Дану роботу можна використати на уроках української мови для перевірки знань учнів 3 класу з теми "Речення". Цей вид роботи розкриває рівень знань учнів з вивченої теми.
1 варіант
1. Поділити текст на речення. Визначити кількість речень.
Кіт підкрався до самого тину та як плигне хотів горобця схопити а горобчик утік кіт полетів у калюжу вискочив мокрий брудний а горобці сміються над котом.
а) 4; б) 5; в) 6.
2. Визначити тип кожного речення.
Чому це так жваво струмочок співає? ____
Сніг, наче срібло, блищить! ____
Любіть і оберігайте ліси. _____
Небо було ясне і синє. _____
3. Поширити речення звертанням.
Обережно поводьтеся з газовою плитою!
__________________________________________________________________________
4. Перебудувати розповідне речення на питальне.
Перестали співати пташки у лісах. __________________________________________________________________________
5. Перебудувати розповідне речення на спонукальне.
Діти оберігають мурашник.
__________________________________________________________________________
2 варіант
1. Поділити текст на речення. Визначити кількість речень.
Ходила квочка з курчатами у дворі раптом як лине дощик квочка на землю присіла, пір’ячко розчепірила й заквоктала і всі курчата залізли до неї під крилечка зарилися в її м’яке пір’ячко.
а) 4; б) 5; в) 6.
2. Визначити тип кожного речення.
Чому ласкаво нам сонечко сяє? _____
Скільки радості в очах! _____
Учіться, діти! ____
Електрика освітлює будинки. _____
3. Поширити речення звертанням.
Не бавтеся сірниками!
__________________________________________________________________________
4. Перебудувати розповідне речення на питальне.
Загорнувся у листячко їжачок.
__________________________________________________________________________
5. Перебудувати розповідне речення на спонукальне.
Діти допомагають узимку лісовим мешканцям.
__________________________________________________________________________