, знав багато народних пісень. Він любив кобзарів, бандуристів. І сам грав на кобзі й скрипці. Тільки життя в нього було важке. Рано залишився сиротою. Не мав власного кутка. Але з кобзою не розлучався. З кобзою завжди одведеш душу.
Велику силу духу він мав. Тарас Григорович і свою книгу назвав «Кобзар». Він був справжнім співцем свого народу, знедоленої України. Його пісні повік не забудуть.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Які орфограми у словах тексту диктанта спричинили труднощі?